Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2009, 10:33   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik behoor niet tot de risikogroep.

Dus zal ik betalen voor dat spuitje.

Net zoals ik zal betalen voor het gewone seizoensgriep-spuitje. Zoals al vele voorgaande jaren.

Het is niet omdat een paar halfgare sufferds wat anti-reklame maken, dat ik minder vertrouwen heb in de geneeskunde. (het is niet omdat het op youtube komt, dat het wetenschappelijk juist is ...)

Ik vermoed ook dat een vaksinasie eigenlijk kwasi op hetzelfde neerkomt als op een bus of trein stappen waar toevallig ook een reeds besmette persoon op zit. Je krijgt dan wat virus in uw teelballen gesmeten en dan kan je lichaam beginnen werken.
Met het 'echte' virus heeft je lichaam iets minder kans om het virus te overwinnen zonder ziek te worden.
Vaksinasie heeft dus niks te maken met "je lichaam niet weerbaar houden".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:44   #62
Jukes
Parlementslid

Standaard

Haast en spoed is zelden goed. In een interview meldt professor dr. Leroux-Roels van het CEVAC (Centrum voor Vaccinologie) aan het Universitair Ziekenhuis van Gent:

"Omdat de nood aan vaccins tegen de Mexicaanse griep heel groot en hoogdringend is, besloten de instanties eerder al om de testprocedures voor het vaccin te verkorten. Daarom zullen ze bijvoorbeeld niet uitgebreid op proefdieren getest worden, maar werd vrijwel meteen gestart met klinische proeven bij de mens." De prof meldt ook nog dat "de volledige studie één jaar zal duren, maar dat dat niet belet dat de vaccins al vroeger worden toegediend".
Aan de studie nemen 128 (!) proefpersonen deel.

(Citaat uit 'Punt' het personeelsmagazine van de Universitair Ziekenhuis Gent).

De prof geeft dus onomwonden toe dat dit vaccin veel minder uitgebreid en lang is getest dan gebruikelijk, op een heel klein staal van vrijwilligers, en dat de testprocedure bovendien nog in volle gang is. Toch besluit hij: "wie zich de komende maanden laat inenten tegen de Mexicaanse griep, zal in elk geval op beide oren kunnen slapen: het vaccin is veilig en doeltreffend". Blijkbaar hebben ze een performante glazen bol in het UZ van Gent.
Oud 7 november 2009, 11:45   #63
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik behoor niet tot de risikogroep.

Dus zal ik betalen voor dat spuitje.

Net zoals ik zal betalen voor het gewone seizoensgriep-spuitje. Zoals al vele voorgaande jaren.

Het is niet omdat een paar halfgare sufferds wat anti-reklame maken, dat ik minder vertrouwen heb in de geneeskunde. (het is niet omdat het op youtube komt, dat het wetenschappelijk juist is ...)

Ik vermoed ook dat een vaksinasie eigenlijk kwasi op hetzelfde neerkomt als op een bus of trein stappen waar toevallig ook een reeds besmette persoon op zit. Je krijgt dan wat virus in uw teelballen gesmeten en dan kan je lichaam beginnen werken.
Met het 'echte' virus heeft je lichaam iets minder kans om het virus te overwinnen zonder ziek te worden.
ben 65, en eb nog nooit een griepspuitje gehad. desondanks wel al een verkoudheid gehad, maar nog geen griep.
heb mijn paarden eens laten enten, en ze waren alle 4 ziek!
de griepspuit is brol. hoe kan men een vaccinatie ontwikkelen als men nog niet weet hoe de virus er zal uit zien?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 12:12   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Haast en spoed is zelden goed. In een interview meldt professor dr. Leroux-Roels van het CEVAC (Centrum voor Vaccinologie) aan het Universitair Ziekenhuis van Gent:

"Omdat de nood aan vaccins tegen de Mexicaanse griep heel groot en hoogdringend is, besloten de instanties eerder al om de testprocedures voor het vaccin te verkorten. Daarom zullen ze bijvoorbeeld niet uitgebreid op proefdieren getest worden, maar werd vrijwel meteen gestart met klinische proeven bij de mens." De prof meldt ook nog dat "de volledige studie één jaar zal duren, maar dat dat niet belet dat de vaccins al vroeger worden toegediend".
Aan de studie nemen 128 (!) proefpersonen deel.

(Citaat uit 'Punt' het personeelsmagazine van de Universitair Ziekenhuis Gent).

De prof geeft dus onomwonden toe dat dit vaccin veel minder uitgebreid en lang is getest dan gebruikelijk, op een heel klein staal van vrijwilligers, en dat de testprocedure bovendien nog in volle gang is. Toch besluit hij: "wie zich de komende maanden laat inenten tegen de Mexicaanse griep, zal in elk geval op beide oren kunnen slapen: het vaccin is veilig en doeltreffend". Blijkbaar hebben ze een performante glazen bol in het UZ van Gent.
Maar mocht ge iets ernstigs tegenkomen, en ge moet u laten opereren door diene prof, dan zou'd'em wel blindelings geloven.

En als ge gelooft dat het vaksin nog niet genoeg getest is, hoe kunnen die oelewappers die zo beweren dat het zo'n slecht vaksin is dat dan wel weten ? Uit diezeldfe te weinig aantal testen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 november 2009, 12:16   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ben 65, en eb nog nooit een griepspuitje gehad. desondanks wel al een verkoudheid gehad, maar nog geen griep.
heb mijn paarden eens laten enten, en ze waren alle 4 ziek!
de griepspuit is brol. hoe kan men een vaccinatie ontwikkelen als men nog niet weet hoe de virus er zal uit zien?
Zijn uw kleinkinderen ingeënt tegen de gangbare kinderziektes waartegen ingeënt wordt ?

post skrotum: voor ik begonnen ben met me jaarlijks te laten vaksineren tegen griep, had ik ook maar eens een griep om de tien of vijftien jaar.

Maar waartoe dient de vooruitgang, als ge er geen gebruik van maakt ?

Ik ben niet graag ziek, dus neem ik liever een spuitje.

Doe jij gerust wat jij wil. Behalve mensen bang maken voor een scheet.

Oud 7 november 2009, 12:16   #66
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar mocht ge iets ernstigs tegenkomen, en ge moet u laten opereren door diene prof, dan zou'd'em wel blindelings geloven.
In géén geval. Ik zou zeker een second opinion willen, en allicht zelfs een derde en een vierde. Mijn vertrouwen in de klassieke medische stand is niet zeer groot. Ik heb ze al iets te veel en te vaak grove fouten weten maken in mijn kennissenkring. Ze hebben bovendien mijn stiefvader vermoord, door nalatigheid en aperte onkunde.
Oud 7 november 2009, 14:08   #67
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Gans dat varkensgriep gedoe is ZWAAR overgehyped! Ik raad mensen sowieso aan zich NIET te laten vaccineren. Idem voor de gewone griep. 2 collega's van mij hadden zich laten vaccineren en nog geen week later zaten ze al thuis met.... juist ja, de griep.
Dat kan goed kloppen. Het duurt 10d voor het vaccin werkt...

Citaat:
Sowieso moeten mensen maar eens terug wat weerstand leren kweken.
Door vaccinatie kweek je juist weerstand.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:09   #68
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Weiger het nemen van de Vaccin. Neem grote hoeveelheden, VItamine C, Uw dagelijke hoeveelheid Vitamine D3 (levertraan) en KNOFLOOK.

Hilarisch!

Oud 7 november 2009, 14:12   #69
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd. Een vaccinatie stimuleert je immuunsysteem gewoon op dezelfde manier als contact met een ziekte dat doet.
Oud 7 november 2009, 14:12   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat kan goed kloppen. Het duurt 10d voor het vaccin werkt...

Door vaccinatie kweek je juist weerstand.
Jij had je vaccin al, hoe komt't dat je nog durft in leven te zijn? Volgens die geleerde posters hier is dat vaccin dodelijk.

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:13   #71
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

In de jaren eind 60 tot begin 70 werden zwangere vrouwen ook ingeent met een vaccin (waarvan de naam mij ontsnapt) . Nadien kwam uit dat velen miskramen hadden en gehandycapte kinderen!

Ik heb totaal geen vertrouwen in multinationals die op het einde van hun kwartalen winstcijfers moeten voor leggen aan hun aandeel houders! Denk je echt dat die begaan zijn met onze gezondheid?
Als iedereen gezond is zitten zij zonder verkoop...

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:14   #72
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Mijn vertrouwen in de klassieke medische stand is niet zeer groot.
Neen, gij hebt vertrouwen in knoflook, levertraan en vitamine C.
Geloof je ook in acupunctuur? Aura-genezing?

Als je qua behandeling van ziektes terug wil naar de prehistorie, doe dat dan maar, maar sleur anderen niet met u mee in uw graf. Wij sterven liever niet van TBC, te behandelen kankers, longontsteking,...
Oud 7 november 2009, 14:16   #73
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij had je vaccin al, hoe komt't dat je nog durft in leven te zijn? Volgens die geleerde posters hier is dat vaccin dodelijk.

Idd

Heb mijn vaccin tg de Mexicaanse griep nu een 12tal dagen geleden gehad. Zou dus immuun moeten zijn nu.
Oud 7 november 2009, 14:16   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Weiger het nemen van de Vaccin. Neem grote hoeveelheden, VItamine C, Uw dagelijke hoeveelheid Vitamine D3 (levertraan) en KNOFLOOK.

Dat zal U al veel beter sterken dan al die rommel die ze je willen inspuiten !

...
Hilarisch inderdaad.

Dokter Lecomte is terug. Hij is opgestaan uit de doden. Hij zal toch 1000 jaar worden.

Daarnaast zal het ook helpen tegen de varkensgriep, als ge 's nachts gaat slapen met een ajuin onder uw oksel. Is bij de weg ook goed tegen zweetvoeten.

Onnozelaar.

Oud 7 november 2009, 14:17   #75
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

om moedeloos van te worden ...
(oeps: slaat natuurlijk niet op lomeanor en De schoofzak)

Laatst gewijzigd door Firestone : 7 november 2009 om 14:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:17   #76
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
In de jaren eind 60 tot begin 70 werden zwangere vrouwen ook ingeent met een vaccin (waarvan de naam mij ontsnapt) . Nadien kwam uit dat velen miskramen hadden en gehandycapte kinderen!
1. We hebben al decennialang ervaring met griepvaccinatie. Compleet veilig voor zwangeren dus.

2. We merken dat zwangeren bijzonder vatbaar zijn voor zware complicaties van de mexicaanse griep. Hoog mortaliteitsrisico van deze griep bij zwangeren.

Conclusie: zwangeren tg mexicaanse griep vaccineren is een goed idee.
Oud 7 november 2009, 14:19   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ge moogt de mijne hebben, ik wil 'm niet. In het ziekenhuis waar mijn vriendin werkt hebben alle dokters de vaccin geweigerd. Behalve de vaccin kregen ze ook een formulier waarop ze de nevenwerkingen moeten opschrijven...

Het kan ni dat een vaccin op zo ne korten tijd ontwikkeld werd. De korte termijn effecten werden onderzocht, maar de lange termijn effecten?
Mag ik bij je verhaal van "het ziekenhuis waar je vriendin werkt" een paar grote vraagtekens plaatsen???

Mogen we weten welk ziekenhuis?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:20   #78
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Idd

Heb mijn vaccin tg de Mexicaanse griep nu een 12tal dagen geleden gehad. Zou dus immuun moeten zijn nu.
immuun? Dood(of halfdood) moest je zijn , volgens die "geleerde" posters hier! (Van mij mag je gerust griepvrij doorleven, uiteraard )

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2009 om 14:29.
Oud 7 november 2009, 14:21   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mag ik bij je verhaal van "het ziekenhuis waar je vriendin werkt" een paar grote vraagtekens plaatsen???

Mogen we weten welk ziekenhuis?
Ach, hij heeft 't druk met kutten crabben
Oud 7 november 2009, 14:21   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht

Ik heb totaal geen vertrouwen in multinationals die op het einde van hun kwartalen winstcijfers moeten voor leggen aan hun aandeel houders! Denk je echt dat die begaan zijn met onze gezondheid?
Als iedereen gezond is zitten zij zonder verkoop...
Dat was softenon. Hoe lang geleden was dat ? Ah ja.
Softenon is/was ook geen vaksin.

Er zijn natuurlijk nog wel medische blunders geweest sedertdien.

En als gij die medisijnenwereld niet vertrouwt, wil dat zeggen als ge suikerziekte mocht krijgen (wat ik u niet toewens natuurlijk) dat ge geen pilleke gaat pakken of als 't erger wordt, u geen inentingen gaat toedienen ?

Of als ge ernstig in de patatten geraakt, en men advizeert u van nen baaipas te laten zetten, .... niks opereren ... zo verder blijven leven ..??

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be