![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
toen ik een jaar of zestien was, lang voor ik de islam ontdekte, wilde ik op school een badge met een roze driehoek dragen. ik heb daar voor constant op mijn kop gekregen, strafwerk zitten maken, nog meer op mijn kop gekregen, net geen uitsluiting aan mijn been gehad... blijkbaar mag men met zijn uiterlijk iedere mening of iedere levensbeschouwing uitdrukken, zo lang het maar de mening of de levensbeschouwing van de sanctionerende overheid (stad, gemeenschap, school...) is. vrede, redwasp ps. weet iemand waar je goedkoop roze-driehoek badges kunt kopen? heb eigenlijk wel zin om die weer te dragen.
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 11 september 2009 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar niemand gaat je om die redenen vragen om op te rotten. Citaat:
Waarom niet? Is het zo moeilijk om dat kruisje weg te stoppen? Om die hoofddoek even af te nemen? Om dat keppeltje van je hoofd te halen? Om je gewaad aan de kapstok te hangen? Iedereen past zich aan aan wetten en regels. Waarom zou jij dat niet kunnen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom niet?
De school heeft dat recht dus wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Meen je dat? Daar waar er problemen opduiken, zien we wel hoe het kan opgelost worden. Misschien moet de raad van het GO toch eerst verder denken. Ik heb uitgelegd waarom een schoolreglement niet flexibel kan zijn. "Wees eens eerlijk. Wil jij dat de jongeren aanleren? We hebben een schoolreglement, maar we passen het alleen toe naar onze goesting en willekeur. Vind je dat pedagogisch verantwoord?" Maar daar antwoord je niet op. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ten eerste is dit zeer moeilijk aan te pakken als het probleem gewoon ontkend wordt. Ik heb nog niemand met een hoofddoek horen erkennen dat er zich een probleem stelt. "Als er al een probleem zou zijn moet dat aangepakt worden", dat zijn holle woorden. Ten tweede is het zeer moeilijk discussie te voeren met mensen die niet willen praten. De enige gesprekspartner die je vindt is een karikatuur zoals die imam Taouil (is dat nu echt hét uitgangsbord van de moslims in dit land) of vrouwen die enorm verknocht zijn aan hun hoofddoek en die steeds dezelfde zinnetjes afdraaien (eigenheid/vrijheid/rechten). Niemand stelt zichzelf eens in vraag. Neem eens een initiatief vanuit de moslimgemeenschap om meisjes ertoe aan te zetten daadwerkelijk een eigen keuze te maken. Voer campagne dat het duidelijk is dat die vrije keuze bestaat, dat het een recht is van eenieder en dat dit gestimuleerd moet worden. Duid ook een meldpunt aan waar sociale druk kan gemeld worden en communiceer de maatregelen die je neemt. Kom op straat om de moslims die aan de schoolpoorten meisjes intimideren terecht te wijzen. Protesteer daar eens tegen. Zolang er geen enkel signaal komt van de moslimwereld dat er überhaupt een dialoog mogelijk is, is een constructieve aanpak zeer moeilijk. Uiteindelijk vind ik dat je dan in tussentijd de "zwakkere" moet beschermen, en daarom kan ik mij vinden in dit verbod. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Moet ik dat uitleggen? Omdat in een maatschappij met 11 miljoen individuen het niet mogelijk is toe te laten dat iedereen de regels aan zijn laars lapt die hij/zij onnodig vindt. Of de regel nu terecht is of niet laat ik dan nog in het midden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Na het zien van de reactie van twee anonieme (hoe intriestig zeg, dat dit nodig is in een land als België) gesluierde moslimmeisjes in het VTM-laatavondnieuws die a. dit verbod toejuichten b. er zelf geen racisme in zagen c. vonden dat het nu pas voor iedereen gelijk zou zijn en er dus geen druk meer kon uitgeoefend worden d. hun identiteit moesten verbergen... is er geen discussie meer mogelijk. De scholen hadden gelijk, het was aan het escaleren, dus is een totaalverbod de enige remedie tegen dit soort opgelegd extremisme. Op dat vlak heeft een school immers haar verantwoordelijkheid.
Diegene die de school haar verantwoordelijkheid hierin ontkent, dwaalt. Heeft bovendien niks te maken met links of rechts, maar alles met het recht op onderwijs in een pluralistische omgeving die vrij is van intimidatie en groepsdruk van allerlei. Anders kunnen we het monisme invoeren in onze scholen. Over Kortrijk kunnen we kort zijn. Kortrijk is in vergelijking met steden als Antwerpen en Brussel een sneeuwwitte stad. Wacht es binnen nog eens tien, twintig jaar...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 11 september 2009 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ga akkoord, er moet campagne gevoerd worden, om meisjes aan te zetten daadwerkelijk een eigen keuze te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoopte helemaal niet op een opschorting; want ik vind dat iedere school zelf zijn schoolreglement moet kunnen opmaken. Gelieve me geen mening toe te schrijven die ik niet uitte. Ik vind het verbod op levensbeschouwelijke kentekens wel een slechte maatregel. Ik ben helemaal niet gefrustreerd; wat weet jij daarover. Ik heb de directie van de Antwerpse athenea nooit stout of racistisch genoemd. Wat ik wel schreef : "Er zijn inderdaad veel scholen waar een minderheid of weinig tot geen een hoofddoek dragen. Die tellen niet mee? Die leerlingen die nooit voor problemen gezorgd hebben, tellen die niet mee?" Maar op wat ik wel schreef antwoord je niet! Citaat:
Jij stelde "Ik denk dat het aantal scholen waar door dit verbod nu plots problemen gaan opduiken bijzonder klein is. Als dat niet zo blijkt te zijn, dan kan er nog altijd gekeken worden hoe dat opgelost wordt." Daarom vroeg ik je "Meen je dat? Daar waar er problemen opduiken, zien we wel hoe het kan opgelost worden. Misschien moet de raad van het GO toch eerst verder denken." Citaat:
Citaat:
Pak de sociale druk aan. Citaat:
Je stelde "Drie, ik voorzie hier een situatie zoals met de willekeur rond de vervolging van drugsbezit: in de praktijk zal er wellicht weinig veranderen in het KA Kortrijk. Zolang niemand klaagt ... Directies kunnen dan ingrijpen wanneer er problemen zijn." op mijn expliciete vraag "Wees eens eerlijk. Wil jij dat de jongeren aanleren? We hebben een schoolreglement, maar we passen het alleen toe naar onze goesting en willekeur. Vind je dat pedagogisch verantwoord? Als een maatregel voor een groot deel van de scholen slecht is, is dat een slechte maatregel. " antwoordde je "Ik vind dat elke school die maatregelen zelf moet nemen. Blijkbaar kan dat wettelijk niet. Stellen dat die maatregel voor een groot deel van de scholen slecht is, klopt niet, want de moslims in ons land wonen geconcentreerd in de steden. Daar stellen zich dan ook de problemen. Sommige GO-instellingen zonder of met zeer weinig hoofddoekdragende leerlingen blazen nu hoog van de toren. Dat is bijzonder gemakkelijk aangezien zij de problemen die het verbod wil oplossen zelf niet ondervinden." Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |