![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste Mc Gyver die ik gezien heb was Yves Leterme alias "De Geitenboer".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Herr Flick, ik heb de LEXX DVD's gekocht, omdat er alleen stukjes op Youtube te vinden zijn.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn wel een pak goede series die momenteel te zien zijn op betaaltelevisie maar binnen niet te lange tijd ook op de gewone zenders zullen worden uitgezonden ... bijvoorbeeld ... sons of anarchy (ondertussen gestart op de gewone zenders), warehouse 13, knightrider II (nieuwe versie) en toch wel zeer goed momenteel flashforward (maar die is nog bezig op Prime). Van al deze opgenoemd is Knightrider II eigenlijk de zwakste vind ik. Flashforward is wel heel goed (totnogtoe).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe onderhoudend en charmant deze series soms ook waren, er zaten ook heel véél slechte afleveringen tussen. Hedendaagse TV-series zijn beter geacteerd, de meeste personages zijn minder ééndimensionaal, de verhaallijnen zijn beter en de productiewaarden zijn veel hoger. Ik denk dan vooral aan pakweg The Shield, Rome, Deadwood, The Sopranos, The Wire, Band of Brothers, de eerste seizoenen van Lost en 24 en vele anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs ZIEK kon ik er gn 3 van zien. Rome, BoB is een top. The Pacific(opvolger BoB) is spijtig genoeg niet van hetzelfde niveau. Iemand ooit de BBC voorganger van "Rome " gezien? "I Claudius"... Laatst gewijzigd door Cdude : 29 april 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1 ding uit die jaren '80 zou ik graag ooit meer over willen weten, en ik ben niet de enige.... De Bende van Nijvel. Ik herinner me de donkere avonden toen het TV-nieuws was en er weer een overval was geweest. Het hield iedereen bezig, velen gingen niet met een gerust hart naar een Delhaize 's avonds kort voor sluitingsuur. De VW Golf GTI's waren de schrik van de weg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() The A-team en macgyver waren in die tijd inderdaad mainstream (zoals ook dallas, maimi vice,.. bv) en voor die tijd ijzersterke series voor miljoenen kijkers. Echter ik vond ze zelfs toen al maar zo-zo. Heb dat te danken aan mijn vader die me steeds wees op de onwaarschijnlijkheid van series en me aanzetten tot buiten de entertainment waarde te kijken.
Persoonlijk zijn eerder genoemde series dan ook in mijn mening minder gedenkwaardig en denk ik met meeste smart terug aan Airwolf, X-files, freggels, Outer Limits, Twilight Zone, Knightrider, police academy, dempsey and makepeace, Alfa Papa Tango, de Collega's,... Muzikaal is dit Black Sabath, Kiss, Wasp, AC/DC, Iron maiden, Queen, Guns and roses,... In '88-'90 stoot de New Beat die muziek van de eerste plaats bij mij waarna de jaren 90 voor mij de acid en house (trance/techno) (r)evolutie me tot hogere sferen bracht. De andere muziekstromingen maar matig maar ook zeer memorable wel. Hoe dan ook wat mij dus betreft waren de 90's de meest zalige jaren dus. Even opmerken tussen de regels; Oorspronkelijk geplaatst door kiko Iron Maiden vind ik goed te pruimen, de rest maakt rotzooi volgens mijn niet al te bescheiden mening. ==> als die "rotzooi" er niet geweest was waar stonden we dan nu met de muziek? Of we het nu persoonlijk graag horen of niet; wel vele van die artiesten e.d. hebben veel betekent muzikaal. Dus wees maar dankbaar dat ze er waren ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() dubbele post
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 april 2010 om 06:34. Reden: dubbele post |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kinghtrider the new series zijn vooral niet gelukt daar het nog voor de pilot er was al afgeschoten was door een stelletje ongeregelde fanatiekelingen die weer op de achterpoten staan omdat er een remake gemaakt word/werd van de jeugd sentement. Het enige zwakke was dat ze hier precies teveel trouw gebleven zijn aan het origineel: benaming van de afleveringen - OK; inhoud van de missies - OK; echter door deze en andere kleine elementen met toevoeging van moderne elementen is niet helemaal gelukt. De mix met Viper tenslotte was even wennen maar gaf potentie maar door tegenvallende kijkers aantallen dus vroegtijdig afgevoerd en onaangeroerd. Spijtig want het is een gemiste kans. Waar ik me mateloos aan kan ergeren is de vele goede, leuke series die vroegtijdig gesmoord worden omdat er niet voldoende kijkers zijn. Was vroeger ook maar nu komt het veel meer voor; knight rider - eureka - Dresden files - Terminator TSCC - Warehouse 13 - pain killer jane - ...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (ACIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEED, ik werkte vroeger bij R&S records ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Voor hedendaagse equivalenten moet je eerder kijken naar Relic Hunter of Stargate SG1 en zo.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Daar heb je deels gelijk in, maar vroeger waren er dan ook zeer weinig bekijkenswaardige TV-series voor volwassenen, terwijl het nu de één na de andere is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig was er ook de BBC |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Dat is geen verwijt trouwens, gewoon een vaststelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() sommigen hier menen dat Terminator: the sarah Connor Chronicles goed is en dat het niet voortijdig afgevoerd moest worden.
ik ben het er niet mee eens. Als de 4 terminator films een verhaal schetsen, een complete saga, dan is die televisie serie niet meer dan een klein element ervan extra uitvergroten en uitspinnen. Maar net dit doet afbreuk aan het verhaal en de sfeer van de 4 films. In feite was die serie niet nodig om het verhaallijn zoals die voorkomt in de films te begrijpen of uit te diepen. die televisie serie is meer een spin off dat een eigen leven gaat leiden. Met zoiets is de algemene publiek eigenlijk niet gediend. Zo'n spin off serie is echt voor de "die hard" fans. De onverzadigbare terminator-zotten zeg maar. die ieder pietluttig detail uitgelegd en verklaard willen zien. Zodoende beperkte de serie zich tot een klein en belachelijk publiek. het soort mensen dat verkleed naar science-fiction massa meetings gaat. die serie had eigenlijk totaal niks nieuws te bieden dan alleen maar iedere week een herhaling van de 1ste terminator-film. die serie is dus niet nodig. 1 film is voldoende. Noot: ik ben geen film-expert. ik klets maar wat. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 mei 2010 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Series zijn meestal niet meer dan een slap aftreksel van het verhaal, derde rangsacteurs en zéér dunne verhaallijn. Enig doel : kassa op de rug van de film |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bv. de serie stargate. De film stargate was goed maar de serie dat erop volgde was ook goed en zelfs nodig. dus het kan ook anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stargate hoort daar ook bij. Steeds zelfde ongeloofwaardige(in context) verhaallijn. Ondanks dat ik een SF fan bent en al lang onbeperkt internet heb, download ik ze niet eens. Delete na 10 min. kijken. Waarschijnlijk komt dat doordat ik BBC gewend ben.Topacteurs, grappige,doordachte scenario's , ... No US shit for me, I'm afraid. Laatst gewijzigd door Cdude : 1 mei 2010 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |