![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit afstrijden is een beetje zielig vind ik, precies communistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dit doet niets af van uw Vlaming zijn.
In dit geval sluit het ene het andere niet per definitie uit. Ik heb nog geweten vroeger, dat de MP die voor het Klein Kasteeltje op wacht stond als je eraan kwam om bij de Belgische strijdmacht te gaan dienen vroeg, Vlaming of Waal? Vlamingen en Walen zullen dan toch wel bestaan? Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 november 2009 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Je geeft het antwoord zelf: je hebt de Belgische nationaliteit > je bent Belg woont in de Provincie Antwerpen > Vlaamse Gewest > je bent Vlaming werkt in Brussel > totaal irrelevant Tenzij je wil argumenteren dat nationaliteit in je bloed zit?
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 27 november 2009 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belg zijn wil voor mij zeggen; pro koningshuis sowieso al,pro walen en vreemdelingen/illegalen enz....Pro dat vlamingen en vlaanderen steeds mogen opdraaien voor een ander maar zelf ne schup tegen de kloten krijgen. Er zijn wel nog een aantal zaken maar dit zijn een aantal belangrijke zaken waarvoor belg zijnde staan. Vlaming zijnde is voor vlaanderen en de vlamingen opkomen,een harde aanpak durven hanteren tegenover criminaliteit en dergelijke meer,onze waarden en normen behouden enz...Geen pamperbeleid naar illegalen en dergelijke meer toe.Een vlaming is ook niet pro koningshuis. Vlaams geld in vlaamse handen. En eerst hier de eigen mensen helpen en niet eerst zoals nu een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt er op dat u enkel VB-ers 'Vlamingen' wilt noemen. Slechts één voorbeeld: ik ben toevallig (West-)Vlaming, en ik ben toevallig ook tegen de monarchie (en toch géén VB-er ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Vlaanderen stemt hoofdzakelijk rechts - Iets minder dan de helft van de Vlamingen stemt voor Vlaamsgezinde partijen die meer Vlaanderen willen (de helft hiervan zeker een onafhankelijk). - Enzoverder... Aan de hand van het stemgedrag en het politieke programma van de Vlaamse partijen (afgewogen tov Franstalige partijen) kan je de tendenzen en nuances zien. Het verschil in aanpak van de Vlaamse regering tov Waalse zal ook bijdragen tot de beeldvorming van "De Vlaming" en "De Waal".
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee ik zeg;de echte vlamingen zijn geen voorstander van al deze zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op mijn Paspoort staat : "Europese Unie/Unioin Europeenne, Europaische Union" en een streepje lager : Koninkrijk Belgie Royaume de Belgique Königkreich Belgien Op blz. 3 wordt alles nog eens overgedaan in 12 talen. Al bij al lijkt me het een bevestiging dat belgische onderdanen eveneens staatsburger zijn van de Europese Unie. Tijdens de besprekeingen over een "grondverdrag" was één van de voorstellen de laatstgenoemde "nationaliteit" maar te laten vallen omdat zodoende het ideaal van vrij verkeer voor personen inderdaad bereikt zou geweest zijn. Een belgische EU-er die dan in Griekenland zou gaan wonen zou dan automatisch een griekse EU-er worden. Leuk toch ?
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier bij ons zien we dat mensen met een andere etnische herkomst bewust moeite doen om hun eigenheid, cultuur en taal te bewaren en door te geven aan nieuwe generaties. Iets wat trouwens hun volste recht is. En daar is niets mis mee. Als je zou vragen wat het belang daarvan is, zouden ze ongetwijfeld antwoorden in deze zin: "het is zo belangrijk als praten belangrijk is". Waarom is het dan belangrijk om Vlaming als identiteit te hebben en niet Belg? Ik zou je gewoon hogerstaande reactie geven, die ik overigens niet uitvind. Het verschil zit'm, volgens mij, hierin: tussen dat "Belg" zijn en "Vlaming" zijn, of "Belg" en "Waal" zijn, zit als dusdanig geen verschil, behalve de termen. Ze vallen samen. Maar "Vlaming" zijn of "Waal" zijn, is niet hetzelfde. Die term "Belg" verbergt twee naties en betekent zelf als dusdanig niets. Nu kan je weer stellen dat Vlaanderen en Vlaming ook iets kunstmatigs zijn. Dat is ook zo, natuurlijk. En wat dan nog? Daarmee zijn we geen stap vooruit. Want, en zeg nu zelf, wat is er in deze wereld niet kunstmatig?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Ik hou graag de zaken simpel.
Ik doe niet zoals andere politiekers ze een wet ofzo maken over cannabis gebruik en als het erop aan komt in feite niemand weet hoe het juist zit,rofflll. Simpel gaat dus ook,iets wat velen niet snappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er zijn Länder die mede door "Die Linke" geregeerd worden en er zijn Länder die altijd een CSU meerderheidsregering hebben... In Hamburg regeert bv. momenteel een regering van CDU met "die Grünen"...een zeer baanbrekende combinatie naar het schijnt.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goe bezig!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Als je nv-a stemt wel ja alleen zeg ik je niet degene bent die voor de volle 100% voor opkomt.
Een echte vlaming zou nooit een godsdienst als de islam erkennen laat staan subsidies geven,das slecht 1 voorbeeldje van de zovele die er zijn. |
![]() |
![]() |