Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 23:24   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nee. Niet noodzakelijk.
Je hebt te weinig vertrouwen in de mensheid. Het merendeel van de politici is uit idealisme in de politiek gegaan. Het merendeel van de kiezers is betrokken. Het zijn de negatieve zaken die opvallen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 03:19   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je hebt te weinig vertrouwen in de mensheid. Het merendeel van de politici is uit idealisme in de politiek gegaan.

noem er eens ene
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 06:46   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogen ze ook reacties op fora lezen?

Serieuze aanpak van structurele problemen wint je geen stemmen, Jazeker. Politici hebben de taak verkozen worden. Daar eindigt hun taak.
Dat is waar, het zijn tegenwoordig allemaal angsthazen, ze durven in niks nog beslissingen nemen en dat gaat ons dichter bij de rand van de afgrond brengen. dan een politieker/politica die wel met de vuist op tafel durft kloppen en de dingen zegt zoals ze zijn, ...

Soms breekt ge immers gans de boel beter af en begint ge opnieuw, ook al weet je dat dat efkes geld gaat kosten en dat jeje daar niet populair mee maakt, maar ge gaat niet in de politiek om populair te zijn, ge gaat in de politiek om problemen op te lossen en op te komen voor uw mensen, ook voor die van latere generaties.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 06:53   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dus ook het leger, Herr Flick, maakt u zich daar maar niet te veel illusies over.

Uw 'goei dictatuur' is - in elk geval voor mij - al helem�*�*l geen optie.

Dat brengt ons namelijk niet van de regen in de drop, maar in de waterhoos.

En daar zijn onze parapluutjes allerminst tegen opgewassen.

oh maar ik heb daar een goeie theorie over hoor, mijn dictatuur zou helemaal niet zo dictatoriaal zijn als ge denkt, meer een overgangsstructuur die de boel opkuist en een heel beperkt mandaat heeft, waar het volk na x aantal tijd het recht heeft ze weg te stemmen of te herbevestigen, en die bvb na maximum 2 jaar automatisch terug in een gewone democratie moet overgaan.

dictatuur is zo een vies woord geworden tegenwoordig dat mensen dat automatisch associeren met paranoide gekken, die massamoordenaar worden, daarom dat je ook de periode zo kort mogelijk moet maken.

enkel ruimte laten voor een herstel te beginnen en dan herstel je terug de verkiezingen misschien wel in een ander kiesstelsel of staatsvorm, maar om sommige dingen te realiseren heb je nu eenmaal een oorlog of dictatuur nodig.
Oud 9 oktober 2009, 06:56   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gennez gebruikt een "fucking" hotmail adres voor email communicatie over supergevoelige onderwerpen

yep een beetje hacker heeft ondertussen al van alles uitgeprobeerd om die mailbox te kraken.

ze zal dat wel gebruiken omdat die mailbox niet eigendom is van de sossen maar dat wil wel zeggen dat hij verre van secure is.
Oud 9 oktober 2009, 06:59   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
oh maar ik heb daar een goeie theorie over hoor, mijn dictatuur zou helemaal niet zo dictatoriaal zijn als ge denkt, meer een overgangsstructuur die de boel opkuist en een heel beperkt mandaat heeft, waar het volk na x aantal tijd het recht heeft ze weg te stemmen of te herbevestigen, en die bvb na maximum 2 jaar automatisch terug in een gewone democratie moet overgaan.

dictatuur is zo een vies woord geworden tegenwoordig dat mensen dat automatisch associeren met paranoide gekken, die massamoordenaar worden, daarom dat je ook de periode zo kort mogelijk moet maken.

enkel ruimte laten voor een herstel te beginnen en dan herstel je terug de verkiezingen misschien wel in een ander kiesstelsel of staatsvorm, maar om sommige dingen te realiseren heb je nu eenmaal een oorlog of dictatuur nodig.
Voor zover ik daar een beetje zicht op heb, is het Armée Belge/Belgisch Leger daar allemaal niet toe in staat.

