Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 13:37   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Qua signaal kan het toch tellen, zeker als men een kopie het bewijs van uittreding (ik heb schriftelijke bevestiging gevraagd en gekregen) stuurt naar het ministerie van Justitie die de subsidiëring van de erkende erediensten bepaalt.

Nu gaan ze er nog van uit van 89 % van de bevolking katholiek is en dus krijgt de RKK het grootste deel van de koek.
Als blijkt dat de cijfers niet kloppen, dan moeten de subsidies ook aangepast worden.
De subsidies zullen niet aangepast worden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:41   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Maar in de toekomst zou het wel eens op de politieke agenda kunnen komen (nu lukt dat niet met de cd&v erin), en dan zou het interssant zijn de juiste verhoudingen eens te herbekijken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 14:40   #63
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Standaardbrief + adressen.

Let wel: dit is een uitschrijving uit het doopregister. Ontdopen kan niet. Je bent immers gedoopt en zelfs de kerkleiders blijken niet bij machte (of hebben gewoon geen goesting, kan natuurlijk ook) om terug te keren in de tijd.

Ook zal dit geen effect hebben op de kerksubsidiëring, die wordt namelijk berekend middels het aantal inwoners per parochie.
???
ALs ik op die link klik krijg ik dit:

无法找到该页
您正在搜索的页面可能已经删除、更名或暂时不可用。
--------------------------------------------------------------------------------

请尝试以下操作:

确保浏览器的地址栏中显示的网站地址的拼写和格式正确无误。
如果通过单击链接而到达了该网页,请与网站管理员联系,通知他们该链接的格式不正确。
单击后退按钮尝试另一个链接。
HTTP 错误 404 - 文件或目录未找到。
Internet 信息服务 (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

技术信息(为技术支持人员提供)

转到 Microsoft 产品支持服务并搜索包括“HTTP”和“404”的标题。
打开“IIS 帮助”(可在 IIS 管理器 (inetmgr) 中访问),然后搜索标题为“网站设置”、“常规管理任务”和“关于自定义错误消息� �的主题。
Oud 11 augustus 2009, 14:55   #64
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Punt 1: Maak het onderscheid tussen Kerk en Vaticaan.

Punt 2: Ga niet uitsluitend af op tendentieuze berichtgeving.
Een vollediger verhaal, erg gekleurd, maar vond ik wel interessant
http://chiesa.espresso.repubblica.it.../1339277?eng=y

(edit: ironie weg)

Laatst gewijzigd door Visjnu : 11 augustus 2009 om 15:02.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:35   #65
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel dus het volgende vast:

Wanneer de EU-lidstaten dit doen proberen ze een einde te stellen aan de vervolging van holebi's (heb jij zelf gezegd).

Maar wanneer het Vaticaan dit doet verzet ze zich tegen de decriminalisering van homoseksualiteit... Begrijpe wie begrijpe kan.

Ik confronteer u gewoon met het feit dat u niet alleen afgaat op foutieve informatie maar dat u ook met twee maten en gewichten werkt.
De EU-lidstaten hebben wel degelijk pogingen ondernomen en gesteund om homoseksualiteit te decriminaliseren, het Vatikaan niet (wel veel blabla, maar wegen het gebrek aan daden, hoe symbolisch ook heeft het haar eigen blabla tot leugen gemaakt).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:07   #66
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De EU-lidstaten hebben wel degelijk pogingen ondernomen en gesteund om homoseksualiteit te decriminaliseren, het Vatikaan niet (wel veel blabla, maar wegen het gebrek aan daden, hoe symbolisch ook heeft het haar eigen blabla tot leugen gemaakt).
Ik zeg juist dat het vetgedrukte eveneens op de houding van de Europese landen van toepassing is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:18   #67
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Een vollediger verhaal, erg gekleurd, maar vond ik wel interessant
http://chiesa.espresso.repubblica.it.../1339277?eng=y
Had ik ook al gevonden. Toont ook mooi aan dat het Vaticaan verdeeld was over deze kwestie.

Er is één ding dat mij in het bijzonder opvalt:
Citaat:
As for the problem of specific medical treatments intended to preserve the health of the mother, it is necessary to make a strong distinction between two different situations: on the one hand, a procedure that directly causes the death of the fetus, sometimes inappropriately called "therapeutic" abortion, which can never be licit in that it is the direct killing of an innocent human being; on the other hand, a procedure not abortive in itself that can have, as a collateral consequence, the death of the child:

«If, for example, saving the life of the future mother, independently of her condition of pregnancy, urgently required a surgical procedure or another therapeutic application, which would have as an accessory consequence, in no way desired or intended, but inevitable, the death of the fetus, such an action could not be called a direct attack on the innocent life. In these conditions, the operation can be considered licit, as can other similar medical procedures, always provided that a good of high value, like life, is at stake, and that it is not possible to postpone it until after the birth of the child, or to use any other effective remedy» (Pius XII, Speech to the Fronte della Famiglia and the Associazione Famiglie numerose, November 27, 1951).
Maar wat in situaties waar het de zwangerschap zelf is - zoals in het geval van het Braziliaanse meisje - die het leven van de moeder bedreigt en dan vooral als ze zwanger werd tengevolge van verkrachting (dus onvrijwillig)... Ik denk dat als je de logica uit het aangehaalde citaat zou doortrekken naar dit geval - waarbij je rekening houdt met het feit dat het meisje sowieso niet in staat was de zwangerschap tot een goed einde te brengen (haar baarmoeder kon dat onmogelijk) - de abortus geen aanleiding zou geven tot excommunicatie. In plaats daarvan concludeert de Congregatie voor de Geloofsleer dat een dergelijke abortus toch onaanvaardbaar is, al zeggen ze dat nu ook weer niet met zoveel woorden.

Citaat:
(edit: ironie weg)
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 augustus 2009 om 17:21.
Oud 11 augustus 2009, 20:04   #68
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bisdom bellen.

Edit: je moet wel weten in welke parochie je gedoopt bent.
gaat dat ??? want ik ben ook spijtig genoeg gedoopt ....
Oud 12 augustus 2009, 05:34   #69
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punt 1: Maak het onderscheid tussen Kerk en Vaticaan.
Aha, meneer gaat nog eens een blik dooddoeners openen. En ik maar denken dat de RKK door het Vaticaan wordt vertegenwoordigd... Heb je er zo nog meer?
Citaat:
Punt 2: Ga niet uitsluitend af op tendentieuze berichtgeving.
Hmm, tendentieus, hé? De betrokken personen zijn dus niet geëxcommuniceerd? Of misschien maar een beetje? Het was maar om te lachen?
Oud 12 augustus 2009, 07:24   #70
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie beweert dat het Vaticaan zich tegen de decriminalisering van homoseksualiteit verzet liegt. Punt.
Paus: Red de mens van homoseksualiteit

Heilige Stoel vreest volledige gelijkberechting homo’s

Paus Homohuwelijken ideologie van het kwaad

Vatican approves psychological tests for screening out homosexuals

....enzv...enzv.

Dat lijkt mij op zijn minst toch geen positieve houding.
Oud 12 augustus 2009, 07:58   #71
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

(Geert C modus)

Punt 1 : Ja, maar de anderen doen het ook dus is het niet zo erg.

Punt 2 : Wat minder aandacht besteden aan tendentieuze berichtgeving aub.

Punt 3 : het Vaticaan is niet de RKK.

(Geert C modus)

Ziezo, einde discussie.
Oud 12 augustus 2009, 08:39   #72
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ik ben niet ontdoopt. zo blijf ik officieel in de running voor het pausschap. wanneer de pantzerpaus zijn kopje neerlegt, zal het - incha'allah - mijn beurt zijn. het is tijd voor paus abdullah I, de eerste moslim die pqus wordt. hopelijk vind ik tegen die tijd een echtgenoot die een beetje past bij het interieur van de sint pietersbasiliek.

vrede,

redwasp
Oud 12 augustus 2009, 12:31   #73
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
(Geert C modus)

Punt 1 : Ja, maar de anderen doen het ook dus is het niet zo erg.

Punt 2 : Wat minder aandacht besteden aan tendentieuze berichtgeving aub.

Punt 3 : het Vaticaan is niet de RKK.

(Geert C modus)

Ziezo, einde discussie.
Toffe poging om uw gekronkel te verbergen, moet ik anders nog even een overzicht van de discussie geven?

U: het Vaticaan verzette zich tegen een poging van de Europese landen om homoseksualiteit te decriminaliseren!

Ik: neen, ze sloten zich zelfs aan bij de roep om decriminalisering.

U: hypocrieten! Kijk naar mijn woorden, niet naar mijn daden!

Ik: zoals de Europese landen dus?

U: het gaat hier niet over de Europese landen, maar het was wel het Vaticaan dat zich verzette! godsdienst

Tja... wie de hond wil slaan zal altijd wel een stok vinden veronderstel ik...

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2009 om 12:33.
Oud 12 augustus 2009, 12:36   #74
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Aha, meneer gaat nog eens een blik dooddoeners openen. En ik maar denken dat de RKK door het Vaticaan wordt vertegenwoordigd... Heb je er zo nog meer?
Het lijkt wel alsof u ervan uitgaat dat elke katholiek het met elk standpunt van het Vaticaan eens moet zijn...

