![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een kindje in elkaar te knutselen heb je een eicel en een zaadcel nodig. Beide homo's kunnen bijgevolg nooit beweren dat het kindje van hen is, ook al onderteken je honderd documenten. Als één van de twee homo-ouders ook biologische ouder is, dan is deze laatste bij een conflict steeds de winnaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Nogmaals. Individuele vrijheid geldt voor iedereen. Dus ook voor het kind dat zich moeilijk kan verweren tegen de overmacht door (homo)-ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is algemeen geweten dat er veel nonsens verteld en geschreven wordt!
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom worden holebi-bloeddonoren dan niet gecontroleerd? Dat blijft toch klak hetzelfde? Misschien dat ze dan wat meer moeten vast stellen: "u hebt HIV, u mag geen bloed geven". Maar wat maakt dat uit? 1 op 37 is wel veel, maar vergeet niet dat ze 1 op 36 wel gezond is. Hoe kunnen ze overgens weten dat een bepaald persoon holebi is? Als ik bij het inschrijven als bloedonor me als hetero zou zetten, wie in godsnaam kan me dan tegenspreken (zelf mijn ouders kennen mijn geaardheid niet). Dus wat voor nut heeft dat? Als je per sé bloed wil gaan geven moet je dat gewoon doen. En overgens kan het mij toch geen zak schelen, ik ben toch bang voor naalden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk. Bloed dat wordt afgetapt, van wie ook, wordt toch gecontroleerd vooraleer het aan een patiënt wordt geleverd. Of niet. Wat is dan uiteindelijk het probleem ? Er zullen toch wel homo's zijn met gezond bloed. Mijn conclusie, onmiddelijk na het lezen van het artikel, was en is nog steeds dat het om een hypocriet gejongleer met wetteksten gaat. En waarom zou je, behalve als je een goedgelovige simpele ziel bent, aan de verpleegster van de bloedbank spontaan melden dat je homo bent. Daar heeft trouwens niemand zakens mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een probleem dat zich bij hetero-ouders niet kan voordoen, bedoel je? Alweer een drogredenering van jewelste... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we leven for god's sake in 2009. Tis een schande dat je de dag van vandaag voor een gezondheidsinstelling je geaardheid moet verbergen en niet jezelf mag zijn om in aanmerking te komen. Tis voor mij louter iets principieels. Het is bij de hogere kringen van Rode Kruis ook nie van nie kunnen, maar van nie willen. Nuja, het blijft een Christelijke organisatie; daar duurt het altijd enkele eeuwen langer voor het gezond verstand de bovenhand haalt. Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 augustus 2009 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Dacht eerst een repliek te verkopen, maar zou toch liefst eerst eens jou mening willen kennen. Anders gesteld. Hoe zou jij reageren op een vraag naar je 'seksuele geaardheid' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat het Rode Kruis daar inderdaad geen zaken mee heeft. Wat men wèl mag vragen, want relevant voor de beoordeling van de kwaliteit van het geleverde bloed, is of de potentiële donor er een promiscue levensstijl op nahoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Toen ik een paar jaar terug regelmatig ging bloedgeven werd ik steeds met open armen ontvangen. Zorgzame geduldige verpleegsters. Nadien pistolékes met chocomelk om te recuperen. En twee dagen extra verlof op de koop toe. Desondanks, niemand die mij vroeg hoeveel en met wie ik vogel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle donorbloed testen op alle mogelijke problemen zou een transfusie gewoon onbetaalbaar maken. Dus doet men beroep op het gezondverstand van de candidaatdonoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus een hetero met HIV mag zomaar bloed geven zonder enige vorm van controle? Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 augustus 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eventjes had ik schrik dat ik een fictief beeld van wat 'fictief' is heel mijn leven heb gehad, maar toch vond ik dat het sinds mijn jeugdjaren helaas niet veranderd is: het is namelijk 'wat niet strookt met werkelijkheid, gefingeerd is.' Ik heb het voornamelijk gebruikt om het woord 'onnatuurlijk' te voorkomen, dat u de stuipen op het lijf jaagt. Een fictieve constructie is niet alleen een constructie die gewoonweg niet bestaat, maar ook diegene die 'vervalst' is, geen grondige redenen heeft om te bestaan, geen plaats heeft in de realiteit. Het is 'gefingeerd' om iemand aan een beetje legaliteit te helpen. Kijk, ik heb het papiertje, dus ik kan dat miljoen in mijn zak steken. Ik heb het nodige papiertje verkregen, dus dus ik kan mijn bvba 'een gezin' noemen. Eender welke groep van 'consenting adults' die maatschappelijke trends mee heeft kan zich zo beginnen te noemen. Maatschappelijke trends zijn namelijk: iedereen heeft recht op wat hij ooh zo graag wil. Als we ons eens goed zouden inspannen, konden we de voltallige Belgische bevolking tot cosmonaut opleiden en de ruimte in sturen. Het enige probleem is dat er maar plaats is voor een Belgische cosmonaut en maar een deftige wc. Een 'homogezin' is een fictie omdat het in geen enkele realiteit ingebed is, nergens kan zijn bestaansreden aan ontlenen. In de biologische zin ondermijnt het namelijk het enige absoluut ware feit dat voor iedereen (100% van aardebewoners) zonder uitzondering geldt: iedereen is geboren van een vader en van een moeder. En spijtig voor u, alle sociale familiebanden zijn verder gebaseerd op deze algemeen geldende regel, zelfs in het geval van volledige adoptie (de adoptieouders blijven vader en moeder voor hun adoptiekind), in het geval van een KID-kindje bij een onvruchtbare moeder of vader en zovoorts. 'Homogezin' is een voortvloeisel uit de politieke trends in de tweede helft van de XXde eeuw en is een perfect voorbeeld van 'het geloof in de maakbaarheid van de mens en samenleving, dat zo eigen was aan die periode', citaat uit een geschiedenisboek van de XXIIde eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat het veel belang heeft, maar hier sla je de bal wel heel grondig mis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén hiv donor tussen die hoop, en heel de hoop bloed vliegt in 't riool. De kostprijs van het verloren bloed is een klein persentage van de kostprijs om ieder zakje apart aan alles te testen. Hoe dan ook, feit is dat de werkwijze van het Rood Kruis uiterst effektief is. Ge moet u in Vlaanderen niet de minste zorgen maken (en dat is niet altijd zo in 't buitenland, zelfs niet in ontwikkelde landen ...) En presies dat is de reden waarom ik - nochtans hevige tegenstander van eenderwelke zweem van homo-diskriminasie - de werkwijze van het Rood Kruis niet afkeur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denk je dat de moslims de rode halve maan hebben en de joden de rode Davidster? En waarom denk je dat er sprake is van dat allemaal samen te gieten in het rode kristal (= niet-religieus verbonden symbool?)
Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 augustus 2009 om 16:21. |
![]() |
![]() |