![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Leuk onderzoek:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou onder normale omstandigheden zelfs geen kwaad kunnen als de gemiddelde temperatuur op aarde zou stijgen met 10°C. Maar er is een zaak die totaal niet meer normaal is en die het grootste gevaar veroorzaakt voor de bewoning van de aarde. Namelijk de overbebouwing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Wacht tot de sneeuw hier is gesmolten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal zorgt de beplanting voor een omzetting van CO naar zuurstof.
Daarnaast nemen planten en bomen een enorme massa water op, dat ze vast houden. En oppervlaktewater dringt normaal door de zandbodem en word dan grondwater of vormt kleine meertjes en vennen, vaak zelfs moeren. Maar door de bebouwing is de beplanting verdwenen, de vennen en moeren zijn gedempt en de zandgronden zijn vol beton gegoten. Men heeft dus alle natuurlijke temperatuurregelaars opgeruimd. Miljoenen HA bos zijn omgekapt, miljoenen HA vennen en moeren zijn gedempt, miljoenen HA zandgrond zijn versteent. Dit alles heeft zijn gevolgen. De CO² uitstoot waar men nu zo'n lawaai over maakt, verdwijnt in het niets met tegenover deze problemen. Het gaat zelfs zo ver, dat de temperaturen tussen de steden en de open landbouwgebieden vaak met meer dan 3°C verschilt. Men zou het CO² probleem zelfs eenvoudige kunnen aanpakken en oplossen door in de steden terug bomen te planten. En nee, hiervoor hoeven er geen woningen te verdwijnen. Het probleem is enkel dat bomen geen geld opbrengen en dat daar geen politiek gewin mee te behalen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veroorzaak dus geen uitstoot van natuurlijk opgesloten CO² voor mijn verwarming of electriciteit. Ik heb geen km pijpleidingen nodig om mijn energie aan te voeren. Ik heb geen hoogspanningslijnen nodig om mijn electriciteit aan of af te voeren. Ik krijg geen subsidies, dus kost geen geld aan de maatschappij. Ik verplaats mij met een voertuig dat op biogas rijdt, dus opnieuw geen CO² belasting voor het milieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigen productie Jantje? uiteindelijk gelukt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() het grootste deel van het ijs volume zit onder water dus als dit smelt zakt het water toch? aangezien ijs een veel groter volume heeft dan water. of past deze simpele logica niet in de doemsvoorspellingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste bomen worden gekapt voor landbouw en landbouwgewassen zijn ook CO² verwerkers. Of ze beter zijn of slechter dan bomen, weet ik niet. 70% van het aardoppervlak bestaat uit oceanen: de grootste temperatuurregeling en CO² verwerking gebeurt daar.
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Leg enkele ijsblokjes in een glas, vul het glas tot de rand met water en kijk wat er gebeurt als het ijs smelt.
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kom regelmatig in het buitenland, zelfs in Afrika en Zuid-Amerika. En de meeste boomkap gebeurt om meubelen te maken en in Noord-Amerika huizen te bouwen. Want er wordt gekapt voor de landbouw, is inderdaad ook geen kleine hoeveelheid en de gewassen die daarvoor in de plaats komen zijn minder goede omzetters. En de temperatuurregeling gebeurd door winden en het zijn die winden die wij veranderen door de boomkap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik woon in een straat waar al electriciteit lag, sorry dat ik er me er op aan sloot. ![]() ps : sta me toe te informeren HOE jij aan je biogas geraakt, kan ik misschien evenveel plaats in beslag nemen om er aan te geraken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biogas heb je reeds in huis. Je zet die namelijk alle 14 dagen of weken buiten tegen een hoge prijs om ze te komen ophalen. Verder mag je niet meer werken met een wc, maar moet je terug naar de oude plank met een gat in. Laatst gewijzigd door Jantje : 24 december 2009 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Het laat me denken aan die goeie ouwe tijd. Toen de boldootkar nog langs kwam en waarin de mensen hun emmertjes poep en pies leegden.
![]() Hier zo'n gezellig volks tafereeltje. Gelukkig voor ons toeschouwers, geurloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |