Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 19:29   #61
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Vanwaar dan toch al die vreselijke vooroordelen?
u post hier twee foto's zonder verder veel uitleg om dan te beginnen over vooroordelen? Wat wil u zeggen met die foto's (van de middenklassegezinnen)?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 19:29   #62
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar dan toch al die vreselijke vooroordelen?

Het is toch een feit dat de zwarte medemens doorheen de geschiedenis van Europa onheus werd behandeld? Het is een feit dat zwarten tot slavernij werden gedwongen. Dit is heel bijzonder erg maar het is gewoon zo. Zijn dit dan vooroordelen? Neen.
Oud 8 september 2009, 19:32   #63
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Zwart' slaat niet alleen op de kleur van een persoon, maar ook op de groep waartoe hij behoort. Sommige zwarten zijn qua huidkleur witter dan sommige witten, maar hebben bijvoorbeeld kroes haar, dikke lippen, brede neus, subnasale prognastie etc. de kenmerken van de klassieke Afrikaan. Powel is inderdaad lichtkleurig, maar zijn gelaatstrekken maken hem tot een zwarte man. Verder huwde hij een zwarte vrouw, wat wijst op een zwarte identiteit en stamt hij af van een Caraibisch eiland waar zwarten wonen.

Deze observaties kan men niet maken van George W. Bush. Hij is wit.
Eigenlijk spreek je hier je albino-fixatie-theorie tegen, want daar gaat het alleen om pigment, en nu zeg je zelf dat kleur er niet veel toe doet gezien andere lichamelijke kenmerken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 20:42   #64
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieve, ik wil best op je reageren, als je maar niet steeds hetzelfde herhaald.
Dat is volledig wederzijds.
Veel meer dan tot vervelens toe zwart-wit prentjes van vergane adel of foto's van albino's plaatsen doe jij toch niet.

Citaat:
Vertel me wat je vindt van Michelle Obama, je weet wel, de nieuwe Amerikaanse First Lady (Presidentsvrouw)? Voel je je beter dan haar?
Zeg, wat denkt u wel? Dat ik mijzelf superieur vind aan de onfortuinlijke zielen die de geneugten van een goede hygiëne niet kennen?

Neen, meneer Codfried, ik voel niets anders dan medeleven en medelijden met mijn zwarte medemens!

Mijn grootste droom is dat zij allen leren hoe zij terug hun oorspronkelijke blanke huidskleur terug kunnen krijgen. Zodat er eindelijk een einde komt aan het racisme en de discriminatie en wij hand in hand de toekomst tegemoet kunnen treden.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 21:34   #65
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Hard, maar waar: blanken stammen af van gemuteerde negers met een gen-defect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou, zoals alle anderen hier zeggen, uit geleidelijke aanpassing. Tuurlijk, daar kunnen best grote sprongen tussen gezeten hebben, sommige mutaties (van sommige genen) zorgen voor een grotere verandering in huidskleur dan anderen, maar om te stellen dat kleuren vanuit het niets in een keer ontstaan moeten zijn klinkt niet erg logisch, bovendien verklaart dat niet de variatie van kleuren binnen de verschillende rassen. Ook onder blanken is compleet albinisme zeldzaam, geen positieve eigenschap. Helemaal donker was niet de beste aanpassing, maar helemaal wit ook niet, en daarom is er dan ook, door natuurlijke selectie, een middenweg ontstaan. En die middenweg, verrassing, is niet voor elke omgeving en voedingspatroon hetzelfde.
Interessante theorie van "Egmond Codfried". En geen speld tussen te krijgen.

Kijk als we er nou van uit gaan dat alle mensen ('homo sapiens') dezelfde afstamming/voorouders hebben, met één bepaalde huidskleur, bijvoorbeeld donkerbruin.
Het is bewezen dat de eerste mensen in Afrika rondliepen, en vandaaruit de rest van de wereld bevolkt hebben (in de loop van de afgelopen 4 miljoen jaar).

Van de theorie van Darwin weten we dat mutaties heel snel kunnen optreden, ja zelfs met sprongen in een paar generaties of een paar honderd jaar.
En als een mutatie succes heeft (bv. albinisme), zal het zich verder uitbreiden. Bijvoorbeeld heeft een lichte huidskleur in koude zon-arme streken zijn voordelen.

Voorlopige conclusie: blanken stammen af van gemuteerde negers met een gen-defect. Vreselijk hoe hard de waarheid kan zijn.

Open vragen:
- Waarom hebben aziaten spleetogen?
- Waarom wonen er zoveel mongolen in Mongolie?
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 22:52   #66
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht

Kijk als we er nou van uit gaan dat alle mensen ('homo sapiens') dezelfde afstamming/voorouders hebben, met één bepaalde huidskleur, bijvoorbeeld donkerbruin.
Het is bewezen dat de eerste mensen in Afrika rondliepen, en vandaaruit de rest van de wereld bevolkt hebben (in de loop van de afgelopen 4 miljoen jaar).

Van de theorie van Darwin weten we dat mutaties heel snel kunnen optreden, ja zelfs met sprongen in een paar generaties of een paar honderd jaar.
En als een mutatie succes heeft (bv. albinisme), zal het zich verder uitbreiden. Bijvoorbeeld heeft een lichte huidskleur in koude zon-arme streken zijn voordelen.

Voorlopige conclusie: blanken stammen af van gemuteerde negers met een gen-defect. Vreselijk hoe hard de waarheid kan zijn.
Tuttuttut, spreken over mutatie is nogal verregaand, men kan enkel spreken over aanpassing. De mens heeft zich in het verloop van de 10.000den jaren aangepast in de streken waar hij leefde.
Spreken dat Europeanen albino's zouden zijn is belachelijk, want een albino heeft helemaal géén kleurenpigmenten, terwijl meest lichte Europeanen met hun lichtblonde haren wél kleurenpigmenten hebben.
Wat dan te zeggen over de roodharigen. Of landen als Italië en Spanje?
Citaat:
Open vragen:
Tja, die spleetogen zijn er niet op één dag gekomen éh. er zijn daar vele 10.000den jaren over gegaan.
Je tweede vraag over de Mongolen begrijp ik niet goed. Het lijkt me meer dan evident dat er veel mongolen in Mongolië wonen. Er wonen ook veel Chinezen in China.
Oud 9 september 2009, 18:37   #67
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat vreselijk? Blanken stammen ook af van een gemuteerde vis met een gen-defect. Is dat ook vreselijk?
Oud 9 september 2009, 18:50   #68
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Goed, nu komen wij ergens. De geleidelijke aanpassingen zijn nooit ergens bewezen of hoe dan ook aannemelijk gemaakt. Ik leef nu dertig jaar in Europa; loop ik gevaar wit te worden? Neen, dus. Wij speculeren over een soort mysterieus proces, terwijl wij van alle kanten omringd worden door het wonderlijke fenomeen van albinisme.

Overigens blijkt dat alle fenotypen reeds in de Afrikaanse mens zitten. De gele Hottentotten gaven hun kleur aan de Aziaten. Blondheid is te zien bij Aboriginals in Australie. En veel Braziliaans zwarten, met een zwarte huid, hebben blauwe ogen.

Het probleem is dat wij neerkijken op albino's, terwijl wij wel houden van witte rozen of witte katten. Misschien dat iemand een musical moet opzetten met alleen albino's inplaats van dat wij hen wegkijken en wegstoppen.

