![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet dat aannemen van jou, want alleen een ezel als jij kan dat zo goed weten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want men kan weldegelijk de wereld rond reizen op een ezel. Het wereldrecord staat trouwens op een rondreis van duur 4500 dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat Laura Dekker doet is van heel ander niveau. Zij doet een echte prestatie: zij gaat letterlijk de wereld rond in één transportmiddel. Wat zij doet valt dus in een hogere categorie: zij volgt de voetsporen van illustere voorgangers als Ferdinand Magellaan, Sir Francis Drake, Capitain James Cook, Jacques Cartier... (iets heel anders dan kuifje-kloontjes dus) Laatst gewijzigd door Bertie : 27 december 2009 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou kunnen. Wat niet wegneemt dat een instantie als Jeugzorg zich uitslooft voor het "welzijn" van één tiener, terwijl duizenden tieners op alle mogelijke tijdstippen van de dag of nacht op straat ronddolen en niemand zich daar zorgen over maakt zolang ze maar niet met steentjes naar de bussen en trams gooien. Hoe komt dat ?
Ik denk dat de Jeugdzorg gewoonweg wilde scoren door misplaatste bezorgdheid en niet in de laatste plaats omdat Jeugzorg werd opgejaagd door de mediabelangstelling. Gelukkig heeft justitie op tijd ingegrepen en jeugdzorg op tijd terug met beide voeten op de grond geplaatst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
@ Filosoof. Pure haat? Verre van dat! Uitsluitend ervaringsdeskundige.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een overheid mag niet toelaten op zulke jeugdige leeftijd zo'n verantwoordelijkheid te nemen. Het zou hetzelfde zijn dat Laura Dekker verkering zou hebben met een man van dertig en dat de vader hier zijn fiat voor zou geven (en zulke situaties doen zich met anderen helaas ook voor). En dat je dan de staat en het gerechtelijk apparaat zou verwijten gaan maken dat ze zich 'moeien', want het is immers hun beslissing en goedkeuring. Ik meen te weten dat de meeste 'voorstanders' hier van de Dekker-historie dan plots wel een interventie van overheidswege zien zitten. Of vergis ik me? Laatst gewijzigd door freespirit : 27 december 2009 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kind van 14 hoort niet thuis op de grote oceanen, het heeft waarschijnlijk teveel Jommekesboekskes gelezen.
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vergelijking van een relatie tussen en 14jarige en een 30jarige gaat hier trouwens totaal niet op. Het gaat hier over iemand die alle nodige voorbereidingen en opleidingen heeft gedaan om een wereldrecord te kunnen aanvallen. Deze zaak is enkel te vergelijken met de zaak van de twee Belgische tennissers wiens carrière werd vernielt door de tennisfederatie omdat zij vonden dat de papieren niet juist ingevuld waren. Ingrijpen zonder meer en naar eigen goeddunken, niet omdat er iets fout is of omdat het nodig is, maar enkel omdat men het kan. Een zuiver machtsmisbruik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder toezicht van jeugdzorg staan betekent dat zij je overal volgen en dat je zonder hun toelating niet voorbij de douane geraakt, je geen geld kan afhalen zonder hun toelating en je direct mag opgepakt worden als je je ergens aanmeld in het buitenland. Laura haalde verschillende duizenden Euro's af van haar eigen rekening, als minderjarige. Ze kocht een vliegtuigticket, als minderjarige. Ze nam het vliegtuig alleen, als minderjarige. En ze verliet de luchthaven in het buitenland alleen, als minderjarige. Waar was jeugdzorg toen zij dit allemaal deed, want Laura was op dat ogenblik hun verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je evolueert in de goede richting, me dunkt. Nu nog aanvaarden dat dingen zoals kinderarbeid, schoolplicht ... ernstige begrippen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
stel dat een overheid dit goedkeurt wat is dan het verschil dat jongeren van hun 14de alleen mogen gaan wonen??? Want een zeiltocht is nog een groter gevaar dan alleen wonen. Dus als de overheid zoiets waanzinnig zou goedkeuren ja laat dan alle jongeren vanaf hun 14de alleen gaan wonen, mogen ze trouwen, mogen ze seks hebben met wie ze willen. komaan, iedereen met een beetje gezond verstand zal hier zeggen " hou dat verwend wicht aan land" punt uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dat zij duizende euro's kan afhalen van haar rekening is logisch omdat het is haar rekening en ze kan de mensen van de bank met een smoes om de tuin leiden en eer de bank jeugdzorg heeft ingelicht zijn we al een paar dagen verder een vliegtuig ticket kopen kun je net zo goed online en heb je in principe geen ouders nodig. er vliegen dagelijks minderjarige alleen op een vliegtuig. ook hier kan je een leuk verhaaltje verzinnen om als kind er op te geraken en laten we niet vergeten het is een 14 jarige en geen 5 jarige, ze is mondig genoeg en diene vader zal er ook wel iets voor tussen zitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat jeugdzorg gezien de media aandacht een goed voorkomen wil hebben is ook logisch, politiekers doen dit elke dag en hier stelt niemand zich vragen bij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is een kind en heel naief als ik persoonlijk mag zijn. en dan even over haar diploma's van de scheepvaart, ze mag die dan wel bezitten maar ik vraag me af als ze met een koopvaardij schip brokken maakt wat de verzekeringen en het gerecht dan zullen zeggen, jep dan mag diegene die haar aan het roer gelaten heeft beginnen af te dokken zo simpel is het en ik geloof niet dat er een verzekering haar dekking zal geven om toeristen rond te varen want als minderjarige is zijn niet verantwoordelijk voor haar daden zo simpel is het dat de rechtbanken jeugdzorg terug floten is gewoon onze dubbelzinnige onlogische justitie. ene verkrachter komt soms ook al na een paar jaar vrij dus echte logica zit er in het gerecht niet meer rechtvaardigheid is enkel wie de slimste advocaat op dat moment heeft en den domste rechter speelt oo kwel een rol |
|
![]() |
![]() |