![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u arm? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 22,58% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 48,39% |
Tussen hangen en wurgen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 29,03% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld voor zangers. Helmut Floppi mag niet meer verdienen dan tien keer de laagst betaalde zanger in Vlaanderen. Als Floppi dat plafond bereikt in, pakweg oktober, dan moet hij de rest van dat jaar maar gratis optreden en zijn seedee's gratis weggeven. Een kapper die zich spesializeert in het kappen van suksesvolle artiesten en zangeressen of andere haai sosaiëtie-figuren, zal vanaf zijn plafond, (tien keren het bedrag van een oud peekes kwaffeur) iedereen gratis moeten kappen. Voetballers .... Nu is dat allemaal wel gemakkelijk gezegd van mij, maar ik voel toch ook aan dat sommige grootverdieners, ook in Vlaanderen, "teveel verdienen". Diene prof ekonomie daar (kweet zijne naam niet meer) heeft eens gezegd dat die weddes "niet ekonomisch in verhouding staan, ... bla bla ...", maar wat is de oplossing ? Ik zie hier (en overal elders) alleen maar oplossingen, die erger zijn dan de kwaal. (de kwaal zijnde: garansie op regelrechte afstevening op kommunistische toestanden; in plaats van de koek te vergroten, zodat iedereen meer kan bekomen, maken ze hem kleiner, zo klein, dat iedereen kan gaan aanschuiven met voedselbonnen aan lege winkels ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal toch altijd één iemand zijn die de armste is van het land. Er zal toch altijd een 5 prosent zijn, die de 5 prosent armsten zijn van het land. En er zullen ook altijd mensen zijn die het voor zichzelf grondig verknoeien: te graag pintelieren en toch autorijden en een aksidentje ..., liever uitgaan tot 's morgens en zonder slapen recht naar het werk ... beetje agressief en graag vechten op kaffee ... liever iets pikken dan te kopen ... den beuzak uithangen dat je vrouw/man het van mizerie aftrapt ... liever teveel lenen dan korrekt afbetalen ... liever lui dan moe ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij kijken nog altijd naar een tv met beeldbuis.....geen flatscreen van 105 cm in huis. Volgens onze dierenarts horen we bijgevolg ook tot het marginaal deel van de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Bij een betere verdeling van welvaart schuift natuurlijk ook het levenspeil van de armen naar boven op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() De armoededrempel is vastgelegd op 60% van het mediaan beschikbaar netto-inkomen op individueel niveau en hangt dus expliciet samen met de hoogte van de inkomens. De armoededrempel voor de EU-SILC 2009 wordt gebaseerd op de inkomens 2008. Deze inkomens stegen sterk. Het stijgen van de drempel hoeft dus niet te verbazen (bron: FOD Economie – Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie: EU-SILC 2009).
Volgens Sfax kennen die niks van Statistiek ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Of net dat zorgt er voor dat u bij het rijkere deel hoort. Consumerne tot u erbij neervalt is snel een manier om in de armoede te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies of hij is bekommerd om de mensen onder de armoedegrens die steeds verder zakt... In werkelijkheid stijgt de armoedegrens in de loop der jaren in de mate dat de dat de economie groeit, zodat de onderlaag het ook wat beter krijgt. Dat is het , dat soort minimale verdelingseffect, die kruimels, die hij niet kan verdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is het gevolg van onze graai en consumptie maatschappij en mindset. Het gaat trouwens nog eerst erger worden, veel erger alvorens het ooit kan beteren spijtig genoeg. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"men" wil de mensen naar de wettige zelfverdediging drijven waar je als huurling in de overlevingsstrijd een dagelijkse portie voedsel en logies kan krijgen, en ... kogels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik het wel eens met uw post... maar let op uw schrijfstijl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Patokh Chodiev, de rijkste Belg, heeft een witwaszaak van 55 miljoen euro, die al 15 jaar tegen hem loopt, afgekocht. Dat vernam De Tijd van "verschillende gerechtelijke bronnen"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...oen-euro.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() inderdaad , gelijk ik me niet verplicht voel solidair te zijn met mensen die niet WILLEN werken !!!!!!
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Iemand die WIL werken heeft binnen de 2 maanden werk. Daarom is een uitkering met aflooptermijn van 6 maanden meer dan lang genoeg. We moeten mensen helpen in de periode tussen twee jobs met de nadruk op die tweede job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Wat acht ik me gelukkig dat ik bepaalde fantasten geen antwoord meer geef omdat het ook scheldorgeltjes zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() die 2 maand ben ik niet mee eens , dat moet sterk afhankelijk zijn met je aantal jaren dienst dat je al hebt ...... voor een pas afgestudeerde is dit veel te veel , maar voor iemand met 20 jaar dienst is dit veel te weinig !