Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 00:22   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk hebben ze ook belang bij goede arbeidsvoorwaarden. Ze blijven niet eeuwig werkloos.
Soms begint het dispuut pas, na het ontslag.

De vakbond helpt de werkloze om zijn dossier in orde te brengen. Bij de hulpkas moet je alles zelf uitzoeken. De hulpkas is nauwelijks meer dan een doorgeefluik.
Probeer maar eens aan al je papieren te geraken als je werkloos wordt omdat het bedrijf failliet ging. Dan kan je best een vakbond gebruiken.
Kijk het doet er niet toe, dat is niet normaal dat je via een vakbond 250euro moet betalen om uw rechten te hebben.
Ofwel is het een grootschalige vervalsing van het belang van de vakbond, want als je 1miljoen leden hebt, heb je feitelijk maar 500.000 echte gesyndiceerde
dus de vakbond is een 'balon'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 07:24   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Citaat:
Natuurlijk hebben ze ook belang bij goede arbeidsvoorwaarden. Ze blijven niet eeuwig werkloos.
Soms begint het dispuut pas, na het ontslag.

De vakbond helpt de werkloze om zijn dossier in orde te brengen. Bij de hulpkas moet je alles zelf uitzoeken. De hulpkas is nauwelijks meer dan een doorgeefluik.
Probeer maar eens aan al je papieren te geraken als je werkloos wordt omdat het bedrijf failliet ging. Dan kan je best een vakbond gebruiken.
klopt wat je zegt
vakbonden zijn er voor de werklozen die makkelijk gemanipuleerd worden
vakbonden zijn er niet voor de werkenden, dan denken de vakbonden alleen aan zichzelf
Ik zeg dat toch helemaal niet!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 07:26   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan zijn. Maar zou het in dit geval niet veel logischer zijn, dat de vakbond het dossier (mede) helpt in orde te brengen, en het dan doorspeelt aan de hulpkas. Waarom moet de vakbond in godsnaam het geld nog uitbetalen ook ?
De vakbond speelt het door naar de RVA. De hulpkas doet dat ook.
Ga je nog een stap toevoegen?

Waarom zou een uitbetalingsinstelling geen geld mogen uitbetalen?
Oud 4 oktober 2009, 07:29   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
artisjokske als de regering ballen zou hebben zou de de C4 via Dimona doen en het zou gedaan zijn gans uw zever story van de vakbond die zich daartussen wringt
De C4 is niet het enige document dat nodig is om een dossier in orde te brengen. Heb je al wat gelezen op de site van de RVA om enige notie te hebben van de wetgeving; welke gegevens nodig zijn om de uitkering toe te kennen en te berekenen?
Waar moet een werkloze maandelijks zijn dopkaart (ook papier) binnenbrengen?
Wie gaat er die dopkaart verwerken?

Maar ik ben al blij dat je inziet dat dit niet de schuld is van de vakbond!

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 oktober 2009 om 07:45.
Oud 4 oktober 2009, 07:44   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk het doet er niet toe, dat is niet normaal dat je via een vakbond 250euro moet betalen om uw rechten te hebben.
Ofwel is het een grootschalige vervalsing van het belang van de vakbond, want als je 1miljoen leden hebt, heb je feitelijk maar 500.000 echte gesyndiceerde
dus de vakbond is een 'balon'
Ik heb je al verteld dat ik geen 250 euro betaal, maar 162 euro per jaar.
Maar dat bericht negeer je.
Een werkloze betaalt de helft.

Eigenlijk is het erg dat je een vakbond nodig hebt om je rechten te hebben; maar we leven nu eenmaal in zo'n maatschappij.

Gelukkig hebben we een vakbond die opkomt voor de rechten, en die binnen een redelijke termijn een werkloosheidsuitkering kan bereken en uitbetalen.

Ik begrijp niet wat je bedoeld met een grootschalige vervalsing. Bedoel je mensen die werkloos worden en zich dan pas syndiceren? Hoeveel werklozen zijn er die dat doen?
Oud 4 oktober 2009, 07:51   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De C4 is niet het enige document dat nodig is om een dossier in orde te brengen. Heb je al wat gelezen op de site van de RVA om enige notie te hebben van de wetgeving; welke gegevens nodig zijn om de uitkering toe te kennen en te berekenen?
Waar moet een werkloze maandelijks zijn dopkaart (ook papier) binnenbrengen?
Wie gaat er die dopkaart verwerken?

Maar ik ben al blij dat je inziet dat dit niet de schuld is van de vakbond!
En een beetje administratieve vereenvoudiging wat is dat ??? bestaat dus niet in die sector omdatiedereen zich in zijn positie gegraven heeft en niemand er durft aan roeren.

MAAR ARTISJOK, het bewijs dat er GEKNOEID WORDT is het bewijs dat het systeem moet veranderen, dus geen verdedigen aan !
Oud 4 oktober 2009, 07:52   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbond speelt het door naar de RVA. De hulpkas doet dat ook.
Ga je nog een stap toevoegen?

Waarom zou een uitbetalingsinstelling geen geld mogen uitbetalen?
hoeveel man werkt daar op ???
uitbetalen = een overschrijving
de bank doet dat gratis
en ja je hebt al een voorbeeld gegeven van 1 euro

de vakbond doet die overschrijving voor 70 euro;

is dat niet waanzinnig duur ?
Oud 4 oktober 2009, 08:07   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En een beetje administratieve vereenvoudiging wat is dat ??? bestaat dus niet in die sector omdatiedereen zich in zijn positie gegraven heeft en niemand er durft aan roeren.

MAAR ARTISJOK, het bewijs dat er GEKNOEID WORDT is het bewijs dat het systeem moet veranderen, dus geen verdedigen aan !
Waarom wil jij niet inzien dat je niet voldoende hebt met DIMONA. Zelfs niet om te bepalen of iemand al dan niet werkloos is.

Een werkloze vindt een job. In DIMONA is hij geregistreerd als werknemer.
Is hij geen werkloze meer?
Hangt ervan af hoeveel uren en hoeveel dagen hij werkt, en die gegevens zitten niet in DIMONA.
Die gegevens zitten in DMFA, de databank die 1 tot 4 manden achterkomt; want je kan pas tewerkstellingsgegevens doorgeven, nadat er gewerkt is.

Het bewijs dat het geknoei ontdekt werd is het bewijs dat er gecontroleerd wordt.

Zeg eens concreet wat men nog kan verbeteren; wat men nog kan vereenvoudigen?
Oud 4 oktober 2009, 08:10   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
hoeveel man werkt daar op ???
uitbetalen = een overschrijving
de bank doet dat gratis
en ja je hebt al een voorbeeld gegeven van 1 euro

de vakbond doet die overschrijving voor 70 euro;

is dat niet waanzinnig duur ?
De vakbond stelt ook het dossier samen, beheert het dossier, berekent hoeveel uitkering er moet worden uitbetaald. En betaalt dit uit voor de RVA het geld uitkeert.
Hoeveel keer moet ik dit herhalen vooraleer jij wil inzien dat het meer is dan 1 overschrijving uitvoeren?

Ik wacht nog op je bron van 70 euro.
Oud 4 oktober 2009, 08:26   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom wil jij niet inzien dat je niet voldoende hebt met DIMONA. Zelfs niet om te bepalen of iemand al dan niet werkloos is.

Hangt ervan af hoeveel uren en hoeveel dagen hij werkt, en die gegevens zitten niet in DIMONA.
Die gegevens zitten in DMFA, de databank die 1 tot 4 manden achterkomt; want je kan pas tewerkstellingsgegevens doorgeven, nadat er gewerkt is.

Het bewijs dat het geknoei ontdekt werd is het bewijs dat er gecontroleerd wordt.

dat er geen 4 maand meer tussenzit toch ? Dus de buro's moeten onmiddellijk dergelijke veranderingen uploaden.
Kijk als ik iemand tewerkstel dan heb ik een contract, dit contract wordt getekend en ligt dan voor mijn neus, ik moet dat doorsturen naar mijn sociaal buro.

Dus, zeg nu zelf op welk moment weet je al die informatie ? 4 maand later, of VOOR de werknemer al begint te werken ???

