![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kleren maken de man en de meiden en knechten mochten toch niet knapper zijn dan hun meester of meesteres. Zelfs bij de indianen maakte de pluimen het verschil uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() Vroeger was er een rechtsprincipe, "reciprociteit" genoemd. Wederkerigheid. Een land (bv. Belgie) geeft "gelijkaardige" rechten aan imigranten (bv. Turkse) dewelke het "vreemde" land (bv. Turkije) geeft aan de Belgische onderdanen. Bv. het recht een kerk oprichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vindt u dat meisjes hoofddoeken mogen dragen op school? ja 3959 (17%) nee 18868 (80%) ik weet het niet 824 (3%) Totaal: 23651 Blijkbaar geeft de Vlaamse bevolking u ongelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
JAWAADE ZEG........ Dat is indrukwekkend !!!!!! En in "bepaalde" landen zou dit ook tellen????? Of toch iets MINDER ...........! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik stel voor dat we een voting houden voor al diegene die "de andere landen" ophalen...de vote zal zijn = nemen we hun voorbeeld? En dan verwacht ik dat u "ja" vote goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie nu nog steeds denkt dat die hoofddoek heisa gaat over het al dan niet mogen dragen van een kleding stuk is een idioot.
De hoofdoek staat binnen de islam symbool voor de onderdrukking van de vrouw in al zijn uitspattingen. Vandaag willen ze hoofddoeken in scholen voor meisjes maar morgen willen ze meisjes geen onderwijs meer geven want een moslim vrouw moet haar man bekoren, die hoort niet te gaan werken en moet haar plaats kennen in de samenleving en dus onderdanig zijn. Slimme vrouwen daar hebben islam gemeenschappen geen nood aan. Dus elke idioot die hier komt zagen over dat dit een mensenrecht is, de vrijheid van religie is gewoon dom, vrijheid van godsdienst maar wat als die religie haaks staat op alles waar wij het westen voor staan inzake waarden, vrijheden, gelijkheden en wetten? Een religie die onze wetten en vrijheden misbruikt om haar ziekelijke religie op te dringen. De enige reden waarom de islam en dus ook moslim hier kunnen leven is net doordat gene waarvoor het westen momenteel staat en net datgene wat de moslims zo haten aan het westen. is dus een zeer hypocriete en arrogante houding maar dit is eigen aan de islam. Trouwens probeer eens in een islam land als vrouw zonder hoofdoek rond te lopen, het zal je niet goed vergaan. of ga eens met een groepje jongeren betogen tegen de ongelijkheid van de vrouw in iran bijvoorbeeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar goed, even iets anders. "De hoofddoek is onderdrukkend". Daaruit leid ik af dat u heel vrouwvriendelijk bent en dus het recht van de vrouw wil beschermen in "al zijn vormen". Toch kan ik me niet voorstellen dat een moslima zich enigszins veilig of begrepen zou voelen bij. Uw "absolute waarheid" over hoe een moslima denkt komt ook enkel voort uit uw vele veronderstellingen en vooroordelen gestaafd door alle marginaliteiten uit wereld, welke uiteraard het wereldbeeld vormen omdat dit de vtm-kijker het meest interesseert. Daarnaast blijven de uwe telkens het feit aanhalen dat het "niet westers" is terwijl de hoofddoek tot voor kort vaak werd gedragen door uw bloedeigen moeder/grootmoeder. Het staat vermeld in de Bijbel en Out Testament en ik dacht dat "de uwe" fervent aanhangers zijn van ene heer welke beweert dat Belgie is gefundeerd op de Joods/christelijke waarden. Weet u eigenlijk nog waar u het over heeft? Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een fanatieke supporter van een voetbalclub is zijn petje van zijn geliefde club even heilig als die hoofddoek voor een moslima. Dus zie ik niet in waarom de ene zijn petje in de klas zou moeten afzetten en de ander haar hoofddoek zou mogen ophouden, of gaan we discrimineren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is vrij simpel belgie is een rechtsstaat waar scheiding kerk en staat heerst en elke burger van dit land is gelijk. laat je hoofddoeken toe dan moet je ook klakskes ten allen tijde toelaten godsdienstvrijheid geeft je de vrijheid de godsdienst te beoefenen die je zelf wil. de uitoefening vd godsdienst is uiteraard altijd en absoluut ondergeschikt aan de algemene wetgeving. godsdienstvrijheid geeft niemand de vrijheid om zijn wensen, eisen en dromen op te leggen aan een maatschappij. bvb Als de algmene wetgeving gezichtsbedekking verbiedt omwille van veiligheid en identificatie dan zijn de godsdienstregels hieraan ondergeschikt. Daar valt simpelweg niet over te discussiëren. als een scholengemeenschap kledijvoorschriften oplegt dan dienen leerlingen zich hiernaar te schikken. godsdienst is als argument waardeloos aangezien godsdienst ondergeschikt is aan de algemeen geldende wetgeving die er op moet toezien dat ALLE godsdiensten en ongelovigen vreedzaam kunnen samenleven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Hoofddoekenverbod op Vlaamse scholen in strijd met fundamentele rechten?
Dat lijkt me eerder een juridische kwestie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik probeer dan ook telkens duidelijk te maken dat mensen die zo'n onzin als wat jij nu vertelt => klakske = hoofddoek, gewoon 1) niet weten waarover ze het hebben, 2) erg gefrustreerd en onverdraagzaamzijn zijn en 3) absoluut! niet in naam van alle Vlamingen spreken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen dit is een ander onderwerp, deze meisjes zijn perfect herkenbaar, het is ook niet de kern van de zaak. De kern zijn veronderstellingen en vooroordelen gebaseerd op een beperkte groep binnen hun gemeenschap en gemotiveerd door gefrustreerde rechtse betweters. En zovele mensen welke hier allemaal niets mee te maken hebben worden betrokken. Ik denk dan aan sikhs hier in St truiden en moslims/niet moslims welke nu lijken partij te _moeten_ kiezen in deze hele situatie wanneer het er nog maar eens over gaat wanneer ze elkaar ontmoeten. Dit leid naar extremisme en polarisatie en jullie zijn er verantwoordelijk voor! Kom morgen niet uit de lucht vallen, het is jullie nu tot verslijtenstoe herhaald. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er zijn erg veel moslim landen waar vrouwen wel gewoon zonder hoofddoek rondlopen, kerken zijn en de onverdraagzaamheid wordt geleid door mensen uit extreme hoek, net zoals hier trouwens. Is het niet de bedoeling dat wij het dan wel goed doen? Denk je dat dit beleid zal leiden tot verdraagzaamheid? Hoe denk je dat extremisten deze zaken gaan gebruiken in hun speeches? Zowel de gematigde als vrijwel niet praktiserende moslim krijgt nu stilaan het gevoel ongewenst te zijn hier in Belgie. Zelfs de vele autochtoon bekeerde moslims! Citaat:
Heel "dat gevecht" van de Vlaming imo serieus overroepen. Belgie is altijd al overheerst geweest door derden en van kantje naar boordje getrokken door de gehele geschiedenis. De vrouw van nu is absoluut niet de vrouw die gevochten voor die vrijheid en ik ben ervan overtuigd dat vele feministen desondanks ze tegen de hoofddoek zijn, wel voor de vrijheid van die vrouwen zijn om het te _kunnen_ dragen indien zij dat zelf echt wensen. Ik zei niet dat een moslima zich begrepen kan voelen als ze een hoofddoek mag dragen, ik zei dat u het op zen minst kon herkennen als een deel van een religie ipv het met een klakske te vereenzelvigen van een fanatiek voetbalfan. Citaat:
De brandstapel is ondertussen afgeschaft en ik hoop dat dat geen argument is om uw "verlichting" te staven. Verder vind ik het telkens maar opnieuw grappig religie als middeleeuws te beschouwen...het is nooit zo erg aangehangen als vandaag de dag. Hoe absurd sommige geloofsideeen, praktisaties en dergelijke kunnen zijn, toch is het heel erg actueel en moet er rekening mee leren houden wil men een verdraagzame democratische wereld creëren. Als de religiueze mensen een bedreiging zien in democratie aan de hand van wat nu in Belige gebeurt, hoe denk je dan dat de vizie van de mensen in die landen welke je eerder aanhaalde zal zijn tov ons? De democratie en het westen in het algemeen? We hebben nog maar net meer dan een miljoen irakezen uit elkaar geschoten..en nu gooien we nog maar eens al ons gal over een groep moslims in Belgie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En als we nu de hoofddoek toelaten, wat is het volgende? dan komen er binnenkort boerka's, gaan we die ook toelaten want hey in dit land heerst godsdienst vrijheid, of eerwraak, waarom niet, klinkt toch logisch als uw vrouw u ten schande maakt dat je ze mag vermoorden hé? of waarom niet vrouwen oppakken en vervolgen die verkracht zijn! of waarom niet homo's afknallen hey waarom geen pauze om te bidden naar het oosten? kortom waarom gaan we onze hele samenleving niet aanpassen aan de islam?? omdat deze religie haaks staat op alles waar wij het westen voor staan en ook nog eens universele mensenrechten schendt vertel mij nu eens waarom wij dan deze religie zouden moeten toelaten. nazi idealogie word vervolgd maar de islam, een middeleeuwse religie die stilletjes aan rechtstreeks en onrechtstreeks de oorzaak is van heel wat moordpartijen waaronder 9/11 moeten we zijn gang laten gaan? komaan dit is gewoon hypocriet. met wat gezond verstand zouden we die religie moeten verbieden en vervolgen punt uit |
|
![]() |
![]() |