Dat er ook albino's onder de witten zijn lijkt mijn hypothese te ontkrachten, maar dan is reeds bekend dat witten noch zwarten een puur fenotype zijn, en is het misschien dat 'zwarte' in de 'witte' wat aanleiding in hen gaf tot albinisme.
Watis dit nou weer voor een berg onzin? Hoezo kijken "we" neer op albino's? Heb ik ergens iets vervelends gezegd over albino's? En hoezo zou een musical vol albino's daar iets aan veranderen? De geschiedenis leert dat dat soort vertoningen het vooral goed doen als freakshows, die eventuele vooroordelen juist bevestigen. En waar slaat die laatste alinea op? Dat 'zwarte' in de 'witte'? Waar heb je het over? En waar heb ik beweerd dat jij spontaan wit zal worden? Goed, het gebeurde bij Michael Jackson, maar dat was een geval apart, een ziekte, en zijn zwarte genen waren nog steeds overerfbaar (evenals de genen die hem vatbaar maakten voor die ziekte). Het enige wat ik zeg is dat het niet altijd zwart wit hoeft te zijn. Stel ik vertel jou dat amfibieën uit vissen zijn ontstaan, is dat dan reden om aan te nemen dat van de ene op de andere generatie de vinnen ineens in complete en goed bruikbare voeten waren veranderd? Of kan je daar een iets subtieler proces in zien, een proces met verschillendestappen en stapjes, waarbij een heleboel individuele dieren die in de tussenperiode leefden ledematen hebben met kenmerken van vinnen en voeten? Waarom zou dat voor huidskleur anders moeten zijn? Een feit is dat iemand met echt albinisme nou eenmaal een vergrote kans heeft om aan bijvoorbeeld huidkanker te overleiden, iemand met een veel kleinere afwijking heeft veel minder last van deze nadelen. Een lichter ras kan dus veel makkelijker evolueren door een opeenvolging van kleine stappen dan door een plotselinge te grote stap en daarna nog een of andere magische niet genetische gebeurtenis die ervoor zorgt dat toch niet iedere blanke precies een albino is. Als ik iets mis moet je het zeggen hoor, maar ik zie niet in wat jouw verhaal nou precies zo logisch zou moeten maken...
Oud 9 september 2009, 19:07   #69
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Wat is vreselijk?

Citaat:
Waarom is dat vreselijk? Blanken stammen ook af van een gemuteerde vis met een gen-defect. Is dat ook vreselijk?
Klopt, blanken stammen waarschijnlijk van vissen af.

PS: het grappige is: in een andere draad heb ik met jouw gediscuteerd of Vlamingen van Hollanders afstammen of omgekeerd. Anderen vonden die gedachte vreselijk en besteden dit ......
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:29   #70
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
u post hier twee foto's zonder verder veel uitleg om dan te beginnen over vooroordelen? Wat wil u zeggen met die foto's (van de middenklassegezinnen)?
Het lijkt alsof veel witten die over zwarten praten nooit echt met zwarten mochten spreken of hen goed bekijken. Vandaar de vele foto's van zwarten in deze draad.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:34   #71
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Het is toch een feit dat de zwarte medemens doorheen de geschiedenis van Europa onheus werd behandeld? Het is een feit dat zwarten tot slavernij werden gedwongen. Dit is heel bijzonder erg maar het is gewoon zo. Zijn dit dan vooroordelen? Neen.
Beste,

Waar het hier om draait is dat de geschiedenis van de zwarte beschaving al 10.000 duurt en slavernij maar 500 jaar. Zwarten worden dus ten onrechte met die 500 jaar geindentificeerd terwijl men zwijgt over 9500 jaar. Probeer je af te vragen wat de andere zwarten deden terwijl een deel van hen als slaven werden weggevoerd. Of wat zij deden, voorafgaand aan de slavernijperiode, welke rond 1441 begon. De eerste mens was Afrikaans en Afrikanen hadden reeds een beschaving voordat witten hen 'ontdekten.' Dat bij jouw kennis van sommige zaken ontbreekt wil niet zeggen dat deze zaken niet bestaan of hebben bestaan. Ik roep je op om meer te gaan lezen.

