![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit ok? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 27,87% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 72,13% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat nogal geschreven op dit forum: hoe meer dergelijke reaksies, hoe meer plezier dat ik erin heb;
Daarnaast zou ik je willen voorstellen om bij het onderwerp van het item te blijven. Uit beleefdheid tegenover de draadopstarter en de andere deelnemers. Beleefdheid is natuurlijk een raar gegeven: zegt gij ook op de markt (forum) van jouw gemeente/dorpskaffee/kantine ... tegen een hakkelaar dat hij eerst moet leren spreken, vooraleer gij u zoudt verwaardigen/verlagen om naar hem te luisteren en te aanvaarden dat hij misschien toch iets te zeggen heeft, laat staan demokratsch recht heeft op spreken? Dus duidelijk afgesproken: zelfs niet reageren op deze huidige post van mij; gewoonweg verder gaan met de diskussie zelf over het item. (zelfs verontschuldigen is kompleet overbodig)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was wel dezelfde Steve Stunt die de eerste zonevreemde huizen ging afbreken
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die moet volgens mij ondergaan dat zijn huis afgebroken wordt. Dura seks, sed seks.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik reeds voorstelde. Het is contraproductief om mensen op te jagen. Geef ze tijd maar maak hen duidelijk dat andere mensen meer nood hebben aan een sociale woning als ze een bepaalde - niet nader bepaalde - grens van vermogen of inkomsten overschrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zegt Monza? Ge zet de mensen uit hun huis! Dovemansgesprek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar veel van die zonevreemde woningen zijn er gekomen nadat het gewestplan gewijzigd werd. Minstens van één van deze mensen werd, onder bewind van Steve Stunt, het huis afgebroken met een buldozer. Nadien is de wet aangepast, zodat deze huizen, die nog steeds zonevreemd zijn, mogen blijven staan tot...... Er mag echter niets meer aan gewijzigd worden. Niet vergeten dat er mensen zijn die door deze gewestplanwijziging een eigendom van ettelijke miljoenen Befkes in waarde zagen verminderen tot bijna niets meer. Het zijn niet allemaal rijke stinkers die allerlei foefkes uitgehaald hebben om ...... , meestal blijven die hun huizen wel staan.
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ge kunt beginnen met alle apartementen te verhuren en de wachtlijsten op te kuisen. mensen die bij verschillende maatschappijen staan, mensen die al herhaaldelijk appartementen geweigd hebben en ed daarna kunt ge al die weduwen omverhuizen richting studio's en 1 slaapkamerappartementen zodat de appartementen met 2 en meer slaapkamers vrijkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huurprijs van een sociale woning was vroeger gelinkt aan het inkomen, is dit nu niet meer zo? Ik weet hier zeer weinig van.
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vrees dat de vraag vooral gestegen is omdat de huurprijzen in de privé op het belachelijke af hoog liggen. wrss marktwerking. te hoge immobiliënprijzen in de afgelopen jaren creëert meer vraag terwijl het aanbod stabiel blijft. Resulteert in idiote huurprijzen die mensen niet kunnen ophoesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds de forse stijging in de privé en anderzijds de éénoudergezinnen.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dit is zelfs een normale gang van zaken. Ik dacht dat net daarom de huurprijs gelinkt was aan het inkomen. De bedoeling van deze link is mensen die "weinig" verdienen een woning te bezorgen. En deze mensen, als ze "veel" meer verdienen op de één of andere manier te doen uitkijken naar een andere woning. Ik weet niet of dit nu ook nog zo is.
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 2 augustus 2009 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Als ze dan toch zo succesvol zijn, kunnen ze verhuizen, en hun sociale woning laten aan hen die er één nodig hebben . Jonge autochtone koppels bvb., of oude autochtonen met een klein pensioentje. De mensen voor wie de sociale woningen in het leven geroepen zijn.Wat hier aan de kaak gesteld word, zijn mensen die officiël zeer weinig verdienen, maar met allerlei illegale activiteiten hopen cash binnenrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of anders : het is een artiest, hij schrijft boeken, zoiets. Maar dat is al zeldzamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Meestal hebben die mercedessen dan ook nog hun beste tijd gehad wat de zaak voor betrokkenen nog eens extra pijnlijk maakt ![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|