Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2009, 22:02   #61
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Mij valt op dat hij dat voorstelt tijdens de vakantie en op 'n zaterdag. Hoeveel mensen hebben vandaag naar 't nieuws gekeken? Ik denk dat veel mensen niet thuis waren vandaag en 't nieuws gemist hebben. Dan gaan ze niet reageren.
De stoelen vanonder ons gat verkopen. Het is hier tig keer gezegd geweest.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 23:07   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Mensen die pensioensparen doen zijn crimineel. Het is niet meer dan een zoveelste leugen van de banken om aan geldwerving te doen. Geld dat vastzit in fondsen en dat tientallen jaren lang. Maar jullie gaan bedrogen uitkomen, wees daar maar zeker van.
Dat is geen alibi om de vakbonden daar uitspraken te laten over doen.
Dat geld is van mij punt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 23:08   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Vergeet Fortis, KBC, en de andere banken niet die geld toegestopt hebben gekregen om toch maar niet over kop te gaan. Het gevolg is wel dat een aantal van deze banken terug winst aan het maken zijn en zelfs aan het kijken zijn om hun aandeelhouders een hoge vergoeding te betalen. De spaarder krijgt, ik dacht 1%, bijna niets op zijn spaargeld. De banken doen voort alsof er niets gebeurd is. Terugbetalen van de overheidsgelden? Denk niet dat daar nog iets van komt.
De KBC heeft een lening lopen waar ze 8% interest betaalt, waar kan ik die belegging krijgen?
Oud 22 augustus 2009, 23:09   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De bescherming bestaat uit het feit dat iemand, die opkomt bij de verkiezing (hij moet niet gekozen worden), ettelijke jaren iets zekerder is van zijn job bij een herstructurering of..... . Niet meer en niet minder
t zijn toch meestal luxepoezen in het bedrijf, want ze moeten geen klop doen om de productiviteit omhoog te helpen, tenzij de syndical opjuttende taal verspreiden.
Oud 22 augustus 2009, 23:10   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Haha, hopelijk schaffen ze de initiële intrestaftrek af en brengen ze de 55% belastingsschaal terug. Al die cadeaus van Verhofstadt aan zijn kiezers op kap van de steeds harder en aan lagere lonen werkende gewone mens terug weg.
ze mogen van mij gerust vakbonden en ziekenbonden afschaffen en vervangen door een computerprogrammatje
Oud 22 augustus 2009, 23:52   #66
Marlboro
Banneling

Standaard

Daar gaat de poen van uw pensioen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 06:27   #67
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Azo moedwillig de feiten verdraaien dat iedereen hier doet. Uw pensioen wordt niet afgenomen, u kan blijven pensioensparen, die kapitalen blijven bestaan en moeten blijven renderen, ... enkel zou u voor een tijd omwille van de crisis uw gespaard kapitaal niet van de belasting kunnen aftrekken.
Dus als ze nu nog de lening van uw appartementje aan zee ook (tijdelijk) niet meer aftrekbaar maken zou u voor het eerst van uw leven geen belasting meer terug trekken maar zoals alle laagverdieners een deel van uw vakantiegeld opzij moeten zetten om belastingen bij te betalen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 06:39   #68
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze mogen van mij gerust vakbonden en ziekenbonden afschaffen en vervangen door een computerprogrammatje
Ik ben het er mee eens dat bepaalde taken van vakbonden en ziekenkassen net zoals alle taken van de notaris door de overheid kunnen overgenomen worden. Langs de andere kant geven die taken vooral bij de vakbond een bijkomende financiële armslag die soms nodig is om onze rechten te verdedigen.
Ik heb in bedrijven gewerkt waar geen vakbond is en wat ik daar heb meegemaakt is een pak ranziger dan wat ik heb meegemaakt in een bedrijf waar de vakbond volgens velen te sterk staat.
Zoals overal waar geld en macht een rol spelen gaat er bij de vakbond ook wel eens iets mis waarschijnlijk maar dat steeds de vakbond in die hoek drukken en doen alsof de neus bloed wanneer het gaat om hoe het er in het bedrijfsleven aan toe gaat hangt dik mijn kloten uit.
Het bedrijfsleven het veel meer weg van een maffia dan de vakbond.
En er bestaan een pak meer constructies om bedrijfsleiders uit de wind te zetten dan dat er vakbondsafgevaardigden zich verkiesbaar stellen enkel en alleen om een beetje bescherming.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 07:05   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nee, ik peins er nog niet over.
Gij wel?
Babyborn moet dus leren sparen in plaats van de janneman uit te hangen, omdat vadertje voor hem staat nu eenmaal een heel klein pensioentje gepland heeft.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2009 om 07:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 08:49   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan de lonen van de ambtenaren ook aanpassen eh.
Waarom ben je zelf geen ambtenaar geworden? Te laag loon?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:12   #71
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
de grote pensioenen mogen gerust wat afstaan voor de kleinere,
Aie! Wat zeg je nu?

De grote pensioenen, dat zijn de mensen die heel hun leven relatief weinig verdiend hebben, met name de ambtenaren.
Oud 23 augustus 2009, 09:20   #72
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Babyborn moet dus leren sparen in plaats van de janneman uit te hangen, omdat vadertje voor hem staat nu eenmaal een heel klein pensioentje gepland heeft.
Allez, Jack, zijt ge nog niet op uw (volle!lolz) 2-weken durende MIF-opleiding? Ge moet dringend uw CBRN nog eens herbekijken, want ik denk dat dat toch wel de moeilijkste brok theorie wordt voor uw minimaal functionerend brein.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:25   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Had je in '98 het boekje "De nv België - Verslag aan de aandeelhouders" van Roland Duchâtelet gelezen dan wist je toen wat je nu te weten komt. Maar al die tijd heb je liever geschokschouderd dan eens dieper in te gaan op dat ideeëngoed.

