![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Idem dito wat betreft anti amerikanisme... Ik ben ook helemaal niet anti amerikaans, integendeel. Ondanks het veelvuldig herhalen daarvan, het valt bij sommigen bewust in dovemansoren. Hier se:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
al! Niemand is blij omdat er ergens mensen sterven. Behalve de anti-zionistische clan misschien. Ik kan de keren niet meer tellen dat ik mensen op dit forum blij heb zien doen over de een of andere aanslag tegen Israel. Zonder de minste ironie. Moet ik misschien een paar posts van Andy bovenhalen? En ik zwijg nog over de kliek die alles wat vaag Joods is gewoon naar Siberie wil sturen. Overigens zijn jullie dus niet 'iedereen'. Jullie zijn stuk voor stuk pro-Palestijnen en dat is jullie goed recht. Net zoals het mijn goed recht is pro Israel te zijn en de auteur van de 'Goed nieuws draad' zijn recht om jullie een fikse dosis van jullie eigen medicijn te geven! Laatst gewijzigd door Francientje : 27 december 2009 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben bijvoorbeeld geenszins anti-Amerikaans. Ik ken bijvoorbeeld de VS relatief goed, ben er vaak geweest en heb er nogal wat vrienden, kennissen en kameraden. Natuurlijk heb ik niets tegen die mensen, wel integendeel. Ik bekritiseer wel de politiek van de VS, bijvoorbeeld met betrekking tot de coup in Honduras, het installeren van bases in Columbia, het klimaat, de economie, Afghanistan, Pakistan, Palestina of Irak en Iran. Ik probeer mijn kritiek en bedenkingen telkens zo goed mogelijk te staven en ik maak duidelijk welke feiten voor mij belangrijk zijn, in welke processen ik die feiten situeer en geef dus doorgaans een beargumenteerde analyse. Op dezelfde manier ben ik niet pro-Palestijns. Ik steun een specifieke visie op het conflict, een visie die gedeeld wordt door de progressieve en seculiere fracties en personen in Palestina en Libanon zoals het PFLP, de Communistische Partij, enz. Die fracties vind je ook in Israël zelf (shministim, Communistische Partij, Vrede Nu, Gush Shalom en tal van joodse academici, kunstenaars, politici en eerbare Israëlische staatsburgers die zich afzetten tegen (de uitwassen van) het zionisme. Ik maak daarbij geen fundamenteel onderscheid of die mensen nu joods, Amerikaans, Palestijns of Belgisch zijn. Als atheïst ben ik verder geen voorstander van theocratische regimes zoals in Iran of zoals Hams en Hezbollah die voorstaan. Maar ik erken evengoed de voortrekkersrol die Hezbollah en Hamas spelen tegen de agressieve Israëlische politiek en ik erken hun recht om zich tegen de roof van land, de moord op hun bevolking, de vernietiging van hun steden en dorpen en hun geschiedenis te verzetten. Dat verzet steun ik ongenuanceerd. Ik ben wel anti-één-en-ander: zo ben ik anti-imperialist. Ik vind dat logisch. Het betekent dus tegenstander van de inmenging uit eigen belang door bepaalde landen in andere landen. Zoals de inmenging en invasie van de VS in Irak en Afghanistan. Of de inmenging van de VS in Honduras, Colombia en de rest van het Zuid-Amerikaanse continent. Op dezelfde manier ben ik gekant tegen de inmenging, bombardementen en invasies van Israël in Irak, Libanon, Syrië en natuurlijk Palestina. Israël is een voorpost van het Westen en de kolonisatie van het gebied door hoofdzakelijk Westerlingen ligt aan de basis van het conflict en heel wat spanningen in het Midden Oosten en de islamitische wereld. Dat conflict kan alleen opgelost worden indien Israël zich neerlegt bij principes die internationaal erkend en aanvaard worden en vastliggen in internationale verdragen. Het betekent concreet dat Israël zich enerzijds moet terugtrekken binnen de grenzen van 1967, anderzijds het door hen in resolutie 194 erkende recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen concreet mogelijk moet maken en bovendien alle burgers gelijk moet behandelen. Maar dat alles maakt mij anti-Israël noch pro-Palestijns. Het maakt me pro-humanist, pro-vrede, pro-gelijkheid en pro-gressief.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Steve M.
Mijn post was niet persoonlijk bedoeld. Ik reageerde voornamelijk op dit:'Je maakt een post waarin je je verheugt over het feit dat soldaten een paar burgers kapotknallen. Als iedereen je dan meldt dat je alleen staat met je mening, dan is het plots een poging tot ironie/persiflage' O.K. De titel was een pun op 'Bad news from the Netherlands', een site die indertijd werd opgericht als antwoord op de constante slechte, denigrerende nieuwsstroom uit Israel vanwege de politiek correcte pers. Trouwens, net als ik ben je er laat bij. De hele laten-we-hem-eruit-gooien kliek behoort dus tot het anti-zionistische kamp. Minister, Als dat allemaal waar is (niet bepaald anti Israel of pro palestijns etc etc) zou ik in jouw plaats niemand anders meer toestemming om mijn pseudo te gebruiken. Laatst gewijzigd door Francientje : 27 december 2009 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook dit: de titel was helemaal niet een pun op dat programma. De OP weet nog eens niet wat zionisme betekent. Het ging hem alleen om -zoals altijd - anti amerikanisme aan te kaarten op de domste manier, want de jongen kan enkel in termen van pro of anti amerikanisme denken, zonder de minste nuance. Wat u over Andy zegt is ook compleet misplaatst. Typisch voor leugenaars zionisten: Andy is wellicht 1 van de meest gebalanceerde en intellectueel eerlijke posters op dit forum. Wat u hier doet is hem compleet verkeerd voorstellen en een aangeraakt idee van hem compleet uit context halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=qMGuYjt6CP8
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik promoot en gebruik geen geweld. Ik stel het vast. Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt en dat zal via een nederlaag van de VS moeten. Zij instigeren het geweld. Overal.
En schelden is geen argument.
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Je juicht geweld tegen soldaten toe. Dat is dus wél geweld promoten. Die soldaten zijn niet schuldig aan de keuzes van hun leiders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede: iedereen is verantwoordelijk voor de keuzes die hij maakt en de daden die hij stelt. Dus ook een individuele soldaat. Als hij deel uitmaakt van een bezettingsmacht is hij de facto een bezetter. Derhalve is hij een legitiem doelwit voor het verzet. Het internationaal recht stipuleert overigens dat elke soldaat individueel verantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn daden. Als die indruisen tegen het internationaal recht of een overtreding van de Conventie van Geneve inhouden, kan hij persoonlijk vervolgd en berecht worden.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 december 2009 om 00:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom filmen ze niet hoe Palestijnen hun paradijs proberen te ontvluchten om in de hel te gaan werken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
altijd enigzins bedenkelijk gevonden. En een beetje beledigend voor onze savoir faire. Want het enige waar Irak serieus om verlegen zat was het verdwijnen van Saddam en consoorten. De bevolking was tegen die vent en waarom er een grootscheepse oorlog gevoerd moest worden om een einde aan zijn dictatuur te maken gaat mij nog altijd boven het petje. Maar goed, jij zag er blijkbaar geen graten in dat de Kurden werden vergast , dat die vent geprobeerd heeft Koeweit in te nemen en droomde van een eeuwigdurend rijk. Het ambetante van de zaak blijft dat al die extreem linkse dinges waartoe jij dus behoort en die extreem rechtse dinges waartoe een andere reeks mensen hier behoort er NOOIT OF TE NIMMER in geslaagd zijn welvaart te scheppen. Ik lach me een bult bij het lezen van je bezorgdheid over 'vrouwen en kinderen'. Vrouwen en kinderen worden vast met handschoentjes aangepakt door de talibans zeker? Laatst gewijzigd door Francientje : 28 december 2009 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En waaruit blijkt dat?
![]() |
![]() |
#80 |