Egmond
Oud 10 september 2009, 11:39   #72
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Eigenlijk spreek je hier je albino-fixatie-theorie tegen, want daar gaat het alleen om pigment, en nu zeg je zelf dat kleur er niet veel toe doet gezien andere lichamelijke kenmerken.

[Ronald Runaldo Venetiaan, de huidige president van de Republiek Suriname]

[De immer goedlachse Surinaamse First Lady: Liesbeth Venetiaan- Vanenburg]

Er bestaan vele fenotypen en het 'zwarte' fenotype wordt gedefinieerd aan de hand van bepaalde klassieke kenmerken die in meerdere of in mindere mate bij zwarten worden gezien. Maar ook van belang is hoe een persoon of een groep zichzelf ziet, want sommigen die door anderen als zwart worden gezien, voelen zich niet zwart. Maar mijn reactie heeft duidelijk betrekking op een andere zaak dan albinisme. Mijn doel met deze thread is naar de oorsprong van het witte fenotype te speuren en daarvoor heb ik jullie hulp hard nodig.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:07.
Oud 10 september 2009, 11:48   #73
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Watis dit nou weer voor een berg onzin? Hoezo kijken "we" neer op albino's? Heb ik ergens iets vervelends gezegd over albino's? ...

[Zwarte Vlaming?]

Mijn reacties zijn in het algemeen gesteld, jij en ik zijn niet de enige gebruikers van dit forum, het is verkeerd van jou om te denken dat ik mij slechts tot jou heb gericht en jouw toon, beste 'Bovenbuur,' is nodeloos aanvallerig, afgezien van dat achterlijke vlaggevertoon. Misschien moet ik niet meer op jouw reageren?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:02.
Oud 10 september 2009, 11:59   #74
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:

Open vragen:

[Astrid Roemer, Surinaamse schrijfster]

[Lythrum Salicaria, Kattestaart, doet het ontzettend goed bij mij en groeit bijna twee meter hoog, rechtreeks in de dunne laag grind op het dak]

Eindelijk wat meer diversiteit.

Waarom hebben Aziaten spleetogen? Waarom hebben mensen twee benen en niet acht?

Waarom zoveel Mongolen in Mongolie?

Kijkend naar mijn daktuin van twintig jaar is het mij opgevallen dat alleen die planten overleven die het beste tegen de zegeningen en beperkingen van mijn daktuin opgewassen zijn. Er zijn de meer zichtbare voor en nadelen als veel zonlicht, vrije luchtspeling, relatieve warmere temperatuur bij nachtvorst aan de grond, nauwelijks droogte vanwege mijn goede zorgen.

De beperkingen zijn teveel zon voor schaduwminners, te weinig ruimte voor wortels vanwege de bloembakken, het calcificeren van de grond wat ik met waterige azijn verhelp en gebrek aan bescherming van wortels omdat bloembakken van alle kanten bloot staan aan de vorst in tegenstelling tot planten die in de volle grond staan. De planten die het bij mij supergoed doen zijn planten die zichzelf hebben uitgenodigd.

Deze uitleg is dus bedoeld om te begrijpen dat evolutie en mutatie verband houdt met geziene en ongeziene factoren.

Volgens de Islam heeft god ons verschillend geschapen zodat wij elkaar willen leren kennen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:19.
Oud 10 september 2009, 12:29   #75
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Dit is het thema van deze draad: Zijn witten een gefixeerd albino ras?

Witten vormen een minderheid van de wereldbevolking, net als albino's in de flora en fauna wereld.

Witten vertonen grote overeenkomsten met albino's in de flora en fauna wereld.

25% van nakomelingen van twee albino ouders loopt kans albino te zijn, wat wijst op erfelijkheid van albinisme.(bron: internet)
Oud 10 september 2009, 12:58   #76
Bovenbuur

Standaard

Citaat:

[Zwarte Vlaming?]

