Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 12:22   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sneeuw heeft niet direct iets te maken met gletsjervorming, het zijn de blijvende temperaturen die verantwoordelijk zijn voor het aangroeien of krimpen van gletsjers.
Zelfs al valt er 100 meter sneeuw op een maand tijd, als het te warm wordt, verdwijnt die sneeuw en blijft er niets van aangevrozen liggen.
Dat heb je met bergen hé?
Dat het niet moest smelten van tijd tot tijd hadden ze ook geen water.
Oud 12 december 2009, 12:34   #62
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hou van die "perversely" (shit! 't gaat verbeteren!)
²
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 12:45   #63
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Zoals Johan bollen en ikzelf al eerder zei... de mens is een parasiet.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 14:52   #64
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Eerder kanker!
Een parasiet zijn levensweg is nog vrij interessant.
Dat is een hele evolutie op zich!
Nog maar te zwijgen hoe zij het brein van hun host kunnen beïnvloeden.

Zo laten sommige parasieten in mieren, de miertjes op gras klimmen zodat de koe ze opeet, en zo kan de parasiet verder evolueren in de koe.
Beestig toch?

Cordyceps paddenstoelen hun schimmel werkt bijna hetzelfde.
De sporen dringen in hun host binnen, laten ze naar het hoogste punt kruipen, groeien paddenstoelen uit het karkas om zo de sporen over andere dieren te laten vallen.

De natuur werkt eigenlijk nog vrij slim. De mens eerder niet.
De mens breidt uit zoals een kanker en verwoest de natuur om de omgeving naar zijn hand om te zetten.
Oud 12 december 2009, 15:23   #65
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
De mens breidt uit zoals een kanker en verwoest de natuur om de omgeving naar zijn hand om te zetten.
De mens is natuur.
Kanker trouwens ook.

Titel van deze draad doet me trouwens aan Ramses' 'Laat Me' denken. ("Ik heb het altijd zo gedaan")

Laatst gewijzigd door Abraxas : 12 december 2009 om 15:25.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:15   #66
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerder kanker!
Een parasiet zijn levensweg is nog vrij interessant.
Dat is een hele evolutie op zich!
Nog maar te zwijgen hoe zij het brein van hun host kunnen beïnvloeden.

Zo laten sommige parasieten in mieren, de miertjes op gras klimmen zodat de koe ze opeet, en zo kan de parasiet verder evolueren in de koe.
Beestig toch?

Cordyceps paddenstoelen hun schimmel werkt bijna hetzelfde.
De sporen dringen in hun host binnen, laten ze naar het hoogste punt kruipen, groeien paddenstoelen uit het karkas om zo de sporen over andere dieren te laten vallen.

De mens breidt uit zoals een kanker en verwoest de natuur om de omgeving naar zijn hand om te zetten
.

De natuur werkt redelijk onbewust heb ik het gevoel.
Geen enkele soort die zichzelf zal beperken met het oog op een aangenamer leven.
Zolang er prooi is zullen leeuwen of hyena's of wat dan ook, zich zo veel als kan voortplanten.
Als door onstandigheden (vb droogte) ineens het aantal prooidieren drastisch terugloopt, wordt er gewoon onderling gevochten om uit te maken wie het beste jachtgebied mag opeisen.
De mens hoewel bewust van dit proces bij andere dieren en organismen kan zich ondanks dit bewustzijn blijkbaar niet vrijmaken van deze dierlijke neiging tot mateloze uitbreiding.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:17   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De mens hoewel bewust van dit proces bij andere dieren en organismen kan zich ondanks dit bewustzijn blijkbaar niet vrijmaken van deze dierlijke neiging tot mateloze uitbreiding.
Toch wel, maar enkel maar als hij een redelijk niveau van civilisatie en confort heeft bereikt. In hoogontwikkelde landen groeit de bevolking niet meer (inheems) aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:56   #68
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
De mens is natuur.
Vervreemd van de natuur is de mens.
Voor een boomknuffelaar als mij valt het werkelijk op.
Oud 12 december 2009, 16:57   #69
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De natuur werkt redelijk onbewust heb ik het gevoel.
Geen enkele soort die zichzelf zal beperken met het oog op een aangenamer leven.
Zolang er prooi is zullen leeuwen of hyena's of wat dan ook, zich zo veel als kan voortplanten.
Als door onstandigheden (vb droogte) ineens het aantal prooidieren drastisch terugloopt, wordt er gewoon onderling gevochten om uit te maken wie het beste jachtgebied mag opeisen.
En hoe lang is de mens zich al niet bewust dat het anders moet dan nu?
Toch steken we vast en blijven we lekker de lucht die we ademen vergiftigen.
Oud 12 december 2009, 17:08   #70
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, maar enkel maar als hij een redelijk niveau van civilisatie en confort heeft bereikt. In hoogontwikkelde landen groeit de bevolking niet meer (inheems) aan.
En dus zetten we deuren open zodat (uitheems) voor wat meer kweek kan zorgen

Citaat:
Voor de verklaring van het stijgende aantal geboorten is het nog een beetje vroeg, maar er wordt wel al gespeculeerd. ,,We zien een enorme groei van het geboortecijfer bij allochtonen'', aldus Guido Martens. ,,Bij de Belgen is het aantal geboorten de voorbije vijf jaar met 5% gedaald, terwijl ze bij Marokkaanse vrouwen met 20 % steeg.
bron:http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GLPBEOKL

Je wil toch niet zeggen dat onze cultuurverijkers geen gelijkwaardig niveau van civilisatie bereikt hebben?
Oud 12 december 2009, 17:16   #71
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe lang is de mens zich al niet bewust dat het anders moet dan nu?
Toch steken we vast en blijven we lekker de lucht die we ademen vergiftigen.
Je kan het ook anders zien, we zijn eigenlijk nog maar pas bezig (300-tal jaar) en er is reeds een zeker bewustzijn.
Dat bewustzijn moet gewoon zo snel mogelijk algemeen verspreid raken zodat er naast de bewustmaking ook zo spoedig mogelijk kan overgegaan worden naar een volgende stap = actie (maatregelen ter bevordering geboortebeperking).
Het is pas als het volk dit masaal zal gaan vragen dat ook de politiekers hier stappen zullen ondernemen.
Nu hebben ze nog te veel schrik om hun kiesvee hiermee af te schrikken.
Oud 12 december 2009, 17:37   #72
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
De mens kan kiezen om geen parasiet te zijn. Dat is een langzaam proces maar niet onmogelijk. Eén van de zaken die hiervoor nodig is mijns inziens is dat de mens zich als een onderdeel van de natuur begint te z�*en en niet als een heerser, beheerder, of...parasiet. Het is geen kwestie van de natuur in reservaten te stoppen en te beschermen maar meer met de natuur te leven in plaats van met haar te concureren. Zelfs de groenen zitten hier op een verkeerd pad.

