![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover de subsidie aan kinderopvang buiten het gezin (onthaalouders, (mini) creches) belast wordt, moet de subsidie aan kinderopvang binnen het gezin ook belast worden. Ik zie niet in wat er discriminerend is. Wij betalen nu ook al voor de kinderopvang van de buitenshuis werkende ouders, waarom niet voor de thuiswerkende ouders? P.S. Ik denk niet dat de subsidies voor de kinderopvang momenteel belast wordt. Was daar onlangs niet een discussie over omdat deze Vlaamse subsidie zou belast worden via de federale belastingen door ze bij het inkomen te voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen reden om die keuze te subsidieren, er zijn al veel mogelijkheden zoals ouderschapsverlof, loopbaanonderbreking...uw voorstel zal tegen vrouwen gebruikt worden om toch maar vooral thuis te blijven en buiten gezin geen ambitie te koesteren....het benadeelt vrouwen die vanwege beroepskeuze moeilijk " thuis" kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een koppel heeft een kind, beiden behouden hun beroepsactiviteit. Zij brengen hun kind naar de kinderopvang (buiten het gezin). Daarvoor betaalt het koppel. Opdat er voldoende en betaalbare kinderopvang zou zijn betaalt ook de overheid een deel van die kost (subsidie). Een ander koppel heeft ook een kind. Eén van de ouders blijft thuis om voor de opvang van hun kind te zorgen. Ik stel voor om diezelfde subsidie als voor het kind dat buiten het gezin opgevangen wordt, te betalen aan de thuisblijvende ouder. Resultaat : De overheid betaalt voor elk kind evenveel subsidie, ongeacht of dit kind binnen of buiten het gezin wordt opgevangen. Voor zover er belasting moet betaald worden op de subsidie betaald aan de onthaalmoeder of creche, geldt dit ook voor de subsidie betaald aan de thuisblijvende ouder. Wat is daar nu discriminerend aan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het klopt inderdaad dat een huishouden runnen geen kattepis is, maar ook een moestuin aanleggen, een woonruimte renoveren, huisdieren houden, een oldtimer repareren of bonsaïboompjes kweken is een heuse taak. Waarom moet je daar geld voor krijgen? Mocht het toch betaald worden, ik zou er meteen voor tekenen ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 16 augustus 2009 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderopvang is bedoeld om ouders de kans te geven om te werken, het stimuleert dus niet het kind maar wel participatie aan arbeidsmarkt door ouders, bijgevolg kun je dit niet doortrekken naar ouders die niet werken maar thuiszitten. Trouwens, ga je ouders die werken maar in het weekend eigen kroost opvangen ook subsidieren?? Als je verkiest thuis te blijven, prima maar dan zie ik niet in waarom dit nog meer gesubsidieerd moet worden dan al gebeurt; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderopvang is bedoeld om ouders de kans te geven om te werken, het stimuleert dus niet het kind maar wel participatie aan arbeidsmarkt door ouders, bijgevolg kun je dit niet doortrekken naar ouders die niet werken maar thuiszitten. Trouwens, ga je ouders die werken maar in het weekend eigen kroost opvangen ook subsidieren?? Als je verkiest thuis te blijven, prima maar dan zie ik niet in waarom dit nog meer gesubsidieerd moet worden dan al gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen opvang in het week-end zou ik niet subsidiëren. Het thuisblijven wordt inderdaad al gesubsidieerd (via ouderschapsverlof), voor mij mag dat een beetje uitgebreid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang het geen geld kost aan staat noch werkgever. Van mijn part blijven de ouders de rest van hun dagen thuis om voor hun koters te zorgen.
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zouden idd een extraatje mogen krijgen. Niet overdreven maar een 1054 euro per maand zou wel mogen. De vrouw is dan wel ingeschreven als werkende, en krijgt geen dop of dergelijke meer.
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ikke, ikke, ikke...
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ziet U mij ergens eisen?
![]() |
![]() |
#73 |
Partijlid
|
![]() Al dat gelul. Kinderen zijn een verantwoordelijkheid die je moet kunnen dragen.
Ik las hier ergens dat een huisvrouw 1054 € zou moeten krijgen om thuis te blijven. Dan kan ze met die 1054 € een nanny inhuren en de gansen dag in de zetel zitten, chips eten en cola drinken! Zware taak... De kindloze man of vrouw betaalt tegenwoordig al genoeg mee aan de opvoeding van andermans kinderen en een loon voor huisvrouwen? Het is een zware taak, maar het steekt zo nauw niet. Als je geen zin hebt om morgen te kuisen, doe je het overmorgen. Het feit dat je meestal bij je kinderen bent, zou het loon moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, indien de verloning voor de thuisblijvende ouder niet hoger is dan wat de maatschappij bijdraagt aan de kinderopvang. Wie buitenshuis werkt zal voor die verdienste niet thuisblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet mee eens, omdat werkende vrouwen ervoor kiezen buiten thuis te werken, belasting af te dragen op wat ze verdienen, en op die manier eigenlijk zelf die bijdragen van overheid aan kinderopvang mee betalen, de moeder die thuis blijft doet dit niet, dus waarom zou ze recht hebben op die bijdrage??
Bovendien moedig je met die maatregels in praktijk aan vrouwen thuis te laten zitten, niet te participeren aan de arbeidsmarkt, wat als middel tot integratie, zeker voor allochtonen, nieuwkomers nadeling is en vrouwen nog meer zal opsluiten in het vituele dorp! bovendien kies je zelf voor kinderen, die verantwoordelijkheid en keuze moet je niet betalen, maar horen ouders zelf op te nemen, er zijn al genoeg voordelen verbonden aan het hebben van kinderen, meer is echt niet nodig |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou die dan ook een extra vergoeding krijgen voor de veel zwaardere taak om kinderen alleen te moeten opvoeden? en tegelijk het huishouden alleen te moeten doen? en tegelijk alleen alle beslissingen over opleidingen te moeten nemen? Neem daarbij de de gemiddelde huisvrouw/man langer leeft dan de werkende mensen, en je zal al snel vaststellen dat huisvrouw/man kunnen zijn een mooie beloning op zich is. Geen stress, geen baas die je afdrijft, niemand die je verplicht om je werk binnen een bepaalde tijd op een bepaalde manier uit te voeren. Een werkende moeder moet vaak zelfs meer taken uitvoeren dan een huisvrouw. Want zij moet er ook nog eens voor zorgen dat haar kinderen veilig en gezond blijven terwijl zij haar kost is gaan verdienen om haar kinderen te kunnen voeden, terwijl de huisvrouw lekker kan genieten van de arbeid van haar echtgenoot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de gemiddelde werkende moeder, werkt parttime en verdiend vaak haar kost door het huishouden van derde op orde te houden. Vrouwen belonen omdat ze te lui zijn om hun kost zelf te verdienen, vind ik helemaal geen goed idee. Dat ze zelf gaan werken voor hun kost en hun huishouden daarna doen. |
|
![]() |
![]() |