Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2009, 05:22   #61
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Niet te geloven? Awel ik heb daar nu eens absoluut geen problemen mee als je weet hoever de VS gaat om hun doel te bereiken. Mager excuus voor degelijk onderzoek imo.
Ik weet niet wat "jij" "weet" over de VS, maar ik heb de indruk dat het vooral vooroordelen zijn, en dat je bereid bent tot in het absurde je vooroordelen boven de werkelijkheid te plaatsen...

Citaat:

IRAQ BODY COUNT: “A VERY MISLEADING EXERCISE”
http://www.medialens.org/alerts/07/0...body_count.php
"controlling Politburo lefties who insist that the only acceptable version of the truth is theirs alone and that everybody else should march to the same step and sing the same (old party) song".
Medialens tegen is, is een referentie voor iraqbodycount.

Citaat:
Ten eerste ga je er dan al van uit dat zij die het onderzoek doen niet slim genoeg zijn om dat te beseffen (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk) of dat ze express het aantal willen opdrijven. Ten tweede vergeet u dat de Lancet studie zich baseerde op huishoudens, niet op families.
Ik ga er niet van uit dat de onderzoekers niet slim genoeg zouden zijn. Ik ga er echter wel van uit dat de doorsnee journalist tegenwoordig niet eens meer in staat is zijn achterste met beide handen te vinden, laat staan correct over en wetenschappelijk onderzoek te berichten.
En ja, onderzoekers maken ook fouten. De Lancet studie is onzorgvuldig. Als je wil weten hoeveel mensen in een bepaalde periode zwaar gewond geraakten in een bepaald gebied, dan ga je het in de ziekenhuizen vragen, niet op straat of in de huiskamer.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 08:52   #62
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Bedoel je nu zijn huidskleur ?
Haha dit zou ook wel grappig zijn, was inderdaad nogal onduidelijk dat bericht van me

Neen, ik bedoel dat ze allebei hetzelfde doen maar dat Obama het gewoon mooier kan verpakken...
Oud 1 september 2009, 13:49   #63
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik weet niet wat "jij" "weet" over de VS, maar ik heb de indruk dat het vooral vooroordelen zijn, en dat je bereid bent tot in het absurde je vooroordelen boven de werkelijkheid te plaatsen...
Dan vraag ik me af onder welke steen jij de afgelopen halve eeuw hebt geleefd.

Goh, een rant van één of andere onbekende persoon die niet verder gaat dan persoonlijke aanvallen, en dan nog zonder inhoud. Sterk.

Als je problemen hebt met de gegevens in het artikel van medialens over iraqybodycount, dan zullen we het wel horen zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De Lancet studie is onzorgvuldig. Als je wil weten hoeveel mensen in een bepaalde periode zwaar gewond geraakten in een bepaald gebied, dan ga je het in de ziekenhuizen vragen, niet op straat of in de huiskamer.
Het gaar hier over doden, niet over gewonden, en dan moeten ze wel rondvragingen doen op straat want een groot deel van de doden gaat rechtstreeks onder de grond zonder ooit een ziekenhuis of wat dan ook gezien te hebben. Bovendien komen dergelijke cijfers van boven het miljoen niet enkel van de Lancet studie.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:09   #64
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
Kwaad bloed.

Het is zij of wij hoor, op termijn. Zij weten dat al eeuwen, wij leven nog in lalaland.
Inderdaad. Of zij op de knieën, of wij. En ik ben niet van plan op de knieën te gaan voor een of andere imam-leider Abdullah blablabla.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:22   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Inderdaad. Of zij op de knieën, of wij. En ik ben niet van plan op de knieën te gaan voor een of andere imam-leider Abdullah blablabla.
Nog al iemand die de mensenrechten overboord gooit. Je bent niet de enigste in deze tijden. Zelfs coloniale gedachten vinden terug ingang tegenwoordig.

Degenen die op oorlog aansturen nemen een grote verantwoordelijk op zich. Laat ons niet vergeten.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2009 om 14:23.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 20:34   #66
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Degenen die op oorlog aansturen nemen een grote verantwoordelijk op zich. Laat ons niet vergeten.
Degenen die dat doen zal die verantwoordelijkheid een worst wezen. Het enige dat die willen is overwinnaar zijn. Per slot van rekening zijn het niet zij die aan het front staan. Zij zijn de roepers, de simpele ziel de uitvoerder of beter gezegd het kanonnenvoer. Medailles zijn goedkoop.

Laatst gewijzigd door Erwinvds : 2 september 2009 om 20:37.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 22:02   #67
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog al iemand die de mensenrechten overboord gooit. Je bent niet de enigste in deze tijden. Zelfs coloniale gedachten vinden terug ingang tegenwoordig.

Ja, Geert Wilders heeft al tegen dat koloniale denken gewaarschuwd:
Wilders: Marokkanen koloniseren Nederland
Citaat:
Marokkanen zijn bezig Nederland te koloniseren. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders woensdag betoogd tijdens de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer. "Ze zijn niet gekomen om te integreren, maar om ons te onderwerpen en te overheersen", zei Wilders.
En over de verantwoordelijkheid voor burgeroorlog wil ik dit aanhalen:
Citaat:
The supreme function of statesmanship is to provide against preventable evils. In seeking to do so, it encounters obstacles which are deeply rooted in human nature. One is that by the very order of things such evils are not demonstrable until they have occurred: At each stage in their onset there is room for doubt and for dispute whether they be real or imaginary. By the same token, they attract little attention in comparison with current troubles, which are both indisputable and pressing: whence the besetting temptation of all politics to concern itself with the immediate present at the expense of the future.

Above all, people are disposed to mistake predicting troubles for causing troubles and even for desiring troubles: 'if only', they love to think, 'if only people wouldn't talk about it, it probably wouldn't happen'. Perhaps this habit goes back to the primitive belief that the word and the thing, the name and the object, are identical. At all events, the discussion of future grave but, with effort now, avoidable evils is the most unpopular and at the same time the most necessary occupation for the politician. Those who knowingly shirk it, deserve, and not infrequently receive, the curses of those who come after.
http://www.telegraph.co.uk/opinion/m...607.xml&page=1
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 10:40   #68
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar zijn wij dan niet mee begonnen. En ik stuur niet aan op oorlog, want die is er al - hoewel veel mensen het niet zien. Terroristen hebben lak aan de mensenrechten, maar hebben het Westen wel de oorlog verklaard. We kunnen ons wel achter onze eigen schijnwereld verbergen, maar eens komt die klap dat we weten dat het menens is. En ik heb geen zin om mijn zoon te begraven hoor, als het zover komt!

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:19   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Daar zijn wij dan niet mee begonnen. En ik stuur niet aan op oorlog, want die is er al - hoewel veel mensen het niet zien. Terroristen hebben lak aan de mensenrechten, maar hebben het Westen wel de oorlog verklaard. We kunnen ons wel achter onze eigen schijnwereld verbergen, maar eens komt die klap dat we weten dat het menens is. En ik heb geen zin om mijn zoon te begraven hoor, als het zover komt!
Af en toe een terroristische aanslag is nog geen oorlog tenzij jij er dat van wil maken.
Oud 3 september 2009, 12:21   #70
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Af en toe een terroristische aanslag is nog geen oorlog tenzij jij er dat van wil maken.
Er worden wel andere meer subtiele oorlogen uitgevochten in minder zichtbare gebieden.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:26   #71
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Er worden wel andere meer subtiele oorlogen uitgevochten in minder zichtbare gebieden.
Sure, maar laten we niet te vlug een excuus zoeken om moraal overboord te gooien.
Oud 3 september 2009, 12:30   #72
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sure, maar laten we niet te vlug een excuus zoeken om moraal overboord te gooien.
Moraal is altijd een sociale consensus dus ik doe niet mee.
Oud 3 september 2009, 12:49   #73
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moraal is altijd een sociale consensus dus ik doe niet mee.
Hoe heeft de mens meer bereikt denk je, door samen te werken of door te vechten? Zelfs anarchie leidt tot inertie zonder een element van 'sociale consensus'. Uiteindelijk keert de mens toch terug naar een vorm van moraal eens de beest uitgelaten, de doden geteld, de tranen gelaten.
Oud 3 september 2009, 12:51   #74
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe heeft de mens meer bereikt denk je, door samen te werken of door te vechten? Zelfs anarchie leidt tot inertie zonder een element van 'sociale consensus'. Uiteindelijk keert de mens toch terug naar een vorm van moraal eens de beest uitgelaten, de doden geteld, de tranen gelaten.
Dan zit u wel in een systeem waar op één of andere manier elk individu de slaaf is van een andere.
Oud 3 september 2009, 13:03   #75
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zit u wel in een systeem waar op één of andere manier elk individu de slaaf is van een andere.
Daar zit u ook in. Vervang dat slaaf zijn door afhankelijkheid en het valt wel mee dat gedoe dat we 'leven' noemen.
Oud 3 september 2009, 13:08   #76
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daar zit u ook in. Vervang dat slaaf zijn door afhankelijkheid en het valt wel mee dat gedoe dat we 'leven' noemen.
Ja maar ik ben wel een powerslaaf.
Oud 3 september 2009, 13:11   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik ben wel een powerslaaf.
Zo'n beetje als die predator achtige avatar?

Ach wat...zalig zij de ontberers van macht

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 september 2009 om 13:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be