![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is zeer gemakkelijk te vingerwijzen naar China, terwijl we hier niet beseffen dat het 1 systeem is. Globalisatie. Korporatisme. Imperialisme. De censuur en propaganda van China waar ze hier zo mee uitpakken, is bij ons niet veel beter. Als je 'in' het systeem zit, merk je het niet op. Wat HLN als bron betreft: alle media is gecentraliseerd en komt grotendeels via Belga, die op zijn beurt dan ook weer berichtgevingen van Reuters en andere persagentschappen die op hun beurt door een ministrieel apparaat toestemming krijgen of richtlijnen wat wel of niet te publiceren. Ja, HLN, brengt het meer sensationeel. Maar de essentie blijft er, wat men beoogt met de propaganda. zie bijvoorbeeld dezelfde berichten op hln.be en ad.nl . De vorm is het zelfde, alleen anders gebracht. Vele artikels op HLN zijn trouwens rechstreeks ook een copy van De Standaard etc,...
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar u doet maar...
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lastige vragen é. ![]() Dat doe ik idd, net zoals iedereen.
Laatst gewijzigd door illwill : 22 december 2009 om 15:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is zowat het omgekeerde van wat HLN zegt. Het is wel zo dat China niet graag internationale metingen van vervuiling toelaat die conflicten zouden kunnen veroorzaken omwille van de afwijkende eigen metingen, maar om hieruit af te leiden dat China de top poogde te boycotten is een leugen, integendeel, zoals bovenstaande opinie aangeeft. Het is duidelijk dat de ongenuanceerde berichtgeving van HLN een politieke agenda onthult lijkt me. (Hiermee wil ik niet eens zeggen dat ze perse slechter zijn dan de andere kranten in Vlaanderen) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2009 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Om wat dan wel?
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al 3x gezegd dat het er bij mij om gaat dat de topics als paddestoelen uit de grond schieten wanneer er "VS" in de topic staat en wanneer het om andere landen gaat, zoals heel dikwijls, China, dan gebeurt dit niet en komen er enkel reacties zoals jij die geeft.
Dit kan je niet meer ontkennen want dit is al jaren zo op dit forum. Ander vb is de doodstraf. Elk jaar worden er in China meer mensen op de stoel gezet dan in alle andere landen samen, waaronder ook de VS. Er is maar 1 artikel nodig in HLN over de VS om er een topic over te starten, maar dat China hierin veruit wereldleider is boeit dan niemand, nee, het is de VS die moet aangeklaagd worden. Hypocrisie, op en top hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste kan niemand verplicht worden topics op te starten, ten tweede verbiedt hier niemand u topics op te starten, en ten derde zijn de VS 'onze bondgenoten' (we hebben er dus ook rechtstreeks mee te maken, denk Evere & Kleine Brogel), terwijl China aan de andere kant van de wereld ligt en dus 'automatisch' minder relevant lijkt (maar dat niet noodzakelijk is, begrijp me niet verkeerd).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 december 2009 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je iets hebt tegen executies, en China is hier veruit de wereldleider in, dan moet je daar vooral kritiek op hebben. Iedereen weet dat het zo is en toch wachten ze tot er een artikel over de VS word geschreven. Andere kant van de wereld? Je hebt het nu over fysiek reizen, en welk land dan het verste weg ligt...komaan é, alsof we naar de VS moeten reizen om er nieuws over op te vangen. Met de informatie trafiek zijn er geen grenzen meer en landen te ver weg. Bondgenoten? En China niet? Moeten we eens een lijstje maken hoeveel Belgische bedrijven ginds zitten en hoeveel Chinese goederen belgie invoert... ![]() Flauwe uitvluchten en dus hypocrisie om dat als uitvluchten te gebruiken om de grootste schuldige ter wereld ovv executies te evergeten"
Laatst gewijzigd door illwill : 23 december 2009 om 12:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Open dan een discussie waarin je inhoudelijke kritiek levert op China. Kies zelf je onderwerp, bereid dat wat voor en geef degelijke bronnen. In deze thread lijkt enige kritiek op de VS me vooralsnog begrijpelijk.
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je leest wat ik zeg zul je zien dat ik nergens zeg dat je geen kritiek mag hebben over de VS.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China is een handelspartner, niet meer, niet minder. Dat er ginder Belgische bedrijven zitten maakt mij niet bepaald gelukkig, en dat er zoveel vanuit China wordt ingevoerd evenmin, wees gerust. En als u een draad over executies opstart, zal ik er geen moeite mee hebben het feit dat daar in China nogal kwistig met die vorm van berechting wordt omgesprongen aan te klagen. Ik ben nog altijd principieel tegen de doodstraf. Maar of u dat nu leuk vindt of niet, hier gaat het over een akkoord in Kopenhagen. We zouden het dus beter daarover hebben, niet?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En omwille van de hypocriete reacties wilde ik daar even op wijzen. Of u dat nu graag hebt of niet. Zoals ik al zei, indien er "VS" in het artikel stond waren we nu niet zover aan het uitwijken. HYOCRISIE op en top. Dat was mijn punt, en zelf een topic openen zal hier nogmaals niets aan veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is jou opinie dan zowiezo toch de juiste? Waarom is die vanuit HLN zowiezo een leugen? Omdat het de jouwe is? ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 24 december 2009 om 16:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen akkoord in Kopenhagen. De top is 'gekaapt' door een aantal landen (de VS, China, Indië, Brazilië, Zuid Afrika) die een vage overeenkomst bereiken, waar de EU zich naderhand bijvoegt. Er is geen stemming geweest over dit akkoord bij de 194 deelnemende landen, niemand tekende dit 'akkoord', er is niets bindends afgesproken. Wat er wel gebeurd is is dat de bindende normen van Kyoto langs de kant gezet werden, dat de norm van 350 ppm CO2 verlaten wordt, en dat de idee dat de bezorgdheid over het klimaat iets van alle landen ter wereld is, en niet iets van slechts enkele machtigen, verlaten werd. Zeer teleurstellend dus. (Ik hoop dat u geïnteresseerd bent in het thema, want tot nu toe lijkt u vooral de aandacht van het thema af te leiden in deze draad.) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 december 2009 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk is het een eorm belangrijk punt voor mij. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de politiek (alle politici) pas echt gaat ingrijpen wanneer zij zelf er persoonlijk last van ondervinden...kortom veel te laat en pas na een hoop doden. Er moet altijd eerst iets gebeuren, nu is het geldklopperij.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij zou beter lezen wat mijn punt is.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.guardian.co.uk/commentisf...gen-conference http://www.guardian.co.uk/environmen...climate-change http://www.guardian.co.uk/environmen...nhagen-climate http://www.guardian.co.uk/environmen...nge-mark-lynas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=133198 Het is toch heel duidelijk dat als men China kan overtuigen mee te werken, men direct een grote greep heeft op een groot deel vd wereldeconomie en de 3e wereldlanden onder druk kan zetten of afblokken. Wat betreft Marc Lynas, dat is heel duidelijk. Ik heb voorheen nog contact gehad met deze journalist. Hij leeft van artkels zoals 6° en boeken. Men zou beter es andere journalisten citeren, die gewoon hun micro werden uitgetrokken terwijl ze aan het spreken zijn. Bewijs genoeg op You Tube.
|
![]() |
![]() |