Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 12:46   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
Denkt ge dat ik ga vechten voor de bende die de traditionele partijen beloonde voor hun misdaden? Ik ben niet van het principe "keer de andere kaak ook toe".

Uw stokoude ouders e.a hebben jarenlang mee de etterende wonde laten verzweren met hun laissez-faire-laissez-aller-houding en slavenmentaliteit. Zolang ze maar niet te veel of te hard moesten werken en hun couponnekes en aandelen konden gaan inwisselen in Sluis en Hulst of Luxemburg, was't inorde. Ge moet hier eens heel eerlijk zijn; het topic van Cortebeek over de pensioenen lokt een storm van protest uit, ook hier op het forum. Dan zijn ze daar ze, de goeie ouwe Belgen, want ze zien hunne flat in Benidorm al in rook opgaan. Ik zeg u: de Belgische staat gaat haar jonge goudhaantjes naar andere horizonten laten vliegen, onder het motto: "Een Afrikaans kieken smaakt zoveel beter"

De stront, is zoals altijd, voor de volgende generatie. Het milieu, de multikakmaatschappij, de putten die gepist worden... Wel ik ben van die volgende generatie. Fuck this shithole, your kind and your family in it.
Je jaagt er heel wat hiermee tegen je in het harnas maar ik kan niet zeggen dat ge geen gelijk hebt al ben ik van de Benidorm generatie (zonder Benidomlievend te zijn dan). In het tegendeel. Moest ik van jou generatie zijn, ik bleef hier ook niet aanmodderen voor met dit Belgische vergiet zeeën gaan te bevaren. Ver zal je er zeker niet mee geraken.

Zoals ik al elders aanhaalde. Dit is het land geworden zoals weergegeven in het verhaal," De krekel en mier”.

De oude mieren die hier gewerkt hebben om de boel te financieren sterven langzaam maar zeker uit terwijl ze toe kijken hoe er meer en meer zwermen krekels neer strijken die alles opvreten. De weinige jonge mieren zien met ledenogen toe dat dat waar de oudere generatie voor gestreden en gesloofd heeft, veranderd in een niet langer houdbare toestand en zwerven noodgedwongen uit naar andere meer beloftevolle regio’s.

Een totaal verziekt spooklandschap zal er resten (dankzij europa) waarna de krekels terug zullen uitzwermen naar andere kantreien waar hardwerkende mieren weer voor een goed bestaan hebben gezorgd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 12:48   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hallo?
Voor wie stemmen die ex harde werkers?
Door welke mensen is dit landje tot het meest belachelijke land in Europa verworden.
Waarom doen die hardwerkende er niets aan?
Als de situatie niet veranderd is wegwezen de enige optie hoor.
Ik blijf ook niet betalen voor al die aangespoelden hoor.
Hoe slecht de regering het ook doet ze blijven regeren door nen hoop idioten die hun hun stem blijft geven.
Niets aan te doen.
Aangezien alhier nog steeds sprake is van stemgeheim, zou ik het u niet zo op één twee drie kunnen zeggen, maar als ik mag afgaan op wat zo allemaal op trouwfeesten gelald en gebruld wordt, durf ik er mijn kop op verwedden dat er vaker wèl dan niet bolletjes van 't VB of de N-VA gekleurd worden.

Moet ik die mensen daarvoor haten? Moet ik ze daarom in de steek laten?

Ik heb het overwogen, ik geef het toe, maar ik ben maar wat blij dat ik ondertussen van gedacht ben veranderd.

Dood ga ik toch, is 't niet vandaag, dan is 't misschien wel morgen of de dag daarna.

Als iederéén hier 'weg weest', dan zal er zéker niks ten goede veranderen, dacht ik.

Nu, ik ga de Helden niet tegenhouden als ze er van onder muizen. Mijn armpjes zijn daarvoor te kort, en ik kijk er niet bepaald naar uit met een uitgekrabd oog te mogen rondlopen.

Ik wil ook liever geen sacoche tegen m'n bakkes. Wat zou er wel niet gebeuren als 't riempje breekt

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 12:51   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het is vooral de hypocrisie in deze berichtgeving die me stoort. Vanzelfsprekend vind ik dat folteraars berecht moeten worden. Maar laten we dan aub ook de folteraars van onze bondgenoten berechten. Daarover lees je noch in het bericht van HLN, noch in deze draad iets. Nochtans zijn vertegenwoordigers uit de VS, het VK en Israël regelmatig welkom in ons land...

