![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gebouwen van de RTBF en van RTL-TVI zijn in Brussel. De gebouwen van de VRT zijn wel in Brussel maar waar zijn die van VTM? In Vilvoorde (Vlaanderen, dus). Die van VT4? In Zaventem (Vlaanderen, dus). Dat zegt al genoeg, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht ik er dezelfde discussietechniek als jij op nahouden, zou ik nu beweren dat de LSP voorstander is om vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven, om het wettelijk pensioen te vervangen door private pensioenfondsen en om de ontslagregelingen voor arbeiders en bedienden te versoepelen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard stopt werkloosheid, armoede, criminaliteit, verfransing,... allemaal aan de staatsgrens... ![]() Of je zou er een Berlijnse muur moeten rondbouwen...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je houd deze woorden best voor jezelf, ik bestempel jou ook niet. En idd Nl is noodzakelijk om een job te vinden in Bxl en vooral buiten Bxl. Wat betreft de liefde voor Nl-talige cultuur kan ik ook zeggen dat de ouders (die uit een franstalige wereld komen) die cultuur niet kennen en zoals bijna elke Fr-talige doet, de andere culturen als minderwaardig bestempelen en het hunne vereren. Compte dessus je bois de l'eau claire, c'est efficace contre les préjugés. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() De verengelsing holt de verfransing achterna zodanig dat het eindigt met een 'Heilige Alliantie' tussen het Nederlands en het Frans.
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zodanig dat het eindigt met een 'Heilige Alliantie' tussen het Frans en het Nederlands ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat ik je duidelijk wil maken is dat; ook al kom je uit een Franstalige wereld en je Nl-talig onderwijs hebt genoten, je wel toegang hebt tot die Nl-talige cultuur. Meestal maak je daar dan wel gebruik van! Na een tijdje zie je dat door je werk en je contacten heel veel met Nl-taligen bezig bent. Veel vrienden en kennisen ook Vlaams en zelfs Nederlands zijn. Voor je het zelf besseft zit je voor een groot stuk in de Vlaamse wereld. Dit is nu niet voor iedereen zo! Maar mijn ervaring en de ervaring van vrienden in mijn geval volgen meestal deze weg. Je zit dan gewoon in twee culturen. Niets te maken met het neerleggen van één cultuur voor een ander ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel eens wat meer over dat woordje "gewoon". Dat intrigeert mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Op het internet heb ik al een Frans-talige Brusselaar gesproken die zich afvroeg: "stel dat het Belgisch regime ons het Engels oplegde i.p.v. het Frans: zouden we dan nu niet verder zitten?" Volgens mij bestaat er wel degelijk een verengelsingsdruk die wortel aan het schieten is. Zo'n 'small Englishmen' heb je ook in Vlaanderen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 januari 2010 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Gewoon", "alleen", "louter",... U kiest maar uit.
Maar het intrigeert mij dat ze zich "gewoon" meer aangetrokken voelen tot de Amerikaanse of Engelstalige producties. Wanneer iemand een in mijn ogen vreemde keuze qua geliefde neemt, wil ik nog genoegen nemen met het antwoord dat hij of zij zich er gewoon aangetrokken tot voelt. Maar wanneer miljoenen mensen zich in groep meer aangetrokken voelt tot de Engelstalige of Amerikaanse producties, dan vermoed ik daar een oorzaak achter. Niet louter toeval.
|
![]() |
![]() |