Maar een soort Anjer-revolutie zou ik eventueel heel misschien, als ik een beetje veel te veel porto op heb en van saudade uitéén spat, nog wel zien zitten.

Tot ik 's anderendaags met een kater wakker word, wellicht;

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 07:30   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik vraag me oprecht af of het er zo niet overal aan toe gaat
tuurlijk gaat het overal, in de politiek en in het bedrijfsleven, er zo aan toe.

maar hier heb je een paar extra probleempjes:

eerst en vooral dat de mail uitlekt, duidt op zeer grote ontevredenheid binnen de SPa.
Dit zijn mails van de voorzitter met externen zonder dat partijmensen er iets van af weten. maw, ze heeft zelf geen vertrouwen in haar partij.
Freya Vandenbossche wordt wat denigrerend neergezet hier, maar mag toch minister worden. wat zegt dat over het ministerschap voor de SPa??
ook Pascal Smets komt hier niet goed uit. nog eens, imagebuilding is belangrijker dan de juiste man op de juiste plaats zetten.
het gefoefel met mandaten komt nog maar eens naar boven. Anciaux is duidelijk iets beloofd, desnoods moet Stevaert, die dus nog véél te zeggen heeft, dat regelen.

Ik vind de toon over Vandenbroucke nog redelijk, dat hij niet populair was bij Gennez wisten we al langer.

maar de SPa komt hier zeer beschadigd uit, dat is zeker. Gennez gaat hier wsl geen conclussies uittrekken, we zullen zien of de kiezer dit bij de volgende verkiezingen zich nog zal herinneren.
Oud 9 oktober 2009, 07:33   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat met het verafgoden van "frank"?

Is het omdat hij woorden gebruikt die de patattentrekkers niet begrijpen, en tegelijk Vlaemschgezind is, dat iedereen hem plots begint te verafgoden?
jep, zo simpel kan het leven zijn.
Oud 9 oktober 2009, 08:05   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh maar ik heb daar een goeie theorie over hoor, mijn dictatuur zou helemaal niet zo dictatoriaal zijn als ge denkt,
...
Als ik goed ben ingelicht dan zeggen ze dat allemaal:
zowel die diktators in hun diktaturen;

net als de gevangenen in de gevangenissen zeggen dat ze onschuldig zijn ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 08:57   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik goed ben ingelicht dan zeggen ze dat allemaal:
zowel die diktators in hun diktaturen;

net als de gevangenen in de gevangenissen zeggen dat ze onschuldig zijn ...
Zoals ik al zei is het woord vies geladen, ...

Soms heb je nu eenmaal iemand nodig die beslissingen, kan en durft nemen. Democratie bied niet altijd en overal de beste oplossing, soms moet je kunnen ingaan tegen de meerderheid.
Oud 9 oktober 2009, 09:09   #71
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Ik vind de toon over Vandenbroucke nog redelijk, dat hij niet populair was bij Gennez wisten we al langer.

maar de SPa komt hier zeer beschadigd uit, dat is zeker. Gennez gaat hier wsl geen conclussies uittrekken, we zullen zien of de kiezer dit bij de volgende verkiezingen zich nog zal herinneren.
Feit is dat uit deze affaire iemand er wel als "de goeie" uitkomt, en dat is Frank Vandenbroucke zelf.
Het zal hem voor de toekomst geen windeieren leggen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:23   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Feit is dat uit deze affaire iemand er wel als "de goeie" uitkomt, en dat is Frank Vandenbroucke zelf.
Het zal hem voor de toekomst geen windeieren leggen.
Op één voorwaarde: als hij steun zou hebben van buiten Vlaams-Brabant; of ook, steun zou hebben van andere kopstukken (maar gezien zijn resent gegroeide verwaandheid ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:38   #73
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Feit is dat er bij de militanten - ook buiten VB - nu zeer veel symathie heerst voor VDB... vroeger werd hij louter gerespecteerd. Nu hebben "ze" hem tot het niveau van martelaar verheven. Buiten de partijtop die ofwel in een ivoren toren leeft, ofwel Gennez steunt omdat hun eigen lot er van afhangt, steunt niemand binnen de partij defenestratie van VDB en de verheffing van de onverkozen Lieten.

