![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En je hebt wel gelijk over hun standbeelden, straten,... maar de doorsnee Ier ligt daar niet wakker van.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Punt is dat katholieken 50jaar geleden nièt deden wat moslims nu doen.
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
en omdat éne kwiet zegt dat je van deze of gene geen tekening mag maken, moet iedereen zich daar dan plots maar aan houden? en u vindt dat normaal? En dat men omdat iemand de lieve gelovigen hun gebod/verbod niet gevolgd heeft, dan maar effe alles kort en klein slaat, kerken opfikt en christenen vermoord, moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen? En d�*t deden christenen 50jaar geleden niet. U haalt ierland aan. Maar 2000 en een paardenkop extremisten is toch nog iets heel anders dan wat we wereldwijd zagen nav de mohammed cartoons.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die vraag hier al vaak gesteld maar nooit antwoord gekregen. (2) Ik zie niet in waarom zij er eigenlijk zaken mee hebben als ongelovigen het wel doen. Als ik van mijn geloof iets niet mag kan ik het toch ongelovigen niet verbieden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn in België nog geen rellen geweest omdat er ginder een geloofsgenoot omgebracht werd. Laat staan dat ze er een martelaar van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lees maar eens aandachtig de Tien Geboden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden Letterlijk genomen zou eigenlijk ook fotograferen verboden zijn ... ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 juli 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kwestie in Noord-Ierland is een bestuurlijk conflict en heeft nul komma niks met religie te maken. Men heeft het over katholieken en protestanten omdat dat een makkelijke naam is om beide kanten te identificeren. Maar het conflict draait rond de al dan niet onafhankelijkheid van Engeland.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In elk geval bedankt voor de link. Dat zal wel de oorzaak zijn, foute interpretatie van het verbod op afgoderij.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Hoe bedoel je "fout"; omdat de letterlijke tekst jou/mij niet aanstaat? Of bedoel je "fout" omdat de christenen er de kantjes aflopen?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 juli 2009 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de katholieken tegen de katholieken vechten ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er tussen christenen een conflict is, is dit een bestuurlijk conflict, als er tussen Moslims een conflict is, dan is dit een godsdienstig conflict. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover het "religieus" conflict in Ierland...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, je begrijpt het niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde” Het gaat dus, volgens mij, duidelijk over het maken en verafgoden van afbeeldingen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() In dezelfde zin kunnen we stellen dat het conflict in Irak, Afghanistan,... ook bestuurlijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, zoiets noemt men 'respect' hebben voor andere religies. "en u vindt dat normaal?" Ik vind het zeer zeker normaal dat de moslims niet kunnen lachen met zulke cartoons. Ik begrijp wel niet wrm men zulk exorbitant geweld heeft gebruikt tijdens hun protest. "En dat men omdat iemand de lieve gelovigen hun gebod/verbod niet gevolgd heeft, dan maar effe alles kort en klein slaat, kerken opfikt en christenen vermoord" moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?" Kan u daar bewijzen van aanbrengen? Ik weet dat er ambassades zijn bestormd, dat er vlaggen zijn verbrandt en dat vele Buitenlanders zijn moeten vluchten, maar uw aanteigingen lijken me iets of wat overdreven. "moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?" Als je provoceert, dan weet je dat je iets kan terugverwachten. Actie = reactie toch. Ik ben het wel met u eens dat de reactie enigszins overdreven was. "En d�*t deden christenen 50jaar geleden niet." 'Bloody sunday' vergeten? ![]() Of de zware rellen in de Oost-Indische deelstaat Orissa tss Hindoes en Christenen? "U haalt ierland aan. Maar 2000 en een paardenkop extremisten is toch nog iets heel anders dan wat we wereldwijd zagen nav de mohammed cartoons." Correctie: ik haal Noord-Ierland aan. Correct = correct hé ![]() |
|
![]() |
![]() |