![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() De Groot-Nederlandse gedachte is rond de Tweede Wereldoorlog inderdaad gekaapt geweest door figuren rondom Anton Musschert van de NSB. Echter, in de jaren twintig en dertig - dus vóór de Tweede Wereldoorlog -, toen termen als Groot-Nederland en Diets nog niet door nazistische smetten waren bezoedeld, waren er zogenaamde 'Dietse dagen' op Nederlandse universiteiten teneinde Vlaamse studenten de mogelijkheid te bieden colleges in het Nederlands te volgen. Op Belgische universiteiten was Nederlands nog helemaal niet zo vanzelfsprekend.
Thans wordt het Groot-Nederlandse ideaal ingebed in pragmatische en nuchtere visies over het gehele politieke spectrum en vindt dit ideaal ingang bij een brede laag onder de bevolking in zowel Vlaanderen als Nederland. Het komt nu eropaan om de latente gevoelens voor de hereniging om te zetten in concrete stappen in de vorm van media-aandacht en politieke bewustwording. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor wat betreft het 'stelletje schapen': Door op een open en rustige wijze aan iedereen de voordelen van een vereniging uit te leggen krijgen we steeds meer voorstanders vanuit het gehele politieke spectrum. Het vergt geduld, het is geen 'revolutie' maar dat willen we ook niet. Gewoon op een deftige manier de voordelen in kaart brengen en de nadelen inventariseren zodat er aan gewerkt kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeer bedankt, Vlijmscherp. Mogen wij u uitnodigen uw steun tastbaar te maken in de vorm van samenwerking met onze werkgroep?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment echt te weinig tijd. tot eind april zit praktisch elk weekend vol (basket basket basket en nog eens basket...)
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Dat de allochtonen / nieuwe Belgen in en rondom Brussel een belangrijke rol spelen in dit alles is evident. Vanuit waar ik naar het zuiden kijk zie ik echter niet veel actief gebeuren, hooguit dat de wal het schip keert. Maar als u koppelingen naar voorbeelden of getuigenissen hebt dan houd ik me aanbevolen. In elk geval rijd ik morgen naar Brussel om mijn geel/zwarte nummerplaat te laten zien, mijn euros te laten rollen in winkels die Nederlands spreken en mijn steentje aldus bij te dragen ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De vergadering was uitermate succesvol. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel begrijpelijk, maar dat geldt voor ons ook! Het ideaal van de hereniging moet het hebben van persoonlijke zelfopoffering; voor een omelet zijn onvermijdelijk gebroken eieren nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zal ik hem naar de droogkuis of de stomerij brengen ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Schepen
|
![]() Ge bedoeld geld halen bij het bankcontact?
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 30 oktober 2009 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Integendeel, alleen de Hollanderhaat van de Vlamingen ,is uitgebreid in de media aan de orde geweest, door Fortis en de Schelde. Nederland groeit eerder verder van Vlaanderen af dan er naar toe. Regelmatig kom ik in Vlaanderen en zie daar altijd vele Nederlanders. In Nederland boven de rivieren kom je nauwelijks Vlamingen tegen. Het is dus duidelijk dat de liefde van een kant moet komen en vroeg of laat houdt dit een keer op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() tja Amsterdam, het is niet omdat enkele politici zo zijn dat alle Vlamingen zo zijn.
stop nu eens met kamscheren, dank u. |
![]() |
![]() |