![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De paradox ligt erin dat de Europese adel van Afrikaanse afkomst zou zijn volgens u, laten we even aannemen dat dit waar is. De Europese adel was dus zwart en had de macht. De macht om zichzelf te witten bijvoorbeeld, waarom zouden ze dat doen? Het is trouwens niet echt een geheim dat Europese adel in de geschiedenis regelmatig een scheve schaats reed. En kunt u mij een iets of wat degelijk genetisch onderzoek aantonen dat blanken afstammelingen zijn van albino's? Ik kan zonder onderzoek reeds enkele problemen zien met die stelling.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Keizer Leopold II Habsburg: a short, hale black man.] Ten aanzien van de afbeeldingen van koning en adel weten wij niet het totale nummer. Wij hebben niet alle afbeeldingen ter onze beschikking. Maar wat vaststaat is dat men, hoewel bruin en zwart van huid, toch in sommige gevallen een 'grieks' schoonheidsideaal had. Men verfde zich soms wit, men gebruikte een blekende creme. http://cosmeticsandskin.com/aba/quee...enamelling.php Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 september 2011 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ![]() Was Jane Austen Black? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar ik wetenschappelijk een probleem mee heb is dat u blanken af doet als zijnde afstammelingen van albino's. Ik wil en kan best openstaan voor het idee dat de adel deels zwart was, maar wat u daaruit afleidt is (genetisch gezien) complete waanzin.
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn zwart zijn hou ik echter gescheiden van de herkomst van witten, want het feit dat hij, de keizer, een zwarte man was stelt ons meteen voor veel problemen die beantwoord moeten worden. Zoals, waar komt zijn zwartheid vandaan, hoe kon een zwarte keizer worden, waarom wordt hij ook als wit afgebeeld? Heb je de bronnen over de handel in mensenhuid in Europa tot in de 19e eeuw gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja de Europese adel reed wel eens een scheve schaats gelijk ieder persoon. Ja het is zo dat sommige (procentueel zal dit héél weinig zijn) negers of mulatto's deels (voor een klein gedeelte dan) kunnen ---kúnnen---afstammen van één of andere adellijke, maar omgekeerd nooit. Jamais!
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() ![]() Charles II Stuart, The Black Boy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Neem een voorbeeld aan deze website: http://www.allempires.com/forum/foru...308&PID=630715
Egmond Codfried is banned Well known Dutch mega-troll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() ![]() [(John Donne, 1572 –1631] John Donne : “We understood Her by her sight; her pure, and eloquent blood Spoke in her cheeks, and so distinctly wrought, That one might almost say, her body thought.” Henry Austen quoted poet John Donne to describe his sister Jane’s looks. To understand why, I have to delve into things Donne. Is there anyone out their who knows things John Donne? http://www.npg.org.uk/research/conse...is-picture.php http://www.guardian.co.uk/artanddesi...8/art.classics " No man is an island, entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main. If a clod be washed away by the sea, Europe is the less, as well as if a promontory were, as well as if a manor of thy friends or of thine own were: any mans death diminishes me, because I am involved in mankind, and therefore never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee." By John Donne Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 14 september 2011 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Wij weten niet vanwaar de adel komt' dat is de domste vraag dat een wetenschapper zich kan stellen, temeer omdat het antwoord gewoon de evidentie is. Die vraag is géén wetenschappelijke vraag, maar enkel een domme vraag die een leek zich zou kunnen stellen. Iemand dus die totaal geen kennis heeft van de Europese geschiedenis, of een totaal verward fragmentarische dus foute 'kennis', zoals jij dus. Het klinkt ongelofelijk dom Edmund Godfriet aan te geven dat je tot uw stellingen komt met behulp van 'tekeningen en schilderijen'. Edmund, de Adel in Europa is even oud als de bevolking hier, ze komt uit de bevolking. Zo simpel is het. De vraag 'vanwaar komt de Adel?' is precies dezelfde als 'wat is Adel?'. Het antwoord is simpel (zal het heel snel en simpel voorstellen): een groep mensen uit een binnen een volk dat zich onderscheiden heeft. En dat kan op velerlei vlak, in verschillende perioden.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() ![]() [Chandos portrait of Shakespeare, a very light version though] http://www.rightreading.com/blog/rea...peare-potrait/ http://hudsonshakespeare.org/Shakesp...commentary.htm Citaat:
Jane Austen has in Mansfield Park Mr. Crawford: ‘absolutely plain, black and plain’ who’s sister Mary Crawford is ‘very dark with a lively black eye.’ He is the quintessential English Gentleman and a natural reader of Shakespeare. Austen puts him in the middle of everything in Mansfield Park, and in no way uses his black complexion to show him as evil. That’s what ignorant whites seem to believe. Reading about John Donne and the religious upheavals in Britain one immediately has to think about The Netherlands and Europe today with its war against Islam and its Islamic citizens. Henry Austen quotes Donne because as a clergy man he must have felt inspired by Donne’s biography. I do not see a link with Jane, other then that the Austen family was somehow enamoured by the Stuarts. Mary of Scots was Jane Austen’s favourite. Donne was close to the Stuart Court. He was successful for his personal merit, not because of privilege, which comes from high birth. Like the Austen’s he belonged to the gentry. Henry Austen’s Biographical Note does not ring true and one thus asks what parts of his sisters’ persona he is so desperate to hide. And why? Northanger Abbey is clearly a work by Austen but is has quite a different pace: one that sometimes prevents one to breath. I wonder whether Henry Austen edited this work, which was published posthumously. Without the fast pace, the humour would be too sparingly distributed, and the story is not such to hold a lot of interest: so its merit is its pace. In this Northanger Abbey is different from the other works by Austen. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 16 september 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() ![]() Hodierna moeten wij nog verder onderzoeken. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 17 september 2011 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() ![]() Lieve help, Oprah is dus een witte vrouw. Het moet wel waar zijn want het plaatje toont een witte vrouw en plaatjes liegen niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Jane Austen is described as brown of complexion, as are her hero's and heroine's. Eliza Bennet was brown, Emma Watson was very brown, Marianne Dashwood was very brown with dark eyes, Mary Crawford was brown with a lively black eye, Mr. Elton, black, spruce and smiling, and Mr. Henry Crawford: absolutely plain, black and plain. There can be no mistake that Jane Austen wrote about Blacks, was a Black activist, but has been turned white by revisionism. Catch my research and new book in google.
|
![]() |
![]() |