![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En ja, hevige Engelse invloeden doen zich voor, maar als het te veel wordt dan ontstaat er wel tegenwerking. Mensen zijn van nature geneigd taalgebruik in de mode te houden en Nederlands doorspekt met Engels kan lelijk worden als het té is. Men is trotser op zijn eigen taal dan men zelf beweert.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op hoe vaak in Holland het woord "fok" wordt gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het gebeuren dat fokken de plaats kan in nemen van neuken.
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Déj�* vu" wordt niet op zijn Frans maar op z'n Engels uitgesporken! In Vlaanderen dan nog...waar zijn we mee bezig haha
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() We zijn eens gaan eten in gasthof "Pallieter" in Damme, in de tijd dat ze nog regelmatig publiciteit maakten in Knack. Niet duur, maar daarmee is alles gezegd. Zo een rommel heb ik nog nooit geëten. Als voorgerecht een kwak paté en als hoofdschotel duif die ook al lang gepensionneerd was. Zo hard als een steen. Alleen het mes en de vork waren in orde. Nu weet ik wel dat er in Damme goede restaurants zijn, maar dit sloeg toch alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit zijn achterhaalde begrippen. Er is geen enkel land in Europa dat zoveel inspanningen doet om de kwaliteit van de keuken te verbeteren, en met succes. Ik kom regelmatig in Nederland en eet er steeds voortreffelijk. Sergio Herman kreeg de maximale score in de restaurantgids Gault-Millau. Liefst 20 op 20. Zijn restaurant Oud Sluis is gevestigd in Zeeuws-Vlaanderen. De sterrenrestaurants in Nederland benaderen de onze. Ikzelf bezoek geen sterrenrestaurants, wegens veel te duur, maar als je goed selecteert kan je voor een redelijk bedrag zeer goed eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij hebt de pest aan mij, dat is wat anders. Laatst gewijzigd door Garry : 29 oktober 2009 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is toch balen. Daar ken je me nou écht bitter in kraaichen!
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nauw jij moederneuker, geneukte bastaard, wat jij daar komt te vertellen is stieren stront man. Mooi taalgebruik he, en zeggen dat het Engels er van barst. Er komt gewoon niet ander meer uit. Het is van stierenstront hier en stierensront daar en stierenstront ginder en zelfde geld voor moederneuker en geneukte bastaard. Neem een hedendaagse Amerikaanse film en dat soort uitlatingen komen gemakkelijk drie tot vier keer voor in één en de zelfde zin. Moet je weten dat ze juist dat soort taalgebruik het liefst opnemen uit dat o toch zo vooraanstaand Engels. Wel, geef mijn portie maar aan de kat. Laatst gewijzigd door Garry : 29 oktober 2009 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Purrvurrt!
http://www.dumpert.nl/mediabase/5989...isje_belt.html Da's natuurlijk even irritant als mensen die menen het assensurreke te enteren,al was dat gelukkig beperkt gebleven tot het Brusseleir.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 oktober 2009 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar geloof me, er zijn ook Nederlanders die zich daar aan ergeren. Alleszins die PURRVURRT, was niet onbemerkt gebleven. Het heeft meer met sociologie dan met dialectologie te maken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 oktober 2009 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld. Maar dan wel bij de oudere generatie. De Jeugd zal toch niet gemakkelijk noch om te buigen zijn denk ik. Daar zit de stierenstront al zeer goed ingebakken. Op een paar uitzonderingen na natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Garry : 29 oktober 2009 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "jeugd" in Nederland zingt weer in het Nederlands. Die in Vlaaanderen nog weinig trouwens. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 oktober 2009 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Iemand die zo'n avatar heeft krijgt straatpunten van mij.
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 oktober 2009 om 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, ik mag dan wel in Vlaanderen wonen, voor zoveel dat ik hier ben, maar dat is dan toch veel dichter tegen de Franse grens dan tegen de Nederlandse en eigenlijk heb ik hier meer last van de arrogante Franstalige dan van de Nederlanders die een hoek mankeren. Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2009 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er is Neerlands hoop in bange dagen... als hun restaurants de onze nu reeds
benaderen.. ligt de hervereniging niet ver meer.... Nu nog een vleescrocket uit de muur halen op de De Keyserlei of in de Veldstraat en het hek is helemaal van de Dam en zal de verloren gelopen "Ollander" niet langer een belhamel of zwart schaap genoemd kunnen worden