PLUS deze defenestratie van VDB en de verheffing van Lieten hebben ook gevolgen gehad voor sommige zoals Van velthoven, Sannen, Else De Wachter,... die wat hun persoonlijk lot betreft ook niet echt gelukkig zijn met deze situatie...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:42   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Feit is dat er bij de militanten - ook buiten VB - nu zeer veel symathie heerst voor VDB... vroeger werd hij louter gerespecteerd. Nu hebben "ze" hem tot het niveau van martelaar verheven. Buiten de partijtop die ofwel in een ivoren toren leeft, ofwel Gennez steunt omdat hun eigen lot er van afhangt, steunt niemand binnen de partij defenestratie van VDB en de verheffing van de onverkozen Lieten.

...
En als 't nu eens allemaal 'opgezet spel' zou zijn?

Laatst gewijzigd door djimi : 9 oktober 2009 om 09:42.
Oud 9 oktober 2009, 09:42   #75
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Neen, daarvoor zijn de wonden echt te diep...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:45   #76
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

noem er eens ene
Ik denk verreweg de meeste. Bij sommige gaat er gaandeweg iets mis. Dan worden ze gecorrumpeerd door het systeem of de macht. Vandaar dat een democratie een goede controle op de macht moet hebben en de oppositie een verzekerde plaats.

Bij de kiezers is ongeveer hetzelfde aan de hand. De overgrote meerderheid van de mensen stemmen, en hebben ook een reden om te stemmen. De reden kan variëren, we kunnen het er niet mee eens zijn, maar het is hún reden.

Om te bevorderen dat zoveel mogelijk stemmen overwogen worden genomen is het noodzakelijk dat er in een maatschappij een gezonde democratische basishouding bestaat, dat burgers bij het bestuur worden betrokken én dat deelname aan het proces wordt bevorderd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:45   #77
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Tsk,http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...der-vuur.dhtml

Wansmakelijk gegeven het lek? Het feit wat ze heeft gedaan lijkt me wansmakelijker, als er niets mis mee was doen zou ze het niet zo in het geniep moeten doen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:47   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik vraag me oprecht af of het er zo niet overal aan toe gaat
Uiteraard, maar meestal wordt er niet gelekt naar de pers en staat er niets op papier. Een vergadering dient maar om te officializeren wat tevoren afgesproken werd. Dat is overal zo.

Citaat:
Daar hebt ge een punt, net zoals met de vermeende bemoeiingen van Leterme met de fortis zaak...
Leterme lekte zélf.
Citaat:

Maar het is nu uitgekomen, ik denkt dat Genez op bepaalde plekken niet veel vriendjes of vriendinnetjes heeft....
Eén vijand is genoeg, en die heb je allicht in het leven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 oktober 2009 om 09:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:52   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Tsk,http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...der-vuur.dhtml

Wansmakelijk gegeven het lek? Het feit wat ze heeft gedaan lijkt me wansmakelijker, als er niets mis mee was doen zou ze het niet zo in het geniep moeten doen.
Noem me één partij, firma, school, conclaaf, concilie ministerie waar het niet gebeurt dat iemand opzijgeschoven wordt?
Vraag 't eens aan Alexandra Colen of aan Morel bvb.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 oktober 2009 om 09:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 09:55   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

...

Om te bevorderen dat zoveel mogelijk stemmen overwogen worden genomen is het noodzakelijk dat er in een maatschappij een gezonde democratische basishouding bestaat, dat burgers bij het bestuur worden betrokken én dat deelname aan het proces wordt bevorderd.
Heel juist, en daarom vind ik de invoering van het referendum-systeem een uitstekend idee.

Ik kan alleszins geen voorbeeld geven van een referendum waarbij de vraag "Zullen we het systeem van de referenda maar weer afschaffen?" met een overtuigende meerderheid werd goedgekeurd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be