Wat je vergelijking met de golf van aanslagen in Irak betreft: die gaat nog minder op dan mijn vergelijking tussen de praktijken in Abu Graib voor en na 2003. Niet alleen heeft deze man voor zover we weten niets te maken met die aanslagen, het is ook onfair om die aanslagen in de schoenen te schuiven van een regime (dat van Saddam Hoessein) dat die aanslagen niet stimuleerde of veroorzaakte. Daarvoor moet u - toevallig - opnieuw bij de VS zijn. Zij organiseerden folteringen, kidnappings, en zetten aan tot opstandigheden tegen hun bezetting en zelfs tot geweld tegen burgers (dat laatste om het geweld tegen de eigen troepen te doen minderen).

Ik niet. Deze draad gaat niet over de vervolging van VB-ers, maar over de werking van ons rechtssysteem in relatie tot onze buitenlands politiek. Ik maakte dan ook bewust geen vergelijking met VB-ers, maar wel met mensen die erg gelijkaardige feiten op hun strafblad zouden moeten hebben staan.
Citaat:
laten we dan aub ook de folteraars van onze bondgenoten berechten.
Nooit gehoord over de "invasion of the Hague Act" ?
http://a.abcnews.com/International/S...6870071&page=3
http://www.democracynow.org/2002/8/6...t_bush_signs_a

http://alumnus.caltech.edu/~ckank/Fu...hts/hague.html

Denk je dat de GITMO-beulen voor een rechtbank zullen verschijnen? (laat staan ooit veroordeeld zullen worden?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2009 om 13:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:02   #64
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Denk je dat de GITMO-beulen voor een rechtbank zullen verschijnen? (laat staan ooit veroordeeld zullen worden?)

Hahahah, zie, Djimi, moet ik voor zo'n drollen als filosoof vechten? The turd amongst the turds... Zo'n zieligaards bedoelde ik dus: nog liever meeheulen met de nieuwe bezetters, en vooral, zout in de wonden strooien bij z'n bloedeigen soort.

Pas op, ik heb wel "respect" voor de nieuwe Belgen, ze zijn veel slimmer dan ik dacht, veel leper, veel geweldadiger en veel bloeddorstiger dan in m'n stoutste dromen. Maar ja, wat wil je als je kindsoldaten en religieuze fanatici importeert en masse?
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:09   #65
Marker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Heeft België zichzelf niet het recht toegeëigend om niet Belgen die in het buitenland misdaden hebben gepleegd tegen de menselijkheid voor deze minsdaden te berechten ? Sleep hem voor de rechtbank.
Ik dacht zelfs dat als die man een crimineel is daar, die gezocht wordt, wij verplicht zijn te signaleren dat hij hier is en hem moeten uitleveren?

Of geldt dit enkel binnen de EU?

Wij zouden toch ook niet willen dat Senegal of Pakistan onderdak zou geven aan een gevluchte Dutroux?? ?
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:13   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik ken hem niet. Maar ik ken genoeg van zijn soortgenoten om te weten: DAT HET MIJ GENE FUCK MEER INTERESSEERT. TROUWT MET UWEN OUSSAMA, DAN ZIJT GE DIRECT VAN DE TOEKOMST.
Ik ben niet doof, Starkad.

En met Oussama ga ik niet trouwen, ge moet er niet mee inzitten. Hij is oud genoeg om te weten dat d�*t toch op niks zou uitdraaien.

Als z'n (enige) zus Bouchra mij zou zien zitten, zou ik zeker niet "Neen, bedankt" zeggen.

Maar 'k zal 't mogen vergeten: ze valt nog liever dood dan met wie dan ook te trouwen.

Oud 23 augustus 2009, 13:15   #67
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben niet doof, Starkad.

En met Oussama ga ik niet trouwen, ge moet er niet mee inzitten. Hij is oud genoeg om te weten dat d�*t toch op niks zou uitdraaien.

Als z'n (enige) zus Bouchra mij zou zien zitten, zou ik zeker niet "Neen, bedankt" zeggen.

Maar 'k zal 't mogen vergeten: ze valt nog liever dood dan met wie dan ook te trouwen.
Alsof ze de keuze had... En alsof gij een wijf kunt krijgen

Laatst gewijzigd door Starkad : 23 augustus 2009 om 13:15.
Oud 23 augustus 2009, 13:16   #68
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht

Wij zouden toch ook niet willen dat Senegal of Pakistan onderdak zou geven aan een gevluchte Dutroux?? ?
juist wel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:17   #69
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De bevolkingsdruk (nog eens drie miljard mensen bij, geen euro's he, mensen) in combinatie met de opwarming van de aarde gaat voor nog veel meer migratiedruk zorgen de komende vijftig jaar. Als we de poorten all zouden kunnen toehouden dan zou dat hoogst waarschijnlijk leiden tot geweld, veel geweld. Er zit maar één ding op en dat is zorgen dat mensen uit eigen wil ginder blijven en dat kan alleen als ze ginder dezelfde kansen krijgen als wij hier. Want technologie maakt dat ze ginder niet zo onwetend meer zijn als weleer. Maar tot dusver zie ik daar geen politieke of maatschappelijke wil toe.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:18   #70
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Btw, is dat Bouchra die mijn bureautje kuist 's avonds? Ge moet zeggen dat ze ne keer rond mijn fotokopieermachine moet kuisen.
Oud 23 augustus 2009, 13:28   #71
BlueThunder
Banneling

Standaard

Men is altijd bezig over ons land , onze grond, onze cultuur, onze rijkdommen, onze SZ,... maar die mensen van andere landen mogen naar hier komen zoveel ze maar willen.
De meesten gaan er vanuit dat ze levenslang in een hangmat blijven... maar wat Is België Vlaanderen in feite nog, een verscheurd schizofreen landje met enorm veel staatsschuld, weet niet hoeveel per inwoner, virtueel failliet,... het is niets meer. We moeten nu alles europees bekijken en afstappen van dat eng hokjes denken.

Iedereen kan hier weer jaren zeuren, onverdraagzaam en racistisch zijn, maar het multiculturele Europa is een feit en België zal daar nooit meer iets kunnen aan veranderen, dit is al langer te zien in het straatbeeld, die prachtige mengeling van alle nationaliteiten, huwelijken tussen verschillende partners met verschillende nationaliteiten, de prachtige kinderen die daaruit voort komen, kleurrijk, diversiteit, versterking van de mensheid, de wereld, één dorp... wie had het ooit durven dromen
dat het allemaal zo mooi zou worden en geslaagd. Misschien wel de redding van de wereld in de nabije toekomst.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:37   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw glazen bol helpt u ook niet veel verder, hé?

Oud 23 augustus 2009, 13:52   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Btw, is dat Bouchra die mijn bureautje kuist 's avonds?
2. Ge moet zeggen dat ze ne keer rond mijn fotokopieermachine moet kuisen.
1. Neen, zij heeft �*nder, interessanter en beter betaald werk.

2. 'Moeten' staat op stal, Starkad, en ik ben uw loopjongen niet.

Als ge te lui of te hoogedelgeboren zijt om zèlf rond 'uw' fotokopieermachine te kuisen, zal er niks anders op zitten dan te leren leven met het vuil.
Tenzij ge misschien ooit eens met die Bouchra die 'uw' bureautje kuist zult durven praten.

Oud 23 augustus 2009, 13:56   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Men is altijd bezig over ons land , onze grond, onze cultuur, onze rijkdommen, onze SZ,... maar die mensen van andere landen mogen naar hier komen zoveel ze maar willen.
De meesten gaan er vanuit dat ze levenslang in een hangmat blijven... maar wat Is België Vlaanderen in feite nog, een verscheurd schizofreen landje met enorm veel staatsschuld, weet niet hoeveel per inwoner, virtueel failliet,... het is niets meer. We moeten nu alles europees bekijken en afstappen van dat eng hokjes denken.

Iedereen kan hier weer jaren zeuren, onverdraagzaam en racistisch zijn, maar het multiculturele Europa is een feit en België zal daar nooit meer iets kunnen aan veranderen, dit is al langer te zien in het straatbeeld, die prachtige mengeling van alle nationaliteiten, huwelijken tussen verschillende partners met verschillende nationaliteiten, de prachtige kinderen die daaruit voort komen, kleurrijk, diversiteit, versterking van de mensheid, de wereld, één dorp... wie had het ooit durven dromen
dat het allemaal zo mooi zou worden en geslaagd. Misschien wel de redding van de wereld in de nabije toekomst.
En die prachtige familiedramas, die ben je nog vergeten te vernoemen. Kinderen die ontvoerd worden naar Marokko naar het thuisland van cocotof na dat hij zogezegd daar al jaren geen binding meer mee had.

