![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is waar dat er al veel soorten zijn uitgestorven, maar rechtvaardigt dat het feit dat wij soorten vroegtijdig mogen uitroeien door ons handelen? Want momenteel ligt de uitstervingsgraad hoger dan het natuurlijk achtergrondgemiddelde. Je kunt het vergelijken met het doden van mensen: het is waar dat in het verleden al heel veel mensen stierven aan ouderdom of ziektes. Maar rechtvaardigt dat een oorlog of massamoord waarbij we zelf veel mensen vroegtijdig doden? Mogen we dan zeggen: "dat is niet zo erg, want die mensen zouden anders toch vroeg of laat sterven..."? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Deepeco : 25 oktober 2009 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) dat hij ziet dat de dader pijn wordt aangedaan en dat de dader daardoor nog meer wrok en haat voelt en eigenlijk niets bijleert en geen rouw vertoont. 2) of dat de dader empathisch contact maakt met het slachtoffer en aandacht schenkt aan de gevoelens en behoeften van het slachtoffer zodat het slachtoffer zich begrepen voelt door de dader en ook empathisch contact kan maken met de dader zodat de dader zich ook begrepen voelt en ze zo allebei hun behoeften verduidelijken en een strategie vinden om ieders behoeften te vervullen. Ik zou veel blijer zijn met het tweede. En daar kan geweldoze communicatie veel beter bij helpen dan het straffen (vergelden) van daders. Marshall Rosenberg heeft al veel conflicten bemiddeld met geweldloze communicatie, en hij heeft daardoor de tweede optie bereikt. De slachtoffers (en ook de daders) gaven zelf aan dat ze zich zo beter voelden. Dus het is niet onmogelijk. En dan denk ik dat zolang we niet weten of het onmogelijk is, we het moeten proberen. Vandaar mijn verzoek om geweldloze communicatie te leren en toe te passen. Ik ben het nu zelf aan het leren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb vooral pijn als ik zie dat - bijvoorbeeld -aan onze kust de visserij op sterven na dood is, omdat de staat premies van ettelijke miljoenen uitdeelt om boten van soms nog geen 5 jaar oud naar de schroothoop te verwijzen. En dat alles omdat er voor sommige vissoorten door luitjes zoals jij onzinnige quota zijn bedacht. D�*t is pas ziekelijk.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 25 oktober 2009 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voel me dan ook verontwaardigd als ik lees dat je denkt dat er geen gevolgen zijn aan het breken van de snelheidswetten. Alsof het doodrijden van een kind geen belangrijk gevolg van te snel rijden, en het betalen van een boete wel. Citaat:
Dus ik vermoed dat jij eigenlijk liever mensen gelukkig wilt maken dan triestig. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voel me ook bezorgd voor het welzijn van die vissers, maar ik geloof dat er andere strategieen zijn die zowel de behoeften van die vissers als die van mij kunnen vervullen. Ik wil ook nog iets zeggen over de visserij 1) de kleine arme vissers worden weggeconcureerd door grote multinationals die met grote trawlers alles leegvissen. Dat zie je niet alleen voor de kusten van afrika waar de lokale bevolking geen vis meer heeft omdat grote europese of japanse vissersschepen er alles leegvissen. maar je ziet het ook in europa, op de noordzee of middelandse zee. Eén van de grote multinationals die aan overbevissing doet op de tonijn, is Mitsubishi (jawel, het japanse automerk) Om maar te zeggen dat die multinationals ook inkomen halen uit andere activiteiten dan visvangst. 2) als het zo doorgaat is straks de vis op, en wat dan met de vissers? We zouden eigenlijk een paar tientallen jaren moeten stoppen met visvangst, want 75% van de visbestanden wereldwijd worden volledig of overgeëxploiteerd, en als dat zo doorgaat, vallen vissers werkloos. Kijk naar Canada of Afrikaanse kusten,... Dus vroeg of laat zal de visser stoppen met visvangst, ofwel omdat de vis op is, ofwel omdat we preventief ingrijpen. Dus we moeten sowieso zoeken naar alternatieven voor die vissers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leren lezen wat er staat! 'Het doet me pijn' heb ik geschreven, niet: 'ik ben bezorgd'. Het doet me namelijk pijn in mijn portefeuille dat vadertje staat miljoenen verkwanselt om perfect werkende vissersschuiten te vernietigen. AL onze visservaartuigen zijn trawlers, meestal eigendom van familiebedrijfjes. Alleen wereldvreemde dromers denken nog in termen van 'kleine, arme vissers'. Wake up! Mitsubishi Heavy Industries is geen automerk maar een Japans megaconcern dat naast auto's ook o.a. containerschepen, naaimachines, wapens e.d. produceert. Op het uitkramen van dergelijke wereldvreemde nonsens op een forum mogen wat mij betreft strenge straffen staan...
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ah, dus je zou liever hebben dat de staat efficienter omgaat met ons belastinggeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |