Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is dit ok?
Ja 17 27,87%
Neen 44 72,13%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2009, 10:56   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Leer schrijven.
Ik heb dat nogal geschreven op dit forum: hoe meer dergelijke reaksies, hoe meer plezier dat ik erin heb;

Daarnaast zou ik je willen voorstellen om bij het onderwerp van het item te blijven. Uit beleefdheid tegenover de draadopstarter en de andere deelnemers.

Beleefdheid is natuurlijk een raar gegeven: zegt gij ook op de markt (forum) van jouw gemeente/dorpskaffee/kantine ... tegen een hakkelaar dat hij eerst moet leren spreken, vooraleer gij u zoudt verwaardigen/verlagen om naar hem te luisteren en te aanvaarden dat hij misschien toch iets te zeggen heeft, laat staan demokratsch recht heeft op spreken?

Dus duidelijk afgesproken: zelfs niet reageren op deze huidige post van mij; gewoonweg verder gaan met de diskussie zelf over het item. (zelfs verontschuldigen is kompleet overbodig)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 11:06   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat nogal geschreven op dit forum: hoe meer dergelijke reaksies, hoe meer plezier dat ik erin heb;

Daarnaast zou ik je willen voorstellen om bij het onderwerp van het item te blijven. Uit beleefdheid tegenover de draadopstarter en de andere deelnemers.

Beleefdheid is natuurlijk een raar gegeven: zegt gij ook op de markt (forum) van jouw gemeente/dorpskaffee/kantine ... tegen een hakkelaar dat hij eerst moet leren spreken, vooraleer gij u zoudt verwaardigen/verlagen om naar hem te luisteren en te aanvaarden dat hij misschien toch iets te zeggen heeft, laat staan demokratsch recht heeft op spreken?

Dus duidelijk afgesproken: zelfs niet reageren op deze huidige post van mij; gewoonweg verder gaan met de diskussie zelf over het item. (zelfs verontschuldigen is kompleet overbodig)
Uit beleefdheid voor de lezer kan je misschien moeite doen om te zorgen dat een mens er geen drie uur over doet om twee regels van je tekst te lezen. Het is maar een ideetje hoor. Dus ja, ik reageer op je post en ik verontschuldig me niet. Gewoon proberen om iets leesbaar te tikken is reeds goed... wat je niet kan zal je worden vergeven. Bij andere posters zou ik zelfs wijzen op dt-fouten maar dat doe ik hier niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 11:29   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook bij de Bond Grote en Kleine Gezinnen geleend.
't Is wel even geleden, maar ik meen dat ik niet mocht verkopen, terwijl de lening nog afbetaald werd. Dus: gedurende 20 jaar.
Als jouw kontroleur dus kon voorspellen dat die 'bruinen' gingen verkopen na 20 jaar, dan is 't wel een straffe.

Maar ik denk eer dat het jouw geheugen is, dat parten speelt. Hoe dan ook, ik herinner me de woorden van mijn kontroleur, en die zei dat het een feit was dat er een wachtlijst was wegens de kombinasie van:
- vele autochtone gezinnen met vele kinderen, in Brussel
- de kredietkrissis van toen, met fenomenale hoge rentes ... de bond moest toen zelfs trachten te ontlenen bij Japanse banken ....

Nog een toevoeging aan de diskussie: als een koppel een suksesrijke loopbaan kan ontwikkelen, maar niet zooooo suksesrijk dat ze zich een villa in Brasschaat willen/kunnen aanschaffen, dan is het een goede zaak dat er een sosiale miks ontstaat in die sosiale wijk ...

Nog een gedacht: als men een bewoner van een sosiale huurwoning ertoe kan overhalen om meer huur te betalen gedurende 20 jaar, waarna de woning dan volledig zijn eigendom is ... dan is dat een goede zaak. De huurder heeft voldaan aan de beste sosiale belegging die eenieder zou moeten doen: zijn appeltje voor de dorst voor de oude dag. De sosiale huisvestingsmaatschappij kan er wat winst uitslagen, en een nieuwe zelfs betere woning mee bouwen ...

Nog een tip, waarom het zolang misliep: enkele weken geleden op tv gehoord tijdens een gesprek met Steve Gratis Stunt. Toen die nog maar pas in de top van de sossenpartij zat, op een vergadering over sosiale woningen edm, zei hij tot grote ontsteltenis van alle aanwezige oude krokodillen, dat het niet (alleen) de bedoeling moest zijn om zoveel mogelijk sosiale woningen te hebben voor zoveel als mogelijk mensen, maar wel degelijk dat het de bedoeling moest zijn om de mensen te helpen aan hun eigen (kleine, middelgrote) huizeke.
Dat schijnt ingeslagen te zijn als een bom, bij die sossen-die-eigenlijk-nog-markisten-waren .... de belangen van de zuil (evengoed bij de anderen in de tsjeven-zuil ...) in vraag stellen; de zuil niet alleen maar laten groeien omwille van de zuil ...; de belangen van de mensen (het verlangen om de zekerheid te hebben van een eigen woninkje ..) vooropstellen ....

Het was wel dezelfde Steve Stunt die de eerste zonevreemde huizen ging afbreken
Oud 2 augustus 2009, 13:18   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het was wel dezelfde Steve Stunt die de eerste zonevreemde huizen ging afbreken
Of topik, maar iemand die, al dan niet met medeplichtigheid van de burgemeester, in een natuurgebied een grond koopt (veel goedkoper dan bouwgrond ... bla bla) en daar een huis bouwt ... bla bla, en dan veroordeeld wordt ... bla bla ...
die moet volgens mij ondergaan dat zijn huis afgebroken wordt.

Dura seks, sed seks.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 13:39   #65
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat een vraag, gaat ge mensen uit de sociale woning zetten als ze beginnen te verdienen?
Zou een goede oplossing zijn om de wachtlijsten weg te werken.

Natuurlijk wel een jaar opzegtermijn.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 14:13   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht

Natuurlijk wel een jaar opzegtermijn.
Zoals ik reeds voorstelde. Het is contraproductief om mensen op te jagen. Geef ze tijd maar maak hen duidelijk dat andere mensen meer nood hebben aan een sociale woning als ze een bepaalde - niet nader bepaalde - grens van vermogen of inkomsten overschrijden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 augustus 2009, 14:16   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat een vraag, gaat ge mensen uit de sociale woning zetten als ze beginnen te verdienen?
Ik kan zeggen dat je op een bepaald moment niet meer in aanmerking komt voor een sociale woning en je een jaartje eventueel langer wegens omstandigheden (zwangerschap o.a.) krijgt om iets anders te zoeken dat je intussen kan betalen, zodat die woning vrij kan komen voor mensen die niet kunnen verdienen.

En wat zegt Monza? Ge zet de mensen uit hun huis!

Dovemansgesprek.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 augustus 2009, 15:06   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of topik, maar iemand die, al dan niet met medeplichtigheid van de burgemeester, in een natuurgebied een grond koopt (veel goedkoper dan bouwgrond ... bla bla) en daar een huis bouwt ... bla bla, en dan veroordeeld wordt ... bla bla ...
die moet volgens mij ondergaan dat zijn huis afgebroken wordt.

Dura seks, sed seks.
Ben ik mee akkoord.
Maar veel van die zonevreemde woningen zijn er gekomen nadat het gewestplan gewijzigd werd. Minstens van één van deze mensen werd, onder bewind van Steve Stunt, het huis afgebroken met een buldozer. Nadien is de wet aangepast, zodat deze huizen, die nog steeds zonevreemd zijn, mogen blijven staan tot...... Er mag echter niets meer aan gewijzigd worden.

Niet vergeten dat er mensen zijn die door deze gewestplanwijziging een eigendom van ettelijke miljoenen Befkes in waarde zagen verminderen tot bijna niets meer.

Het zijn niet allemaal rijke stinkers die allerlei foefkes uitgehaald hebben om ...... , meestal blijven die hun huizen wel staan.
Oud 2 augustus 2009, 15:16   #69
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
bwoa
ge kunt beginnen met alle apartementen te verhuren en de wachtlijsten op te kuisen. mensen die bij verschillende maatschappijen staan, mensen die al herhaaldelijk appartementen geweigd hebben en ed
daarna kunt ge al die weduwen omverhuizen richting studio's en 1 slaapkamerappartementen zodat de appartementen met 2 en meer slaapkamers vrijkomen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 15:23   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bwoa
ge kunt beginnen met alle apartementen te verhuren en de wachtlijsten op te kuisen. mensen die bij verschillende maatschappijen staan, mensen die al herhaaldelijk appartementen geweigd hebben en ed
daarna kunt ge al die weduwen omverhuizen richting studio's en 1 slaapkamerappartementen zodat de appartementen met 2 en meer slaapkamers vrijkomen.
De vraag naar sociale woningen is gestegen doordat er veel huwlijken ontbonden worden. Wij merken deze trend ook in het SVK, daar wordt redelijk goedkoop verhuurd bij instap maar jaarlijks gaat de huurprijs fiks omhoog, zodat de huurder verplicht wordt om naar iets anders uit te kijken.

