Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 15:54   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In bende, zo kennen we die laffaards wel ja.
Je zou er meer moeten kennen, jij
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:55   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
....,speel met een ander zijn voeten.
Dus onze taal kan u gestolen worden zoveel is duidelijk,waarom verhuis je dan niet man?
Ik wens niet met uw of een ander zijn voeten te spelen. Neen, dank u.
Naar aanleiding van alberto's stelling
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Toch wel, het Vlaams belang strijd voor de Vlaamse waarden.
Had ik graag geweten :
Wat zijn die Vlaamse waarden?; waarvoor ze strijden.

Indien jij in je voorbeeld niet kan vertellen wat die Vlaamse waarden zijn; hoef je niet grof te worden. Dat is toch geen Vlaamse waarde!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:56   #63
Marlboro
Banneling

Standaard

Het Vlaams Belang is niet te spreken over de beslissing van Vlaams minister Keulen om het gemeenteraadsbesluit van de gemeente Merchtem te vernietigen. Dat besluit bepaalde dat enkel het Nederlands mocht gebruikt worden op de woensdagse markt, en paste het marktreglement in die zin aan. Het Merchtemse besluit was nochtans ingegeven door de terechte zorg het Vlaams karakter van de gemeente te vrijwaren, en de verfransing tegen te gaan. Dat is overigens ook het – althans officiële – beleid van de Vlaamse regering.

Met deze beslissing creëert Keulen in de eerste plaats een enorm precedent. Hij geeft hiermee het volslagen verkeerde signaal dat anderstaligen, in dit geval handelaars, zich in onze regio helemaal niet hoeven aan te passen aan de officiële taal van de regio. Dat doet hij des te meer door er ook de reclameborden en prijslijsten bij te betrekken.

In de tweede plaats gebruikt Keulen een louter vormelijk-juridisch argument, dat bijzonder betwistbaar is. Als hij stelt dat het hier om een loutere relatie tussen privé-personen gaat, en dat bijgevolg het gebruik van de talen vrij is, dan slaat hij de bal mis. Het was uitgerekend de gemeente Merchtem zelf die erop wees dat de marktontvanger wettelijk gesproken niets anders dan het Nederlands kan en mag gebruiken en verstaan. Die redenering had Keulen gerust kunnen gebruiken om het besluit niet te vernietigen.

In de derde plaats is het volgens het Vlaams Belang niet aan de Vlaamse regering om initiatieven die het Vlaams karakter van de regio rond Brussel willen vrijwaren, te torpederen, en dan nog op hoogst betwistbare gronden. Dat Keulen en zijn Vlaamse regering eens een voorbeeld nemen aan de Franstaligen. Zij nemen aan de lopende band initiatieven die regelrecht indruisen tegen de taalwetgeving en het territorialiteitsbeginsel: Carrefour, taalgebruik in Brusselse ziekenhuizen en Brusselse administratie, het gebruik van het Frans tijdens gemeenteraden in de Zes… Telkens volgt een jarenlang durende gerechtelijke procedure. Keulen had de Franstaligen van eigen deeg een koekje moeten geven. Hij had het Merchtemse besluit nooit mogen vernietigen. Indien een Franstalige marktkramer bezwaar zou hebben, zou die zelf maar een jaren aanslepende procedure voor de Raad van State moeten opstarten. Gedurende al die tijd zou Merchtem een Vlaamse markt hebben gehouden. D�*t zou vanwege Keulen pas een signaal geweest zijn dat het de Vlaamse regering menens is met het behoud van het Vlaams karakter van de regio rond Brussel. Keulen doet, tot onze verbijstering, vandaag net het omgekeerde.

Het Vlaams Belang vraagt zich af in hoeverre de N-VA dit non-beleid nog kan blijven steunen, nu die partij moet vaststellen dat de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden zich ontpopt als objectieve bondgenoot van diegenen die de verfransing van onze regio op het oog hebben. Het Vlaams Belang zal in elk geval de minister hierover interpelleren.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:57   #64
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wens niet met uw of een ander zijn voeten te spelen. Neen, dank u.
Naar aanleiding van alberto's stelling

Had ik graag geweten :
Wat zijn die Vlaamse waarden?; waarvoor ze strijden.

Indien jij in je voorbeeld niet kan vertellen wat die Vlaamse waarden zijn; hoef je niet grof te worden. Dat is toch geen Vlaamse waarde!
Lees maar eens mijn 2 posts hierboven,dat is het weldegelijk wel maar dit zijn slechts 2 voorbeeldjes van de zovele die er zijn.
Oud 1 november 2009, 15:58   #65
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is niet te spreken over de beslissing van Vlaams minister Keulen om het gemeenteraadsbesluit van de gemeente Merchtem te vernietigen. Dat besluit bepaalde dat enkel het Nederlands mocht gebruikt worden op de woensdagse markt, en paste het marktreglement in die zin aan. Het Merchtemse besluit was nochtans ingegeven door de terechte zorg het Vlaams karakter van de gemeente te vrijwaren, en de verfransing tegen te gaan. Dat is overigens ook het – althans officiële – beleid van de Vlaamse regering.

Met deze beslissing creëert Keulen in de eerste plaats een enorm precedent. Hij geeft hiermee het volslagen verkeerde signaal dat anderstaligen, in dit geval handelaars, zich in onze regio helemaal niet hoeven aan te passen aan de officiële taal van de regio. Dat doet hij des te meer door er ook de reclameborden en prijslijsten bij te betrekken.

In de tweede plaats gebruikt Keulen een louter vormelijk-juridisch argument, dat bijzonder betwistbaar is. Als hij stelt dat het hier om een loutere relatie tussen privé-personen gaat, en dat bijgevolg het gebruik van de talen vrij is, dan slaat hij de bal mis. Het was uitgerekend de gemeente Merchtem zelf die erop wees dat de marktontvanger wettelijk gesproken niets anders dan het Nederlands kan en mag gebruiken en verstaan. Die redenering had Keulen gerust kunnen gebruiken om het besluit niet te vernietigen.

In de derde plaats is het volgens het Vlaams Belang niet aan de Vlaamse regering om initiatieven die het Vlaams karakter van de regio rond Brussel willen vrijwaren, te torpederen, en dan nog op hoogst betwistbare gronden. Dat Keulen en zijn Vlaamse regering eens een voorbeeld nemen aan de Franstaligen. Zij nemen aan de lopende band initiatieven die regelrecht indruisen tegen de taalwetgeving en het territorialiteitsbeginsel: Carrefour, taalgebruik in Brusselse ziekenhuizen en Brusselse administratie, het gebruik van het Frans tijdens gemeenteraden in de Zes… Telkens volgt een jarenlang durende gerechtelijke procedure. Keulen had de Franstaligen van eigen deeg een koekje moeten geven. Hij had het Merchtemse besluit nooit mogen vernietigen. Indien een Franstalige marktkramer bezwaar zou hebben, zou die zelf maar een jaren aanslepende procedure voor de Raad van State moeten opstarten. Gedurende al die tijd zou Merchtem een Vlaamse markt hebben gehouden. D�*t zou vanwege Keulen pas een signaal geweest zijn dat het de Vlaamse regering menens is met het behoud van het Vlaams karakter van de regio rond Brussel. Keulen doet, tot onze verbijstering, vandaag net het omgekeerde.

Het Vlaams Belang vraagt zich af in hoeverre de N-VA dit non-beleid nog kan blijven steunen, nu die partij moet vaststellen dat de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden zich ontpopt als objectieve bondgenoot van diegenen die de verfransing van onze regio op het oog hebben. Het Vlaams Belang zal in elk geval de minister hierover interpelleren.
Citaat:
Het Vlaams Belang is niet te spreken
Wat erg. Is het blok ooit "te spreken" geweest?
Niks veranderd dus.
Oud 1 november 2009, 15:59   #66
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moeten vooral Vlaamse waarden zijn die het VB verdedigt. Die zijn er dus niet.
Dat ze er niet zijn is uw conclusie, voor mij zijn ze er wel, ik herhaal het nog één keer, je moet ze willen zien, waarom zo moeilijk doen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:59   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik naar een winkel of markt ga dan vind ik dit in het nederlands alsook moet bijstaan en niet alleen in het frans of arabisch.
Wanneer ik in Brussel of Moeskroen winkel; wordt ik meestal tot bijna altijd geholpen in het Nederlands. Daar heb ik geen VB-er voor nodig.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 november 2009 om 15:59.
Oud 1 november 2009, 15:59   #68
Marlboro
Banneling

Standaard

Een bepaald links clubje doet wel eens meewarig over ‘die enge Vlamingen’ en hun ‘foute’ problemen. Zo kan men op webstekken allerhande soms op berichtjes botsen in de aard van “gelukkig dat er nog ‘openminded’ Belgen zijn en niet alleen maar van die enge Vlamingen”.

Het zijn wel dezelfde Vlamingen die allerlei pesterijen op taalvlak moeten verdragen natuurlijk. Taalproblemen die steeds – men kan zonder vrees te verliezen, met gelijk wie, een weddenschap afsluiten – in dezelfde richting gaan: overheden en/of bedrijven die het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen niet respecteren. En dan zwijgen we nog over de schrijnende toestanden in Brusselse ziekenhuizen waar dokters niet eens de elementaire beleefdheid opbrengen de taal van hun patiënten te spreken.

Zo is er het fenomeen van het hardleerse Ikea in Anderlecht, die er steeds weer in slaagt, ondanks alle taalwetgeving – die ook zij geacht wordt te kennen en te respecteren – tweetalige pamfletten in eentalig Nederlandstalige gemeenten te verdelen. In Brussel – op die manier is Ikea wel zeer consequent – worden dan weer eentalige Franstalige folders verspreid. Er zijn ons nochtans geen berichten bekend dat in Franstalige gemeenten eentalig Nederlandstalige folders gepost worden. Na herhaalde tussenkomsten van zijn mandatarissen roept het Vlaams Belang daarom op om de Ikeavestiging van Anderlecht te boycotten: Hier is geen sprake meer van vergissingen of kleine “menselijke fouten”, hier is alleen nog sprake van kwade wil. De gewone Vlaamse mensen van de streek worden geschoffeerd, niet het selecte bovenlaagje van ‘openminded Belgen’ natuurlijk.

Dat de ‘taaldruk’ niet zomaar een hersenschim is in het hoofd van enkele ‘enge Vlaams-nationalisten’, bewijst ook wat er in de Vlaams-Brabantse gemeente Merchtem (om maar dat typevoorbeeld te nemen) aan het gebeuren is. De anderstalige taaldruk is er zodanig toegenomen dat de burgemeester noodgedwongen moest tussenkomen. Op de plaatselijke markt brengen anderstaligen hun waren aan de man – niet alleen in het Frans, maar ook in het Arabisch. Burgemeester Eddie De Block vindt dit terecht niet door de beugel kunnen: “Wij zijn een Vlaamse gemeente. Boodschappen in het Frans, Arabisch, Engels of Chinees zijn uit den boze. Marktkramers die de nieuwe gemeentewet niet volgen, riskeren sluiting en in het ergste geval een jaar de toegang tot de markt ontzegd te worden”. Natuurlijk moet Marino Keulen dit gemeentereglement toetsen aan de wetgeving. Men kan alleen hopen dat hij voldoende gewicht aan de taalwetgeving zal verlenen, zodat de lokale bevolking niet het gevoelen krijgt dat zij goed is om te werken en te betalen, en voor de rest in alle talen haar mond mag houden.

Iedereen vindt het normaal in eigen land in de eigen taal te worden aangesproken, waar ook ter wereld. Alleen in Vlaanderen zou hetzelfde aanvoelen van een ‘enge ingesteldheid’ getuigen? Dan bestaat de wereld – met uitzondering natuurlijk van het verlichte clubje Belgische intellectuelen – alleen maar uit ‘enge Vlamingen’.

Zoals hier gezegt zijnde alsook in bepaalde ziekenhuizen je ernaar kan fluiten,allemaal zaken die niet kunnen.
In brussel in een mcdonalds werd ik vorige keer alleen maar in het frans aangesproken,de jonge dame kon geen nederlands of vertikte het gewoon om te spreken en ze verstond mij nochthans wel.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 november 2009 om 16:00.
Oud 1 november 2009, 16:01   #69
Marlboro
Banneling

Standaard

Nog niet genoeg;

Sinterklaas moet Frans spreken

01.11.2009 14.31u - Hoe ging dat liedje van Clouseau ook alweer? ‘On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen. Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land. In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant.’ Een straf staaltje van realiteitsontkenning, zo blijkt opnieuw. Zet u schrap.

De nieuwe Brusselse parlementsvoorzitter Françoise Dupuis (PS) weigert op sinterklaasdag een bezoek te brengen aan de kinderafdeling van het UZ in Jette. Want, dat ziekenhuis is Nederlandstalig… Je gelooft je eigen oren niet, maar de toffe PS-madame steekt haar motivatie niet weg: “Ik ben een Franstalige voorzitter en ik wil mijn eerste protocollaire bezoek niet aan een Nederlandstalige instelling afleggen.” Misschien moet iemand haar aan het verstand brengen dat Brussel een tweetalige hoofdstad is, waar Vlamingen en taalwetten gerespecteerd moeten worden.

De beslissing over de locatie van het jaarlijkse sinterklaasfeest voor zwaar zieke kinderen was tot nu toe een dossier dat de administratie in alle vrijheid regelde, maar Dupuis heeft de administratie nu de opdracht gegeven om het feestje ergens anders te organiseren. Dat ruikt naar racisme. Wie is er hier ziek eigenlijk? Wie nu nog niet begrijpt dat er met die mensen geen land te bezeilen valt, zal het wel nooit snappen.
Oud 1 november 2009, 16:02   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik naar een winkel of markt ga dan vind ik dit in het nederlands alsook moet bijstaan en niet alleen in het frans of arabisch.
Marlboro vindt dat.
Ik vind dat de prijzen stukken lager zouden moeten zijn.
Mijn buurman vindt dat een koranvers aan de kraam zou moeten hangen.
Mijn buurvrouw vindt dat de rokken die men verkoopt langer zouden moeten zijn.

En d�*n?
Oud 1 november 2009, 16:02   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat ze er niet zijn is uw conclusie, voor mij zijn ze er wel, ik herhaal het nog één keer, je moet ze willen zien, waarom zo moeilijk doen.
Waarom doe jij zo moeilijk? Ze zouden er zijn maar je wil ze niet bekend maken!
Oud 1 november 2009, 16:04   #72
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe helemaal niet moelijk, diegene die moeilijk doen zijn de mensen die Vlaamse gewoonten en waarden niet willen zien.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 16:04   #73
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mensen als u altijd maar vragen en alleen vragen kunnen stellen maar zelf niet de minste moeite voor iets doen,daarom.
Oud 1 november 2009, 16:05   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niet genoeg;

Sinterklaas moet Frans spreken

01.11.2009 14.31u - Hoe ging dat liedje van Clouseau ook alweer? ‘On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen. Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land. In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant.’ Een straf staaltje van realiteitsontkenning, zo blijkt opnieuw. Zet u schrap.

De nieuwe Brusselse parlementsvoorzitter Françoise Dupuis (PS) weigert op sinterklaasdag een bezoek te brengen aan de kinderafdeling van het UZ in Jette. Want, dat ziekenhuis is Nederlandstalig… Je gelooft je eigen oren niet, maar de toffe PS-madame steekt haar motivatie niet weg: “Ik ben een Franstalige voorzitter en ik wil mijn eerste protocollaire bezoek niet aan een Nederlandstalige instelling afleggen.” Misschien moet iemand haar aan het verstand brengen dat Brussel een tweetalige hoofdstad is, waar Vlamingen en taalwetten gerespecteerd moeten worden.

De beslissing over de locatie van het jaarlijkse sinterklaasfeest voor zwaar zieke kinderen was tot nu toe een dossier dat de administratie in alle vrijheid regelde, maar Dupuis heeft de administratie nu de opdracht gegeven om het feestje ergens anders te organiseren. Dat ruikt naar racisme. Wie is er hier ziek eigenlijk? Wie nu nog niet begrijpt dat er met die mensen geen land te bezeilen valt, zal het wel nooit snappen.
En d�*n? Komt er geen Sinterklaas?
OK, geen RKK-publiciteit met een namaakbisschop en een kruis. Schitterend
Oud 1 november 2009, 16:06   #75
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is dat alles dat er is als Vlaamse waarden?

Een partij staat voor een aantal zaken, dat is voor elke partij zo.
Zou een lijst met 100 waarden je gelukkiger maken?
Je vroeg achter waarden, ik heb je er idd één gegeven.

Mss zijn er nog een hele hoop naast, mss ook niet. Ik lig er niet wakker van en ga het ook voor jou niet gaan opzoeken.

Die één heeft nml betrekking op tal van aspecten in onze maatschappij.
Zelfrespect is de waarde die er zou moeten voor zorgen dat je je niet laat bestelen, vernederen, misbruiken, bedriegen, ...
Zelfrespect is verwachten dat gasten jouw taal en gewoonten leren en er zich aan aanpassen in plaats van de omgekeerde redenering.
Voor mij neemt het VB op vlak van al deze zaken zeer verdedigbare standpunten in.
Je kan ook het omgekeerde bepleiten of in praktijk brengen.
Gebeurt trouwens naar mijn mening wat veel door andere partijen, al hebben deze ook stuk voor stuk hun kwaliteiten en verdedigbare programmapunten.

De kern van de zaak is niet hoeveel waarden het VB verdedigt.
De kern is veeleer ben je het al dan niet eens met de zaak die zij menen te moeten verdedigen.
Met andere woorden:
Zijn er systematische en eezijdige geldtransferten van Vlaanderen onder het grote Belgische verband.
Indien ja, zijn we daar dan mee akkoord of niet (zelfrespect).
Moeten wij grote hoeveelheden nieuwkomers voor lief nemen en vervolgens ons aanpassen aan hun wensen of mogen we dat ook beleefd weigeren (zelfrespect).
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 16:06   #76
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Marlboro vindt dat.
Ik vind dat de prijzen stukken lager zouden moeten zijn.
Mijn buurman vindt dat een koranvers aan de kraam zou moeten hangen.
Mijn buurvrouw vindt dat de rokken die men verkoopt langer zouden moeten zijn.

En d�*n?
Wij leven in een westers land en in vlaanderen daar waar onze voertaal het nederlands is en daar moet je je aanhouden.
Als ik in vlaanderen of alsook brussel en ronse een winkel binnenstap dan moeten deze er in het nederlands bijstaan.

Dus jij vind het oke dat als ik in gent of wetteren ofzo in een delhaize of weet ik veel welke binnennstap en alles in het frans of arabisch staat en dus niet in het nederlands,dat is dus uw punt,proficait man.Jij bent een echte grap weet je dat.
Oud 1 november 2009, 16:06   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mensen als u altijd maar vragen en alleen vragen kunnen stellen maar zelf niet de minste moeite voor iets doen,daarom.
ttz dat jij iets zegt maar 't niet kan staven?Tsja, een probleem, hé...
Oud 1 november 2009, 16:08   #78
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Een partij staat voor een aantal zaken, dat is voor elke partij zo.
Zou een lijst met 100 waarden je gelukkiger maken?
Je vroeg achter waarden, ik heb je er idd één gegeven.

Mss zijn er nog een hele hoop naast, mss ook niet. Ik lig er niet wakker van en ga het ook voor jou niet gaan opzoeken.

Die één heeft nml betrekking op tal van aspecten in onze maatschappij.
Zelfrespect is de waarde die er zou moeten voor zorgen dat je je niet laat bestelen, vernederen, misbruiken, bedriegen, ...
Zelfrespect is verwachten dat gasten jouw taal en gewoonten leren en er zich aan aanpassen in plaats van de omgekeerde redenering.
Voor mij neemt het VB op vlak van al deze zaken zeer verdedigbare standpunten in.
Je kan ook het omgekeerde bepleiten of in praktijk brengen.
Gebeurt trouwens naar mijn mening wat veel door andere partijen, al hebben deze ook stuk voor stuk hun kwaliteiten en verdedigbare programmapunten.

De kern van de zaak is niet hoeveel waarden het VB verdedigt.
De kern is veeleer ben je het al dan niet eens met de zaak die zij menen te moeten verdedigen.
Met andere woorden:
Zijn er systematische en eezijdige geldtransferten van Vlaanderen onder het grote Belgische verband.
Indien ja, zijn we daar dan mee akkoord of niet (zelfrespect).
Moeten wij grote hoeveelheden nieuwkomers voor lief nemen en vervolgens ons aanpassen aan hun wensen of mogen we dat ook beleefd weigeren (zelfrespect).
Ze hebben liever zoals bij de moslims dat je je vrouw zou mogen slaan en verplicht worden een hoofddoek te dragen,zie je het niet?Er zou ook alleen nog frans en arabisch mogen gesproken worden overal zoals in ziekenhuizen en scholen enz...
Oud 1 november 2009, 16:08   #79
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zachte Anarchist Bekijk bericht
Hallo-wéén
Néén.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 16:09   #80
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ttz dat jij iets zegt maar 't niet kan staven?Tsja, een probleem, hé...
Vlaamse waarden en normen en taal heb ik hier net gepost,dat is ervoor zorgen je je taal behoud en niet laat verfransen of waar je alleen nog in het arabisch terecht kan.En nogmaals;jij vind dus als je een delhaize of waar dan ook binnegaat er nergens geen nederlands moet staan of gesproken worden door de kassiersters?Goed om weten,dat zegt dus meteen alles over u.

Het gezing behoort evenzeer tot de vlaamse waarden en normen enz....

Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 november 2009 om 16:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be