Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 08:31   #61
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Los van al de rest, maar kan iemand mij vertellen hoe ik aan 1.476,2 euro ( nog steeds zo'n 63.000 en een klik BFR kens) kan geraken zonder er iets voor te moeten doen..........please?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 08:50   #62
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
School verlaten en geen werk, sorry u zal eerst 2 jaar moeten werken voor u kan stempelen... of allerhande opleidingstrajecten volgen bij de VDAB en daarvoor slagen voor proeven (nie daar wa gaan zitten tot ge genoeg studietijd gesprokkeld hebt he... )

Iemand die ouder is en gewerkt heeft kan beperkt in tijd stempelen al naargelang zijn opgebouwde ancenieniteit.

Iemand die 30 jaar lang gewerkt heeft en dan op werkeloosheidssteun valt, kan voor mij die 10 jaar die hem nog rest tot zijn pensioen uitzitten in de werkeloosheid...

Ne gast die 2 jaar gewerkt heeft kan niet 5 jaar gaan doppen, dat verstaat ge nu toch zelf ook wel ?
Citaat:
U bent zelfstandige en wordt werkloos

In principe hebt u als zelfstandige geen recht op werkloosheidsuitkeringen als u werkloos wordt.
Zelfs niet als je 40 jaar gewerkt hebt en belastingen betaald, en buiten je wil werkloos wordt.
Toch vreemd, dat onderscheid tussen al die Belgen. Vreemd dat men over deze ongelijkheid zelden of nooit hoort praten.
Nog vreemder dat er mensen zijn die zonder dat ze ooit één poot uitgestoken hebben wel recht hebben op een uitkering.

PS en laat de opmerkingen over zwartwerk nu maar komen. Dat is toch het enige antwoord dat je kan verwachten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 09:02   #63
Luddo
Minister

Standaard

En wat denk je van dit voorstel?
Het pensioen van iemand die hier zijn hele actieve leven heeft gewerkt en afgedragen mag niet lager zijn dan de KOSTprijs van de hier opgevangen asiel - en andere zoekers!
Oud 16 oktober 2009, 09:37   #64
BlueThunder
Banneling

Standaard

Wat een fabeltjes lees je hier toch, iedereen weet heel goed dat 1500 euro geen 60.000 Belgische frank meer waard is dan in de tijd van vroeger.... alles is peperduur ( internet, gsm, huur of hpotheek, voeding, medische kosten, auto's.... ) Wat doe je nog met 2.000 euro vandaag ?
Niet enkel Marokkanen zijn hier slachtoffer, maar iedereen, maar toch verdienen ze als kansarme minderheden recht op een beter opvang, gezien de achterstand op alle terreinen.
De ziekte is de politiek die geen wil heeft om iets te veranderen !
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 09:55   #65
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Ik hou op de pc een soort boekhouding bij van mijn uitgaven.
Ik ben alleenstaande (Ik kan de vaste kosten dus niet delen!) en woon in een sociale woning (twee onder één dak) mét tuin, die mijn eigendom is en nu is afbetaald. Ik heb geen auto, maar wel een ellentrieke velo. Ik rij "veurniet" met de Lijn wegens "ouwepee". Voor verwarming gebruik ik nu aardgas. Drie jaar geleden heb ik nieuwe ramen met hoogisolerend glas laten steken. Ik kook altijd zelf en vind van mezelf dat ik goed eet. Ik heb een relatief dure hobby. Grote aankopen (nieuwe boiler/nieuwe CV-hoogrendementsaardgasketel) tel ik niet mee maar wel kleinere aankopen (fritketel/potten en pannen, tuinmaterialen...), kledij, dokterskosten en onderhoudsproducten. Ik stel geen hoge eisen aan kledij. Ik koop al wat ik nodig heb en laat netjes in de winkel liggen wat ik niet nodig heb!
Ik rond de cijfers af naar boven.
In 2007 bedroeg mijn leefkost gemiddeld 600 € per maand. Daarin zit gemiddeld 100 € voor voeding en drank (Ik ben wel geen zuipschuit en ik rook niet), 230 € voor wat ik noem "Amusement en cadeaus", en bijna 200 € voor verwarming, elektriciteit, water... en alle verzekeringen.
In 2008 was het gemiddeld 700 € per maand omdat ik een nogal dure reis van 1000 € heb gemaakt en wegens een operatie de doktersrekening nogal aan de hoge kant lag.
Dit jaar, in 2009 ziet het er naar uit dat het weer ongeveer 600 € gemiddeld per maand zal zijn!

Oordeel zelf!
Interessant. Heb dat ook al willen doen, maar is er nog niet van gekomen.
Btw – u leeft dus onder de armoedegrens!

Citaat:
De armoededrempel voor een alleenstaande ligt op 860 euro, terwijl het leefloon 20% lager ligt (698 euro).
http://www.wouterdevriendt.be/nieuws....php?wdb_id=55

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 oktober 2009 om 09:56.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 10:07   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

http://www.wouterdevriendt.be/nieuws....php?wdb_id=55
Zo denken sommigen hier daarover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Ze sterven niet van honger, dus hun uitkering is meer dan hoog genoeg.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2009 om 10:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 10:19   #67
Luddo
Minister

Standaard

[quote=Blue Sky;4393584]Interessant. Heb dat ook al willen doen, maar is er nog niet van gekomen.
[quote]

Ik voel dat niet zo aan hoor! Uiteraard moet je daar nog wel de huurprijs van een woning (of de afbetaling van de hypotheeklening) bijtellen, en de kosten van een auto, maar ik mag toch veronderstellen dat wie geen auto kan betalen er ook geen koopt...

Die honderdduizenden gepensioneerden die in een rijhuisje wonen (met wat geluk hun eigendom!) en het moeten rooien met een pensioentje (van hun eigen bijdragen!) van hoop en al 1000 € moeten ook niet verder springen dan hun stok lang is en slagen er toch in van en min of meer een fatsoenlijk leven te leiden. Dank zij moeder de vrouw die als kokin wonderen weet te doen met een bescheiden budget.
Nog eens mijn voorstel?
Het pensioen van iemand die hier zijn hele actieve leven heeft gewerkt en afgedragen mag niet lager zijn dan de KOSTprijs van de hier opgevangen asiel - en andere zoekers die hier nooit een poot hebben uitgestoken en nooit een cent hebben bijgedragen!
D�*t zou pas een revolutionair idee zijn!

Laatst gewijzigd door Luddo : 16 oktober 2009 om 10:24.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 10:35   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Wat een fabeltjes lees je hier toch, iedereen weet heel goed dat 1500 euro geen 60.000 Belgische frank meer waard is dan in de tijd van vroeger.... alles is peperduur ( internet, gsm, huur of hpotheek, voeding, medische kosten, auto's.... ) Wat doe je nog met 2.000 euro vandaag ?
Niet enkel Marokkanen zijn hier slachtoffer, maar iedereen, maar toch verdienen ze als kansarme minderheden recht op een beter opvang, gezien de achterstand op alle terreinen.
De ziekte is de politiek die geen wil heeft om iets te veranderen !
Wie het over die zaken heeft, die kan maar beter zwijgen over bittere armoede en zich diep gaan schamen in een donker hoekje.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 10:58   #69
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard geld

Wat een plons in de kikkerpoel !

Niet een hoofddoek, niet een moskee teveel, niet een megalomane brug. Neen, om de poen is het te doen.

Leg het geld en de echte en valse inkomens , vooral van een ander, op tafel en de vlaming kruipt in de pen.

Hebzucht en broodnijd regeren de wereld. Ook bij ons.
Oud 16 oktober 2009, 11:07   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja...waarom armoede onder Marokkaanse gezinnen werd onderzocht is vreemd, alsof origine armoede bepaald? Doet een niet Marokkaans gezin dan meer of minder met hetzelfde bedrag?
Tijdens een bijeenkomst over armoede hoorde ik wel een Marokkaanse man die kwam toelichten waarom er voor allochtonen een aparte vereniging over armoede nodig was.
Hij lichtte toe dat binnen Marokkaanse gezinnen vaak geld moet worden opgestuurd naar familie en ook vaak familieleden zonder papieren onderhouden moesten worden wat extra druk legt op gezinnen die van een uitkering leefden.

Natuurlijk is dit realiteit, maar misschien moet je geen geld opsturen wanneer je zelf moeilijk rond komt en is dan ook het onderhouden van illegale familieleden geen optie meer.Niemand durfde echter die opmerking maken, er werd beleefd geluisterd en geknikt...heeft het onderzoek rekening gehouden met deze kosten die dus Marokkaanse gezinnen het moeilijker maakt dan anderen?

Ook gaf de man een voorbeeld van racisme waardoor hij geen werk vond. Hij sprak slecht Vlaams en had geen opleiding, maar werkte als seizoenarbeider in de tuinbouw waar wanneer hij aankwam al teken werd gedaan dat er geen werk was.
Voor de man racisme, voor mij gewoon geen werk,mogelijk waren Polen of anderen hem voor,maar ook hier werd niets over gezegd...persoonlijk betreur ik dat zelfs bij amoede er apartheid heerst, eigen vereniging voor allochtonen is fout, armoede is voor iedereen een beperking, niet enkel voor allochtonen en juist hier zouden mensen ongeacht origine zichzelf kunnen verenigngen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:47   #71
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...waarom armoede onder Marokkaanse gezinnen werd onderzocht is vreemd, alsof origine armoede bepaald? Doet een niet Marokkaans gezin dan meer of minder met hetzelfde bedrag?
Tijdens een bijeenkomst over armoede hoorde ik wel een Marokkaanse man die kwam toelichten waarom er voor allochtonen een aparte vereniging over armoede nodig was.
Hij lichtte toe dat binnen Marokkaanse gezinnen vaak geld moet worden opgestuurd naar familie en ook vaak familieleden zonder papieren onderhouden moesten worden wat extra druk legt op gezinnen die van een uitkering leefden.

Natuurlijk is dit realiteit, maar misschien moet je geen geld opsturen wanneer je zelf moeilijk rond komt en is dan ook het onderhouden van illegale familieleden geen optie meer.Niemand durfde echter die opmerking maken, er werd beleefd geluisterd en geknikt...heeft het onderzoek rekening gehouden met deze kosten die dus Marokkaanse gezinnen het moeilijker maakt dan anderen?

Ook gaf de man een voorbeeld van racisme waardoor hij geen werk vond. Hij sprak slecht Vlaams en had geen opleiding, maar werkte als seizoenarbeider in de tuinbouw waar wanneer hij aankwam al teken werd gedaan dat er geen werk was.
Voor de man racisme, voor mij gewoon geen werk,mogelijk waren Polen of anderen hem voor,maar ook hier werd niets over gezegd...persoonlijk betreur ik dat zelfs bij amoede er apartheid heerst, eigen vereniging voor allochtonen is fout, armoede is voor iedereen een beperking, niet enkel voor allochtonen en juist hier zouden mensen ongeacht origine zichzelf kunnen verenigngen!
Welk bedrag schrijven Turken en Marokkanen over naar hun thuisland over ? Zij onderhouden, zoals je schrijft, 2 families. Totale kost 1,5 inkomen.

Volgimmigratie speelt zich niet alleen af binnen België. Ook de financiële adoptie van zij die nog niet overgestoken zijn, verhoogt onze en hun rekening.

Waar blijven die zwakzinnige politiekers . Als het huis brandt, bel je de brandweer. Als het water onder de deur loopt, draai je kraan dicht.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 16 oktober 2009 om 11:48.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:54   #72
cheverrant
Partijlid

Standaard

In Marokko komt met met veel minder elke maand rond. Waarom zijn, komen en blijven al die Marokkanen hier als de levensomstandigheden in Belgie niet voldoende voor hen zijn ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 12:05   #73
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik voel dat niet zo aan hoor! Uiteraard moet je daar nog wel de huurprijs van een woning (of de afbetaling van de hypotheeklening) bijtellen, en de kosten van een auto, maar ik mag toch veronderstellen dat wie geen auto kan betalen er ook geen koopt...
Dat is het hem net, officieel zou u volgens een standaard leven ver beneden de armoedegrens, terwijl u dat zelf hoegenaamd niet zo aanvoelt of ervaart. Het is maar om aan te tonen hoe subjectief en wat de waarde is van die zogezegde “armoede grens”. Zelf zat ik +- aan iets van 800 Euro en een klets, incl afbetalingen voor woning en betalingen voor internet, TV, …
Laten we bovendien ook niet vergeten dat er voor verschillende van de kosten speciale, goedkopere sociale tarieven bestaan.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 oktober 2009 om 12:11.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 12:16   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het hem net, officieel zou u volgens een standaard leven ver beneden de armoedegrens, terwijl u dat zelf hoegenaamd niet zo aanvoelt of ervaart. Het is maar om aan te tonen hoe subjectief en wat de waarde is van die zogezegde “armoede grens”. Zelf zat ik +- aan iets van 800 Euro en een klets, incl afbetalingen voor woning en betalingen voor internet, TV, …
Laten we bovendien ook niet vergeten dat er voor verschillende van de kosten speciale, goedkopere sociale tarieven bestaan.
Dat was ook de zin van mijn opmerking: ik voel me pas "standaard leven" als ik een prive vliegtuig heb, en een jacht in de haven van St-Tropez op mij wacht. Daaronder vind ik dat ik in "armoede" leef, toch in vergelijking met de gemiddelde doordeweekse jetsetter. Vandaar dat ik 12000 Euro in de maand zou willen hebben....

