Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is
racisme 1 12,50%
islamhaat 6 75,00%
moslimhaat 2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 12:45   #61
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, dat is niet de reden, wel ontvluchten steeds meer Nederlanders en dus ook ondernemers de Nederlandse mentaliteit!
ah het zijn economische vluchtelingen,dat verklaart natuurlijk waarom een piswater als een heineken de wereld verovert en belgische vlaamse produkten het van bescheidenheid moeten hebben

Laatst gewijzigd door globalmedia : 10 december 2009 om 12:45.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:56   #62
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De lieden waar jij zo tegen opkijkt, de "ontwikkelde" mensen, zien de gezapigheid van de doorsnee Vlaming eveneens als een zwakte.
En maken met graagte daar gebruik van.
ik kijk tegen niémand op beste vriend, ben meer dan waarschijnlijk een pak anarchistischer ingesteld dan jij, zowel in m'n privéleven als in m'n professioneel leven. in tegenstelling tot jou ventileer ik niet enkel m'n woede tegenover het establishment hier op dit forum.

ik heb altijd geleerd dan niémand beter is dan de volgende persoon, afkomst of diploma's zijn géén reden tot oooh en aaah momenten voor mij, ik baseer mij énkel op de persoonlijkheid van iemand. ik heb trouwens 1000x meer respect voor de dame die de toiletten komt onderhouden op het werk dan de zakkenvullende CEO.
best wel grappig dat jij uit mijn posts opmaakt dat ik hoog oploop met die wankers!

maar is dat allemaal prietpraat omdat ik géén agressie wens te gebruiken om wat dan ook te bekomen?? je vangt nog altijd meer vliegen met honing dan met azijn.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:06   #63
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Cultuur? Welke cultuur?

De graaicultuur?

De cultuur van straffeloosheid?

De cultuur van leestelevisie?
ga jij nu ook - net zoals die onnozelaar codfried - beweren dat wij enkel een bierzuipende cultuur hebben? doe niet zo belachelijk!!!

niet iedereen doet mee aan de graaicultuur en jij weet evengoed als ik dat dat een minderheid is!

straffeloosheid: van mij mogen rechters sowieso hun boeltje pakken, ik zou de straffen laten vaststellen door een objectieve computer aan de hand van parameters (de objectieve feiten).

je gaat je toch niet schuldig maken aan hetgeen jij je zooooo druk kan om maken: dat wij alle buitenlanders over dezelfde kam scheren omdat een minderheid criminele feiten stelt!?
een béétje consequentie aub.

ik ken een héél pak belgen en niemand maar dan ook niemand hoort in één van de categorietjes thuis die jij hier aanhaalt.

in elk geval, indien de belgische cultuur niet jouw ding is, dan weerhoudt geen enkele belg je ervan om je eigen cultuur te beleven op voorwaarde dat je jouw cultuur niet in ons strot komt duwen! ook d�*t is de cultuur van de belgen!
Oud 10 december 2009, 13:12   #64
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:

Badr Hari

http://www.youtube.com/watch?v=2tIi9jpOtHQ
Badr Hari vs Stefan Leko (1,4 miljoen hits)

Maar ik denk dat deze meneer in zijn eentje wel héél bang zal worden van u.
dus jij haalt een professionele bokser aan (kan het filmpje hier niet bekijken, dus ik kan het enkel maar vermoeden) om te bewijzen dat marokkanen moedig zijn??

héél representatief voor de marokkaanse bevolking in belgië, héél representatief. wat is dat nu voor onnozelheid jongen!
en uiteraard is de gemiddelde marokkaan bokser of beresterk...hahahahaha!!! grapjas!

hun gevechtsstijl doet eerder denken aan die van roofdieren: in groep een prooi uitzoeken. in de dierenwereld is dat normaal, in de mensenwereld zouden ze zoiets omschrijven als "laf".
Oud 10 december 2009, 13:29   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De rechtbank heeft een voormalig provincieraadslid van Vlaams Belang veroordeeld tot twee maanden cel en een boete voor racistische uitspraken.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._deinze_racist
Wel, blijkbaar "zegde hij racistische dingen". Meer weten we er niet van.

Voor mij is "racisme" een onderscheid maken op basis van raciale kenmerken, ttz op basis van extern zichtbare genetische kenmerken die een of andere ethnische origine aangeven.

"vies bruintje" of "sneeuwwitje" of zo, da's racisme. "Onnozele moslima", da's geen racisme he. Het kan wel als een vorm van discriminatie beschouwd worden, maar 't is geen racisme want er zijn geen verwijzingen naar genetische ethnische oorsprong. Is "onnozele communist" racisme ? "stompzinnige liberaal" is dat racisme ?

Het is dus onmogelijk om te stemmen zolang we niet weten wat de precieze uitspraken waren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2009 om 13:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:35   #66
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht

... indien de belgische cultuur niet jouw ding is, ...
Ik geef toe dat het slightly off topic is, maar ik stel vast dat je hier dus niet kunt vertellen wat de "Belgische cultuur" is.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 december 2009 om 13:36.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 15:55   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ah het zijn economische vluchtelingen,dat verklaart natuurlijk waarom een piswater als een heineken de wereld verovert en belgische vlaamse produkten het van bescheidenheid moeten hebben
Neen dat zijn geen economische vluchtelingen,tenminste wanneer je spreekt over autochtone Nederlanders, allochtone Nederlanders hebben inderdaad vaak economische motieven waaronder gezinsvorming of hereniging.
En ja; Nederlanders zijn handelaars,wat daarom niet wil zeggen dat Vlamingen dat niet zijn alleen drinken ze liever zelf hun bier, gezien de kwaliteit van Nederlands bier kun je het maar best exporteren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 15:57   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat het slightly off topic is, maar ik stel vast dat je hier dus niet kunt vertellen wat de "Belgische cultuur" is.
Daar heb je anders al eens uitgebreid antwoord op gekregen, nog een keer misschien?
Oud 10 december 2009, 16:42   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Gisteren was het ambras in de Lidl op de markt in Aalst. Ieder staat mooi aan te schuiven tot een "zwarte madam", (geen rechtstreekse familie van "de zwerte man" aan het belfort) haar spullen VOOR de aanschuivers op de loopband legt. Een van de aanschuivers reageert dat ze moet aanschuiven als iedereen. 't Was al meteen "gij racist" wat uit de zwarte madam uit kwam.....en ze heeft haar spullen ferm laten liggen, de rest moest maar wachten.....Vlaamse Aboriginals moeten nu eenmaal op hun tellen passen wat ze zeggen en doen, Het Centrum waakt.
Als dat zo was, had men die spullen van dat wijf maar van de band moeten nemen en ernaast op de grond leggen! Kan toch niet zijn dan men zich in zijn eigen land zo zou moeten laten behandelen door ongewenste ingevoerden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 16:53   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rechtbank heeft een voormalig provincieraadslid van Vlaams Belang veroordeeld tot twee maanden cel en een boete voor racistische uitspraken.

Wat zijn dat voor keuzevragen??? En over het gedrag van dat wijf heb je niets te zeggen of te vragen?
Begint het nog niet door te dringen dat meer en meer mensen dat ingevoerd moslimgedoe beu en kotsbeu zijn? Is dat racisme? Want dat is alleen geldig voor moslims, niet voor de vele andere vreemdelingen die ons landje al decennia lang rijk is! Hoe zou dat toch komen?

Laatst gewijzigd door andev : 10 december 2009 om 16:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 18:16   #71
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Badr Hari

http://www.youtube.com/watch?v=2tIi9jpOtHQ
Badr Hari vs Stefan Leko (1,4 miljoen hits)

Maar ik denk dat deze meneer in zijn eentje wel héél bang zal worden van u.
Ach man toch, er mag nog iemand zo goed kunnen vechten als em wil, niemand ontkomt aan de kogel.
Vraag dat eens aan van temsche.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 18:38   #72
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik mankeer een optie : 'Normaal'
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 18:49   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een zinloze enquête. Het artikel geeft veel te weinig informatie over de dader om zijn motieven te kunnen afleiden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 18:58   #74
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen dat zijn geen economische vluchtelingen,tenminste wanneer je spreekt over autochtone Nederlanders, allochtone Nederlanders hebben inderdaad vaak economische motieven waaronder gezinsvorming of hereniging.
En ja; Nederlanders zijn handelaars,wat daarom niet wil zeggen dat Vlamingen dat niet zijn alleen drinken ze liever zelf hun bier, gezien de kwaliteit van Nederlands bier kun je het maar best exporteren!
misschien moet u eens wat meer buiten komen,want het zijn vooral de autochtone nederlanders die naar vlaanderen vluchten om hun ecomonisch handelsmerk door te voeren dankzij de wezelmentaliteit van de vlamingen
Oud 10 december 2009, 19:20   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als dat zo was, had men die spullen van dat wijf maar van de band moeten nemen en ernaast op de grond leggen! Kan toch niet zijn dan men zich in zijn eigen land zo zou moeten laten behandelen door ongewenste ingevoerden...
Wanneer iemand wil voorgaan aan de kassa, i.p.v. haar of zijn beurt af te wachten, is het dan van enig belang wie die persoon is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 19:47   #76
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een straf lijkt hier dan ook op zijn plaats ware het niet dat de Belgische magistratuur en rechterlijke macht vrijwel nooit tot veroordelingen komen als het gaat om fraude en/of corruptie of het doodrijden van mensen en/of kinderen. Onlangs mochten wij nog vernemen dat een Belgische rechtbank had besloten de moordenares van twee kinderen (2 en 4) ontoerekeningsvatbaar te verklaren en ongestraft de maatschappij weer in te sturen.
Als je wil klagen over de Belgische justitie (vaak is dat terecht, zie bijv. KBLux), kies dan misschien een beter voorbeeld. Uiteraard werd deze vrouw niet ongestraft de maatschappij weer ingestuurd. Ze wordt immers geïnterneerd. In de praktijk betekent dit dat zij gewoon in de gevangenis vliegt, maar dan voor onbepaalde duur. Wellicht zit ze daar langer dan wanneer ze voor dubbele moord was veroordeeld.

Wat die ex-blokker betreft is het eigenlijk eenvoudig: een recidivist moet niet rekenen op veel begrip van de rechtbank. Dat er hier weer een aantal "islamcritici" opduiken die zonder meer de kant kiezen van de veroordeelde, zegt meer over hen dan over dit hele geval. Als allochtonen vrouwen uitschelden voor hoer omdat ze een kort rokje draagt, dan is het kot te klein. Maar als een vrouw een hoofddoek draagt, dan verdient ze het wel om door een of andere halve gare uitgescholden en tegen de muur geplakt te worden. Heerlijk, die dubbele standaarden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 21:03   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ach man toch, er mag nog iemand zo goed kunnen vechten als em wil, niemand ontkomt aan de kogel.
Vraag dat eens aan van temsche.
Dat wil je toch zo als schoonzoon? Eentje die lekker kan trappen?
Oud 10 december 2009, 21:15   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
misschien moet u eens wat meer buiten komen,want het zijn vooral de autochtone nederlanders die naar vlaanderen vluchten om hun ecomonisch handelsmerk door te voeren dankzij de wezelmentaliteit van de vlamingen
Neen dat is niet zo. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn het vooral allochtonen, omdato.a de regels voor gezinshereniging (waaronder voorwaarden aan inkomsten, verkregen uit arbeid en hoog genoeg om je partner te onderhouden ) verplicht is om nog te kunnen trouwen met partner buiten EU;kom zelf eens buiten zou ik zeggen....
Schepen Monica de Koninck kaartte het probleem ook gisteren nog aan in een programma.
Oud 10 december 2009, 21:30   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als je wil klagen over de Belgische justitie (vaak is dat terecht, zie bijv. KBLux), kies dan misschien een beter voorbeeld. Uiteraard werd deze vrouw niet ongestraft de maatschappij weer ingestuurd. Ze wordt immers geïnterneerd. In de praktijk betekent dit dat zij gewoon in de gevangenis vliegt, maar dan voor onbepaalde duur. Wellicht zit ze daar langer dan wanneer ze voor dubbele moord was veroordeeld.

Wat die ex-blokker betreft is het eigenlijk eenvoudig: een recidivist moet niet rekenen op veel begrip van de rechtbank. Dat er hier weer een aantal "islamcritici" opduiken die zonder meer de kant kiezen van de veroordeelde, zegt meer over hen dan over dit hele geval. Als allochtonen vrouwen uitschelden voor hoer omdat ze een kort rokje draagt, dan is het kot te klein. Maar als een vrouw een hoofddoek draagt, dan verdient ze het wel om door een of andere halve gare uitgescholden en tegen de muur geplakt te worden. Heerlijk, die dubbele standaarden.
Hebt U weet van een allochtoon die een kortgerokt meisje voor 'hoer' uitschold en die veroordeeld is voor 'racisme' - en dat kortgerokt meisje de allochtoon bovendien een 'duw' verkocht voor dat schelden?
Zou het 'kortgerokt' meisje er bovendien, na die 'duw', zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn, wat denkt U?

Overigens ... waar hebt U gelezen; "tegen de muur geplakt" - werkt Uw internet anders dan dat van mij - ik las dat nergens?

Laatst gewijzigd door SDX : 10 december 2009 om 21:32.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 21:42   #80
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hebt U weet van een allochtoon die een kortgerokt meisje voor 'hoer' uitschold en die veroordeeld is voor 'racisme' - en dat kortgerokt meisje de allochtoon bovendien een 'duw' verkocht voor dat schelden?
Zou het 'kortgerokt' meisje er bovendien, na die 'duw', zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn, wat denkt U?

Overigens ... waar hebt U gelezen; "tegen de muur geplakt" - werkt Uw internet anders dan dat van mij - ik las dat nergens?
Nee, hoor, onze internets werken op dezelfde manier, maar ik heb de moeite gedaan een en ander op te zoeken over deze zaak, zodat ik weet waarover ik praat:

"Op 26 mei liep de 29-jarige lerares Abla Ettijrini door de Guido Gezellelaan in Deinze. Op een gegeven moment kruiste de vrouw het pad van Marc De Vulder. Zoals wel vaker gebeurt, weken beiden uit naar dezelfde kant van het trottoir zodat ze elkaar opnieuw blokkeerden. Geen probleem, zou je denken, maar voor De Vulder was dit de aanleiding om de vrouw meteen racistische opmerkingen naar het hoofd te slingeren. In zijn tirade bleef hij haar herhalen dat Abla een vuile makak was, en dat hij mag doen en zeggen wat ik wil. De man hield het daar niet bij en blokkeerde de vrouw tegen een muur, waarna ze hem moest wegduwen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=L22JEJII

Iemand tegen een muur blokkeren noemen ze bij ons tegen de muur plakken.

Wat dat kortgerokte meisje betreft: ik wilde alleen maar even de selectieve verontwaardiging aanstippen waarvan sommigen hier last hebben. Allochtone vrouw met hoofddoek wordt uitgescholden op straat: ze heeft het zelf uitgelokt. Blanke vrouw met kort rokje wordt door allochtonen uitgescholden op straat: het is de schuld van die allochtonen. Begrijp me niet verkeerd: allochtonen die vrouwen lastigvallen of uitschelden mogen van mij ook gerust een tijdje in 'time-out', maar dat sommigen hier de behoefte voelen om partij te kiezen voor dit stuk uitschot, gaat mijn petje ver te boven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be