![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is toch een feit dat de zwarte medemens doorheen de geschiedenis van Europa onheus werd behandeld? Het is een feit dat zwarten tot slavernij werden gedwongen. Dit is heel bijzonder erg maar het is gewoon zo. Zijn dit dan vooroordelen? Neen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel meer dan tot vervelens toe zwart-wit prentjes van vergane adel of foto's van albino's plaatsen doe jij toch niet. Citaat:
Neen, meneer Codfried, ik voel niets anders dan medeleven en medelijden met mijn zwarte medemens! Mijn grootste droom is dat zij allen leren hoe zij terug hun oorspronkelijke blanke huidskleur terug kunnen krijgen. Zodat er eindelijk een einde komt aan het racisme en de discriminatie en wij hand in hand de toekomst tegemoet kunnen treden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk als we er nou van uit gaan dat alle mensen ('homo sapiens') dezelfde afstamming/voorouders hebben, met één bepaalde huidskleur, bijvoorbeeld donkerbruin. Het is bewezen dat de eerste mensen in Afrika rondliepen, en vandaaruit de rest van de wereld bevolkt hebben (in de loop van de afgelopen 4 miljoen jaar). Van de theorie van Darwin weten we dat mutaties heel snel kunnen optreden, ja zelfs met sprongen in een paar generaties of een paar honderd jaar. En als een mutatie succes heeft (bv. albinisme), zal het zich verder uitbreiden. Bijvoorbeeld heeft een lichte huidskleur in koude zon-arme streken zijn voordelen. Voorlopige conclusie: blanken stammen af van gemuteerde negers met een gen-defect. Vreselijk hoe hard de waarheid kan zijn. Open vragen: - Waarom hebben aziaten spleetogen? - Waarom wonen er zoveel mongolen in Mongolie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Spreken dat Europeanen albino's zouden zijn is belachelijk, want een albino heeft helemaal géén kleurenpigmenten, terwijl meest lichte Europeanen met hun lichtblonde haren wél kleurenpigmenten hebben. Wat dan te zeggen over de roodharigen. Of landen als Italië en Spanje? Citaat:
![]() Je tweede vraag over de Mongolen begrijp ik niet goed. Het lijkt me meer dan evident dat er veel mongolen in Mongolië wonen. Er wonen ook veel Chinezen in China.
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom is dat vreselijk? Blanken stammen ook af van een gemuteerde vis met een gen-defect. Is dat ook vreselijk?
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
PS: het grappige is: in een andere draad heb ik met jouw gediscuteerd of Vlamingen van Hollanders afstammen of omgekeerd. Anderen vonden die gedachte vreselijk en besteden dit ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Het lijkt alsof veel witten die over zwarten praten nooit echt met zwarten mochten spreken of hen goed bekijken. Vandaar de vele foto's van zwarten in deze draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het hier om draait is dat de geschiedenis van de zwarte beschaving al 10.000 duurt en slavernij maar 500 jaar. Zwarten worden dus ten onrechte met die 500 jaar geindentificeerd terwijl men zwijgt over 9500 jaar. Probeer je af te vragen wat de andere zwarten deden terwijl een deel van hen als slaven werden weggevoerd. Of wat zij deden, voorafgaand aan de slavernijperiode, welke rond 1441 begon. De eerste mens was Afrikaans en Afrikanen hadden reeds een beschaving voordat witten hen 'ontdekten.' Dat bij jouw kennis van sommige zaken ontbreekt wil niet zeggen dat deze zaken niet bestaan of hebben bestaan. Ik roep je op om meer te gaan lezen. Egmond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Ronald Runaldo Venetiaan, de huidige president van de Republiek Suriname] ![]() [De immer goedlachse Surinaamse First Lady: Liesbeth Venetiaan- Vanenburg] Er bestaan vele fenotypen en het 'zwarte' fenotype wordt gedefinieerd aan de hand van bepaalde klassieke kenmerken die in meerdere of in mindere mate bij zwarten worden gezien. Maar ook van belang is hoe een persoon of een groep zichzelf ziet, want sommigen die door anderen als zwart worden gezien, voelen zich niet zwart. Maar mijn reactie heeft duidelijk betrekking op een andere zaak dan albinisme. Mijn doel met deze thread is naar de oorsprong van het witte fenotype te speuren en daarvoor heb ik jullie hulp hard nodig. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Zwarte Vlaming?] Mijn reacties zijn in het algemeen gesteld, jij en ik zijn niet de enige gebruikers van dit forum, het is verkeerd van jou om te denken dat ik mij slechts tot jou heb gericht en jouw toon, beste 'Bovenbuur,' is nodeloos aanvallerig, afgezien van dat achterlijke vlaggevertoon. Misschien moet ik niet meer op jouw reageren? Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Astrid Roemer, Surinaamse schrijfster] [Lythrum Salicaria, Kattestaart, doet het ontzettend goed bij mij en groeit bijna twee meter hoog, rechtreeks in de dunne laag grind op het dak] Eindelijk wat meer diversiteit. Waarom hebben Aziaten spleetogen? Waarom hebben mensen twee benen en niet acht? Waarom zoveel Mongolen in Mongolie? Kijkend naar mijn daktuin van twintig jaar is het mij opgevallen dat alleen die planten overleven die het beste tegen de zegeningen en beperkingen van mijn daktuin opgewassen zijn. Er zijn de meer zichtbare voor en nadelen als veel zonlicht, vrije luchtspeling, relatieve warmere temperatuur bij nachtvorst aan de grond, nauwelijks droogte vanwege mijn goede zorgen. De beperkingen zijn teveel zon voor schaduwminners, te weinig ruimte voor wortels vanwege de bloembakken, het calcificeren van de grond wat ik met waterige azijn verhelp en gebrek aan bescherming van wortels omdat bloembakken van alle kanten bloot staan aan de vorst in tegenstelling tot planten die in de volle grond staan. De planten die het bij mij supergoed doen zijn planten die zichzelf hebben uitgenodigd. Deze uitleg is dus bedoeld om te begrijpen dat evolutie en mutatie verband houdt met geziene en ongeziene factoren. Volgens de Islam heeft god ons verschillend geschapen zodat wij elkaar willen leren kennen. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Dit is het thema van deze draad: Zijn witten een gefixeerd albino ras? Witten vormen een minderheid van de wereldbevolking, net als albino's in de flora en fauna wereld. Witten vertonen grote overeenkomsten met albino's in de flora en fauna wereld. 25% van nakomelingen van twee albino ouders loopt kans albino te zijn, wat wijst op erfelijkheid van albinisme.(bron: internet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
*Begint ruzie, incasseert strafpunten, gaat terug in hok.*
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() ![]() [Rama Yade, de Franse staatssecretaris voor Integratie] |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Bodybuilderstypen worden soms met 'Gorilla's' aangeduid. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Madame de Kerouaille, French mistress of Charles II Stuart with a little Moor] Ben ik een racist omdat ik wil weten wat deze soort van afbeeldingen werkelijk betekenen? In ieder geval wordt hier een meer positief beeld geschapen van de relaties tussen de fenotypen van zwart en wit. Niet? Citaat:
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 september 2009 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]()