Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2009, 16:23   #61
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
What follows: Meer en meer een mes in je lijf voor je GSM of MP3.
Love is iets voor thuis. Erbuiten moet je voor je zelf opkomen, desnoods met geweld.
Ach, dat buitensporig gedrag moet zoals ik al zei hard aangepakt worden terwijl het manifesteert.
Maar terwijl we het bestraffen kunnen we ook al beginnen denken over een oplossing op lange termijn. Eentje die doeltreffender is en de zaken in kwestie dus kunnen voorkomen.

Zelfverdediging is inderdaad een recht dat niemand ons ooit mag ontnemen.
Oud 21 november 2009, 16:33   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het maakt mij geen reet uit of dit meisje ziek is en dus ontoerekeningsvatbaar is, een slechte juegd gehad heeft of dit al dan niet primair oergedrag vertoont.

Het is en blijft een moord op een kind en in mijn ogen mogen alle kindermoordernaars de doodstraf krijgen ook al zijn ze nog een kind.
Men kan perfect de doodstraf uitvoeren van het moment dat deze moordenaar 18 word.

dit had ook moeten gebeuren met die 2 jongetjes in engeland een aantal jaren terug die die baby op het spoor legde en zuur in de ogen deden en dan keken hoe een trein over een baby reed.

DE kinderen die dit doen zijn geen kinderen maar monsters, ze zijn misschien geschapen door een moderne egoistische samenleving en slechte ouders maar niettemin ligt in mijn ogen zo'n moord instinct niet bij de opvoeding of omgevingsfactoren.

Dus ook de doodstraf voor kinderen die andere vermoorden maar de uitvoering pas op 18 jaar.

Verder pleit ik voor een veel harde aanpak criminaliteit in het totaal en specifiek de jongeren criminaliteit.

Verder zou de legerdienst van 6 maanden verplicht moeten worden, ik denk dat dit wel goed zou zijn voor sommige jongeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Blow rustig verder yeahbaby.
Wat dat ziekig kind betreft; spuitje - genadeloos, snel met een beetje pijn!

Mensen, 't gaat hier over een kind van 15 jaar!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 16:48   #63
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Mensen, 't gaat hier over een kind van 15 jaar!
Kinderen die moorden zijn geen kinderen meer.
Oud 21 november 2009, 17:00   #64
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Het verschil tussen het fysiek lichaam van een kind hebben en het hebben van de denkvermogens van een kind, dat is een groot verschil, iets wat veel mensen niet willen erkennen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 17:12   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
IDD. En net daarom moeten wij HARDER tonen dat een gewelddadige maatschappij niet kan. En moet deze dus ook niet uitverbreed worden met sensatie zoals het laatste decennia manifesteert buiten alle proporties!
Je kan ze dat zoveel tonen als je wil; van zodra ze naar het nieuws kijken; zien ze een compleet ander voorbeeld.

Citaat:
Thuis, op school, in de reclame, op tv, in de krant, overal en altijd.
Love is the message.
Put love first in your life and all the rest will follow.
Dat komt toch ook weer niet overeen met de realiteit.

Natuurlijk moet je je kinderen thuis een warm, geborgen nest bieden; maar je bent niet het enige voorbeeld. Je bent wel de belangrijkste; maar niet de enige opvoeder van je kinderen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 17:20   #66
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan ze dat zoveel tonen als je wil; van zodra ze naar het nieuws kijken; zien ze een compleet ander voorbeeld.
Awel, juist daarom dat ik die maximalisering van geweld door middel van sensatie liever niet in de media heb Maar idd....

Citaat:
Dat komt toch ook weer niet overeen met de realiteit.
Toch mogen ze ook wat meer de beauty of life tonen... de wereld is al zo negatief tegenwoordig.

Citaat:
Natuurlijk moet je je kinderen thuis een warm, geborgen nest bieden; maar je bent niet het enige voorbeeld. Je bent wel de belangrijkste; maar niet de enige opvoeder van je kinderen.
Ik zal idd later mijn verantwoordelijkheid later op leraars moeten doorgeven tijdens de schooluren.
Dat heeft er eigenlijk niets met te maken, toch?
Wel kan ik verwachten dat de leerlingen op een deftige basis gescreend worden en zodus een waakzamer oog gehandhaafd kan worden. Zo heeft men al een "kleine" stap voorrang.

Zoals ik al zei, ik vraag me werkelijk af wat mensen drijft tot zulke wandaden als moord, seriemoorden, etc, etc... Ik begrijp echt niet wat er in iemands hoofd moet omgaan en juist hoe dat er in komt dat ze drijft tot zulke moordlustige daden.
Oud 21 november 2009, 18:12   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, juist daarom dat ik die maximalisering van geweld door middel van sensatie liever niet in de media heb Maar idd....
Ik ben ook niet te vinden voor de "gepaste beelden" bij elk nieuwsitem.
Ik denk niet dat een kind gewelddadig wordt van geweld te zien; maar wel als we dat kind leren dat geweld de oplossing is voor een conflict.

Citaat:
Toch mogen ze ook wat meer de beauty of life tonen... de wereld is al zo negatief tegenwoordig.
Er mag vooral wat meer genuanceerd worden; en wat meer achtergrond gegevens worden.

Citaat:
Ik zal idd later mijn verantwoordelijkheid later op leraars moeten doorgeven tijdens de schooluren.
Dat heeft er eigenlijk niets met te maken, toch?
Wel kan ik verwachten dat de leerlingen op een deftige basis gescreend worden en zodus een waakzamer oog gehandhaafd kan worden. Zo heeft men al een "kleine" stap voorrang.
Ik bedoel niet alleen leerkrachten; ook hun vrienden, TV, internet en vooral de maatschappij zelf. Wat leren we onze kinderen? Ze moeten presteren; ze moeten een diploma halen om later veel geld te verdienen; anders zijn het losers. Welk zelfbeeld hebben ze dan als ze niet voldoen aan de verwachtingen?

Citaat:
Zoals ik al zei, ik vraag me werkelijk af wat mensen drijft tot zulke wandaden als moord, seriemoorden, etc, etc... Ik begrijp echt niet wat er in iemands hoofd moet omgaan en juist hoe dat er in komt dat ze drijft tot zulke moordlustige daden.
Ik denk dat, in het geval van dit meisje, ze toch ziek is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:17   #68
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een kind gewelddadig wordt van geweld te zien; maar wel als we dat kind leren dat geweld de oplossing is voor een conflict.

Er mag vooral wat meer genuanceerd worden; en wat meer achtergrond gegevens worden.

Ik bedoel niet alleen leerkrachten; ook hun vrienden, TV, internet en vooral de maatschappij zelf. Wat leren we onze kinderen? Ze moeten presteren; ze moeten een diploma halen om later veel geld te verdienen; anders zijn het losers. Welk zelfbeeld hebben ze dan als ze niet voldoen aan de verwachtingen?

ongetwijfeld dat dit meisje ziek is,
vandaar dat het effectiever is omwille van preventieredenen,dan het populistische moord en brandgeschreeuw,om te onderzoeken en uit te pluizen hoe het zover is kunnen komen..
Oud 21 november 2009, 18:33   #69
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Elke dag opnieuw voeren wij oorlog, elke dag opnieuw houden wij ons bezig met moorden, verkrachten, stelen, oplichten, vernederen, enz...

Dat is de realiteit.

Als het niet normaal zou zijn, dan hebben we het over iets dat abnormaal is. Iets wat elke dag door miljoenen mensen wordt gedaan kan onmogelijk abnormaal zijn.
Normaal = volgens de normen.

Abnormaal = niet volgens de normen.

Mensen vermoorden = niet volgens de normen.

=> Mensen vermoorden = Abnormaal

Het enige dat je kan zeggen is dat normen of moraal relatieve begrippen zijn zowel op kleine als grote schaal.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 november 2009 om 18:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:37   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ongetwijfeld dat dit meisje ziek is,
vandaar dat het effectiever is omwille van preventieredenen,dan het populistische moord en brandgeschreeuw,om te onderzoeken en uit te pluizen hoe het zover is kunnen komen..
ik zou denken dat we hier te maken hebben met zware psychopathie.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 19:47   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het verschil tussen het fysiek lichaam van een kind hebben en het hebben van de denkvermogens van een kind, dat is een groot verschil, iets wat veel mensen niet willen erkennen.
Misschien komt dat wel enigzins omdat het begrip "denkvermogens van een kind" nogal vaag en tegelijk veel omvattend is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 12:46   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Primaire gedragingen? Waarom noemt U dat primair?
Als je niet de kennis heb om te weten wat primaire gedragen van een dier( wat ook de mens is) te begrijpen, is elke discussie onmogelijk.

Citaat:
Dat men zover komt geen rekening meer te houden met de maatschappij en de regels is tijd om stil te staan bij de huidige stand van zaken.
We worden ons wel bewuster, maar het systeem draait niet mee met onze bewustwording. Ze blijft een knelpunt in onze groei.