Mijn reacties zijn in het algemeen gesteld, jij en ik zijn niet de enige gebruikers van dit forum, het is verkeerd van jou om te denken dat ik mij slechts tot jou heb gericht en jouw toon, beste 'Bovenbuur,' is nodeloos aanvallerig, afgezien van dat achterlijke vlaggevertoon. Misschien moet ik niet meer op jouw reageren?
Misschien is dat inderdaad het beste, beste 'Egmond'. Wacht ik wel op replys van mensen die tussen de persoonlijke aanvallen door ook nog met goede argumenten komen. Ik ben persoonlijk helemaal voor aanvallend forum'en, maar het bericht waar jij hier op reageerde bevatte ook inhoud, en daar zeg je niks over.
*Begint ruzie, incasseert strafpunten, gaat terug in hok.*
Oud 10 september 2009, 13:11   #77
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

[Rama Yade, de Franse staatssecretaris voor Integratie]
Oud 10 september 2009, 13:16   #78
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Bodybuilderstypen worden soms met 'Gorilla's' aangeduid.

Citaat:

Dit is het thema van deze draad: Zijn witten een gefixeerd albino ras?

Witten vormen een minderheid van de wereldbevolking, net als albino's in de flora en fauna wereld.

Witten vertonen grote overeenkomsten met albino's in de flora en fauna wereld.

25% van nakomelingen van twee albino ouders loopt kans albino te zijn, wat wijst op erfelijkheid van albinisme.(bron: internet)
Oud 10 september 2009, 13:26   #79
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Je bent een racist! Jij haat de blanken, dat is duidelijk.

[Madame de Kerouaille, French mistress of Charles II Stuart with a little Moor]

Ben ik een racist omdat ik wil weten wat deze soort van afbeeldingen werkelijk betekenen?

In ieder geval wordt hier een meer positief beeld geschapen van de relaties tussen de fenotypen van zwart en wit. Niet?

Citaat:
Louise de Kérouaille, Duchess of Portsmouth
From Wikipedia, the free encyclopedia

Portrait of Louise de Kérouaille by Pierre MignardLouise Renée de Penancoët de Kérouaille, Duchess of Portsmouth (September 1649 – 14 November 1734), was a mistress of Charles II of England. The exact date of her birth is apparently unknown.

[edit] Early life
She was the daughter of Guillaume de Penancoët, Seigneur de Kérouaille (d. 1690) and wife (married on February 27, 1645) Marie de Ploeuc de Timeur (d. January 1709), paternal granddaughter of René de Penancoët, Seigneur de Kérouaille et Villeneuve, and wife (married on October 12, 1602) Julienne Emery du Pont-l'Abbé, Dame du Chef du Bois, and maternal granddaughter of Sébastien de Ploeuc, Marquis de Timeur, and wife (married on January 8, 1617) Marie de Rieux (d. 1628). The name Kérouaille was derived from an heiress whom an ancestor François de Penhoët had married in 1330.

The family were nobles in Brittany, and their name was so spelt by themselves. The form "Quérouaille" was commonly used in England, where it was corrupted into Carwell or Carewell, perhaps with an ironic reference to the care that the duchess took to fill her pocket. In France, it was variously spelt Quérouaille, Kérouaille and Kéroualle.

She had a sister, Henriette Mauricette de Penancoët de Kérouaille, who married Jean-Timoléon Gouffier, marquis de Thais, ancestors among others of the Comtes de Bourbon-Busset. Her aunt Renée Mauricette de Ploeuc de Timeur married Donatien de Maillé, Marquis de Carman (d. 1652), and among others they were the great-grandparents in male line of the mother of the Marquis de Sade.[…]

http://en.wikipedia.org/wiki/Louise_..._of_Portsmouth

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 13:30.
Oud 10 september 2009, 14:12   #80
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...000-jaar.dhtml

Mss interessant.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be