Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 mei 2004, 13:36   #61
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Liefst een concreet antwoord op bovenstaande vragen aub! Jullie ontwijkpogingen zijn echt zielig!
Die van u begint mij ook te storen!!!
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 mei 2004, 13:44   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben wel benieuwd welke regime-partij eerst zal komen aandraven met: "Wij willen wel de SPLITSING ZONDER BETALEN maar het is politiek nu niet haalbaar. Maar na de volgende verkiezing kunnen wij u verzekeren dat het dan wel op de agenda komt van een nieuwe communautaire onderhandeling".
luc broes is offline  
Oud 4 mei 2004, 17:06   #63
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik ben wel benieuwd welke regime-partij eerst zal komen aandraven met: "Wij willen wel de SPLITSING ZONDER BETALEN maar het is politiek nu niet haalbaar. Maar na de volgende verkiezing kunnen wij u verzekeren dat het dan wel op de agenda komt van een nieuwe communautaire onderhandeling".
Ik vraag me vooral af welke idioot dit nog gaat geloven, de recente Costa in het achterhoofd...
zorroaster is offline  
Oud 4 mei 2004, 21:24   #64
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Liefst een concreet antwoord op bovenstaande vragen aub! Jullie ontwijkpogingen zijn echt zielig!
De CVP was tot over 15 een concrete kartel partner van hun Waalse tegenhanger in brussel. De CVP viste toen ook naar waalse kiezers.
Toen de CD&V met De Haene meer en meer bevoegdheden begon te splitsen is die band met hun Waalse tegenhanger verbroken.

Nu kan de CD&V zijn eigen beleid uitvoeren zonder verantwoording te moeten afleggen aan hun Waalse partner en kiezers (omdat die niet meer bestaat voor CD&V)
kan het niet beter zeggen,

mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 4 mei 2004, 21:28   #65
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
jan,

de fout die gij maakt is dat ge geen verschil maakt tussen de CVP en de CD&V. Nu, deels is dat natuurlijk nog dezelfde partij en zo. Dat weet ik ook wel. Maar een heel groot verschil -en dat is in dit dossier zeker van groot belang - is dat de CD&V geen Waalse tegenhanger meer heeft. De CD&V beseft nu dat ze wel voor Vlaanderen moet gaan wil ze nog toekomst hebben.
Vroeger waren ze gebonden aan de PSC, terwijl de banden met CDH een pak minder sterk zijn. Dit is zo gekomen na - als ik me niet vergis - de stemming over Lambermont (verbeter me als ik fout zit). Toen zijn de ogen van de CD&V open gegaan en hebben ze beseft dat de banden met hun Waalse tegenhanger niet veel meer voorstelden.
kan het weeral niet beter zelf zeggen.
Toch ben ik als onafhankelijke volksnationalist van plan na de volgende regeringsvorming mijn eigen onafhankelijke partij (N-VA) en de confederalistische Vlaamse kartelpartner (CD&V) op hun daden te beoordelen. En dat samen met vele andere kritische Niveanen. De kans is groot dat ik het Vlaams Bloc Flamand spijtig genoeg niet zal kunnen op hun daden beoordelen.

mvVg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 4 mei 2004, 21:42   #66
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
jan,

de fout die gij maakt is dat ge geen verschil maakt tussen de CVP en de CD&V. Nu, deels is dat natuurlijk nog dezelfde partij en zo. Dat weet ik ook wel. Maar een heel groot verschil -en dat is in dit dossier zeker van groot belang - is dat de CD&V geen Waalse tegenhanger meer heeft. De CD&V beseft nu dat ze wel voor Vlaanderen moet gaan wil ze nog toekomst hebben.
Vroeger waren ze gebonden aan de PSC, terwijl de banden met CDH een pak minder sterk zijn. Dit is zo gekomen na - als ik me niet vergis - de stemming over Lambermont (verbeter me als ik fout zit). Toen zijn de ogen van de CD&V open gegaan en hebben ze beseft dat de banden met hun Waalse tegenhanger niet veel meer voorstelden.
Voila, is da nu zo moeilijk?

Kijk, het is niet omdat de cd&v nu geen banden zou hebben met haar waalse tegenhanger dat ze opeens clean is! De belgicistische vleugel is nog steeds het sterkst met de acw'ers en figuren zoals een Eyskens en Chabert! Dat er nu voor de Vlaamse verkiezingen harde vlaamse taal wordt gesproken klinkt niet echt overtuigend als men tegelijk vanuit de cd&v signalen uitstuurt naar wallonië toe dat men op federaal vlak andere bedoelingen heeft! Zelf op dit forum zit de twijfel bij vele niveanen erin of de cd&v wel betrouwbaar is en is het van "we zien wel na de verkeizingen"! trouwens door mondeling het cordon te verwerpen maar in daden niet maakt het kartel zichzelf vleugellam! Want of ze nu met de VLD of de SPa in de boot stapt, we weten allemaal hoe vlaams deze partijen zijn! Daarom dat er voor echte Vlaams Nationalisten maar twee keuzen opstaan ofwel stemmen ze op het Blok en geven ze een teken naar het belgisch regime dat ze ondanks het proces nog steeds in gevaar is ofwel stemmen ze op een onafhankelijke Vlaams nationale kandidaat; en dat is MR Morel!
Wij, Niveanen, zijn na 13 juni nog altijd een onafhankelijke partij voor een onafhankelijk Vlaanderen. We hebben onze ziel tot nu toe niet moeten verkopen, zoals de ex-meta-nationalisten van ID21, dat is het belangrijkste.

Als er twijfel klinkt in onze woorden over de CD&V, dan is dat doelbewust in dezelfde kritische onafhankelijkheid en het besef dat we de CD&V zullen beoordelen op haar daden na de verkiezingen. Daarbij vergeleken zijn de paar gelukte pogingen van het Blok om N-VA-ers te doen overlopen naar haar eerst-rechts-en-dan-pas-Vlaanderen-partij ... niets waard.

MvVg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 5 mei 2004, 08:14   #67
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS
Citaat:
jan,
Toch ben ik als onafhankelijke volksnationalist van plan na de volgende regeringsvorming mijn eigen onafhankelijke partij (N-VA) en de confederalistische Vlaamse kartelpartner (CD&V) op hun daden te beoordelen. En dat samen met vele andere kritische Niveanen. De kans is groot dat ik het Vlaams Bloc Flamand spijtig genoeg niet zal kunnen op hun daden beoordelen.
Het Vlaams Blok, zoals alle realistische Vlaamsnationalisten, waarborgt en eist de wettelijke tweetaligheid van Brussel (19 gemeenten), en richt zich dus tot alle Brusselaars in beide talen. Als het VB aldus het vertrouwen wint van Franstaligen is daar niets verkeerd mee, wel integendeel.
luc broes is offline  
Oud 5 mei 2004, 08:38   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok, zoals alle realistische Vlaamsnationalisten, waarborgt en eist de wettelijke tweetaligheid van Brussel (19 gemeenten), en richt zich dus tot alle Brusselaars in beide talen. Als het VB aldus het vertrouwen wint van Franstaligen is daar niets verkeerd mee, wel integendeel.
het vertrouwen winnen van franscions, die is goed. Straks zal je nog dirupo vragen naar Brussel te verhuizen om op een Blok lijst te staan
giserke is offline  
Oud 5 mei 2004, 09:00   #69
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
het vertrouwen winnen van franscions, die is goed. Straks zal je nog dirupo vragen naar Brussel te verhuizen om op een Blok lijst te staan
Een beetje ernstig. Alle Vlaamse partijen, met uitzondering van het VB, hebben samengewerkt met de PS en het FDF.
Met als resultaat dat de PS baas speelt ook in Vlaanderen.
luc broes is offline  
Oud 5 mei 2004, 09:07   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er twijfel klinkt in onze woorden over de CD&V, dan is dat doelbewust in dezelfde kritische onafhankelijkheid en het besef dat we de CD&V zullen beoordelen op haar daden na de verkiezingen.
8)
Fijn.
Weer een krasse uitspraak voor mijn collectie.
Welke 'conclusies' trekken de N-VA'ers, na eventuele on-Vlaamse bejegening vanwege hun kartelpartner?
Stilzwijgend met een rood hoofd op de zeteltjes gaan zitten die als hondebrokken van de kartelkar vallen?
Of met evenveel stampei als vóór de kiezingen de karteldeur dichtsmijten en de volgende keer onder de kiesdrempel gaan janken?
Oud 5 mei 2004, 09:22   #71
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
jan,

mvVg,
h
Je zou beter nu een beetje meer kritisch zijn! En het is onze fout niet dat je ons niet op onze daden kan beoordelen maar van de partijen (nva incluis) die het cordon handhaven!
jan hyoens is offline  
Oud 5 mei 2004, 09:26   #72
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voila, is da nu zo moeilijk?

Kijk, het is niet omdat de cd&v nu geen banden zou hebben met haar waalse tegenhanger dat ze opeens clean is! De belgicistische vleugel is nog steeds het sterkst met de acw'ers en figuren zoals een Eyskens en Chabert! Dat er nu voor de Vlaamse verkiezingen harde vlaamse taal wordt gesproken klinkt niet echt overtuigend als men tegelijk vanuit de cd&v signalen uitstuurt naar wallonië toe dat men op federaal vlak andere bedoelingen heeft! Zelf op dit forum zit de twijfel bij vele niveanen erin of de cd&v wel betrouwbaar is en is het van "we zien wel na de verkeizingen"! trouwens door mondeling het cordon te verwerpen maar in daden niet maakt het kartel zichzelf vleugellam! Want of ze nu met de VLD of de SPa in de boot stapt, we weten allemaal hoe vlaams deze partijen zijn! Daarom dat er voor echte Vlaams Nationalisten maar twee keuzen opstaan ofwel stemmen ze op het Blok en geven ze een teken naar het belgisch regime dat ze ondanks het proces nog steeds in gevaar is ofwel stemmen ze op een onafhankelijke Vlaams nationale kandidaat; en dat is MR Morel!
Wij, Niveanen, zijn na 13 juni nog altijd een onafhankelijke partij voor een onafhankelijk Vlaanderen. We hebben onze ziel tot nu toe niet moeten verkopen, zoals de ex-meta-nationalisten van ID21, dat is het belangrijkste.

Als er twijfel klinkt in onze woorden over de CD&V, dan is dat doelbewust in dezelfde kritische onafhankelijkheid en het besef dat we de CD&V zullen beoordelen op haar daden na de verkiezingen. Daarbij vergeleken zijn de paar gelukte pogingen van het Blok om N-VA-ers te doen overlopen naar haar eerst-rechts-en-dan-pas-Vlaanderen-partij ... niets waard.

MvVg,
h
Wees dan niet zo hypocriet door te zeggen dat de nva de cd&v beïnvloedt en zeg gewoon waar het om gaat : postjes! Zonder de politieke macht echter om het verschil te maken! Dus Vlaanderen wint er niets bij!
en al van de uitdrukking gehoord "vijgen na pasen"! Want dat is eigenlijk wat je hierboven beweerd!
jan hyoens is offline  
Oud 5 mei 2004, 09:29   #73
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat enkel bewijst dat jullie enge taalflaminganten zijn! Nog niet stilgestaan dat vele franstalige Brusselaars van Vlaamse afkomst zijn? En dat die mensen door omstandigheden geen Nederlands meer kunnen maar nog steeds dichter bij ons staan dan de nieuwe "Vlamingen" waarmee de nva flirt om toch salonfähig te zijn!
jan hyoens is offline  
Oud 5 mei 2004, 10:27   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een beetje ernstig. Alle Vlaamse partijen, met uitzondering van het VB, hebben samengewerkt met de PS en het FDF.
Eventjes ter herinnering brengen,

Verschillende Vlaams Blokkers smeert de CD&V aan dat de ‘tjeven’ te belgicistisch zijn. Vroeger was dat een terechte opmerking. Maar hoe kwam dat? omdat ze in Brussel visten naar Franstalige kiezers. En uitgerekend het Vlaams Blok zal nu het zelfde doen? Want ik ben de uitspraak van Demol nog niet vergeten in 'De Tijd' die zij dat de vervlaamsing van Brussel niet tot de prioriteiten behoort van het Vlaams Blok.
giserke is offline  
Oud 5 mei 2004, 10:28   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat enkel bewijst dat jullie enge taalflaminganten zijn! Nog niet stilgestaan dat vele franstalige Brusselaars van Vlaamse afkomst zijn? En dat die mensen door omstandigheden geen Nederlands meer kunnen maar nog steeds dichter bij ons staan dan de nieuwe "Vlamingen" waarmee de nva flirt om toch salonfähig te zijn!
zijt gij Vlaams-Nationalist????
giserke is offline  
Oud 5 mei 2004, 11:43   #76
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eventjes ter herinnering brengen,
Verschillende Vlaams Blokkers smeert de CD&V aan dat de ‘tjeven’ te belgicistisch zijn. Vroeger was dat een terechte opmerking. Maar hoe kwam dat? omdat ze in Brussel visten naar Franstalige kiezers. En uitgerekend het Vlaams Blok zal nu het zelfde doen? Want ik ben de uitspraak van Demol nog niet vergeten in 'De Tijd' die zij dat de vervlaamsing van Brussel niet tot de prioriteiten behoort van het Vlaams Blok.
Het VB bepleit een gewaarborgde tweetaligheid van Brussel. Ik wou dat Chabert er ook zo over dacht en iets aan deed.
Rekening houdend met de huidige toestand NU is dat het enig redelijk en haalbaar voorstel. Wie heeft een beter voorstel?
luc broes is offline  
Oud 5 mei 2004, 14:53   #77
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

zijt gij Vlaams-Nationalist????
ja en jij? Weet je eigenlijk wel wat nationalisme en meer bepaald volksnationalisme inhoudt?
jan hyoens is offline  
Oud 5 mei 2004, 19:53   #78
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

MvVg,
h
Wees dan niet zo hypocriet door te zeggen dat de nva de cd&v beïnvloedt en zeg gewoon waar het om gaat : postjes! Zonder de politieke macht echter om het verschil te maken! Dus Vlaanderen wint er niets bij!
en al van de uitdrukking gehoord "vijgen na pasen"! Want dat is eigenlijk wat je hierboven beweerd!
Jantje,

Dat doen we ook niet, we kunnen niemand dwingen, de ogen moeten vanzelf al opengegaan zijn. Zoals in de Bijbel: zaad valt op vruchtbare aarde of op rotsen, net zo zijn mensen ontvankelijk voor een Vlaamsgezinde boodschap of niet.

Durf nu eens zeggen dat het Vlaams Bloc Flamand niet op postjes uit is???

Ik wil trouwens best stoppen met deze discussie. De leidraad is dat jij andere partijen niet toestaat wat je eigen partij doet tegenover franstaligen, water bij de wijn doen.

En de N-VA heeft duidelijk geen boodschap aan de varkenspestschutkring voor VB mensen. We beoordelen jullie op jullie daden en uitspraken. Doe dus eerst flink water in jullie wijn tegenover mede-Vlamingen en dan kunnen we praten of blijf anders comfortabel in het zelfgekozen isolement, waar jullie doelbewust nooit verantwoordelijkheid moeten nemen voor Vlaanderen.

Dan heeft Geert Burger wel al wat meer bewezen in moeilijke regeringsomstandigheden. En tot vlak voor het Vlaams kartel riepen jullie dat zelf ook uit en nu ineens niet meer. Wat heeft Geert intussen fout gedaan voor moedertje Vlaanderen?

MvVg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 6 mei 2004, 08:14   #79
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jantje,

Dat doen we ook niet, we kunnen niemand dwingen, de ogen moeten vanzelf al opengegaan zijn. Zoals in de Bijbel: zaad valt op vruchtbare aarde of op rotsen, net zo zijn mensen ontvankelijk voor een Vlaamsgezinde boodschap of niet.

Ik wil trouwens best stoppen met deze discussie. De leidraad is dat jij andere partijen niet toestaat wat je eigen partij doet tegenover franstaligen, water bij de wijn doen.

En de N-VA heeft duidelijk geen boodschap aan de varkenspestschutkring voor VB mensen. We beoordelen jullie op jullie daden en uitspraken. Doe dus eerst flink water in jullie wijn tegenover mede-Vlamingen en dan kunnen we praten of blijf anders comfortabel in het zelfgekozen isolement, waar jullie doelbewust nooit verantwoordelijkheid moeten nemen voor Vlaanderen.

Dan heeft Geert Burger wel al wat meer bewezen in moeilijke regeringsomstandigheden. En tot vlak voor het Vlaams kartel riepen jullie dat zelf ook uit en nu ineens niet meer. Wat heeft Geert intussen fout gedaan voor moedertje Vlaanderen?

MvVg,
h
Hendrikje, ik zie allezins dat je het wollige cd&vtaalje al gewoon bent! "Wiens brood men eet diens woord men spreekt" om in de sfeer te blijven! Als ik de antwoorden lees op mijn vragen dan zie ik geen steekhoudende argumenten om mijn argwaan tgo de cd&v weg te nemen enkel een ongelooflijk naïef geloof van de niveanen dat de cd&v na de verkiezingen opeens vlaamser zal zijn dan dat ze tot nu toe was!
Ik raad dan ook aan alle niveanen eens goed de naoorlogse geschiedenis van de cvp-cd&v te lezen; het is er één van de éne Vlaamse nederlaag na de andere! Daarom mijn raad aan de niveanen; open uw ogen voor de cd&v ze sluit!
jan hyoens is offline  
Oud 6 mei 2004, 19:45   #80
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jantje,

MvVg,
h
Hendrikje, ik zie allezins dat je het wollige cd&vtaalje al gewoon bent! "Wiens brood men eet diens woord men spreekt" om in de sfeer te blijven! Als ik de antwoorden lees op mijn vragen dan zie ik geen steekhoudende argumenten om mijn argwaan tgo de cd&v weg te nemen enkel een ongelooflijk naïef geloof van de niveanen dat de cd&v na de verkiezingen opeens vlaamser zal zijn dan dat ze tot nu toe was!
Ik raad dan ook aan alle niveanen eens goed de naoorlogse geschiedenis van de cvp-cd&v te lezen; het is er één van de éne Vlaamse nederlaag na de andere! Daarom mijn raad aan de niveanen; open uw ogen voor de cd&v ze sluit!
Herlees het maar eens, ik ben zeer duidelijk. 8) N-VA en CD&V zijn 2 partijen. Wij Niveanen zullen zelf wel oordelen en niet in het minst over onze eigen partij na de verkiezingen. We vragen alleen om een onafhankelijke volksnationalistische partij in Vlaanderen blijvend mogelijk te maken.

Het VB heeft alleszins een nut (gehad) om het taboe van het vreemdelingenprobleem te doorbreken. Maar als jullie kopmannen nu doelbewust geen regeringsverantwoordelijkheid willen, is dat jullie recht. Als jullie wel water in de wijn doen tegenover de Waals-Brusselse kiezer en niet tegenover Vlaamse partijen, is dat jullie recht. Als jullie zelf de Heilige Vlaemsche Rechtlijnigheid omwille van de postjes doorbreken in Brussel, maar dat tegelijkertijd de Vlaamse partij N-VA verwijten, is dat jullie recht. En nu zijn jullie de laatste overblijvende echte Vlaamsnationalisten?

Durf nu eens zeggen dat het VB niet op postjes uit is???

Alleszins zal Alexandra Colen zoveel problemen niet maken over mijn bijbelcitaten... 8) 8)

Mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be