Na dat twee blanke, zeven �* acht generaties na dat er zo een prachtige mix toestand heeft plaatsgevondenen en dat er al lang geen weet meer is dat er zich 7 �* 8 generaties terug een gemixt gezin was in de familie, plots een pekzwarte op de wereld zetten. Leg het maar uit als blanke vrouw aan uw blanke vent en de familie.

Zij:

Och schat, niks aondaand zene, maor ik kwam een tatje geleeie den oek oem gedraaid en ik botste daat toevalleg tegen nen neger en ik zen daor toeng zoe van verschoten. Maor kzen zeker ai is van aa zene Tkan bekanst niaanders.

Hij:
Saptem TRUT!!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 23 augustus 2009 om 14:00.
Oud 23 augustus 2009, 13:58   #75
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
dat het allemaal zo mooi zou worden en geslaagd.
Ik weet niet WAT jij gerookt hebt man, maar de etterende pusbuil die veroorzaakt is door je multikriminele...euh multikulturele waanzin is allesbehalve geslaagd...
Oud 23 augustus 2009, 14:07   #76
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ik weet niet WAT jij gerookt hebt man, maar de etterende pusbuil die veroorzaakt is door je multikriminele...euh multikulturele waanzin is allesbehalve geslaagd...
Alle beschavingen die zich op zichzelf hebben terug getrokken zijn nog vlugger ten onder gegaan dan de meer open samenlevingen. Veel keus was er dus niet. En de problemen zijn nog verergerd door extremisten langs beide zijden en doordat er niet doordacht te werk is gegaan.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 augustus 2009 om 14:13.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:12   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Dat is die couscous he. Ge hebt mensen die nu eenmaal die varkenskost prefereren boven ons eigen lekkere frietjes, krokant gebakken.
Oud 23 augustus 2009, 16:14   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Alle beschavingen die zich op zichzelf hebben terug getrokken zijn nog vlugger ten onder gegaan dan de meer open samenlevingen. Veel keus was er dus niet. En de problemen zijn nog verergerd door extremisten langs beide zijden en doordat er niet doordacht te werk is gegaan.
Alle beschavingen die zich op zichzelf hebben teruggetrokken enz ? Ik dacht meer dat de ene beschaving soms overrompeld werd door een andere beschaving, en die andere was niet steeds hoogstaander! Zoals de situatie waar we nu in het Westen in zitten. Of is het overwaaien en verspreiding van de islam bvb als een vooruitgang te beschrijven?

Laatst gewijzigd door andev : 23 augustus 2009 om 16:16.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 16:23   #79
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

De hypocrisie druipt er op dit forum gewoon af. Guantanamo-gevangenen worden afgeschilderd als misdadigers, terwijl hun beulen geen vleugje kritiek mag te beurt vallen of 'je verdedigt het terrorisme'. Aanslagen op Libische of Iraanse vliegtuigen: geen kwaad woord daarover. Maar Lockerby, dat is blijkbaar een totaal ander verhaal. Terroristen of andere criminelen van allochtone oorsprong moeten schijnbaar het land uitgezet worden (of erger), maar geïnstitutionaliseerde terreur en criminaliteit (zoals de bombardementen op Afghanen) kunnen dan weer wel. Hypocriet 'medeleven' tegenover de ene, haat en blinde woede tegenover de andere.

Dat die 'cipiers' met hun misdaden weg kunnen komen kan ik nog in extremis nog begrijpen, aangezien slechts enkelen verantwoordelijk zijn voor hun onschendbaarheid en dus ook voor het aanslepen van soortgelijke wantoestanden. Dat er echter ook een massa van die hypocrieten op fora en de overige publieke ruimte die propaganda zit na te schreeuwen, zelfs zonder de minste aanspraak te willen maken op mensenrechten of democratische principes, verwondert me daarentegen veel meer. Schijnbaar zien zij geen contradictie tussen bombardementen, bezettingen, oorlogsmisdaden en willekeur enerzijds, en de 'democratie' die ze geschaad zien in de herverkiezing van CD&V, de uitsluiting van het VB of BHV anderzijds. Hoe zouden zij reageren moesten ze op een dag voor de spiegel komen te staan?

Laatst gewijzigd door Andy : 23 augustus 2009 om 16:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 16:29   #80
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alle beschavingen die zich op zichzelf hebben teruggetrokken enz ? Ik dacht meer dat de ene beschaving soms overrompeld werd door een andere beschaving, en die andere was niet steeds hoogstaander! Zoals de situatie waar we nu in het Westen in zitten. Of is het overwaaien en verspreiding van de islam bvb als een vooruitgang te beschrijven?
culturele inteelt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be