Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 08:30   #61
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Temple Bar is dan ook de wijk van de toeristen en de buitenlanders die voor kort in Dublin wonen. Echte Ieren zie je daar niet.

Dan hebben wij helemaal andere mensen ontmoet in Ierland.
Kijk ook even naar alle straatnamen in Dublin: bijna alle grote straten zijn wel naar hun nationalistische helden uit de revolutie genoemd. Idem voor stations etc.
Oh, heb genoeg Ierse dames gezien in Temple Bar hoor
En je hebt wel gelijk over hun standbeelden, straten,... maar de doorsnee Ier ligt daar niet wakker van.
Oud 15 juli 2009, 08:31   #62
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Er is wel een verschil tss een tekeningetje van Jesus en een tekeningetje van Mohammed om de simpele reden dat Mohammed niet mag afgebeeld worden volgens de islamitische religie.

En vooralleer ik hier weer negatieve reacties op krijg: 'ik minimaliseer niets en veroordeel tevens het geweld toen aangericht door de menigte, maar voor de moslims was dit weldegelijk een provocatie. Conclusie, ik begrijp hun protest, maar niet het geweld.

Punt is dat katholieken 50jaar geleden nièt deden wat moslims nu doen.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 08:37   #63
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Punt is dat katholieken 50jaar geleden nièt deden wat moslims nu doen.
De dag van vandaag zijn er nog altijd zware rellen in Noord-Ierland omwille van een geloof/religie. Wat is daar zo anders aan? Wat is het verschil volgens u?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 09:20   #64
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel een verschil tss een tekeningetje van Jesus en een tekeningetje van Mohammed om de simpele reden dat Mohammed niet mag afgebeeld worden volgens de islamitische religie.

en omdat éne kwiet zegt dat je van deze of gene geen tekening mag maken, moet iedereen zich daar dan plots maar aan houden? en u vindt dat normaal?
En dat men omdat iemand de lieve gelovigen hun gebod/verbod niet gevolgd heeft, dan maar effe alles kort en klein slaat, kerken opfikt en christenen vermoord, moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?

En d�*t deden christenen 50jaar geleden niet.

U haalt ierland aan. Maar 2000 en een paardenkop extremisten is toch nog iets heel anders dan wat we wereldwijd zagen nav de mohammed cartoons.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 10:51   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(1) Weet u waarom dat niet mag ?
Ik heb die vraag hier al vaak gesteld maar nooit antwoord gekregen.

(2) Ik zie niet in waarom zij er eigenlijk zaken mee hebben als ongelovigen het wel doen.
Als ik van mijn geloof iets niet mag kan ik het toch ongelovigen niet verbieden .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 10:59   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag van vandaag zijn er nog altijd zware rellen in Noord-Ierland omwille van een geloof/religie. Wat is daar zo anders aan? Wat is het verschil volgens u?
Dat hun geloofsgenoten in de rest van de wereld geen partij kiezen voor hen ?
Bij mijn weten zijn in België nog geen rellen geweest omdat er ginder een geloofsgenoot omgebracht werd. Laat staan dat ze er een martelaar van maken.
Oud 15 juli 2009, 11:04   #67
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
(1) Weet u waarom dat niet mag ?
Ik heb die vraag hier al vaak gesteld maar nooit antwoord gekregen.

(2) Ik zie niet in waarom zij er eigenlijk zaken mee hebben als ongelovigen het wel doen.
Als ik van mijn geloof iets niet mag kan ik het toch ongelovigen niet verbieden .
Moh heeft een Joods gebod (dat ook reeds christelijk was maar altijd werd omzeild) gecopiëerd en overtreding daarvan zeer strafbaar gehouden.

Lees maar eens aandachtig de Tien Geboden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden

Letterlijk genomen zou eigenlijk ook fotograferen verboden zijn ...

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 juli 2009 om 11:08.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:10   #68
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4_Noordierland
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:15   #69
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kwestie in Noord-Ierland is een bestuurlijk conflict en heeft nul komma niks met religie te maken. Men heeft het over katholieken en protestanten omdat dat een makkelijke naam is om beide kanten te identificeren. Maar het conflict draait rond de al dan niet onafhankelijkheid van Engeland.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:15   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Moh heeft een Joods gebod (dat ook reeds christelijk was maar altijd werd omzeild) gecopiëerd en overtreding daarvan zeer strafbaar gehouden.

Lees maar eens aandachtig de Tien Geboden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden

Letterlijk genomen zou eigenlijk ook fotograferen verboden zijn ...
Dat zijn er al 17.
In elk geval bedankt voor de link.
Dat zal wel de oorzaak zijn, foute interpretatie van het verbod op afgoderij..
Oud 15 juli 2009, 11:18   #71
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat zijn er al 17.
In elk geval bedankt voor de link.
Dat zal wel de oorzaak zijn, foute interpretatie van het verbod op afgoderij..
Hoe bedoel je "fout"; omdat de letterlijke tekst jou/mij niet aanstaat? Of bedoel je "fout" omdat de christenen er de kantjes aflopen?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 juli 2009 om 11:19.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:21   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Wat wilt ge daarmee aantonen ?
Dat de katholieken tegen de katholieken vechten ?
Oud 15 juli 2009, 11:23   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De kwestie in Noord-Ierland is een bestuurlijk conflict en heeft nul komma niks met religie te maken. Men heeft het over katholieken en protestanten omdat dat een makkelijke naam is om beide kanten te identificeren. Maar het conflict draait rond de al dan niet onafhankelijkheid van Engeland.
Begrijp ik het goed?
Als er tussen christenen een conflict is, is dit een bestuurlijk conflict, als er tussen Moslims een conflict is, dan is dit een godsdienstig conflict.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:24   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
"In Noord-Ierland woedt al decennialang strijd tussen protestanten en katholieken. De protestanten hangen de verbondenheid van Noord-Ierland met Groot-Brittannië aan. De republikeinse katholieken willen een vereniging van de regio met de Republiek Ierland."

Tot zover het "religieus" conflict in Ierland...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 15 juli 2009, 11:25   #75
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Begrijp ik het goed?
Als er tussen christenen een conflict is, is dit een bestuurlijk conflict, als er tussen Moslims een conflict is, dan is dit een godsdienstig conflict.
Neen, als de reden van het conflict bestuurlijk is, dan is het een bestuurlijk conflict. Het IRA maakt geen protestanten kapot omdat het protestanten zijn, ze maken ze kapot omdat ze van Groot-Britannie afwillen.

Dus neen, je begrijpt het niet goed.
Oud 15 juli 2009, 11:31   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoe bedoel je "fout"; omdat de letterlijke tekst jou/mij niet aanstaat? Of bedoel je "fout" omdat de christenen er de kantjes aflopen?
Omdat ze zich in dat geval ook niet aan het letterlijke tekst houden.
“geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde”
Het gaat dus, volgens mij, duidelijk over het maken en verafgoden van afbeeldingen.
Citaat:
Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten;
Oud 15 juli 2009, 11:36   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
"In Noord-Ierland woedt al decennialang strijd tussen protestanten en katholieken. De protestanten hangen de verbondenheid van Noord-Ierland met Groot-Brittannië aan. De republikeinse katholieken willen een vereniging van de regio met de Republiek Ierland."

Tot zover het "religieus" conflict in Ierland...
Het zal moeilijk zijn zulke opmenging te vermijden; Roomsen zien de Bisschop van Rome aan voor de plaatsvervanger van Jezus terwijl voor de "protestanten" (Anglicanen) daar, de Britse koning(in) zulke functie waarneemt ....

Oud 15 juli 2009, 11:40   #78
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Omdat ze zich in dat geval ook niet aan het letterlijke tekst houden.
“geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde”
Het gaat dus, volgens mij, duidelijk over het maken en verafgoden van afbeeldingen.
Het is voor zover achterhaalbaar als oudste een Joodse inzetting dus zullen de Joden de strekking het beste kennen; voor zover ik weet mogen orthodoxe Joden niets afbeelden wat zou kunnen leven.
Oud 15 juli 2009, 11:44   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, als de reden van het conflict bestuurlijk is, dan is het een bestuurlijk conflict. Het IRA maakt geen protestanten kapot omdat het protestanten zijn, ze maken ze kapot omdat ze van Groot-Britannie afwillen.

Dus neen, je begrijpt het niet goed.
In dezelfde zin kunnen we stellen dat het conflict in Irak, Afghanistan,... ook bestuurlijk is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:47   #80
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
en omdat éne kwiet zegt dat je van deze of gene geen tekening mag maken, moet iedereen zich daar dan plots maar aan houden? en u vindt dat normaal?
En dat men omdat iemand de lieve gelovigen hun gebod/verbod niet gevolgd heeft, dan maar effe alles kort en klein slaat, kerken opfikt en christenen vermoord, moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?

En d�*t deden christenen 50jaar geleden niet.

U haalt ierland aan. Maar 2000 en een paardenkop extremisten is toch nog iets heel anders dan wat we wereldwijd zagen nav de mohammed cartoons.
"en omdat éne kwiet zegt dat je van deze of gene geen tekening mag maken, moet iedereen zich daar dan plots maar aan houden?"

Ja, zoiets noemt men 'respect' hebben voor andere religies.

"en u vindt dat normaal?"

Ik vind het zeer zeker normaal dat de moslims niet kunnen lachen met zulke cartoons. Ik begrijp wel niet wrm men zulk exorbitant geweld heeft gebruikt tijdens hun protest.

"En dat men omdat iemand de lieve gelovigen hun gebod/verbod niet gevolgd heeft, dan maar effe alles kort en klein slaat, kerken opfikt en christenen vermoord" moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?"
Kan u daar bewijzen van aanbrengen? Ik weet dat er ambassades zijn bestormd, dat er vlaggen zijn verbrandt en dat vele Buitenlanders zijn moeten vluchten, maar uw aanteigingen lijken me iets of wat overdreven.

"moeten we dan ook maar als logisch gevolg zien en voor lief nemen?"

Als je provoceert, dan weet je dat je iets kan terugverwachten. Actie = reactie toch. Ik ben het wel met u eens dat de reactie enigszins overdreven was.

"En d�*t deden christenen 50jaar geleden niet."

'Bloody sunday' vergeten?
Of de zware rellen in de Oost-Indische deelstaat Orissa tss Hindoes en Christenen?

"U haalt ierland aan. Maar 2000 en een paardenkop extremisten is toch nog iets heel anders dan wat we wereldwijd zagen nav de mohammed cartoons."

Correctie: ik haal Noord-Ierland aan. Correct = correct hé .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be