Citaat:
De betrokken personen zijn dus niet geëxcommuniceerd? Of misschien maar een beetje? Het was maar om te lachen?
Bij een correcte toepassing van de kerkelijke leer zijn ze idd niet geëxcommuniceerd.

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2009 om 12:36.
Oud 12 augustus 2009, 14:00   #75
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toffe poging om uw gekronkel te verbergen, moet ik anders nog even een overzicht van de discussie geven?

U: het Vaticaan verzette zich tegen een poging van de Europese landen om homoseksualiteit te decriminaliseren!

Ik: neen, ze sloten zich zelfs aan bij de roep om decriminalisering.

U: hypocrieten! Kijk naar mijn woorden, niet naar mijn daden!

Ik: zoals de Europese landen dus?

U: het gaat hier niet over de Europese landen, maar het was wel het Vaticaan dat zich verzette! godsdienst

Tja... wie de hond wil slaan zal altijd wel een stok vinden veronderstel ik...
Nogmaals, de EU-landen hebben de Braziliaanse resolutie over de decriminalisering van homoseksualiteit gesteund (hebben voor gestemd) in 2003 en 2004, terwijl het Vatikaan zich kantte tegen de resolutie.

De EU-landen hebben dus wel degelijk daden gesteld om proberen homoseksualiteit te decriminaliseren, het Vatikaan heeft geen enkele van die pogingen gesteund, maar telkens kritiek geuit en leugens verzonnen om te vergoeilijken waarom ze die pogingen niet steunde (beweren dat de resolutie of de gezamenlijke verklaring de wereldwijde invoering van het homohuwelijk in hield, terwijl dat er nergens in stond).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 12 augustus 2009, 14:04   #76
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het lijkt wel alsof u ervan uitgaat dat elke katholiek het met elk standpunt van het Vaticaan eens moet zijn...
Als de voorzitter en de rest van het bestuur van een clubje mij constant beledigd, lobbyt om mijn burgerrechten te ontnemen, in haar regelement op neemt dat ik een minderwaardig lid van de club ben die nooit in het bestuur kan komen en ik niet eens mag mee stemmen over wie voorzitter of bestuurder wordt, dan is er geen enkele reden om bij dat clubje te blijven.

Meer nog, het is zelfs een reden om dat clubje met dictatoriale structuur te verlaten.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 12 augustus 2009 om 14:05.
Oud 12 augustus 2009, 15:25   #77
Geert C

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de EU-landen hebben de Braziliaanse resolutie over de decriminalisering van homoseksualiteit gesteund (hebben voor gestemd) in 2003 en 2004, terwijl het Vatikaan zich kantte tegen de resolutie.

De EU-landen hebben dus wel degelijk daden gesteld om proberen homoseksualiteit te decriminaliseren, het Vatikaan heeft geen enkele van die pogingen gesteund, maar telkens kritiek geuit en leugens verzonnen om te vergoeilijken waarom ze die pogingen niet steunde (beweren dat de resolutie of de gezamenlijke verklaring de wereldwijde invoering van het homohuwelijk in hield, terwijl dat er nergens in stond).
Een niet-bindende resolutie indienen om ze nauwelijks een jaar later te laten vallen als een baksteen noem ik geen daden stellen.
Oud 12 augustus 2009, 16:03   #78
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een niet-bindende resolutie indienen om ze nauwelijks een jaar later te laten vallen als een baksteen noem ik geen daden stellen.
Toch al 1000 keer meer dan wat het Vatikaan doet. Daarnaast verlenen de EU-landen ook politiek asiel aan holebi's die vervolgd worden in hun eigen land omwille van hun homoseksualiteit. Hoeveel holebi's heeft het Vatikaan zo al gered van de doodstraf?
Oud 12 augustus 2009, 16:37   #79
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik kreeg nu plotseling het akelige idee dat ik officieel deel uit maak van 'de kerk' aangezien ik gedoopt ben.
Dus vraag ik me af: Hoe kan je een doopsel ongedaan maken?
Vergeef me mijn visie als het u niet aanstaat, maar volgens mij ben je een beetje te fel geobsedeerd door geloof. Het was maar gewoon water hoor

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 12 augustus 2009 om 16:37.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 18:18   #80
Geert C

Standaard

Citaat:
Toch al 1000 keer meer dan wat het Vatikaan doet.
Exact evenveel als wat het Vaticaan doet.

Citaat:
Daarnaast verlenen de EU-landen ook politiek asiel aan holebi's die vervolgd worden in hun eigen land omwille van hun homoseksualiteit. Hoeveel holebi's heeft het Vatikaan zo al gered van de doodstraf?
Enkel als ze hier geraken, over wat er ginder gebeurt zwijgen ze als vermoord. Behalve als het over Iran gaat, dan hoor je ze soms.

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2009 om 18:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be