Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2009, 09:53   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
spontaan applaus nu niet naast je schoenen gaan lopen
Bedankt voor het compliment
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 09:54   #62
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat doe je dus al niet met een burka, aangezien een wet zegt dat je buiten kanavalsperiode niet gemaskerd over straat mag lopen! Daarop beroept de Stad Antwerpen zich bijvoorbeeld om de burka te verbieden.

Bovendien is ons wetstelsel gebaseerd op gelijkheid van man en vrouw, wie een burka draagt wijst dit volkomen af,voor Westerse begrippen is een burka de ultieme gevangenis die je vrouwen kunt opleggen, het lijkt me niet meer dan een kwestie van respect om rekening te houden met de hier heersende opvattingen over vrouwenrechten en gelijkheid, wie zo duidelijk aangeeft hiertoe niet bereidt te zijn heeft hier ook geen enkele toekomst!

Of zie je vrouwen gaan werken, opvoeden tot gelijkheid met dat ding aan??
Integratie gaat over meer dan jezelf aan de wet houden, juist dit moet je glashard maken tegenover nieuwkomers, geen burka's dus buiten de deur!
Als ge een probleem hebt met mensen in openbare aangelegenheden (niet in werkfunctie) die een boerka dragen, zijt ge toch gralijk frustré, mijn gedacht
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 10:03   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien vindt jij gelijkheid voor vrouwen, vrouwenrechten in het algemeen minder belangrijk?
Leg me maar eens uit hoe je dit combineert met de verplichtig voor vrouwen om gehuld in een tent, zodat zelfs anderen je gezicht niet kunnen zien, over straat te lopen!
Bovendien vind ik dat je van iedere nieuwkomer mag vragen om rekening te houden met de hier geldende zienswijze wat dit respect inhoudt, vrouwen zijn hier geen werktuigen van de duivel die mannen misleiden met hun schoonheid en al evenmin is iedere man bezeten vanaf het moment hij een gezicht ziet!
Wanneer je jezelf daarin niet kunt vinden hoor je hier niet thuis, de frustratie zit niet bij degene die de burka bekritiseert maar wel bij degene die oplegt dat dit voor vrouwen nodig is, maar blijkbaar zie jij geen graten in de onderdrukking van vrouwen?
Oud 3 september 2009, 10:05   #64
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Misschien vindt jij gelijkheid voor vrouwen, vrouwenrechten in het algemeen minder belangrijk?
Leg me maar eens uit hoe je dit combineert met de verplichtig voor vrouwen om gehuld in een tent, zodat zelfs anderen je gezicht niet kunnen zien, over straat te lopen!
Bovendien vind ik dat je van iedere nieuwkomer mag vragen om rekening te houden met de hier geldende zienswijze wat dit respect inhoudt, vrouwen zijn hier geen werktuigen van de duivel die mannen misleiden met hun schoonheid en al evenmin is iedere man bezeten vanaf het moment hij een gezicht ziet!
Wanneer je jezelf daarin niet kunt vinden hoor je hier niet thuis, de frustratie zit niet bij degene die de burka bekritiseert maar wel bij degene die oplegt dat dit voor vrouwen nodig is, maar blijkbaar zie jij geen graten in de onderdrukking van vrouwen?
Ik vind de onderdrukking van vrouwen (en vrouwelijke seksualiteit!!!!) zeer erg maar als die vrouwen er zelf voor kiezen zie ik er geen graten in.
Oud 3 september 2009, 11:42   #65
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe je dus al niet met een burka, aangezien een wet zegt dat je buiten kanavalsperiode niet gemaskerd over straat mag lopen! Daarop beroept de Stad Antwerpen zich bijvoorbeeld om de burka te verbieden.

Bovendien is ons wetstelsel gebaseerd op gelijkheid van man en vrouw, wie een burka draagt wijst dit volkomen af,voor Westerse begrippen is een burka de ultieme gevangenis die je vrouwen kunt opleggen, het lijkt me niet meer dan een kwestie van respect om rekening te houden met de hier heersende opvattingen over vrouwenrechten en gelijkheid, wie zo duidelijk aangeeft hiertoe niet bereidt te zijn heeft hier ook geen enkele toekomst!