IDD en eigenlijk kunnen die kunstmatige regels best wat soepeler en duidelijker worden. Een mens heeft meer vrijheid nodig, meer mogelijkheden tot innerlijke ontwikkeling. Want het innerlijke speelt men af naar het uiterlijke.

Dat doen we al eeuwen, maar we richten ons zelden tot de kern van de zaak.

Daar ben ik altijd al akkoord met geweest. Toch moeten we ook naar de kern keren en niet enkel het probleem tijdelijk verwijderen.

Niet zoals in de eerste posting hier.

Voila, de evolutie van de maatschappij/systeem gaat niet evenredig mee met de groei van de mens.
Het is dan ook aan diegene die de lijntjes tekent, de steden bouwt een mooier alternatief te bieden. Milieuvriendelijker vooral, zeker nu we met zoveel zijn. Dat doen ze niet, en wij blijven mooi meedraaien.

En doordat dus de werking van het systeem niet aangepast wordt op de groei van de mens, krijg je faillures als dit.

Zie bovenstaand.

Ik ga akkoord en begrijp uw punt. Maar mij is het meer belangrijk hoe de dieren behandeld worden ipv welke dieren gegeten worden.
In onze huidige samenleving is de vleesindustrie (voedingindustrie in het algemeen) niet bepaald koosjer bezig.

Ja, maar zoals het geval in de eerste post is dat alles behalve een primaire menselijke uiting. Ik ben vader van een kind dat nog los van overtuigingen leeft, en ik merk alleen maar liefde, vrijgevigheid, creativiteit, enthousiasme en nogmaals veel liefde op.
Dus hoe relatief is primair?

Inderdaad, en mijn statement is al van in het begin heel duidelijk: wat zich afspeelde in de eerste post is abnormaal.
Iemand vermoorden uit zelfverdediging is een primaire menselijke instinctief gegeven, "hem/zij of ik".
Maar op pad gaan en seriemoordenaartje spelen tegen de onschuld zelve is alles behalve een primaire menselijke eigenschap.
Iedereen weet dat een roofdier trainer altijd tot gevolg kan hebben dat het wel eens fout loopt en er wel eens ééntje toch kan overgaan op zijn oergedrag.

Iedereen weet dat je steeds rekening moet houden met het feit dat een roofdier zelfs na miljoenen jaren training toch kan terugvallen op zijn oerinstinct. Hoe goed en hoe doorgedreven de training ook is.
Onder de juiste omstandigheden, zal elk roofdier terugvallen op dit instinct.

Wel de mens is ook een roofdier.
Het is dus heel normaal dat er elementen tussen zitten die in de juist omstandigheden geraken om op het oerinstinct terug te vallen.
En hoe groter het aantal mensen, hoe groter de kans dat er terugvallen op hun oerinstinct.

Al de rest is maatschappelijk gebonden onzin.

De mens is slechts een getraind roofdier!!!!!!
Niet meer, niet minder!!!!!!
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:04   #74
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel grappig he? Vroeger als jong gasje van 16 vind ik het mega belachelijk dat sommige games leeftijdsgebonden waren, sommige zelfs 18+.
Nu begin ik daar maar al te meer de logica van in te zien.

Tuurlijk maken games en media het kind niet gewelddadig op zich. Het inspireert wel en wie weet de gevolgen op lange termijn van als kinds af tot volwassenen dagelijks geweld te zien of horen?
Dit moet effect hebben.
Wij als mens kunnen idd alleen maar aanleren aan onze kinderen dat zoiets niet normaal is, maar het zou nog beter zijn dat de gehele maatschappij geïnspireerd wordt door de boodschappen der liefde.
En dat is niet hoe de situatie is. Is de mensheid haar leiders nog wel menselijk bezig?
Waar is de menselijkheid dezer dagen naartoe?

Citaat:
Dat klopt. Maar de media is een doelbewust "programma" om U en mij in overtuigingen te duwen. Dus nuances of niet, het is een propaganda box.

Citaat:
Ik bedoel niet alleen leerkrachten; ook hun vrienden, TV, internet en vooral de maatschappij zelf. Wat leren we onze kinderen?
Ik denk niet dat U half beseft hoe serieus ik mijn zaak neem.
De verantwoordelijkheid afschuiven op vrienden, tv, internet DE MAATSCHAPPIJ???? jamais de ma vies!!! Ze MOET bovenstaand van mij ALTIJD in twijfel trekken en zelf op onderzoek gaan.

Citaat:
Ze moeten presteren; ze moeten een diploma halen om later veel geld te verdienen; anders zijn het losers. Welk zelfbeeld hebben ze dan als ze niet voldoen aan de verwachtingen?
Ik begrijp je punt wel. En ook dat moeten we onze kids duidelijk maken, dat is niet hoe de maatschappij "zou moeten" zijn, dus werk ook niet mee aan die huidige mentaliteit

Wel, mijn dochter zal nu eens niet aan die verplichtingen onderworpen worden En een school, vriend, burger heeft daar niets over te melden.
U moest eens weten hoe vaak ik in de clinch ga met andere mensen die hun opvoeding ook uiten op mijn kind.
Ik voed ze consequent op en als iemand op bezoek is en spreekt mijn dochter aan op iets dat ik wel toelaat, dan zeg ik dat maar één keer vriendelijk;
"U heeft niets te zeggen op mijn dochter, U zal zich voegen in mijn wetten tegenover mijn dochter. plooien of barsten". Daar staan ze wel even te kijken meestal en nacommentaren zullen dan ook niet in goede vrede ontvangen worden.
Mijn vriendin en veel andere familieleden zullen dit bevestigen. Ik ben op dat vlak heel consequent, streng maar rechtvaardig.

Ze moet en zal een zelfstandige vrouw worden met haar op haar tanden, die altijd ten volle voor HAAR EIGEN keuzes moet gaan.
En ik, ik zal ze daarin helpen (niet pushen) tot mijn laatste snik

Ach ik ga hoogtwss off topic, maar ik praat nu eenmaal graag over mijn kapoentje he

Citaat:
Ik vraag mij nu gewoon haar levensverloop af tot de situatie waarin ze kwam wat de onschuld zelve fataal werd.
Ik vraag me echt letterlijk af HOE de klik in het brein gemaakt is.
Ons denken vormt schakels in het brein, ik vraag mij af hoe ze tot die schakeling is kunnen komen.
Oud 22 november 2009, 13:07   #75
Mike Hawk
Vreemdeling

Mike Hawk's schermafbeelding

Standaard

Veel nieuwswaarde enzo.
Oud 22 november 2009, 13:08   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ocharme die kinderen... Hoe komen ze daar toch bij?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:17   #77
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je niet de kennis heb om te weten wat primaire gedragen van een dier( wat ook de mens is) te begrijpen, is elke discussie onmogelijk.
Leg mij eens uit waarom "moorden" zonder doel een primaire gedraging is aub.

Citaat:
Iedereen weet dat een roofdier trainer altijd tot gevolg kan hebben dat het wel eens fout loopt en er wel eens ééntje toch kan overgaan op zijn oergedrag.
Dat klopt. Nooit een dier vertrouwen.

Citaat:
Iedereen weet dat je steeds rekening moet houden met het feit dat een roofdier zelfs na miljoenen jaren training toch kan terugvallen op zijn oerinstinct. Hoe goed en hoe doorgedreven de training ook is.
Onder de juiste omstandigheden, zal elk roofdier terugvallen op dit instinct.
Yes indeed sir.

Citaat:
Wel de mens is ook een roofdier.
Het is dus heel normaal dat er elementen tussen zitten die in de juist omstandigheden geraken om op het oerinstinct terug te vallen.
En hoe groter het aantal mensen, hoe groter de kans dat er terugvallen op hun oerinstinct.
Heeft U kinderen jantjes? Ik heb alles wat ze nu doet niet eens moeten aanleren. Zij is gewoon pure uiting zonder overtuiging. Ze handelt op puur gevoel, en dat is gewoon één gelukzaligheid om bezig te zien.
Ik zie in haar "instinct" helemaal geen moordlust of pogingen van geweld.
Daar de roofdieren als welpen wel van jongs af al met elkaar spelend vechtend om dit later in de natuur toe te passen.
Doet een mens dat van jongs af?

Als instinct het "spontaan" handelen is, waarom merk ik dan alleen maar pure liefde op bij iemand dat losgerukt is van overtuiging?
Elk kind dat nog los van overtuiging leeft, is gewoon één liefdesbrok die warmte en genegenheid verlangt tot in de verre late jaren.

