Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 16:39   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Als er oorlog is, en je vreest voor je leven, en je wilt vluchten, dan is de meest voor de hand liggende keuze één van je buurlanden. Dit was het geval met Belgische vluchtelingen tijdens WO1 en 2. De meesten van hen gingen na de oorlog terug naar eigen land.

Wie ervoor kiest om naar de andere kant van de wereld te vluchten heeft wellicht nog andere motieven/redenen om die bestemming nemen.

Nochthans zouden er voor veel minder geld, veel meer mensen kunnen opgevangen in regio's dichter bij het conflictgebied.
En dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 16:43   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is blijkbaar wel nodig om een beetje geweten te schoppen.
Hier een beetje ruzie komen maken en je dan inbeelden dat je uw deel gedaan hebt, ja.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 16:47   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hier een beetje ruzie komen maken en je dan inbeelden dat je uw deel gedaan hebt, ja.
Neen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 17:19   #64
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In dit concreet geval gaat het bijna uitsluitend over Afghaanse vluchtelingen waar wel degelijk een oorlog is, maar gek genoeg komen zelfs de meeste mensen uit landen waar oorlog is niet in aanmerking voor asiel.
Als dit zo is, waarom doen die mensen dan niet hier een aanvraag tot asiel?
Gaat het dan over mensen die al hier een asielaanvraag achter de rug hebben en afgewezen zijn?
Dat lijkt niet het geval te zijn, wat toch wel vreemd is omdat u beweert dat die mensen zouden worden afgewezen, hoe weet je dit wanneer je geen aanvraag tot asiel deed?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 17:21   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daarom dat ik zeg dat er snelle duidelijke procedures moeten zijn

en lege kazernes genoeg of snel een tentenkamp bouwen, ik ben de eerste om te zeggen dat die van straat moeten, want daar komt niks dan mizerie van.

Maar ge kunt ze geen 3 jaar in een tent in de duinen houden he, dat is slechts transit kamp. identiteit vaststellen, vaststellen of de voorwaarden etc kloppen en handelen. Dat ze die mensen ondertussen een tas soep , een slaapplaats etc bieden is niet meer als normaal. En als het lang duurt om wat voor reden dan ook, een cursus laten volgen, of wat laten werken in het kamp. tuintje onderhouden, gebouw/tenten onderhouden in de keuken werken enz...

Daar is toch niks verkeerd aan hoop ik ? ik ben alleen voor snelle en efficiente oplossingen. een hoop assielzoekers in een bos laten camperen om die de gelegenheid te geven in een vrachtwagen of ferry te kruipen is totaal tegen mijn princippes.
Nee, ik deel uw standpunt, een opvang waar onmiddellijk wordt nagegaan of die mensen in anamerking komen om hier asiel te krijgen lijkt me zeer redelijk, dus ben ik het met u eens...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 17:49   #66
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als dit zo is, waarom doen die mensen dan niet hier een aanvraag tot asiel?
Gaat het dan over mensen die al hier een asielaanvraag achter de rug hebben en afgewezen zijn?
Dat lijkt niet het geval te zijn, wat toch wel vreemd is omdat u beweert dat die mensen zouden worden afgewezen, hoe weet je dit wanneer je geen aanvraag tot asiel deed?
Eerder in deze draad zag ik staan dat Frankrijk niet het eerste EU-land was/is voor de meeste vluchtelingen; o.a Griekenland zou vaak "de plek" moeten zijn maar ik kan mij uit allerlei berichten voorstellen dat daar weinig perspectief in zit .... het lijkt mij slechts "politiek-correct" dat Griekenland geen "3e wereldland" heet.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/afghanen+griekenland

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/griekenland+rellen

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/griekenland+subsidie

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/griekenland+armoede
Oud 23 september 2009, 19:08   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het is als volgt:

Bepaalde landen voeren een oorlog in Afghanistan. Die landen dienen alle vluchtelingen op te vangen.
Juist, logisch en correct.
Oud 26 september 2009, 00:10   #68
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Afghanistan was een redelijk modern land in de jaren 70 en de bestemming van menig hippie reiziger.
Vrouwen liepen net als in het westen met minirokken op de campus van de universiteiten.

Afghanistan heeft de pech poppys te kunnen kweken voor het westen. IN 2001 was de poppy teelt bijna volledig gestopt.
Nustaat er naar schatting 60 000 ha papaver voor de opium teelt.
Weet je wat een kilo cocaine opbrengt en wie dat verhandelt?

Al eens van agent orange gehoord ?
Nee zeker?
Een ontbladerings middel van Monsanto dat over de vietnamezen werd gesproei om hun oogsten van voedsel te vernietigen.

denk zelf na wat er aan de hand is.

Belgie heeft 7 vliegvelden...
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 09:57   #69
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Juist, logisch en correct.
Uhm neen.

Het is juist onlogisch dat als, bijvoorbeeld, Duitsland België aanvalt, Belgische vluchtelingen naar Duitsland trekken.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 10:48   #70
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Afghanistan heeft de pech poppys te kunnen kweken voor het westen. IN 2001 was de poppy teelt bijna volledig gestopt.
Nustaat er naar schatting 60 000 ha papaver voor de opium teelt.
Weet je wat een kilo cocaine opbrengt en wie dat verhandelt?
Euh, Julien, wat heeft opium in godsnaam te maken met cocaïne? Cocabladeren worden aan de andere kant van de wereld gekweekt. De heroïneprijs is trouwens in elkaar gestuikt nu de papaverteelt weer welig tiert.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 22:50   #71
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat het vluchtelingenkamp Jungle bestond, was al beschamend genoeg. De ontruiming én het lot dat deze vluchtelingen nu te wachten staat is de schaamte ver voorbij.

De meerderheid van de vluchtelingen komen uit Afghanistan, waar verschillende Europese landen ondertussen vrolijk mee oorlog voeren, én ongeveer de helft van degenen die werden opgepakt zijn minderjarig. Toch zal het grootste deel van hen gewoon gedeporteerd worden. Want Europa is klaarblijkelijk niet bereid om de vluchtelingen te helpen.
Het gebruikte excuus is - zoals vaak - dat men de mensenhandel wil aan banden leggen. Dat met acties zoals deze enkel de slachtoffers van die mensenhandel worden getroffen, wordt gewoon genegeerd. Als Europa het vluchtelingenprobleem echt wil aanpakken, moet het dringend afstappen van deze mensonterende symptoombestrijding. En dat doet men alvast niet door aan de andere kant van de wereld oorlog te gaan voeren om de eigen belangen veilig te stellen.
Ondertussen zijn 3/4 reeds opnieuw vrijgelaten, en zijn ofwel terug gekeerd naar Calais, of leidden nu elders een zwerversbestaan. In Paris bvb , waar ze in groepen in openbare parken , of onder de bruggen van de Seine gaan slapen.
Veel inwoners in Calais waren echter niet boos dat die bidonville daar afgebroken werd, dan kunnen ze tenminste even uitblazen. Niet dat deze actie iets opgelost heeft natuurlijk, zoals alles wat de regering Sarkozy uitsteekt...Allemaal show, nep, zever...
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 22:53   #72
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, was dat "kamp" geen officiële nederzetting maar net zo wild en illegaal als de wild(e) bivakkerenden aldaar?

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...ng_calais.html
Dat was een bidonville, hutten gebouwd met karton en plastiek,stukken planken enz. Overal zwerfvuil, uitwerpselen, ratten...
Oud 30 september 2009, 22:55   #73
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt maar desondanks was dit kamp een schande.
Waarom niet mensen daar opvangen, in een Rode kruispost met tenten?
Je weet dat die mensen er zijn, dan kun je beter behoorlijke opvang organiseren en zorgen dat er behoorlijke latrines, wasgelegenheden zijn, los van wat met die mensen moet gebeuren, dat is een andere discussie...
Vroeger was er daar een officiêl opvangcentrum, maar daar kwam zoveel volk naartoe, dat ze er mee gestopt zijn. Daarna bouwden die mannen dan krochten op braakliggend terrein, of in de duinen.
Oud 30 september 2009, 22:58   #74
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ziehier, de joodse invasie van Shanghai:

Of een site over de joodse invasie van Zwitserland: link

Eventjes wat trefwoorden ingeven op Google en je vindt nog wel enkele voorbeelden van invasies. Je kan dan gelijktijdig eens nadenken over de betekenis van dat woord, en de implicaties van je walgelijke gebruik ervan.

Of wilde je met die term 'invasie' enkel aangeven dat je wanneer het op immigratiepolitiek aankomt eventjes de nationalist wil uithangen? Kwestie om toch op een politiek domein te waken over onze etnische zuiverheid?
Als vreemdelingen met duizenden tegelijk komen aanzetten, mag je dat gerust een invasie noemen. Geen militaire invasie, maar toch een invasie.
Oud 30 september 2009, 23:00   #75
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogelijk, maar wat is beter, mensen laten rondzwerven waardoor ze stelen om eten te hebben, en verkommeren in bossen, of doodsimpel basisvoorzieningen inrichten met latrines, wasruimte en voedsel?
Mensen komen niet voor het kamp maar omdat ze proberen Engeland te bereiken, dat leidt tot de invasie en niet menswaardige opvang!
Dat de flikken hun werk doen, en die gasten beletten het land binnen te geraken. Zo zij daar toe niet in staat zijn, dat ze ze dan tenminste buitenzetten. En met buitenzetten, bedoel ik uit Europa.
Oud 30 september 2009, 23:03   #76
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
dat ontken ik niet, ik oordeel niet over het vluchtelingenprobleem, maar wel over de wijze waarop met hun aanwezigheid wordt omgegaan.
Volgens mij vermijdt je juist problemen door te zorgen dat basisvoorzieningen aanwezig zijn, mensen moeten eten, slapen, en kakken, dat kun je in goede banen leiden of niet, het laatsezorgt voor meer overlast, criminaliteit en ziektes.
Allemaal Europa uitzetten.
Oud 1 oktober 2009, 08:42   #77
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Iets te simpel, denk ik, iets te politiek correct. Waarom zaten die mensen dan in Calais en niet in pakweg Hongarije?
Waarom noem ik Hongarije? Een paar jaar geleden was er sprake van de Hongarije een groot aantal Chinezen wilde opnemen wegens haar afnemende bevolking (http://newsweek.washingtonpost.com/p...nese_immi.html). Nog steeds zoekt Hongarije nieuwe immigranten.
Hier is een idee: vergelijk het aantal mensen dat wereldwijd noties heeft van het Engels of die taal zelfs als tweede taal heeft of zelfs komt uit een land waar die taal nog steeds de de facto administratieve voertaal is eens met het aantal mensen waarvoor je hetzelfde kan zeggen m.b.t. het Hongaars.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be