Inderdaad, waar ligt de grens ?
Oud 16 oktober 2009, 12:28   #75
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:

Dat klopt dan toch min of meer met mijn uitgavenpatroon. Tel bij mijn 6 tot 700 € maandelijks gemiddeld nog de huur of de afbetaling bij en dan kom je aan zoiets. In mijn bedrag zijn ook alle vaste kosten (verzekeringen, energie, vervoer enz. ook inbegrepen. Woon je met twee, dan mag je die vaste kosten delen door twee en heb je dus nog meer speling.
Oud 16 oktober 2009, 12:41   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt dan toch min of meer met mijn uitgavenpatroon. Tel bij mijn 6 tot 700 € maandelijks gemiddeld nog de huur of de afbetaling bij en dan kom je aan zoiets. In mijn bedrag zijn ook alle vaste kosten (verzekeringen, energie, vervoer enz. ook inbegrepen. Woon je met twee, dan mag je die vaste kosten delen door twee en heb je dus nog meer speling.
Het beste dat de regering kan doen als signaal is ALLE AMBTENAREN inclusief zichzelf die meer dan 2500euro verdienen 10% doen inleveren.

Iedereen in het privé in de getroffen sectoren mag ook 10% inleveren, een beetje solidariteit zou best aangenaam zijn.

Het gevolg van deze beslissing zou zijn dat iedereen wat meer bereid zou zijn om soberder te leven... En luddo 2 maandwedden verteren aan een reis ??? is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Net zomin dat ik meer dan een jaarwedde verteer aan een auto, netzomin dat ik meer dan 10jaar afbetaald heb aan mijn huis, netzogoed dat alle rendabele investeringen probeer te nemen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 13:54   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Marokkaanse gezinnen in Antwerpen kunnen moeilijk menswaardig leven"
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ig-leven.dhtml

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !
Telt daarbij nog een dikke 100.000 fr kindervergoeding, en ge bent al een aardig stuk op weg.

Wanneer ze hier armoede zouden lijden zouden ze niet hier blijven hoor want voor het mooie weer, ook al hebben, we dit jaar een goede zomer gehad, zitten ze niet hier hoor, en voor ons vriendelijke gezichten ook al niet. Dus vertel jij mij dan eens wat ze hier nog te zoeken zouden hebben. Of is het misschien omdat ze ginder in Marokko nog veel meer buiten gekeken worden dan hier, want wat gij Marokkanen noemt, noemen ze ginder uitschot. (Berbers) Woestijnratten.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 oktober 2009 om 14:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:21   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het beste dat de regering kan doen als signaal is ALLE AMBTENAREN inclusief zichzelf die meer dan 2500euro verdienen 10% doen inleveren.

Iedereen in het privé in de getroffen sectoren mag ook 10% inleveren, een beetje solidariteit zou best aangenaam zijn.

Het gevolg van deze beslissing zou zijn dat iedereen wat meer bereid zou zijn om soberder te leven... En luddo 2 maandwedden verteren aan een reis ??? is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Net zomin dat ik meer dan een jaarwedde verteer aan een auto, netzomin dat ik meer dan 10jaar afbetaald heb aan mijn huis, netzogoed dat alle rendabele investeringen probeer te nemen...
En laat die van Laken dan maar gelijk 50 �* 60 % inleveren, dan hebben ze het nog meer dan breed genoeg.

http://www.vandaag.be/binnenland/129...6-miljoen.html

Laatst gewijzigd door Garry : 16 oktober 2009 om 14:30.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:33   #79
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
"Marokkaanse gezinnen in Antwerpen kunnen moeilijk menswaardig leven"
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ig-leven.dhtml

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !
Ze moeten niet klagen ze krijgen hier meer dan in Marokko.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:43   #80
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was ook de zin van mijn opmerking: ik voel me pas "standaard leven" als ik een prive vliegtuig heb, en een jacht in de haven van St-Tropez op mij wacht. Daaronder vind ik dat ik in "armoede" leef, toch in vergelijking met de gemiddelde doordeweekse jetsetter. Vandaar dat ik 12000 Euro in de maand zou willen hebben....

Inderdaad, waar ligt de grens ?
Ik dacht dat die grens werd vastgelegd op een afwijking van het gemiddelde, maar ik ben niet zeker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be