![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga ook niet akkoord met het argument dat dit oude koek is, en wel net daarom : omdat er niks verandert aan het kiesstelsel voor de andere niveaus.
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Brussel IS een mooie en bloeiende stad Was nog vanavond op de Grote Markt. Welk beeld heb jij van Brussel ? Jij kent er niks van ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city Steden worden gerangschikt op een schaal van alpha++ tot gamma- op basis van een groot aantal economische, politieke en culturele criteria. Zo bestaan er wereldwijd maar twee alpha++ steden: NYC en Londen. Alpha+ is Hong Kong, Parijs, Sidney ... En dan de alpha steden, waaronder Seoul, Moskou, Milaan, Toronto en Brussel. Echt de plaats van het getto. Amsterdam moet het trouwens stellen met een alpha- (ik vermeld het maar even voor de Groot-Nederlanders onder ons). De enige andere Belgische stad in de rangschikking is Antwerpen met een gamma-quotering, weinig verbazingwekkend samen met Rotterdam. Ik heb de lijst nog eens doorgespit, maar de wereldbefaamde suikerindustrie bleek onvoldoende om Tienen een plaatsje in de rangschikking te bezorgen. Heb jij nu het gevoel dat je in een getto woont? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Wat Brussel betreft : ik zal het maar verklappen zeker, ik heb slinkse bedoelingen met dit voorstel. Ik wil namelijk het RWF aan voldoende stemmen helpen om hun plan (Wallonië, zonder Brussel, bij Frankrijk voegen) te realiseren.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 7 augustus 2009 om 07:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
het heeft te maken met hoe de meerderheid van de mensen wonen in Brussel: in krotten, onder de knoet van de huisjesmelkers en aan hun lot overgelaten door de francofonie! daarmee bedoel ik 'ghetto's'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nederlandse steden zijn dus in trek bij buitenlanders en waar je dat echt merkt is in Rotterdam en die staat er dan weer niet tussen. Het valt dus nog wel mee met het multiculturele/getto gehalte van brussel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Het het zo op de Antillen / St Maarten? Kewl lol
![]() al klinkt Agga wel een beetje afrikaans, zoiets als Addis Abeba. Maar goed.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() al is in molenbeek of schaarbeek geweest?
gelieve niet alleen de 'rijke buurten' aan te duiden. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 augustus 2009 om 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke imago van Schaerbeek hebt u? Ja, enkel en alleen de wijken vol Arabieren. En dan nog, het is niet perse slecht : Helmetwijk dichtbij de kerk met de Square Riga is keileuk. Ik heb er gewoond toen ik jong was. Waar de VRT gebouwen liggen, is het ook Schaerbeek. Dailly-, Louis Bertrand-, Chazalwijjken : dat is ook Schaerbeek en totaal verschillend van het imago dat u hebt. Maar ja, u kan dat niet weten, u spreekt in de leegte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
en ik heb niets gezegd naar de demografie maar naar de toestand van de huizen. gelieve mijn woorden niet te verdraaien Everytime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |