Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2009, 11:23   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij zijt als ouwe zak of gleuf dan weer helemaal vrijgevochten en helemaal geen nekhijger.

Wij de oude zakken hebben u jonge hijger vrijgevochten van de paternalistische onderdrukking.

En wat hebben wij aan u te danken...groen blaadje?
Oud 3 november 2009, 11:28   #62
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij de oude zakken hebben u jonge hijger vrijgevochten van de paternalistische onderdrukking.

En wat hebben wij aan u te danken...groen blaadje?
Niks, dat zeg ik toch niet.
Bedankt trouwens...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 3 november 2009 om 11:32.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 11:34   #63
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het zo dat u wilt ontkrachten wat ik zei over dingen in het algemeen: door voorbeelden van uzelf als buitenbeentje te geven?
Ik ben helemaal geen buitenbeentje. Toch niet in Antwerpen. En dit beperkt zich niet tot deze stad, in zowat alle steden ter wereld zul je weinig inteelt aantreffen, uitzonderlijke gevallen als incestueuze relaties daarbuiten gelaten. Enkel in afgezonderde gemeenschappen komt dat voor. Een gebied als het huidige België , en eigenlijk heel Europa , door de eeuwen heen geteisterd door onophoudelijke oorlogen, en daarbij horende massale verkrachtingen, zullen wel voldoende variatie in hun genenpoel hebben om niet de effecten van inteelt te ondergaan. Ik ken hopen mensen met aangetrouwde familieleden van andere dan Vlaamse of Waalse afkomst. Elk van die mensen brengt wat variëteit mee in de genen van de betreffende familie. Je ziet zelf dat je redenering gebouwd is op drijfzand...
Lees ook dit eens even : nl.wikipedia.org/wiki/Inteelt
de Wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 11:36   #64
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Docent, én daarnaast bendeleider als hobby.
Bendeleider ? Van een bende criminelen ? Het soort dat enkel hard geweld verstaat ?
Oud 3 november 2009, 11:39   #65
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten toch op iemand kunnen schieten hé, we zijn nu eenmaal nogal gewelddadig opgegroeid.

De jeugd vind wel van zichzelf dat ze agressief zijn, maar die zijn op hun beurt toch maar volgzame goedzakken.

Voor hun is alles goed.
Inderdaad. Onze moeizaam opgebouwde sociale wetgevingen worden één per één afgebroken, en de moslims zijn de baas op straat, maar wat doet onze " agresieve " en " ongedisciplineerde " jeugd ? Playstation spelen, forummen, en voor de meest assertieve onder hen, af en toe eens naar een betoging, wat rondlopen met een plakkaat of vlag, en hier en daar een auto of een ruit die niks misdaan heeft kapot kloppen...Ga daar mee naar de revolutie !!
Oud 3 november 2009, 11:40   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Wandelaar Bekijk bericht
Inderdaad. Onze moeizaam opgebouwde sociale wetgevingen worden één per één afgebroken, en de moslims zijn de baas op straat, maar wat doet onze " agresieve " en " ongedisciplineerde " jeugd ? Playstation spelen, forummen, en voor de meest assertieve onder hen, af en toe eens naar een betoging, wat rondlopen met een plakkaat of vlag, en hier en daar een auto of een ruit die niks misdaan heeft kapot kloppen...Ga daar mee naar de revolutie !!
welke revolutie?
Oud 3 november 2009, 12:48   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Compleet naast de kwestie. Maar ik ben blij dat ge u daarmee nog kunt amuseren. Wie kan dat nog tegenwoordig? Iedereen moet vandaag de dag van die vergezochte cynische genadeloze galgenhumor hebben...
oh Bhairav, ik kan mij met veel dingen amuseren hoor, ik heb eigenlijk bijna de hele dag door plezier, breedspectrumhumor, hopla weer een nieuw woord voor google bij de weg.

het doet mij nu ook weer enorm veel plezier overigens.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 13:01   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herr Flick: een iets laarslikkeriger uniform misschien? Maar ook niet TE, dan beginnen de mensen te lachen...
Serieus: mensen zijn weldegelijk anders dan vroeger. Mensen lopen anders, hebben een andere blik in de ogen, denken anders. Het paternalisme heeft gewoon afgedaan. Punt.

Dat bedoel ik met geen operette uniform he,

dat mensen anders denken, ja dat zal wel, dat is ook zo, evolutie noemt dat, maar dat verklaart nog altijd niet waarom ze geen respect meer denken te moeten tonen voor : Leeraars, dokters, flikken, spoorwegbeambten... mensen die maw ook maar hun job uitvoeren.

Nu ben ik ook wel van het princippe ze moeten hun job goed doen, nen doktoor die een beetje den onozelen komt uithangen omdat hij denkt van mij voor t zotje te kunnen houden, die zet ik ook op zijn plaats. Maar als die mens zijn job kent, en degelijke uitleg verschaft of een oplossing zoekt voor een probleem dan heb ik daar wel respect voor, veel zelf.

Maar dan zijn we terug bij de opvoeding, iemand die zijn manieren kent, weet wanneer hij moet spreken en wanneer hij moet zwijgen ook. En als ge iets moet / moogt zeggen, dat ge da op een deftige manier doet.

Als ne flik u tegenhoud voor een of andere reden, dan zegt ge vriendelijk tegen die mens dat ge het gaat oplossen, of ge betaald de boete, of ge doet wat van u gevraagd wordt. Pakt da sportief op, ge hebt gespeeld en verloren he... Ene keer ben ik ook met die mannen in discussie gegaan maar ik had dan ook 100 % gelijk, maar ben wel beleefd gebleven he
Oud 3 november 2009, 13:19   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is normaal ook. Ik heb niet zo'n hoge dunk van mensen die dat zomaar aanvaarden. U had waarschijnlijk een goeie reden om een fles op zijn kuttekop te slagen.

En als mensen dan niet anders zijn, volgens u. Waarom is het beleid dan veranderd? Moeten weeral die vuile linksen zijn zeker?
Het is gewoon een feit dat mensen anders zijn dan vroeger, mensen zijn bijvoorbeeld niet zo inteelterig meer als toen. Dat zegt zelfs mijn katholieke pilaarbijtende grootmoeder.
kijk ge kunt al dan niet een goeie reden hebben om op die flik zijne kop te slaan met een fles.

maar als zijn collega`s u dan met hune matrak te lijf gaan moet ge dat inderdaad maar aanvaarden, ... ge speelt, verliest, dus ge krijgt kletsen, ... that`s life.
Oud 3 november 2009, 15:06   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Wandelaar Bekijk bericht
Mensen waren vroeger niet slimmer, niet dommer en even gewelddadig en ongedisciplineerd als vandaag. Ik heb indertijd nog in het gevang terecht gekomen omdat ik een fles op een flik zijn hoofd stukgeslagen had. Zijn collega's hebben het mij wel betaald gezet, en het verschil zit hem hier : ik aanvaardde dat ze terug sloegen. Vandaag word er dan " fascist " geroepen naar die flikken.
Toen was 't "stoemme pandoer" of "loempe gardeville, hedde aa auwers van kant gemoakt , da ge polies ze gewoarre?"
Andere woordenschat...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2009 om 15:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 15:11   #71
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toen was 't "stoemme pandoer" of "loempe gardeville, hedde aa auwers van kant gemoakt , da ge polies ze gewoarre?"
Andere woordenschat...
De ouders van kant maken, dat was voor de gendarmerie. Die moesten inderdaad een papier ondertekenen dat zij in geval van opstand of revolutie zelfs op hun familie zouden schieten, moest dat nodig blijken. Enfin, dat heeft men mij toch meermaals verteld. Ik heb dat papier nooit gezien.
Oud 4 november 2009, 08:41   #72
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Dat deed u vooral niet uit eigenbelang.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 09:57   #73
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
welke revolutie?
Degene die nooit zal plaatsvinden met deze futloze jeugd, gevoed met Mac Donald's hamburgers, electronic games , en drugs.
Oud 4 november 2009, 10:01   #74
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Natuurlijk. Dat deed u vooral niet uit eigenbelang.
Dat doet niet terzake. Feit is dat de huidige jeugd er van geprofiteerd heeft...Op een slechte manier blijkbaar, want ze zijn er écht niet op vooruit gegaan. Mischien word het tijd terug verplichte legerdienst in te voeren, en lijfstraffen op school, om jullie wat respect in te hameren, en volwassenen van julie te maken, die niet tot hun 30 jaar in moeders rokken blijven hangen.
Oud 4 november 2009, 11:52   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Om eens terug te komen op de draad:

men verwijt die jonge flikken geen dissipline te hebben.

Maar wat betekent dat konkreet?

Ik vermoed dat het niet betekent dat ze krimineel zijn (vb. diefstallen plegen, verkeersongevallen met vluchtmisdrijf en alkohol .... ) want krimineel is toch iets anders dan gedisiplineerd zijn.

Ik versta onder gedisiplineerd zijn:
- je werk goed doen, oa door op tijd aanwezig te zijn; door voldoende uitgerust te zijn zodat je behoorlijk je werk goed kan doen
- je werk dan ook goed te doen, van de eerste minuut tot de laatste minuut
- door beleefd, korrekt en kollegiaal, lwoijaal te zijn tegenover kollega's, sjefs en ondergeschikten
- door je te gedragen tegenover de klant, zoals de baas het wil ...

En dus: heeft iemand op het forum hier klachten over die dinges ? En eventueel spesifiek van jonge broekjes van agenten?

Allez, voor mezelf, ik heb ze eens nodig gehad omdat een nietsnut met zijn auto tegen mijn omheining gereden was. Die flikken waren zowat net geen dertiger en een 25'er.
Geen klagen van eigenlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be