![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja inderdaad zoals bij elk ander beroep trouwens heb je bij de politie ook crapuul, het probleem is eens dat deze aangenomen worden is het zeer moeilijk om ze te kunnen ontslaan en dan krijg je problemen en zo zijn er altijd een paar in elk politiekorps. Wat je hier ziet in het filmpje is 1 kant van het verhaal omdat de andere kant waarschijnlijk de boel veel minder leuk maakt. Dat ze met traangas gooien dat begrijp ik niet, maar dat ze daar met zoveel volk staan en de mensen soms hardhandig moeten vasthouden dat begrijp ik maar al te goed en als je in hun plaats zou zijn zou je net hetzelfde doen. En ga eens in brussel ergens mee met de politie je zou het geen tweede keer willen doen ik ben al stomverbaasd dat ze nog mensen vinden om daar te gaan werken, het probleem in België is ook dat de pas afgestudeerden in de stad moeten beginnen en pas na een aantal jaar kunnen hun verplaatsing aanvragen.Terwijl het bijvoorbeeld in Engeland net omgekeerd is. Dus in onze steden zit dat daar vol "nieuwelingen", dan krijg je dit soort situaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat ze bij de politie denken dat corruptiegeld ontvangen hun job is. Frieten halen met de sirene op, ahja, anders moeten ze wachten aan het rode licht en dan worden de frieten koud niwaar. En als de mensen bellen van er wordt hier gevochten, dan vragen ze eerst, zijn er Marokkanenen bij? Kwestie van een uurtje langer weg te blijven zodat het zeker voorbij is als ze aankomen. En natuurlijk tijdens huiszoekingen zoveel mogelijk geld en juwelen pikken. Of de boekenwinkel leegpikken als ze daar terplaatse moeten komen. Je moet het niet afstrijden, iedereen heeft het gezien op TV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Frieten halen met de lichten aan is een mooi verhaal heb ik ook al gehoord en dat werdt vroeger weleens gedaan, toen was er ook niemand op tegen. Nu is dat heel anders en als dat eens gebeurd en je hebt er bewijzen van mag je mij gerust eens bellen. De vraag of er marokkanen bij zijn? Wel volgende keer dat je ze moet bellen neem dat maar eens op en geef het aan de media, als dit verhaal ooit enige waarheid zou bevatten. U geloofd blijkbaar heel veel verhalen. Neemt niet weg dat er sommige van waar zouden kunnen zijn in het geval van sommige individuen. En als je weet dat bijvoorbeeld voor een stad als halle maar twee auto's rondrijden. En die zijn op dat moment met iets bezig, dan kan je wel begrijpen dat het even duurt. Maar het is ook niet altijd zo. En corruptiegeld ontvangen? Dan zijn al die agenten die ik ken, kheb zelf nog naast de kazerne gewoont toch allemaal dikke sukkelaars dat zij dat blijkbaar niet krijgen. En u veralgemeent ook wel zeer snel, die verhalen die zullen allemaal wel ooit is gebeurd zijn maar het beeld dat u ervan schetst geloofd u toch zelf niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, uiteraard niet. Het is wel interessant het vast te stellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() IK blijf het vooral vreemd vinden dat sommige mensen meteen af komen met dat we vreemdelingen niet allemaal met elkaar mogen vergelijken, maar als het gaat om de overheid of de politie , dat dit ineens wel mag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die enkelen die het spel niet willen meespelen worden buitengepest en die durven hun mond niet opendoen uit angst. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kan crapuul geen kinderen hebben? Wij geven regelmatig kinderfeestjes en nog nooit kregen we de politie op ons dak. Wij geven dan ook geen kinderfeestjes om 2 uur ‘s nachts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Enja als je niet geloofd dat ze niet allemaal corrupt zijn dan doe je dat maar, zolang je maar gelukkig bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En plots is men niet onschuldig meer tot het tegendeel bewezen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dus unaniem besluiten dat de politie corrupt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar gelukkig ben ik geen agent en zal ik je hiervoor niet hardhandig komen neerslagen en je geld stelen, heeft u effe geluk nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |