![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 jaar na u opleiding is een totale verspilling van tijd en geld. Ik ken in Italie hier zo ne jurist, heeft al zijn papierkes, maar moet nog binnen geraken om ergens een stage te gaan, doen van 3 jaar dacht ik. vind zo geen plaats en moet dat dan ook nog eens gratis doen... dus 3 jaar leven van den hemelsen dauw... ? Als pa een advocatenkantoor heeft, ja dan is dat geen probleem die zorgt misschien nog wel voor wat sponsering ook.... maar begin maar... En voor sommige beroepen is het gewoon niet te doen, omdat ze zo snel veranderen dat je gewoon een goeie basis nodig hebt, en nadien moet blijven studeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo kan de kandidaat gerichter solliciteren en weet hij op voorhand waar hij terecht zal komen..
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wij daarintegen waren gewoon een bende toeristen... ik geef dat eerlijk toe, die meiskes maar blokken om hunen anatomie etc van buiten te leren, en wij ondertussen wat zeveren, veel bulshit leren verkopen , uitgebreide cursussen in CYA (Cover Your Ass) ![]() goed was dat natuurlijk niet voor de motivatie van de aspirant verpleegsters uit de vriendenkring, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kicken ze op diploma's als nergens anders. t' is misschien het enige dat ze hebben om op te kicken? Gewoon diploma's ophalen, bijvoegen..loonsverhogingen en beter pensioen en toch altijd op dezelfde stoel blijven zitten. En ambtenaarkes niet alleen natuurlijk, voorbeelden zijn hiervan in overvloed.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al goed dat je niet bent beginnen koken of zo. En ik spreek nergens (niemand die dat ziet trouwens) over stage en gratis werken. Ik spreek over validering, uw diploma geldig maken. Uw diploma "ten" gelde maken dus. Of uw studie verzilveren. Ge kunt ook gewoon ergens anders gaan werken maar dan zonder aanspraak te maken op uw diploma die daar buiten valt hé? t' kan hé, zeg niet dat het niet kan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden het ook zo kunnen doen.
Al wie solliciteert in een elvis kostuum krijgt dubbel van wie geen elvis kostuum aan heeft. Veel verschil tussen een diploma die totaal buiten de kwestie ligt en een elvis kostuum is er toch niet hoor. Sommigen proberen het nog eens op "intellectueel" te gooien...maar ze zijn er ook aan voor hun moeite natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez nog een label voor meneer er bij dus. Misschien een label in de aard van " activiteiten met werknemers zonder kennis van zaken? " Geregistreerd onder erkenningsnr ook nog ? misschien nog een isotje en een vca er naast voor alle duidelijkheid.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten voetbalclubs in het vervolg geen voetballers meer in dienst nemen maar basketters, of zwemmers ?
a la...t' is waar hé, ge moet uw vak niet meer kennen om nog mee te doen hé?
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt gij nu dat de huidige werkgevers juristen aanwerven om bruggen te bouwen en elektriekers om lingerie te verkopen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(okee, ja één keer, werd ik 's ochtends wakker van een nachtmerrie: men had beslist dat voortaan een jaar dertien maanden ging duren, en met de tweejaarlijkse verhogingen, zou me dat een slok op de borrel schelen ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ewel ver zit ge er waarschijnlijk niet naast tegenwoordig.
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Geef Mambo voor één ding wel gelijk ... er wordt in bepaalde sectoren eigenlijk teveel belang gehecht aan een diploma. Er zou toch een manier moeten zijn dat mensen die aan een bepaalde job beginnen zonder juist diploma (door bijvoorbeeld gebrek aan kandidaten of zo) en na verloop van tijd, door ervaring evenwaardig worden, kunnen genieten van dezelfde rechten en voordelen. Maar ik denk dat dit eigenlijk een andere discussie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard op dat punt zal iedereen weer akkoord zijn. De weg van de minste weerstand éh ? Globaal gezien werken er veel te veel mensen in sectoren waar ze nul komma nul voor gestudeerd hebben en genieten ze van hun graad zonder daar recht op te hebben ! Daar zit het hem.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk inderdaad ook dat dit een andere diskussie is. (en zouden diezelfde sektoren die nu teveel aandacht besteden aan een diploma, met het sisteem van Mambo niet blijven teveel aandacht besteden aan het 'gevalorizeerde mambo-diploma' ?) Bovendien ben ik van hetzelfde gedacht: ervaring moet (en wordt ook wel) gevalorizeerd. Onlangs ben ik wel verschoten van een 'voorstander van aandacht voor diploma's', toen die mij vroeg: door wie wilt ge geopereerd worden? Door een dokter of door een verpleegster met 25 jaar ervaring ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als je me vraagt wie ik het meest vertrouw in verband met een nieuw dak leggen bijvoorbeeld ... een pas afgestudeerde dakwerker zonder ervaring of een niet afgestudeerde die al wel vijfhonderd daken heeft gelegd dan is mijn keuze rap gemaakt ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pas afgestudeerde geschoolde arbeider in den bouw, begint niet met de kompleksere job van een nieuw dak te leggen. Een pas afgestudeerde arts, begint ook niet met een kompleksere job van een baaipaske te steken. Pertang, beiden hebben een papierke dat 'diploma' heet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T' is dan dus geen erkende en geregistreerde aannemer waar je riskeert 30% van zijn schulden te erven als hij zijn rsz en btw niet weet te betalen. ![]() tenzij je natuurlijk een niet erkende en niet gediplomeerde dakwerker in het zwart hebt waar je waarschijnlijk toch nog meer zult betalen dan bij de wel erkende en geregistreerde, verzekerde en gediplomeerde en die met garantie op de werken misschien een dagje langer maar dan toch dikwijls wat eerlijker bezig is. ![]() t' is kiezen in het leven. En toevallig ken ik één die al 8 jaar daken legt en nog zijn soldeerbout niet kan gebruiken. Ook geen dag naar school daarvoor geweest natuurlijk. Nochtans veel werk. Veel water binnen altijd ook. En ge moogt het gerust zeggen hoor dat ik daarvoor naar school ga, constructeur metalen daken met basis pannen en basis leien. Metaal dus, zink, koper, lood. En het gaat goed, heel goed zelfs. Op zink en koper zal ik minstens 10 jaar garantie kunnen geven, en als men uitzonderlijk nog eens een loden dak zal willen zelfs 50 jaar. Tegen die tijd ben ik wel al de pijp uit maar kom...dat is een detail.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2009 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |