![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() En de trams die stoppen aan de grens!
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet dat die voorzitter is kunnen worden van het vlaams belang. Zijn "geschiedenis" komt qua woorden wel overeen maar qua daden staat het haaks op enig vlaams belang. I.p.v. het grootste containerbedrijf in de antwerpse haven te herstructureren, rendabeler te maken en rekening te houden met de vlaamse werknemers heeft hij ervoor gekozen om dat bedrijf te verkopen aan Singapore. Eigen belang dus. Gevolg, winsten naar het buitenland, werknemers zijn stront, en de Nederlanders die zich op cruciale posities kunnen nestelen doen hun uiterste best om de lokale resultaten naar beneden te halen en een verhuis naar Rotterdam te promoten.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is een loser. Dat is duidelijk. Aan de woorden van zo'n mens moet je niet te veel belang hechten. Anderzijds zijn de cijfers v.d. laatste peiling duidelijk. Bijna 40 % voor de Vlaamse partijen en nu 2 v. die partijen in de top 3 ! ! ! Het zijn de cijfers die tellen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik dat ik diep in mijn geheugen iets moet terugvinden: voor de verkiezingen geldt er een sperperiode om het publiseren van peilingen. En daar ben ik dan nog voorstander van. Ah Schoof, en geldt dan de vrije meningsuiting en persvrijheid niet meer ? Neen, want er zijn oplichters onder het politieke volkje, die al geriskeerd hebben om peilingen op zodanige manier in te richten, dat de uitslag zeer kort voor de verkiezingen als een element in de kiesstrijd naar voren komt. Dat zijn politieke-maffia praktijken en oplichting.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo verbazend is dat niet..
Wat heeft onze regering nu eigenlijk al gerealiseerd buiten de forfaitaire taks op gsm's voor je werk en een hoop communautaire ruzie (heuhm.. Vooral binnen de vlaamse partijen mag ik toevoegen)?
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met minder dan 50 persent "droog geteld" kan je een blokkerende minderheid hebben. Daarnaast wordt er niet "droog geteld". Grotere partijen hebben iets voordeel, op de manier Dhont waarop de zetels toegekend worden. Daarnaast is er het effekt van het niet meetellen van de partijen onder de kiesdrempel. Hun stemmen komen dan als het ware ook in de grote pot, die niet wiskundig egaal verdeeld wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aangezien er boze mensen zijn zoals jij terecht aanstipt, moeten we voor dezelfde reden drie weken voor de verkiezingen tinternet afsluiten in het hele koninkrijk. Eens te meer duiden de chinese KP en de Waalse politiek de juiste weg Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2009 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te gek voor woorden dat de VLD hem als een lammetje naar de slachtbank heeft geleid. Dewever nam gewoon dit geschenkje aan. Die was aan het denken dat hij nog 1,5 jaar heeft om het kiesvee van de VLD af te pakken en dat hij er dan maar best direct mee begon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Wie het tegen De Wever wil opnemen, moet zeker sterk in zijn schoenen staan.
De croo jr heeft al meteen de toon gezet: zeker niet Vlaamsgezind en even hooghartig, helemaal niet onder de indruk van de slechte verkiezingsuitslagen. Papa De Croo heeft zeker skoon gelobbyd!! Ik ben er echt niet rouwig om: voor mij mag die partij gerust onder de kiesdrempel gaan : ze is noch Vlaams , noch open en helemaal niet democratisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en bent Brussel kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alexander De Croo heeft van zijn vader de wijze vader gekregen: 'Wij hebben de wereld broodnodig en niet andersom. België is niet groter dan Corsica en Sardinië samen en, met Charleroi erbij, iets groter dan Sicilië (grinnikt).' http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1L2JV5OI op termijn zal dat meer stemmen opleveren dan de kortzichtige houding van BDW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie er het nut niet van in. Er mogen vuile truukjes gebruikt worden in de kiesstrijd; er mag gelogen worden. Maar niet teveel. En - maar ik zoek nog bevestiging - het parlement heeft beslist dat die truuk een beetje te vuil is. (en aangezien de truuk toegepast werd door linkiewinkies, denk ik dat het Blok nog voorstander is van de sperperiode ...) Net zoals teveel senten steken in een kieskampanje ook een te vuile truuk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() is NVa ook al gevaarlijk ? gevaarlijk voor wie ?
voor de PS ? maar de PS is zelf gevaarlijk voor : het gezond verstand, de vlaamse geldbeugel , enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mij geldt alleszins het volgende: Vlaanderen is voor mijn politieke wereld het sentrum van de wereld. (nu is mijn politieke wereld in het geheel van mijn persoonlijk leven wel redelijk beperkt hoor, maar swat)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://discussie.deredactie.be/2009/...kiespeilingen/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2009 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() En alle faciliteitengemeentes én Frankrijk tot aan de poorten van Antwerpen!
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() En RRRRRRRRacisme!!! Meteen Breendonk weer open!
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB groeien ????
Hahahaha in een patattenveld misschien ? |
![]() |
![]() |