Of zie je vrouwen gaan werken, opvoeden tot gelijkheid met dat ding aan??
Integratie gaat over meer dan jezelf aan de wet houden, juist dit moet je glashard maken tegenover nieuwkomers, geen burka's dus buiten de deur!
Dat gelijkheidsprinicpe geldt alleen voor zaken die tussen overheid en burgers gaat. hoe die zaken thuis geregeld worden, daar heeft de wet weinig of niets mee te maken. Er is geen enkel wet die de gelijkheid tussen man en vrouw vastlegt inzake huishoudelijke taken, inzake besteding van huishoudgeld etc.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 11:53   #66
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ik vind de onderdrukking van vrouwen (en vrouwelijke seksualiteit!!!!) zeer erg maar als die vrouwen er zelf voor kiezen zie ik er geen graten in.
het volgende nummer van clouseau:
"leven en laten leven"
Oud 3 september 2009, 12:07   #67
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
"leven en laten leven"
't is Live and let die en het is van Guns n roses: echte straatratten die geniale muziek hebben gemaakt en geen verwende zeepmuiltjes zoals die geiten van Klaaso.
Oud 3 september 2009, 12:11   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt, emancipatie kan niet van buitenaf worden opgelegd, daar moeten moslima's zelf voor strijden.
Maar dit betekent niet dat je geen maatschappelijk standpunt kunt innemen tegenover mosmima's die om welke reden dan ook iedere vorm van emancipatie afwijzen.
Dat maatschappelijk standpunt moet duidelijk zijn, wanneer je met een burka wilt rondlopen kan dit niet binnen publieke ruimtes zoals de straat. Omdat het gedachtengoed waarom iemand een burka draagt volkomen haaks staat op de zienswijze van deze samenleving op vrouwen, dat lijkt me even belangrijk als er over waken dat homo's bestaansrecht hebben!
Vreemd genoeg "relativeren" vooral mannen het belang van een maatschappelijk standpunt tegenover een ideologie die vrouwen en seksualiteit( want daar gaan burka's en hoofddoeken over) opnieuw naar de middeleeuwen brengt waar vrouwelijke seksualiteit benadert wordt als "des duivels"!
Natuurlijk heb je individueel het recht dit thuis te doen! En vind ik dat een verbod op dracht van hoofddoeken niet geldt binnen openbare ruimtes, wel binnen openbare ambten, en bevoegdheden van werkgevers en scholen.

Met een hoofddoek mag je gerust over straat, maar een burka verhindert zelfs oogcontact en herkenbaarheid tussen mensen, om de doodsimpele reden dat er een vrouw onder zit!
Oud 3 september 2009, 12:12   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
"leven en laten leven"
Wanneer iedere moslim dit zou doen zijn alle problemen van de baan!
Oud 3 september 2009, 12:18   #70
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zooitje ongeregeld, foei foei zo veralgemenend, ik heb geen kwade vrouwen in boerka's gezien.
Zien: Is dat wel mogelijk?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:20   #71
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zien: Is dat wel mogelijk?
Lol. Zij kunnen ons nauwelijks zien bedoel je.
Oud 3 september 2009, 12:22   #72
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt, emancipatie kan niet van buitenaf worden opgelegd, daar moeten moslima's zelf voor strijden.
Maar dit betekent niet dat je geen maatschappelijk standpunt kunt innemen tegenover mosmima's die om welke reden dan ook iedere vorm van emancipatie afwijzen.
Dat maatschappelijk standpunt moet duidelijk zijn, wanneer je met een burka wilt rondlopen kan dit niet binnen publieke ruimtes zoals de straat. Omdat het gedachtengoed waarom iemand een burka draagt volkomen haaks staat op de zienswijze van deze samenleving op vrouwen, dat lijkt me even belangrijk als er over waken dat homo's bestaansrecht hebben!
Vreemd genoeg "relativeren" vooral mannen het belang van een maatschappelijk standpunt tegenover een ideologie die vrouwen en seksualiteit( want daar gaan burka's en hoofddoeken over) opnieuw naar de middeleeuwen brengt waar vrouwelijke seksualiteit benadert wordt als "des duivels"!
Natuurlijk heb je individueel het recht dit thuis te doen! En vind ik dat een verbod op dracht van hoofddoeken niet geldt binnen openbare ruimtes, wel binnen openbare ambten, en bevoegdheden van werkgevers en scholen.

Met een hoofddoek mag je gerust over straat, maar een burka verhindert zelfs oogcontact en herkenbaarheid tussen mensen, om de doodsimpele reden dat er een vrouw onder zit!

Vrouwelijke intuïtie, is soms praktisch!
Oud 3 september 2009, 12:23   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/b]

Vrouwelijke intuïtie, is soms praktisch!
Logisch redeneren hoor ik liever!
Oud 3 september 2009, 12:24   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer iedere moslim dit zou doen zijn alle problemen van de baan!
Mij kwam nog geen enkele moslim vertellen hoe ik moet leven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:26   #75
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Lol. Zij kunnen ons nauwelijks zien bedoel je.
Hoe kun jij zien wat er onder een Burka zit, tenzij jij ook over vrouwelijke intuïtie beschikt zoals deze van 'Alice'
Oud 3 september 2009, 12:34   #76
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Logisch redeneren hoor ik liever!
De absolute top is de combinatie van de twee.
Oud 3 september 2009, 12:36   #77
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het compliment
Zeg, dat is regelrechte discriminatie. k'hebbe k'ik toch ook geklapt zeker: 3 of 4 keren zelfs .

Laatst gewijzigd door bruggeman : 3 september 2009 om 12:36.
Oud 3 september 2009, 12:36   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De absolute top is de combinatie van de twee.
Voila se, ge zijt er
Oud 3 september 2009, 12:37   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg, dat is regelrechte discriminatie. k'hebbe k'ik toch ook geklapt zeker: 3 of 4 keren zelfs .
Das waar, gij ook bedankt
Oud 3 september 2009, 12:38   #80
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voila se, ge zijt er
Ik was er allang zenne.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be