Vele van de wereldreligies (onder andere) hebben in het verleden bijgedragen om een aarde dominerende visie van de mens te bevorderen die zich nu tegen onszelf begint te keren. Dat religies (niet alleen) nu beginnen bijdragen om een meer aarde respecterende houding te stimuleren is mijn hoop. Tot nu toe lijken ze meer bezord om hun macht dan om het leven. Ik zie hoopvolle signalen in de houding van de originele volkeren van deze aarde. Niet alleen zijn ze 'primitief', ze zijn ook 'wijzer' dan ons als het op lange termijn overleven en respect voor de aarde aankomt. Ik hoop dat we processen zien die hun wijsheid integreert in de 'moderniteit'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 december 2009 om 17:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 17:42   #73
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervreemd van de natuur is de mens.
Voor een boomknuffelaar als mij valt het werkelijk op.
Ja, en valt het je niet ook op dat de groenen de mens nog verder van de natuur afbrengen? Dat je verplicht wordt op het paadje te lopen in de natuur is bijna symbolisch voor het groene onbegrip voor een samenleven met de natuur. Het is spijtig dat gegenen die pretenderen voor de natuur te zijn niet grondiger nadenken over hun acties.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 december 2009 om 17:46.
Oud 12 december 2009, 17:48   #74
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan het ook anders zien, we zijn eigenlijk nog maar pas bezig (300-tal jaar) en er is reeds een zeker bewustzijn.
Dat bewustzijn moet gewoon zo snel mogelijk algemeen verspreid raken zodat er naast de bewustmaking ook zo spoedig mogelijk kan overgegaan worden naar een volgende stap = actie (maatregelen ter bevordering geboortebeperking).
Het is pas als het volk dit masaal zal gaan vragen dat ook de politiekers hier stappen zullen ondernemen.
Nu hebben ze nog te veel schrik om hun kiesvee hiermee af te schrikken.
En die zelfvernietiging is volgens U niet eerder begonnen?
Volgens mij is de mens al duizenden jaren bezig met het leven in een nauwer perspectief te plaatsen. Zo nauw dat ze enkel in zichzelf leven en het uiterlijke daarop pretenderen.

Fuck de politiek. Het is mij al lang duidelijk dat politiek net de oorzaak is van veel problemen.
Het is een egodominante wereld belust op macht.
Eigen zakken vullen en de massa voeden met vooropgestelde overtuigingen.
Tijd voor verandering, maar hey! vraag eens een vredesmars aan voor een betere wereld. Then you are the nutty floater untied of basic reality.
Oud 12 december 2009, 17:51   #75
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja, en valt het je niet ook op dat de groenen de mens nog verder van de natuur afbrengen? Dat je verplicht wordt op het paadje te lopen in de natuur is bijna symbolisch voor het groene onbegrip voor een samenleven met de natuur. Het is spijtig dat gegenen die pretenderen voor de natuur te zijn niet grondiger nadenken over hun acties.
Ik stem maar met twee redenen op groen.

1. ruimer gedoogbeleid
2. ze plukken het minste uit de staaskas

Ik denk dat we geen "verplicht" paadje moeten volgen. Ik denk dat ieder mens beter eens bij zichzelf begint. Ipv zich altijd te richten tot de politiek. Dat is gewoonweg je verantwoordelijkheid afschuiven.

Ik roep ook alle ouders op hun kinderen meer bewustwording van de problematiek mee te geven zodat zij verantwoordelijker gaan leven.
Ik denk dat ik op zich niet slecht bezig ben. Ik ben een vrij bewust in mijn levensconsumpties.
Eigenlijk ben ik daar vrij zeker van. Maar ik ben losgerukt van wat een ander "realiteit" zou noemen. Ik richt me tot iets veel ouder, iets veel dieper dat alle taal overschrijdt en zodus alle talen machtig is.
Gezegend is de natuur

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 december 2009 om 17:58.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:11   #76
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
I)En die zelfvernietiging is volgens U niet eerder begonnen?
Volgens mij is de mens al duizenden jaren bezig met het leven in een nauwer perspectief te plaatsen. Zo nauw dat ze enkel in zichzelf leven en het uiterlijke daarop pretenderen.

II)Fuck de politiek. Het is mij al lang duidelijk dat politiek net de oorzaak is van veel problemen.
Het is een egodominante wereld belust op macht.
Eigen zakken vullen en de massa voeden met vooropgestelde overtuigingen.
Tijd voor verandering, maar hey! vraag eens een vredesmars aan voor een betere wereld. Then you are the nutty floater untied of basic reality.
I)Er zijn mijlpalen op te tekenen wat dat betreft.

1)Overgang van jaag & verzamelcultuur naar landbouw.
2)Ontstaan van handel en meerbepaald het eraan gekoppelde geld en intrest
3)Industriële revoluties (steenkool en staal) kies ik als meest ingrijpend naar verwijdering van natuur en omhelzing van vernuft (lees: "alles moet wijken voor de mens")

II) Tja, "fuck de politiek", allemaal goed en wel. Maar het is tenslotte politiek die algemene regels vastlegd.
Je kan natuurlijk pleiten dat iedereen voor zichzelf maar voldoende verstand moet hebben, maar zo werkt het gewoon niet.
Ik zou veel liever vrij en zonder regels kunnen leven, maar hier zijn ze de keuze van het minste kwaad

Laatst gewijzigd door satiper : 12 december 2009 om 18:13.
Oud 13 december 2009, 09:19   #77
Ditorimi
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De mens kan kiezen om geen parasiet te zijn. Dat is een langzaam proces maar niet onmogelijk. Eén van de zaken die hiervoor nodig is mijns inziens is dat de mens zich als een onderdeel van de natuur begint te z�*en en niet als een heerser, beheerder, of...parasiet. Het is geen kwestie van de natuur in reservaten te stoppen en te beschermen maar meer met de natuur te leven in plaats van met haar te concureren. Zelfs de groenen zitten hier op een verkeerd pad.

Vele van de wereldreligies (onder andere) hebben in het verleden bijgedragen om een aarde dominerende visie van de mens te bevorderen die zich nu tegen onszelf begint te keren. Dat religies (niet alleen) nu beginnen bijdragen om een meer aarde respecterende houding te stimuleren is mijn hoop. Tot nu toe lijken ze meer bezord om hun macht dan om het leven. Ik zie hoopvolle signalen in de houding van de originele volkeren van deze aarde. Niet alleen zijn ze 'primitief', ze zijn ook 'wijzer' dan ons als het op lange termijn overleven en respect voor de aarde aankomt. Ik hoop dat we processen zien die hun wijsheid integreert in de 'moderniteit'.
De mens kan niet kiezen.
Ditorimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 00:34   #78
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
De mens handelt onnatuurlijk.
Dus om de natuur zijne gang te laten gaan, moet de mens kapot.

De mens is letterlijk een groeiende kanker dat alle natuur op zijn pad meeneemt om het te hervormen naar zijn ego-dominant-kapitalistische(lees materiële) natuur. Natuur van zelfvernietiging.
Wreed he?
Alleen de mens die drugs gebruikt.
Oud 19 december 2009, 00:38   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De natuur is zijn gang aan het gaan en kijk het is ijskoud.
Zou dat ook nog zo zijn moesten wij al ingrijpen in het klimaat? Zou de natuur niet ontregeld geweest zijn?
Vragen die we niet op voorhand kunnen beantwoorden.
Oud 19 december 2009, 00:52   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ditorimi Bekijk bericht
De mens kan niet kiezen.
Terwijl wij een discussie over de 'vrije wil' kunnen houden heeft de mens door de mogelijke illusie van vrije wil zijn wereld vorm gegeven. Er is niets statisch aan de mens, niets passiefs, niets dat hem de indruk zou geven geen invloed te hebben gebaseerd op een wens, een droom of een plan.

Zelfs al zou die wil mogelijkerwijze niet meer als het toevallige botsen van atomen dan nog is dat geen reden om passief te blijven en je 'neer te leggen' bij een 'noodlot', want dan zou je ervan uitgaan dat je juist kan kiezen passief te blijven. De wilsdiscussie is een nondiscussie, een circulaire redenering. Het is de vraag naar het bestaan van het leven. Het stellen van die vraag is een onderdeel van het leven, maar vervangt niet het leven zelf. Je stelling dat de mens niet kan kiezen is van geen enkele praktische consequentie tenzij die wat je er 'wil' aan verbinden al dan niet in vrijheid.

Kunnen we nu verder?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 december 2009 om 00:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be