Ik ga zelfs verder Artisjoksje

We maken een CONTRACTEN SITE
ik stop mijn EID in, ik ben dus de werkgever
mijn arbeider/bediende stopt zijn EID in de lezer, hij is dus de werknemer
We tikken nog de uurroster over, het loon, de start/einddatum en andere prullaria

Wat is het werk die de vakbond/sociaal buro nog zou moeten doen ???

Nadda noppe rien de knots, jullie houden zichzelf kunstmatig in leven.

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 oktober 2009 om 08:28.
Oud 4 oktober 2009, 08:33   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbond stelt ook het dossier samen, beheert het dossier, berekent hoeveel uitkering er moet worden uitbetaald. En betaalt dit uit voor de RVA het geld uitkeert.
Hoeveel keer moet ik dit herhalen vooraleer jij wil inzien dat het meer is dan 1 overschrijving uitvoeren?

Ik wacht nog op je bron van 70 euro.
Artisjok, zeg gewoon hoeveel de vakbond kost per werknemer per jaar, 700euro Dat is 10% van het uitbetaald loon

We gaan eens economisch redeneeren o^p dat getal

Stel dat een bediende bij de vakbond het dubbel verdient van een werkloze. Dan wil dit zeggen dat per 100.000 werklozen er 5000 mensen werken bij de vakbond ???

We gaan eens redeneren over die verhouding: wat is het werk dat je hebt aan een dossier, als het goed georganiseerd is, NIETS.... dus ok soms bij de start hebben we een beetje werk, dus dat is dan een HALF uur

Dus per 100.000 werklozen is er bij de vakbond (stel dat de rotatie 1/jaar is) 50.000uur werk = 31 man werk

Goed dus er is werk voor 31 mensen, en stel dat die luie poezen daar inefficient werken, dan heb je misschien werk voor 64 mensen...

En nu de goeie vraag, stel dat de infrastructuurkosten nog eens het dubbele bedrag verantwoorden, dan heb je een budget nodig van 120 tewerkgestelde mensen.

Dus de economische vraag is: waarom kost dat nu 5000 manuren werk per 100.000 werklozen als er economisch geredeneerd daar een budget voor nodig is van 120...

Voila daarover gaat de discussie die jij zo handig altijd ontwijkt.
Oud 4 oktober 2009, 08:35   #72
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tussen haakjes ARTISJOK.. KWALITEIT begint bij de BRON
Dus zorg dat er GEEN DUBBELE BETALINGEN KUNNEN Gebeuren

is dat niet eenvoudiger uit te drukken...
Oud 4 oktober 2009, 08:40   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat er geen 4 maand meer tussenzit toch ? Dus de buro's moeten onmiddellijk dergelijke veranderingen uploaden.
Kijk als ik iemand tewerkstel dan heb ik een contract, dit contract wordt getekend en ligt dan voor mijn neus, ik moet dat doorsturen naar mijn sociaal buro.

Dus, zeg nu zelf op welk moment weet je al die informatie ? 4 maand later, of VOOR de werknemer al begint te werken ???
Hoe weet je vooraf of hij niet ziek zal vallen, congé zal nemen, technisch werkloos zal worden, ontslagen worden?

Citaat:
Ik ga zelfs verder Artisjoksje

We maken een CONTRACTEN SITE
ik stop mijn EID in, ik ben dus de werkgever
mijn arbeider/bediende stopt zijn EID in de lezer, hij is dus de werknemer
We tikken nog de uurroster over, het loon, de start/einddatum en andere prullaria
Om de werkgever te verplichten deze aangifte te doen heb je een wet nodig.
En je weet nooit vooraf of het uurrooster zal overeenkomen met de werkelijk gepresteerde uren.

Citaat:
Wat is het werk die de vakbond/sociaal buro nog zou moeten doen ???
Nog altijd een dossier samenstellen en nagaan of iemand recht heeft op een werkloosheidsuitkering; en hoeveel.
Heb je nu al eens gekeken op de site van de RVA wanneer iemand recht heeft op een uitkering, en hoeveel dit bedraagt?

Citaat:
Nadda noppe rien de knots, jullie houden zichzelf kunstmatig in leven.
Ik heb je al verteld dat ik de vakbond(en) niet ben.
Ik ben programmeur en hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe meer werk wij programmeurs hebben.
Oud 4 oktober 2009, 08:42   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes ARTISJOK.. KWALITEIT begint bij de BRON
Dus zorg dat er GEEN DUBBELE BETALINGEN KUNNEN Gebeuren

is dat niet eenvoudiger uit te drukken...
Hoe wil je er voor zorgen dat er geen dubbele betalingen gebeuren?
Hoe kan men dat weten op het moment van de betaling?

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 oktober 2009 om 08:43.
Oud 4 oktober 2009, 08:46   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, zeg gewoon hoeveel de vakbond kost per werknemer per jaar, 700euro Dat is 10% van het uitbetaald loon

We gaan eens economisch redeneeren o^p dat getal

Stel dat een bediende bij de vakbond het dubbel verdient van een werkloze. Dan wil dit zeggen dat per 100.000 werklozen er 5000 mensen werken bij de vakbond ???

We gaan eens redeneren over die verhouding: wat is het werk dat je hebt aan een dossier, als het goed georganiseerd is, NIETS.... dus ok soms bij de start hebben we een beetje werk, dus dat is dan een HALF uur

Dus per 100.000 werklozen is er bij de vakbond (stel dat de rotatie 1/jaar is) 50.000uur werk = 31 man werk

Goed dus er is werk voor 31 mensen, en stel dat die luie poezen daar inefficient werken, dan heb je misschien werk voor 64 mensen...

En nu de goeie vraag, stel dat de infrastructuurkosten nog eens het dubbele bedrag verantwoorden, dan heb je een budget nodig van 120 tewerkgestelde mensen.

Dus de economische vraag is: waarom kost dat nu 5000 manuren werk per 100.000 werklozen als er economisch geredeneerd daar een budget voor nodig is van 120...

Voila daarover gaat de discussie die jij zo handig altijd ontwijkt.
Je mag zoveel veronderstellen als je wil.

Kan ik je bron krijgen waaruit blijkt dat de vakbond 70 euro krijgt (per?) om haar taak te vervullen?

Kan je nog uitleggen hoe je aan 30' komt per dossier?
Oud 4 oktober 2009, 08:48   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe wil je er voor zorgen dat er geen dubbele betalingen gebeuren?
Hoe kan men dat weten op het moment van de betaling?
zorg dat je het weet...
een werkloze is op dat moment al 1 maand tewerkgesteld, en heeft notabene al 1 maand een dimona gedaan, en heeft al 1 maand een arbeidscontract.

Geef nog eens het voorbeeld:
je maakt een arbeidscontract SITE...

Je stopt uw EID kaart in van uw bedrijf
Je stopt de EID kaart in van de werknemer
Je vult het uurrooster in
Je vult de full/halftime, maaltijdcheques, kilometervergoeding, bonus, gouden parachutes en andere dingen in
Er wort digitaal getekend door de werknemer

En klaar is kees, de copy wordt geprint aan wezer zijde, en doorgestuurd en gekoppeld aan de DiMONA, en naar uw sociaal buro

Administratief eenvoudig, perfect waterdicht, maanden sneller dan het huidige systeem, goed, deftig georganiseerd etc.

Jullie zijn gewoon op informaticavlak een pak hersendode fossielen die niet weten wat kan en wat mogelijk is, die geen efficientie en organisatie zoeken met informatica, die niet vooruit willen, die de maatschappij niet efficienter en goedkoper willen maken etc
Oud 4 oktober 2009, 08:51   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ho als je een beetje googlet vindt je bvb dit

Citaat:
0.04.2006 11.24u - De RVA betaalde vorig jaar 138 miljoen euro aan de vakbonden. Dat is zo maar even ruim 5 miljard in Belgische frank. De vakbonden krijgen dat geld voor de uitbetaling van de werkloosheidsvergoedingen. De Standaard merkt op dat de uitbetaling van die uitkeringen “technisch gezien ook zonder de bonden zou kunnen”. Maar de traditionele partijen, die elk hun eigen vakbond hebben, wagen zich er niet aan de kat de bel aan te binden. En dus blijft het bizarre systeem overeind.
138MIljoen / 200.000 werklozen = 690 euro per werkloze.
Oud 4 oktober 2009, 08:54   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag zoveel veronderstellen als je wil.

Kan ik je bron krijgen waaruit blijkt dat de vakbond 70 euro krijgt (per?) om haar taak te vervullen?

Kan je nog uitleggen hoe je aan 30' komt per dossier?
ze jongen, leg mij eens uit hoeveel minuten jij nodig hebt om een dossier te starten.
Je moet dus zijn DIMONA gegevens hebben, daar die andere gegevens OK

en dan wat heb je nog nodig ?? een beetje kijken in databankje 1, databankje 2 en copy paste;... En jij gaat nu uitleggen dat de werkloze die zijn vergoeding via de vakbond ontvangt, dat de vakbond daar 14 dagen werk aan heeft om die vergoeding te berekenen ????

Bekijk de verhouding, al verhoog je die 30' naar een Uur, de discussie is hopeloos, de verhouding is hopeloos verkeerd
Oud 4 oktober 2009, 09:07   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zorg dat je het weet...
een werkloze is op dat moment al 1 maand tewerkgesteld, en heeft notabene al 1 maand een dimona gedaan, en heeft al 1 maand een arbeidscontract.

Geef nog eens het voorbeeld:
je maakt een arbeidscontract SITE...

Je stopt uw EID kaart in van uw bedrijf
Je stopt de EID kaart in van de werknemer
Je vult het uurrooster in
Je vult de full/halftime, maaltijdcheques, kilometervergoeding, bonus, gouden parachutes en andere dingen in
Er wort digitaal getekend door de werknemer

En klaar is kees, de copy wordt geprint aan wezer zijde, en doorgestuurd en gekoppeld aan de DiMONA, en naar uw sociaal buro

Administratief eenvoudig, perfect waterdicht, maanden sneller dan het huidige systeem, goed, deftig georganiseerd etc.
Je wil dus een maandelijkse DMFA op voorhand.
Je weet toch niet op voorhand of iemand zal ziek worden, ontslagen worden, technisch werkloos zal worden, hoeveel uren iemand zal werken,....
Denk ook eens aan de horeca, seizoenarbeid. interim,...
Hoe ga je dat uitleggen aan de werkgevers dat ze nog wat extra administratief werk krijgen?

Citaat:
Jullie zijn gewoon op informaticavlak een pak hersendode fossielen die niet weten wat kan en wat mogelijk is, die geen efficientie en organisatie zoeken met informatica, die niet vooruit willen, die de maatschappij niet efficienter en goedkoper willen maken etc
Ofwel gewoon wat realistischer.
Oud 4 oktober 2009, 09:12   #80
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet je vooraf of hij niet ziek zal vallen, congé zal nemen, technisch werkloos zal worden, ontslagen worden?
die informatie weet je op het einde van de maand, wordt in computers geplugd dus in geval van werkloosheid weet je toch wel voor het einde vand e maand dat het gebeurd is

bovendien wordt de dimona ingevuld, en uw sociaal buro op de hoogte gesteld, dus die informatie kan sneller gecentraliseerd worden

Citaat:
Om de werkgever te verplichten deze aangifte te doen heb je een wet nodig.
En je weet nooit vooraf of het uurrooster zal overeenkomen met de werkelijk gepresteerde uren.
ha nee die uurrooster kan veranderen uiteraard, maar hij wordt opgesteld bij het contract en kan uiteraard altijd veranderen, dat is dan een kwestie van het contract aan te passen terug de eID erbijhalen en klaar is kees
Citaat:

Nog altijd een dossier samenstellen en nagaan of iemand recht heeft op een werkloosheidsuitkering; en hoeveel.
Heb je nu al eens gekeken op de site van de RVA wanneer iemand recht heeft op een uitkering, en hoeveel dit bedraagt?
luistert nee ik heb niet gekeken, en dat interesseert mij niet, ik weet een ding dat het echt niet moeilijk is om te stempelen in belgie dat je het bijna vanzelf krijgt, dus al uw criteria die jij daar noodzakelijkerwijs wil tussenkrijgen kun je allemaal programmeeren, als dat allang niet gebeurd is !

Citaat:

Ik heb je al verteld dat ik de vakbond(en) niet ben.
Ik ben programmeur en hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe meer werk wij programmeurs hebben.
Awel godverdoome wat zit je daar te lullen dat het niet kan hier en daar, koppel die databanken, maak daar uw levenswerk van godverdomme dan toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be