De huurprijs van een sociale woning was vroeger gelinkt aan het inkomen, is dit nu niet meer zo? Ik weet hier zeer weinig van.
Oud 2 augustus 2009, 15:54   #71
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De huurprijs van een sociale woning was vroeger gelinkt aan het inkomen, is dit nu niet meer zo? Ik weet hier zeer weinig van.
combinatie inkomen en marktwaarde appartement is de meest gebruikte formule.
ik vrees dat de vraag vooral gestegen is omdat de huurprijzen in de privé op het belachelijke af hoog liggen.
wrss marktwerking. te hoge immobiliënprijzen in de afgelopen jaren creëert meer vraag terwijl het aanbod stabiel blijft. Resulteert in idiote huurprijzen die mensen niet kunnen ophoesten.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 16:11   #72
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
combinatie inkomen en marktwaarde appartement is de meest gebruikte formule.
ik vrees dat de vraag vooral gestegen is omdat de huurprijzen in de privé op het belachelijke af hoog liggen.
wrss marktwerking. te hoge immobiliënprijzen in de afgelopen jaren creëert meer vraag terwijl het aanbod stabiel blijft. Resulteert in idiote huurprijzen die mensen niet kunnen ophoesten.

Enerzijds de forse stijging in de privé en anderzijds de éénoudergezinnen.
Oud 2 augustus 2009, 17:57   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een kakvraag is dat nu weer ?

Kan het bijvoorbeeld niet zijn dat een koppel in het begin nood had aan een soc. woning en nadien succes had in hun carrière ?
Dan moeten ze op zoek naar een andere woning!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:33   #74
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dan moeten ze op zoek naar een andere woning!

Ja dit is zelfs een normale gang van zaken.
Ik dacht dat net daarom de huurprijs gelinkt was aan het inkomen.
De bedoeling van deze link is mensen die "weinig" verdienen een woning te bezorgen. En deze mensen, als ze "veel" meer verdienen op de één of andere manier te doen uitkijken naar een andere woning.

Ik weet niet of dit nu ook nog zo is.
Oud 2 augustus 2009, 19:17   #75
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Leer schrijven.
uw ware gelaat.

Laatst gewijzigd door De Waal : 2 augustus 2009 om 19:27.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:57   #76
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een kakvraag is dat nu weer ?

Kan het bijvoorbeeld niet zijn dat een koppel in het begin nood had aan een soc. woning en nadien succes had in hun carrière ?
Als ze dan toch zo succesvol zijn, kunnen ze verhuizen, en hun sociale woning laten aan hen die er één nodig hebben . Jonge autochtone koppels bvb., of oude autochtonen met een klein pensioentje. De mensen voor wie de sociale woningen in het leven geroepen zijn.Wat hier aan de kaak gesteld word, zijn mensen die officiël zeer weinig verdienen, maar met allerlei illegale activiteiten hopen cash binnenrijven.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:05   #77
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ken persoonlijk een jongeman van 25, vertoeft in halfmarginale kringen, is werkloos en rijdt met een BMW.

Mijn vriendenkring verstaat niet hoe hij dat kan bolwerken...
Trafiekskes ? Beetje dealen ? Beetje pikken ? Eén of meer vrouwtjes op de trottoir ? Zit zelf in de - homoseksuele - prostitutie ?
Of anders : het is een artiest, hij schrijft boeken, zoiets. Maar dat is al zeldzamer.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:22   #78
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wonen in een sociale woning en rondtuffen in een dure wagen.

Klopt dit?
Ach , t's compensatie , al ooit een sociaal geval gezien zonder mercedes , al ooit een boer gezien zonder mercedes , al ooit een allochtoon van de achtendertigste generatie gezien zonder mercedes.
Meestal hebben die mercedessen dan ook nog hun beste tijd gehad wat de zaak voor betrokkenen nog eens extra pijnlijk maakt
Oud 3 augustus 2009, 18:31   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Misschien kopen de mensen met een dure wagen wel goedkoop ondergoed.
Die met een dure wagen dragen er misschien wel geen, maar dan zal het wel niet uit armoede zijn hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:32   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Ik heb ook een dochter die na haar trouwen een sociale woning heeft gekocht, ondertussen heeft zij (en haar man) 20 jaar later, dubbel glas, nieuwe ramen nieuwe poort, enz en enz dat huis mooi gemaakt, wat is daar verkeerd aan,
toen ze trouwden konden zij geen huis laten bouwen, en de afbetaling van zo'n sociale woning lag juist in hun bereik. dat tenslotte ook een vorm van sparen is. een huis verwerven
W
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be