![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Wel raar dat de stijging in de werkloosheid vooral te zien is bij jonge mannen. Ik wist niet dat die zwanger kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkgevers kunnen moeilijk ook alle vaders gaan ontslaan. Maar in de praktijk blijven het meestal de moeders die thuisblijven vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is nog veel werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik een probleem mee heb is de staatsbemoeienis in prvé-aangelegenheden. Staatsbemoeienis aangemoedigd door het elitair feministisch publiek. Terwijl de koppels onderling overeenkomen zijn er feministen zoals Edina die vinden dat die goedgelovige sukkelaars van vrouwen die graag bij hun kroost zijn toch best eens op hun strepen gaan staan en moeten vinden dat ze benadeeld worden door die stoute mannen. Feministen als Edina zullen nooit tevreden zijn zolang ze niet hun zaadgevend ventje op tijd en stond op hun plaats kunnen wijzen, naar eigen goeddunken. Wat niet belet dat ik respect heb voor tweeverdienende koppels in een deeltijds regime. Die lossen hun problemen qua tijdsvoorziening voor arbeid en kroost zelf op, zijn in staat te communiceren met hun partner. Terwijl er altijd een gefrustreerd feministisch publiekje zal bestaan dat het absoluut steeds zal moeten hebben van wat wettelijke regelgeving. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 augustus 2009 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zieke kinderen betreft. Als de automatische reactie is : mama zal wel thuisblijven, dan is er nog veel werk. Op mijn werk heeft iedereen recht op 4 dagen betaald sociaal verlof, wat een enorme stimulans is voor de papa's om ook al eens thuis te blijven bij de zieke kinderen. Zeker als de moeder geen betaald sociaal verlof heeft of haar betaalde dagen opgebruikt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het feminisme betreft. Vorig jaar heb ik wat feministische lektuur doorgenomen. oa "de schaamte voorbij" van Anja Meulenbelt. Haar feminisme bijzonder terecht, maar ze zal het volgens mij nooit in haar hoofd krijgen de mannen te verplichten vaderschapsverlof te nemen omdat ze zich zelf benadeeld voelt op de arbeidsmarkt. Wat versta jij dan onder feminisme ? Gelijke plichten ? Akkoord. Maar kan je vaders verplichten ook de rol van moeder over te nemen ? Ik geloof in gelijkwaardigheid, niet in gelijkheid. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 augustus 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgezonderd het feit dat een vrouw met baby bij haar baby zou moeten zijn, vind ik niet dat de werkgever ervoor moet opdraaien. De werkgever mag dat wel... moet, nee, en dat is wat er hier rond de oren geslagen wordt nietwaar. Zolang er maar iemand anders voor betaald is het allemaal prima nietwaar.
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() nie alleen werknemers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit is de jaren 30 niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
je goed hart kent geen grenzen. heb jij trouwens ooit al gehoord van kinderopvang? Citaat:
yeah right. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom moeten werkgevers per sé ook een maatschappelijke rol vervullen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag een werkgever niet vragen. Dat is privé.
De werkgever mag alleen maar betalen als het aan de doorsnee persoon ligt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een werkgever mag van mij gerust een maatschappelijke of sociale rol spelen. maar dat is niet aan mij besteed.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2009 om 18:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er is geen sprake van discriminatie in dit geval. De werkgever wil niet opdraaien voor de kinderwens van anderen en er is ook geen reden toe de werkgever hiertoe te verplichten. De wetgever heeft er voor gezorgd dat een zwangere vrouw in dienst houden meer kost dan een niet-zwangere vrouw. De werkgever wordt verplicht meer te betalen aan zwangere vrouwen dan aan andere werknemers. Zwangerschap is een persoonlijk keuze, waarom zou een werkgever de bepaalde persoonlijke keuzes van zijn werknemers wel moeten financieren en andere persoonlijk keuzes hoeft hij niet te financieren?
Het doel van een normale onderneming is nog altijd winst te maken. De ondernemer is moreel verplicht die keuzes te maken die zijn winst maximaliseren. De enige morele keuze voor een ondernemer die moet kiezen tussen twee werknemers is de keuze die het beste is voor de onderneming. De ondernemer moet de beste werknemer voor de onderneming aannemen. Hij mag niet verplicht worden zijn onderneming op te offeren aan doelen die anderen in zijn plaats gekozen hebben. Werknemers die de keuze gemaakt hebben om onproductieve en dure werknemers te worden, horen gediscrimineerd te worden. De discriminatie die de wetgever wilt vermijden is dat bvb goede allochtone werknemers aangeworven worden in plaats van slechte autochtone werknemers. Maar de discriminatie die de werkgever hier maakt is de goede werknemer aan te werven en de slechte werknemer niet aan te werven. De discriminatie is rechtvaardig, net zoals het ook rechtvaardig is de domme te ontslaan en de slimme in dienst te houden, met dit verschil dat de domme er niet voor gekozen heeft om dom te zijn maar de zwangere heeft daar wel voor gekozen. Laten we niet de slimme opofferen voor de domme, laten we niet de goede werknemer ontslaan en de slechte in dienst houden. De productieve werknemer hoort niet op de draaien voor de keuzes van de onproductieve werknemer, net zoals de spaarder daar niet voor hoort op te draaien (minder dividenden) of de consument (hogere prijzen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
goe bezig. de vrouwen die geen man ter beschikking hebben, moeten maar op hun kin kloppen, inclusief hun kinderen. Citaat:
geen enkele reden dus waarom vrouwen die een kind hebben een paar jaar moeten thuiszitten. Citaat:
als alle vrouwen thuis zitten, heeft dat een zeer grote impact op de maatschappelijke realiteit. u als werkgever gaat daar invloed van ondervinden, zelfs als u geen vrouwen in dienst had. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het dus zo ongeveer op neer komt is dat ik maar beter abortus pleeg als ik zwanger raak en niet zonder inkomen wil vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verandert niks aan mijn standpunt, maar het maakt wel dat de dame in kwestie een veel betere kans maakt op de baan.
Citaat:
Maar als U op die manier een leugen wil verstoppen (want anders had U geen job in mijn fictieve firma), ik kan geen gedachten lezen. Maar ik denk dat het toch niet goed gaat komen op termijn dan, die keuze kan en wil ik niet maken : "baby vermoorden in de moederschoot, voor een loon".... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik zie maatschappelijkheid niet als een taak, zelfs niet als bijkomstigheid van een firma die door mij geleid zou worden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2009 om 19:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Blijkbaar niet, want je bent de enige die hierop gereageerd heeft. Raar, want het is een verhaal dat ik ook van vrienden en vriendinnen hoor. Jonge moeders zijn in vele gevallen een pest op de werkvloer.
Ook vreemd hoe vanzelfsprekend iedereen het vindt dat de twee ouders per se full-time moeten werken en dat werkgevers en collega's maar moeten opdraaien voor de kinderwens van sommigen. Dat het leven nu duurder is dan vroeger is slap gelul: vroeger was er gewoon minder en waren de meeste ouders bereid offers te brengen als er een kind geboren werd. Tegenwoordig willen de meeste jonge ouders helemaal geen offers brengen, noch in tijd, noch in geld. Er wordt een kind geboren, maar toch moet er ook een skivakantie gemaakt worden, een citytrip of twee en liefst nog eens drie weken naar Thailand of Mexico. Uiteraard kan je niet zonder gigantische flatscreen en de kleren voor de kleine moeten uiteraard nieuw zijn en liefst van een duur merk. Tja, dan moet je wel met z'n tweeën gaan werken, ook als je daar in se geen tijd voor hebt. Werkgevers en collega's moeten dat dan maar begrijpen en liefst zonder morren, anders heet het discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Secretaris-Generaal VN