De mens is ook VEEL LATER volwassenen dan de dieren.
Dus zijn wij gelijk aan dieren?
Neen, de mens wordt pas fucked up als ie blootgesteld wordt aan de huidige stand van zaken in de maatschappij. In de natuur zou ie handelen op overlevingsinstinct en zodus ZELFVERDEDIGING als primair gedrag oproepen dat tot de dood van een ander (dus moord) kan leiden.
Maar ik denk niet dat een mens spontaan een medemens zou vermoorden zonder enig doel.
En dat "doel" is dan een overtuiging dat er ingestoken is.
Primair: zelfverdediging los van overtuiging, eenders welke situatie ga jij tot het uiterste jezelf te verdedigen
Moord zonder doel: system faillure.

Citaat:
De mens is slechts een getraind roofdier!!!!!!
Niet meer, niet minder!!!!!!
Int kort nogmaals:
We gaan op jacht naar dieren dat klopt, we hadden ook voedsel nodig als mens tijdens de bittere winters. Dus jaagde. Primaire basis van overleven!
Maar de medemens binnenin uw eigen maatschappij/cultuur vermoorden zonder enig doel, noem ik geen primair gedrag.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 22 november 2009 om 13:19.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:40   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waarom "moorden" zonder doel een primaire gedraging is aub.
Er was wel een doel, namelijk de kennis over hoe het voelt een mens te doden.

Citaat:
Dat klopt. Nooit een dier vertrouwen.

Yes indeed sir.
Zoals ik reeds schreef, de mens is een roofdier.

Citaat:
Heeft U kinderen jantjes? Ik heb alles wat ze nu doet niet eens moeten aanleren. Zij is gewoon pure uiting zonder overtuiging. Ze handelt op puur gevoel, en dat is gewoon één gelukzaligheid om bezig te zien.
Ik zie in haar "instinct" helemaal geen moordlust of pogingen van geweld.
Daar de roofdieren als welpen wel van jongs af al met elkaar spelend vechtend om dit later in de natuur toe te passen.
Doet een mens dat van jongs af?
Ik heb er zelfs meer dan 1 en ken hen stuk voor stuk volledig in hun doen en laten.

Citaat:
Als instinct het "spontaan" handelen is, waarom merk ik dan alleen maar pure liefde op bij iemand dat losgerukt is van overtuiging?
Elk kind dat nog los van overtuiging leeft, is gewoon één liefdesbrok die warmte en genegenheid verlangt tot in de verre late jaren.

De mens is ook VEEL LATER volwassenen dan de dieren.
Dus zijn wij gelijk aan dieren?
Neen, de mens wordt pas fucked up als ie blootgesteld wordt aan de huidige stand van zaken in de maatschappij. In de natuur zou ie handelen op overlevingsinstinct en zodus ZELFVERDEDIGING als primair gedrag oproepen dat tot de dood van een ander (dus moord) kan leiden.
Maar ik denk niet dat een mens spontaan een medemens zou vermoorden zonder enig doel.
En dat "doel" is dan een overtuiging dat er ingestoken is.
Primair: zelfverdediging los van overtuiging, eenders welke situatie ga jij tot het uiterste jezelf te verdedigen
Moord zonder doel: system faillure.

Int kort nogmaals:
We gaan op jacht naar dieren dat klopt, we hadden ook voedsel nodig als mens tijdens de bittere winters. Dus jaagde. Primaire basis van overleven!
Maar de medemens binnenin uw eigen maatschappij/cultuur vermoorden zonder enig doel, noem ik geen primair gedrag.

Wat denk je van de hooligans? een maatschappelijk totaal onaanvaardbaar gedrag, toch zijn er miljoenen te vinden in onze maatschappij.

Ze hebben NOOIT geleerd om elkaar de kop in te timmeren, toch doen zij aan dit zinloos geweld en doen ze het zelfs vaak als hobby!!!!

En de oorzaak bij dit jong meisje? Wel, we kennen haar achtergrond niet, noch haar geestelijke toestand.

En een dergelijke zaak is geen "system faillure" maar een "element Faillure", twee totaal verschillende zaken.
En iemand van 16 jaar is geen hulpeloos element binnen de maatschappij, maar een gedeeltelijk gevormd element dat bij fouten van de omgeving, zwaar naar de overkant kan gaan overhellen en op de primaire basis van levensbehoud kan overschakelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:45   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of ze graag naar de x-files keek of kijkt. In een aflevering komen er iemand voor die als hobby martelen en vermoorden heeft. Dieren en mensen.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:02   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vraag me af of ze graag naar de x-files keek of kijkt. In een aflevering komen er iemand voor die als hobby martelen en vermoorden heeft. Dieren en mensen.
misschien was dat wat te soft?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be