Bekeer je tot het Vivantisme. 't Is nog niet te laat. Maar doe het nù. Niet over 5 jaar. Nù.
Waar kan aangemeld worden?

Want voor zover bekend is Vivant al lang opgenomen in...hou je vast...de OVLD

Overigens,8 jaar eerder schreef een zekere G.Verhofstadt een paar revolutionaire werkjes(revolutionair op het gebied van de inrichting en de uitvoering van het bestuur) waar NIKS van gerealiseerd is hoewel hijzelf daarna lange tijd de touwtjes in handen heeft gehad ..

Dat was overigens ook revolutionair,gewoonlijk schreven politici NADAT ze politicus geweest waren hoe het eigenlijk moest,onze vriend VHFSTD deed dat vooraf en deed er uiteindelijk ook niks mee....

pensioenen waren deel van de revolutie

Ondertussen moet ik vaststellen dat de grote chef van mijn vakbond echt nog gelooft dat hoe meer geld je aan een overheid geeft,hoe socialer die dan wel zal zijn,en tevens moet ik vaststellen dat de chef van mijn vakbond geen onderscheid wenst te maken tussen dwang en soldidariteit ....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2009 om 09:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:25   #74
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is geen alibi om de vakbonden daar uitspraken te laten over doen.
Dat geld is van mij punt.
Tuurlijk. Eens dat geld in een pensioenspaarfonds zit is dat geld van de bank. En als je het terug wilt voor je met pensioen gaat moet je het afkopen. En als de bank uw geld verbrast moet je al helemaal geen centjes meer verwachten en zeker geen excuses.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:35   #75
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
gij moet het land verdedigen, verder u niet moeien
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:42   #76
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die paljas mag zelfs niet staken.

Citaat:
De dag van de lege gamellen was niet te vermijden
De onderhandelingen over de weddeschalen van het personeel schoten niet op, er was bovendien geen politieke wil en geen budgettaire ruimte.
De vier representatieve vakorganisaties van Defensie besloten dan ook om op 6 juni samen te betogen in hartje Brussel tegen de voortdurende discriminatie tegenover de federale ambtenaren. Dit personeel kon genieten van de coperniscuspremie bovenop het jaarlijks vakantiegeld. De militairen waren alweer uitgesloten. De zoveelste op rij.
6 juni 2002 werd bijgevolg uitgeroepen tot de dag van de lege gamellen.

Hij zou beter op een ander gaan zwetsen. Hij maakt de echte militairen hier belachelijk.

Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 23 augustus 2009 om 09:43.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:45   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij mag een wat meer waarheidsgetrouwe post schrijven om een draad op te starten
Citaat:
Azo moedwillig de feiten verdraaien dat iedereen hier doet. Uw pensioen wordt niet afgenomen, u kan blijven pensioensparen, die kapitalen blijven bestaan en moeten blijven renderen, ... enkel zou u voor een tijd omwille van de crisis uw gespaard kapitaal niet van de belasting kunnen aftrekken.
Dus als ze nu nog de lening van uw appartementje aan zee ook (tijdelijk) niet meer aftrekbaar maken zou u voor het eerst van uw leven geen belasting meer terug trekken maar zoals alle laagverdieners een deel van uw vakantiegeld opzij moeten zetten om belastingen bij te betalen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:47   #78
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Tuurlijk. Eens dat geld in een pensioenspaarfonds zit is dat geld van de bank. En als je het terug wilt voor je met pensioen gaat moet je het afkopen. En als de bank uw geld verbrast moet je al helemaal geen centjes meer verwachten en zeker geen excuses.
Neen, dat geld is van u, niet van de bank. Of ga je beweren dat geld op een termijnrekening ook opeens van de bank is?
Oud 23 augustus 2009, 10:51   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het land verdedige>? In oorlog gaan ze lopen en hier maken ze van hun kloten. Maar ja, er moet iemand voor schietschijf spelen he.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 13:59   #80
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
even ter informatie :

Daling van belastingen is voorbij

vrijdag 21 augustus 2009Auteur: (jir) BRUSSEL - Lagere belastingen zitten er niet meer in nu er geld nodig is om de crisis te betalen.

.

.

bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=1O2E0FKS

toch niet onbelangrijke vaststellingen!
Natuurlijk wil eenieder minder belastingen betalen als hij werkt (en zich wil verrijken door nog harder te werken/studeren), maar als ge uw werk zou verliezen, ziek wordt en er geen uitweg meer is; ben ik toch blij in vlaanderenlandje te wonen.

alleen ben ik het niet eens dat we de Walen onderhouden terwijl ze zelf zo weinig willen bijdragen (ook toen er economische hoogconjunctuur was en meer dan genoeg banen); maar prefereren continu onderhouden te worden door vlaamse transfers voor hun uitkeringen.
Je moet goed gek zijn om in België belastingen te blijven betalen; werken wordt hier afgestrafd...

Ach, laat ze maar verhogen; ik ga er geen last van hebben en er is ook geen enkele reden waarom ik hier met de glimlach meer en meer zou blijven afdragen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be