Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2009, 19:51   #61
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat Afrika uitbuit is de hebzucht van een kliek zwarten die enkel zichzelf verrijken en niet investeren in Afrika zelf wat tot totaal mensonterende levensomstandigheden leidt, Afrikaanse vrouwen zijn te bewonderen, zij houden dat land nog wat recht, mannen al een pak minder!
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=56

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 19:51   #62
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en vanwaar komt dat geld vandaan denk je? van de "blanken" die daar komen om hun grondstoffen te ontginnen en daardoor oorlog uitroepen.

1 voorbeeldje.. Coltan: gebruikt in microchips voor onder andere GSM's pc's, ook wel genoemd het "nieuwe goud" Afrika heeft niet veel vandat nodig denk ik.. noem eens een afrikaanse gsm/pc fabrikant?

waar denk je dat de grootste reserves zijn in de wereld? 2 keer raden Kongo- kivu provincie of Kongo kivu provincie...
en waar denk je dat er zoveel onlusten en oorlog zijn in kongo? .. de kivu provincie misschien? zoek zelf maar het verband.
Intern is die handel vooral in handen van zwarten zelf, en van Indiers, misschien jezelf eens informeren voordat je weer kapt op blanken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 19:57   #63
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Intern is die handel vooral in handen van zwarten zelf, en van Indiers, misschien jezelf eens informeren voordat je weer kapt op blanken?

Afrikanen zijn zeker niet vrij van zonden... Indiërs ook niet.... enfin... niemand!!

Mar blanken hebben wel de beest uitgehangen in Afrika!!!

En jullie mogen blij zijn dat we jullie geen koekje van eigen deeg geven.... of er zoden hier er heel veel rondlopen zonder pollekes.....

(onze alomgelievde STRANGERS zouden ook weleen een liedje kunnen maken over 'pollekes kappen'.... zou in het plat Antwerps niet misstaan')

Laatst gewijzigd door Princessje : 13 augustus 2009 om 19:59.
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 19:58   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet de Chinezen niet die tegenwoordig een moderne Chineze variant van (neo)kolonialisme hebben ontwikkeld en dat vooral op Afrika toepassen, met name in het Congo-bekken. Maar zoals u reeds zegt, is het voor bepaalde lieden hier erg gemakkelijk om alles maar weer eens op de kap van die slechte blanken te steken. Dat is namelijk volledig politiek correct.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 19:59   #65
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Coltan voor gsm's..

siemens, nokia, philips, erikson...

die zijn niet "indisch" of "afrikaans" of "chinees"

en die zittend daar allemaal

proberen om zo goedkoop mogelijk hun Coltan te krijgen en daardoor twisten en armoede veroorzaken.

informeer je zelf wat beter.

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 augustus 2009 om 20:01.
Oud 13 augustus 2009, 20:01   #66
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vergeet de Chinezen niet die tegenwoordig een moderne Chineze variant van (neo)kolonialisme hebben ontwikkeld en dat vooral op Afrika toepassen, met name in het Congo-bekken. Maar zoals u reeds zegt, is het voor bepaalde lieden hier erg gemakkelijk om alles maar weer eens op de kap van die slechte blanken te steken. Dat is namelijk volledig politiek correct.
Chinezen kappen geen pollekes af hé...
(of geeft U mij bronnen??)
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 20:07   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Coltan voor gsm's..

siemens, nokia, philips, erikson...

die zijn niet "indisch" of "afrikaans" of "chinees"

en die zittend daar allemaal

proberen om zo goedkoop mogelijk hun Coltan te krijgen en daardoor twisten en armoede veroorzaken.

informeer je zelf wat beter.
En siemens, nokia, philips, erikson et al ontginnen die coltan zelf allemaal in Afrika, wilt u zeggen? Of zouden ze die grondstoffen toch gewoon ergens op de wereldmarkt van derden betrekken? In dat laatste geval kunt u bezwaarlijk siemens, nokia, philips, erikson et al de schuld van allerlei coltan-gerelateerde ellende in de schoenen schuiven, nietwaar?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 21:49   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb hier nog steeds geen bron gezien waarin staat dat in België moslims hun kinderen geen andere naam mogen geven dan een "islamitische"

en daar gaat de discussie natuurlijk volledig over (sarcastisch).. hij beweerde dat in België moslims hun kinderen geen Vlaamse naam mogen geven.

dus nog een keer.. bron?
Te moeilijk Sywen?

Nog maar eens dan:

Ik schreef dus:

Citaat:
ware het niet dat er op élk gemeentehuis een lijst ligt met Marokkaanse voornamen, door Marokko uitgevaardigd - waar de Marokkaanse ouders uit moeten kiezen, ze mógen niet eens een andere naam nemen voor hun kind, het mag zelfs geen typische berbernaam zijn nee, het moet een Arabische naam zijn, als ik me niet vergis is dat in België óók het geval - leuk toch - de zoveelste provincie van Marokko te mogen zijn!
In deze link staat duidelijk dat Rabat (nog steeds de hoofdstad van Marokko) Berberse namen verbiedt! Kijk nu terug wat ik schreef: "het mag zelfs geen typische Berbernaam zijn, nee, het moet een ARABISCHE zijn", ik heb het nergens over moslimse namen, enkel over 'Marokkanen' die enkel een 'Arabische' naam voor hun kind mogen nemen!

Link: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...se_namen_.html

Dan vraag je om een bewijs dat het in België óók zo is, omdat ik schrijf; "als ik me niet vergis is dat in België óók het geval"

Marokko weigert Vlaamse voornamen: normale praktijk (De Clerck)

Link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf04022009_141

Een citaat uit het artikel, mocht het tóch nog té moeilijk zijn:

Citaat:
Marokkaanse Belgen die willen dat hun kind de Marokkaanse nationaliteit krijgt, moeten het een Marokkaanse voornaam geven. Ze kunnen enkel kiezen uit een lijst met namen waarop westerse of berberse namen geschrapt zijn.
...
Citaat:
"Het Marokkaanse recht kent een lijst van toegelaten Arabische voornamen. Aangezien de toekenning van een voornaam die niet op de lijst voorkomt problemen stelt bij de registratie van het kind op de ambassade of het consulaat van Marokko wordt doorgaans gevraagd geen andere voornamen te aanvaarden.

Laatst gewijzigd door SDX : 13 augustus 2009 om 21:51.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 21:53   #69
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Te moeilijk Sywen?

Nog maar eens dan:

Ik schreef dus:

In deze link staat duidelijk dat Rabat (nog steeds de hoofdstad van Marokko) Berberse namen verbiedt! Kijk nu terug wat ik schreef: "het mag zelfs geen typische Berbernaam zijn, nee, het moet een ARABISCHE zijn", ik heb het nergens over moslimse namen, enkel over 'Marokkanen' die enkel een 'Arabische' naam voor hun kind mogen nemen!

Dan vraag je om een bewijs dat het in België óók zo is, omdat ik schrijf; "als ik me niet vergis is dat in België óók het geval"

...
Ai, je klaart hem SDX!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 21:54   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ai, je klaart hem SDX!
Oud 13 augustus 2009, 23:56   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Afrikanen zijn zeker niet vrij van zonden... Indiërs ook niet.... enfin... niemand!!

Mar blanken hebben wel de beest uitgehangen in Afrika!!!

En jullie mogen blij zijn dat we jullie geen koekje van eigen deeg geven.... of er zoden hier er heel veel rondlopen zonder pollekes.....

(onze alomgelievde STRANGERS zouden ook weleen een liedje kunnen maken over 'pollekes kappen'.... zou in het plat Antwerps niet misstaan')
Amai , begin toch echte te denken dat ergens op psychiatrie een computer onbewaakt staat!

Laatst gewijzigd door alice : 14 augustus 2009 om 00:00.
Oud 14 augustus 2009, 00:02   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En siemens, nokia, philips, erikson et al ontginnen die coltan zelf allemaal in Afrika, wilt u zeggen? Of zouden ze die grondstoffen toch gewoon ergens op de wereldmarkt van derden betrekken? In dat laatste geval kunt u bezwaarlijk siemens, nokia, philips, erikson et al de schuld van allerlei coltan-gerelateerde ellende in de schoenen schuiven, nietwaar?
Bedankt , begon vermoeiend te worden!
En die handel is vaak in handen van Afrikanen en Indiers, waarschijnlijk ook Chinezen...
Oud 14 augustus 2009, 00:33   #73
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te moeilijk Sywen?

Nog maar eens dan:

Ik schreef dus:

...
wat zit jij hier allemaal te lullen, dat vraag ik helemaal niet.

jouw 2 artikels gaan over VLAAMSE namen in MARROKO
en over BELGEN die een MARROKAANSE nationaliteit willen

Ik vraag enkel een bron die stelt dat VLAAMSE moslims die in VLAANDEREN geen VLAAMSE naam mogen geven aan hun VLAAMSE kinderen?
Rabat ligt nog altijd niet in vlaanderen/belgië

daarvan zie ik nog altijd geen bron. zolang je die niet geeft, lieg je gewoon of verdraai je de feiten.

nu probeer je je gewoon eruit te lullen.

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 augustus 2009 om 00:42.
Oud 14 augustus 2009, 00:37   #74
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt , begon vermoeiend te worden!
En die handel is vaak in handen van Afrikanen en Indiers, waarschijnlijk ook Chinezen...
dat doet er toch niet toe wie er daar dat spul uit de grond haalt. (en het zijn dochterondernemingen van de grote fabrikanten)

dat spul en wie ervoor betaalt is de oorzaak van al die onlusten. niet de "handelaars" welke dat daar ook zitten (en die worden betaald door de dochterondernemingen). wat ben je toch kortzichtig.

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 augustus 2009 om 00:49.
Oud 14 augustus 2009, 00:50   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat zit jij hier allemaal te lullen, dat vraag ik helemaal niet.

jouw 2 artikels gaan over VLAAMSE namen in MARROKO
en over BELGEN die een MARROKAANSE nationaliteit willen

Ik vraag enkel een bron die stelt dat VLAAMSE moslims die in VLAANDEREN geen VLAAMSE naam mogen geven aan hun VLAAMSE kinderen?
Rabat ligt nog altijd niet in vlaanderen/belgië

daarvan zie ik nog altijd geen bron. zolang je die niet geeft, lieg je gewoon of verdraai je de feiten.

nu probeer je je gewoon eruit te lullen.
Aaaargh...Ja hoor, flink van je, jij krijgt de eerste prijs voor begrijpend lezen - kus van de juf en een bank vooruit, maar niet heus!

Laatst gewijzigd door SDX : 14 augustus 2009 om 00:54.
Oud 14 augustus 2009, 00:54   #76
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MAROKKANEN DIE IN BELGIE WONEN, OOK WEL BELGISCHE MAROKKANEN OFTEWEL MAROKKAANSE BELGEN GENOEMD, MOGEN HUN KINDEREN GÉÉN, IK HERHAAL GÉÉN VLAAMSE OF BERBERSE NAMEN GEVEN, ÉNKEL ARABISCHE, OP DE GEMEENTEHUIZEN (IN BELGISCHE GEMEENTEN) LIGGEN DOOR MAROKKO UITGEVAARDIGDE LIJSTEN MET GOEDGEKEURDE NAMEN VOOR ÉLK KIND DAT AANGEGEVEN WORDT, INDIEN ZE GÉÉN ARABISCHE NAAM GEVEN AAN HUN KIND KRIJGEN ZE GÉÉN MAROKKAANS PASPOORT...WÁT IN VREDESNAAM BEGRIJP JIJ DAAR NIET AAN?????
nu verander je wel wat je zei.
je voegt dit eraan toe:
Citaat:
INDIEN ZE GÉÉN ARABISCHE NAAM GEVEN AAN HUN KIND KRIJGEN ZE GÉÉN MAROKKAANS PASPOORT
een marokkaans paspoort krijgen heeft niets te maken met de belgische regering, enkel de marokkaanse regering.

en dat is iets helemaal anders dan wat je hier zei:
Citaat:
Ik vind die reactie ook wel aardig en sisi heeft overschot aan gelijk als ze stelt dat veel mensen hun kinderen 'rare' namen geven die helemaal niet bij een Nederlander past - ware het niet dat er op élk gemeentehuis een lijst ligt met Marokkaanse voornamen, door Marokko uitgevaardigd - waar de Marokkaanse ouders uit moeten kiezen, ze mógen niet eens een andere naam nemen voor hun kind, het mag zelfs geen typische berbernaam zijn nee, het moet een Arabische naam zijn, als ik me niet vergis is dat in België óók het geval - leuk toch - de zoveelste provincie van Marokko te mogen zijn!
edit: hah uw post veranderd..

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 augustus 2009 om 00:56.
Oud 14 augustus 2009, 00:55   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu verander je wel wat je zei.
je voegt dit eraan toe:

en dat is iets helemaal anders dan wat je hier zei:
Als je wat beter had opgelet, had je dat een paar bladzijden terug óók al kunnen lezen wijsneus. Nét na je bijdrage dat jouw moslimse overbuur haar zoontje een Vlaamse naam had gegeven!
Oud 14 augustus 2009, 01:00   #78
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je wat beter had opgelet, had je dat een paar bladzijden terug óók al kunnen lezen wijsneus. Nét na je bijdrage dat jouw moslimse overbuur haar zoontje een Vlaamse naam had gegeven!
dus vlaamse moslims mogen hun kinderen vlaamse namen geven. en als ze een dubbele nationaliteit willen moeten ze maar onderhandelen met dat ander land. België heeft daar geen zeggenschap over.

Oud 14 augustus 2009, 01:04   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus vlaamse moslims mogen hun kinderen vlaamse namen geven. en als ze een dubbele nationaliteit willen moeten ze maar onderhandelen met dat ander land. België heeft daar geen zeggenschap over.
Blijkbaar tóch te moeilijk voor je.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 augustus 2009 om 01:05.
Oud 14 augustus 2009, 01:20   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat doet er toch niet toe wie er daar dat spul uit de grond haalt. (en het zijn dochterondernemingen van de grote fabrikanten)

dat spul en wie ervoor betaalt is de oorzaak van al die onlusten. niet de "handelaars" welke dat daar ook zitten (en die worden betaald door de dochterondernemingen). wat ben je toch kortzichtig.
Agressie haalt niets maar dan ook niets uit lieverd, je weet blijkbaar weinig af van Afrika?
Een kliek Afrikanen hebben de grootste poot in handel in grondstoffen kind, en dat zijn dus degenen die het geld pakken, denk daar nog eens aan wanneer je met je vingetjes je gsm pakt?
Het verwerken tot basismateriaal gebeurt oa bij BASF, in de Antwerpse haven, die kopen grondstoffen bij (hou je vast) Afrikanen in Afrika!! Echt!
Ga even zitten en kom bij...

Laatst gewijzigd door alice : 14 augustus 2009 om 01:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be