![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest, tachtig procent, dat zijn pas de echte parasieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frictiewerkloosheid, een gebrek aan jobs en een aantal bruggepensionneerden in wording die uitkeringen trekken (teneinde de loonkosten van hun voormalige werkgever wat te drukken)...
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maaar ik gebruik het woordje parasieten omdat het onlangs weer tegen mij gebruikt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Ik heb meer kaas gegeten van slavische talen dan jij van geschiedenis. Gelieve dan ook niet te vergelijken met dingen die je niet kent. Ik spreek hier ook geen Russisch.
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens zolang er Polen moeten ingevoerd worden om te werken, is er iets mis met het systeem. En het probleem ligt niet bij de 30.000 waarover sprake in deze topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt u dat werklozen minder zelfmoord plegen (want zij kennen geen arbeidsritme) en de ambtenaren ietske minder (volgens sommige niet-ambtenaren dan toch) ?
Aai dont tink so.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is niet echt nieuws... Ik vermoed dat de VDAB door dit nog eens onder de aandacht te brengen, de politici ertoe wil aanzetten om voor die mensen een betere oplossing te vinden. Want alhoewel ze niet kunnen werken (en de redenen daarvoor zijn erg uiteenlopend), worden ze toch om de haverklap opgeroepen voor sollicitaties, opleidingen of controles. Dat is niet alleen verspilling van middelen, maar bovendien ook alles behalve aangenaam en motiverend. Het gaat immers echt niet om mensen die niet willen werken (vaak integendeel zelfs), maar om mensen die het niet kunnen. Hun uitkering zal overigens lang niet genoeg zijn om normaal van te kunnen leven. Begrijp niet goed dat er mensen zijn die hun situatie schijnen te benijden. En nog minder wat zij dan met deze mensen zouden willen aanvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het idee dat iemand die niet geschikt is om te werken in het normale arbeidscircuit, dat per definitie wel moet zijn om in beschutte werkplaatsen te werken, slaat overigens al evenzeer op niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beschuttende werkplaats moet (of zou moeten) het werk zodanig aanpassen dat de betrokken brave mens er zich wel kan nuttig maken. En ik denk ook niet dat één zinnig mens zegt dat er geen mensen zijn die dan zelfs in dat sirkwie niet meer mee zouden kunnen. Vergelijk eens met de scholen. Het prinsipe is dat ieder kind zoveel als mogelijk onderwijs moet kunnen volgen. Desnoods in het Bijzonder Onderwijs. En helaas voor grote uitzonderingen is dat zelfs niet mogelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat je langdurig beperkt om ten volle in het arbeidsleven te stappen dus. Het missen van een vingerkootje aan je linker pink mag dan wel een handicap zijn, een arbeidshandicap zal dat wel niet geven. Arbeidsgehandicapt zijn bijv. mensen met zintuigelijke handicaps (doof, blind), mentale handicaps, langdurige psychische problemen (schizofrenie, ernstige en langdurige verslavingsproblematiek, psychotrauma,...), ontwikkelingsproblemen (autisme,...), chronische ziekten (ziekte van crohn, rugproblemen,...). Een arbeidshandicap betekent niet dat je niet kan werken - er zijn mensen die wel kunnen werken en mensen die niet kunnen werken. De meeste mensen met een arbeidshandicap zijn in staat tot dagbesteding (normaal economisch circuit, beschutte en sociale werkplaatsen, dagcentra) al is het natuurlijk niet zo evident voor hen om een job te vinden (getuige de grotere werkloosheid onder mensen met een arbeidshandicap en de moeilijkheden die je als trajectbegeleider kunt ondervinden als je hen wil helpen op zoek naar een job). Sommigen kunnen niet, of tijdelijk niet, werken. Iemand met een diepe mentale handicap zal niet kunnen werken, ook niet in dagcentra, dat lijkt me voor zich te spreken. Iemand met een verslavingsproblematiek zal bijv. eerst moeten afkicken voor er enig werk mogelijk is, maar veelal blijft er daarna toch een handicap over (cognitieve en lichamelijke problemen). Iemand met schizofrenie kan gewoon niet werken tijdens een psychotische opstoot, eens gestabiliseerd is dat soms wel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees de draad. Ik pleit voor meer van zulke sentra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie je voor aangepaste BW's pleiten zodat mensen voor wie BW nu te hoog gegrepen is er zich wel nuttig kunnen maken... je denkt dus dat iedereen economisch rendabele arbeid kan leveren? ik denk van niet hoor. een BW is een bedrijf eh. Meestal een vzw ja, maar die moeten hun producten ook nog verkocht krijgen eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Bent u eigenlijk wel goed geïnformeerd over de zelfmoordintenties van de werkers en de werklozen?
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2009 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen kunnen de hoge werkdruk niet meer aan en plegen zelfmoord, anderen worden minder efficient en raken werkloos, en plegen zelfmoord, sommige werklozen raken depressief en plegen zelfmoord, en sommige depressieveling ontdekken dat het allemaal nog wel meevalt uiteindelijk en schikken zich in hun lot, waarna ze kunnen parasiteren en weer gelukkig worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |