Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: bent u arm?
Ja 7 22,58%
neen 15 48,39%
Tussen hangen en wurgen 9 29,03%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2010, 10:05   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
15 procent van de bevolking is arm, sinds 2008.
Dat is een verschijnsel van de laatste twee jaar, voordien was het 5%
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 10:27   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is zeker een faktor.

Er zou een wettelijk plafond moeten komen tegen inkomensongelijkheid.

Bv de hoogstbetaalde tien keer meer (bruto) dan de laagstbetaalde in een bedrijf of overheidsinstantie.
Moet er dan ook een dergelijk plafond komen voor zelfstandigen ?

Bijvoorbeeld voor zangers. Helmut Floppi mag niet meer verdienen dan tien keer de laagst betaalde zanger in Vlaanderen.
Als Floppi dat plafond bereikt in, pakweg oktober, dan moet hij de rest van dat jaar maar gratis optreden en zijn seedee's gratis weggeven.

Een kapper die zich spesializeert in het kappen van suksesvolle artiesten en zangeressen of andere haai sosaiëtie-figuren, zal vanaf zijn plafond, (tien keren het bedrag van een oud peekes kwaffeur) iedereen gratis moeten kappen.

Voetballers ....

Nu is dat allemaal wel gemakkelijk gezegd van mij, maar ik voel toch ook aan dat sommige grootverdieners, ook in Vlaanderen, "teveel verdienen".
Diene prof ekonomie daar (kweet zijne naam niet meer) heeft eens gezegd dat die weddes "niet ekonomisch in verhouding staan, ... bla bla ...", maar wat is de oplossing ?
Ik zie hier (en overal elders) alleen maar oplossingen, die erger zijn dan de kwaal. (de kwaal zijnde: garansie op regelrechte afstevening op kommunistische toestanden; in plaats van de koek te vergroten, zodat iedereen meer kan bekomen, maken ze hem kleiner, zo klein, dat iedereen kan gaan aanschuiven met voedselbonnen aan lege winkels ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 10:34   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een verschijnsel van de laatste twee jaar, voordien was het 5%

Er zal toch altijd één iemand zijn die de armste is van het land.

Er zal toch altijd een 5 prosent zijn, die de 5 prosent armsten zijn van het land.

En er zullen ook altijd mensen zijn die het voor zichzelf grondig verknoeien: te graag pintelieren en toch autorijden en een aksidentje ..., liever uitgaan tot 's morgens en zonder slapen recht naar het werk ... beetje agressief en graag vechten op kaffee ... liever iets pikken dan te kopen ... den beuzak uithangen dat je vrouw/man het van mizerie aftrapt ... liever teveel lenen dan korrekt afbetalen ... liever lui dan moe ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 10:43   #64
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Wij kijken nog altijd naar een tv met beeldbuis.....geen flatscreen van 105 cm in huis. Volgens onze dierenarts horen we bijgevolg ook tot het marginaal deel van de bevolking.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 11:05   #65
eno2
Banneling

Standaard

Bij een betere verdeling van welvaart schuift natuurlijk ook het levenspeil van de armen naar boven op.
Oud 21 juli 2011, 09:08   #66
eno2
Banneling

Standaard

De armoededrempel is vastgelegd op 60% van het mediaan beschikbaar netto-inkomen op individueel niveau en hangt dus expliciet samen met de hoogte van de inkomens. De armoededrempel voor de EU-SILC 2009 wordt gebaseerd op de inkomens 2008. Deze inkomens stegen sterk. Het stijgen van de drempel hoeft dus niet te verbazen (bron: FOD Economie – Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie: EU-SILC 2009).

Volgens Sfax kennen die niks van Statistiek
Oud 26 juli 2011, 15:18   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wij kijken nog altijd naar een tv met beeldbuis.....geen flatscreen van 105 cm in huis. Volgens onze dierenarts horen we bijgevolg ook tot het marginaal deel van de bevolking.
Of net dat zorgt er voor dat u bij het rijkere deel hoort. Consumerne tot u erbij neervalt is snel een manier om in de armoede te geraken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:33   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De armoededrempel is vastgelegd op 60% van het mediaan beschikbaar netto-inkomen op individueel niveau en hangt dus expliciet samen met de hoogte van de inkomens. De armoededrempel voor de EU-SILC 2009 wordt gebaseerd op de inkomens 2008. Deze inkomens stegen sterk. Het stijgen van de drempel hoeft dus niet te verbazen (bron: FOD Economie – Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie: EU-SILC 2009).

Volgens Sfax kennen die niks van Statistiek:lol:
Het bezwaar van Sfax is ook dat als er mensen bijkomen onder de mediaan, dat dan de mediaan zakt en dus de armoedegrens.

Precies of hij is bekommerd om de mensen onder de armoedegrens die steeds verder zakt...

In werkelijkheid stijgt de armoedegrens in de loop der jaren in de mate dat de dat de economie groeit, zodat de onderlaag het ook wat beter krijgt.

Dat is het , dat soort minimale verdelingseffect, die kruimels, die hij niet kan verdragen.
Oud 26 juli 2011, 15:48   #69
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zou pas te gek zijn! Er is nog geen profitariaat genoeg...
Arm zijn is zeer subjectief... Sommigen trekken hun plan met 600-700 euro, anderen klagen met 2000 euro!
Belangrijker is: kijken waarom sommigen arm zijn! En als de mogelijkheden bestaan dat ze daar zelf iets kunnen aan verhelpen, ze verplichten van die mogelijkheden te gebruiken, zoals werken en werk willen vinden!
Ze zelf laten beslissen hoeveel recht op bijstand ze hebben... dat zou wat geven zeker!
Werk is een basisrecht... Geen basisplicht!
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:48   #70
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zou pas te gek zijn! Er is nog geen profitariaat genoeg...
Arm zijn is zeer subjectief... Sommigen trekken hun plan met 600-700 euro, anderen klagen met 2000 euro!
Belangrijker is: kijken waarom sommigen arm zijn! En als de mogelijkheden bestaan dat ze daar zelf iets kunnen aan verhelpen, ze verplichten van die mogelijkheden te gebruiken, zoals werken en werk willen vinden!
Ze zelf laten beslissen hoeveel recht op bijstand ze hebben... dat zou wat geven zeker!
Je bent arm vandaag de dag zodra je zelfs maar met je loon net toekomt om te voorzien in de échte basisbehoeften. En dat zijn er velen vandaag de dag; zelfs werkende armen.
En dat is het gevolg van onze graai en consumptie maatschappij en mindset. Het gaat trouwens nog eerst erger worden, veel erger alvorens het ooit kan beteren spijtig genoeg. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 16:00   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Je bent arm vandaag de dag zodra je zelfs maar met je loon net toekomt om te voorzien in de échte basisbehoeften. En dat zijn er velen vandaag de dag; zelfs werkende armen.
En dat is het gevolg van onze graai en consumptie maatschappij en mindset. Het gaat trouwens nog eerst erger worden, veel erger alvorens het ooit kan beteren spijtig genoeg. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken.
Ik wel

"men" wil de mensen naar de wettige zelfverdediging drijven waar je als huurling in de overlevingsstrijd een dagelijkse portie voedsel en logies kan krijgen, en ... kogels.
Oud 26 juli 2011, 16:14   #72
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet er dan ook een dergelijk plafond komen voor zelfstandigen ?

Bijvoorbeeld voor zangers. Helmut Floppi mag niet meer verdienen dan tien keer de laagst betaalde zanger in Vlaanderen.
Als Floppi dat plafond bereikt in, pakweg oktober, dan moet hij de rest van dat jaar maar gratis optreden en zijn seedee's gratis weggeven.

Een kapper die zich spesializeert in het kappen van suksesvolle artiesten en zangeressen of andere haai sosaiëtie-figuren, zal vanaf zijn plafond, (tien keren het bedrag van een oud peekes kwaffeur) iedereen gratis moeten kappen.

Voetballers ....

Nu is dat allemaal wel gemakkelijk gezegd van mij, maar ik voel toch ook aan dat sommige grootverdieners, ook in Vlaanderen, "teveel verdienen".
Diene prof ekonomie daar (kweet zijne naam niet meer) heeft eens gezegd dat die weddes "niet ekonomisch in verhouding staan, ... bla bla ...", maar wat is de oplossing ?
Ik zie hier (en overal elders) alleen maar oplossingen, die erger zijn dan de kwaal. (de kwaal zijnde: garansie op regelrechte afstevening op kommunistische toestanden; in plaats van de koek te vergroten, zodat iedereen meer kan bekomen, maken ze hem kleiner, zo klein, dat iedereen kan gaan aanschuiven met voedselbonnen aan lege winkels ...)
Dat u voorkeursspelling gebruikt tot daar aan toe, maar deze post wordt er onleesbaar door. seedee... haai sosaiëtie, kwaffeur.... ge moet al bijna hardop lezen om te begrijpen wat u bedoelt...

Voor de rest ben ik het wel eens met uw post... maar let op uw schrijfstijl.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 20:32   #73
FDM
Banneling

Standaard

Patokh Chodiev, de rijkste Belg, heeft een witwaszaak van 55 miljoen euro, die al 15 jaar tegen hem loopt, afgekocht. Dat vernam De Tijd van "verschillende gerechtelijke bronnen"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...oen-euro.dhtml
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 07:42   #74
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Werk is een basisrecht... Geen basisplicht!
inderdaad , gelijk ik me niet verplicht voel solidair te zijn met mensen die niet WILLEN werken !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 12:12   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
inderdaad , gelijk ik me niet verplicht voel solidair te zijn met mensen die niet WILLEN werken !!!!!!
Solidariteit is geen basisplicht. Daarom word die structureel georganiseerd.

Zeer vooruitziend...
Oud 21 augustus 2011, 12:39   #76
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Iemand die WIL werken heeft binnen de 2 maanden werk. Daarom is een uitkering met aflooptermijn van 6 maanden meer dan lang genoeg. We moeten mensen helpen in de periode tussen twee jobs met de nadruk op die tweede job.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 12:46   #77
eno2
Banneling

Standaard

Wat acht ik me gelukkig dat ik bepaalde fantasten geen antwoord meer geef omdat het ook scheldorgeltjes zijn.
Oud 21 augustus 2011, 13:06   #78
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Iemand die WIL werken heeft binnen de 2 maanden werk. Daarom is een uitkering met aflooptermijn van 6 maanden meer dan lang genoeg. We moeten mensen helpen in de periode tussen twee jobs met de nadruk op die tweede job.
Denkt U echt dat een vrouw met boerka binnen de 2 maand werk vindt?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 13:12   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Denkt U echt dat een vrouw met boerka binnen de 2 maand werk vindt?
Dat is nu echt het enige dat ik nooit geprobeerd heb.
Oud 21 augustus 2011, 14:23   #80
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
die 2 maand ben ik niet mee eens , dat moet sterk afhankelijk zijn met je aantal jaren dienst dat je al hebt ...... voor een pas afgestudeerde is dit veel te veel , maar voor iemand met 20 jaar dienst is dit veel te weinig !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be