Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2010, 16:11   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zo moeilijk om te begrijpen wat er staat?
Ja, nogal omdat je jezelf enigzins tegenspreekt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:16   #62
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is ook zo, wie wordt er tegenwoordig nog politie? Toch alleen maar mensen die zelfs te lui zijn om taxichauffeur te worden...
Ja idd . Mijn vader is agent,mijn nonkel ook, en als je hoort wat ze daar allemaal meemaken nemen ze geen risico meer. Die mensen moeten daar altijd maar hun leven wagen omdat een of andere gek boel heeft met een andere gek. Wees blij dat er nog mensen bestaan die hier tussenkomen.
Maar ja inderdaad zoals bij elk ander beroep trouwens heb je bij de politie ook crapuul, het probleem is eens dat deze aangenomen worden is het zeer moeilijk om ze te kunnen ontslaan en dan krijg je problemen en zo zijn er altijd een paar in elk politiekorps.

Wat je hier ziet in het filmpje is 1 kant van het verhaal omdat de andere kant waarschijnlijk de boel veel minder leuk maakt. Dat ze met traangas gooien dat begrijp ik niet, maar dat ze daar met zoveel volk staan en de mensen soms hardhandig moeten vasthouden dat begrijp ik maar al te goed en als je in hun plaats zou zijn zou je net hetzelfde doen.

En ga eens in brussel ergens mee met de politie je zou het geen tweede keer willen doen ik ben al stomverbaasd dat ze nog mensen vinden om daar te gaan werken, het probleem in België is ook dat de pas afgestudeerden in de stad moeten beginnen en pas na een aantal jaar kunnen hun verplaatsing aanvragen.Terwijl het bijvoorbeeld in Engeland net omgekeerd is.
Dus in onze steden zit dat daar vol "nieuwelingen", dan krijg je dit soort situaties.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:25   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Ja idd . Mijn vader is agent,mijn nonkel ook, en als je hoort wat ze daar allemaal meemaken nemen ze geen risico meer. Die mensen moeten daar altijd maar hun leven wagen omdat een of andere gek boel heeft met een andere gek. Wees blij dat er nog mensen bestaan die hier tussenkomen.
Maar ja inderdaad zoals bij elk ander beroep trouwens heb je bij de politie ook crapuul, het probleem is eens dat deze aangenomen worden is het zeer moeilijk om ze te kunnen ontslaan en dan krijg je problemen en zo zijn er altijd een paar in elk politiekorps.

Wat je hier ziet in het filmpje is 1 kant van het verhaal omdat de andere kant waarschijnlijk de boel veel minder leuk maakt. Dat ze met traangas gooien dat begrijp ik niet, maar dat ze daar met zoveel volk staan en de mensen soms hardhandig moeten vasthouden dat begrijp ik maar al te goed en als je in hun plaats zou zijn zou je net hetzelfde doen.

En ga eens in brussel ergens mee met de politie je zou het geen tweede keer willen doen ik ben al stomverbaasd dat ze nog mensen vinden om daar te gaan werken, het probleem in België is ook dat de pas afgestudeerden in de stad moeten beginnen en pas na een aantal jaar kunnen hun verplaatsing aanvragen.Terwijl het bijvoorbeeld in Engeland net omgekeerd is.
Dus in onze steden zit dat daar vol "nieuwelingen", dan krijg je dit soort situaties.
Jij bent toch die criminologie-student, he? Aaaaaaah!!!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:25   #64
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jij bent toch die criminologie-student, he? Aaaaaaah!!!
Ben ik inderdaad. Maakt dat een verschil?
Oud 3 januari 2010, 16:26   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja idd . Mijn vader is agent,mijn nonkel ook, en als je hoort wat ze daar allemaal meemaken nemen ze geen risico meer. Die mensen moeten daar altijd maar hun leven wagen omdat een of andere gek boel heeft met een andere gek.
Tja, iedereen moet zijn job doen.

Het probleem is natuurlijk dat ze bij de politie denken dat corruptiegeld ontvangen hun job is.

Frieten halen met de sirene op, ahja, anders moeten ze wachten aan het rode licht en dan worden de frieten koud niwaar.

En als de mensen bellen van er wordt hier gevochten, dan vragen ze eerst, zijn er Marokkanenen bij?

Kwestie van een uurtje langer weg te blijven zodat het zeker voorbij is als ze aankomen.

En natuurlijk tijdens huiszoekingen zoveel mogelijk geld en juwelen pikken. Of de boekenwinkel leegpikken als ze daar terplaatse moeten komen.

Je moet het niet afstrijden, iedereen heeft het gezien op TV.
Oud 3 januari 2010, 16:35   #66
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tja, iedereen moet zijn job doen.

Het probleem is natuurlijk dat ze bij de politie denken dat corruptiegeld ontvangen hun job is.

Frieten halen met de sirene op, ahja, anders moeten ze wachten aan het rode licht en dan worden de frieten koud niwaar.

En als de mensen bellen van er wordt hier gevochten, dan vragen ze eerst, zijn er Marokkanenen bij?

Kwestie van een uurtje langer weg te blijven zodat het zeker voorbij is als ze aankomen.

En natuurlijk tijdens huiszoekingen zoveel mogelijk geld en juwelen pikken. Of de boekenwinkel leegpikken als ze daar terplaatse moeten komen.

Je moet het niet afstrijden, iedereen heeft het gezien op TV.
Lijkt het zo alsof ik het niet eens ben dat er corrupte politieagenten bestaan?
Frieten halen met de lichten aan is een mooi verhaal heb ik ook al gehoord en dat werdt vroeger weleens gedaan, toen was er ook niemand op tegen. Nu is dat heel anders en als dat eens gebeurd en je hebt er bewijzen van mag je mij gerust eens bellen.

De vraag of er marokkanen bij zijn? Wel volgende keer dat je ze moet bellen neem dat maar eens op en geef het aan de media, als dit verhaal ooit enige waarheid zou bevatten. U geloofd blijkbaar heel veel verhalen. Neemt niet weg dat er sommige van waar zouden kunnen zijn in het geval van sommige individuen.

En als je weet dat bijvoorbeeld voor een stad als halle maar twee auto's rondrijden. En die zijn op dat moment met iets bezig, dan kan je wel begrijpen dat het even duurt. Maar het is ook niet altijd zo.

En corruptiegeld ontvangen? Dan zijn al die agenten die ik ken, kheb zelf nog naast de kazerne gewoont toch allemaal dikke sukkelaars dat zij dat blijkbaar niet krijgen.

En u veralgemeent ook wel zeer snel, die verhalen die zullen allemaal wel ooit is gebeurd zijn maar het beeld dat u ervan schetst geloofd u toch zelf niet?
Oud 3 januari 2010, 16:36   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik inderdaad. Maakt dat een verschil?
Nee, uiteraard niet. Het is wel interessant het vast te stellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:40   #68
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, uiteraard niet. Het is wel interessant het vast te stellen.
IK blijf het vooral vreemd vinden dat sommige mensen meteen af komen met dat we vreemdelingen niet allemaal met elkaar mogen vergelijken, maar als het gaat om de overheid of de politie , dat dit ineens wel mag.
Oud 3 januari 2010, 16:45   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt het zo alsof ik het niet eens ben dat er corrupte politieagenten bestaan?
Ernstig blijven he, ze zijn allemaal corrupt, het coruptiegeld wordt verdeeld op het bureau.

En die enkelen die het spel niet willen meespelen worden buitengepest en die durven hun mond niet opendoen uit angst.

Citaat:
Frieten halen met de lichten aan is een mooi verhaal heb ik ook al gehoord en dat werdt vroeger weleens gedaan, toen was er ook niemand op tegen. Nu is dat heel anders en als dat eens gebeurd en je hebt er bewijzen van mag je mij gerust eens bellen.
Ja, dat zal het zijn, vroeger mocht het. En nu mag het niet meer en dus doen ze het niet meer...

Citaat:
De vraag of er marokkanen bij zijn? Wel volgende keer dat je ze moet bellen neem dat maar eens op en geef het aan de media, als dit verhaal ooit enige waarheid zou bevatten. U geloofd blijkbaar heel veel verhalen. Neemt niet weg dat er sommige van waar zouden kunnen zijn in het geval van sommige individuen.
Ik ze moeten bellen? In geen duizend jaar, ik los mijn problemen zelf wel op.

Citaat:
En als je weet dat bijvoorbeeld voor een stad als halle maar twee auto's rondrijden. En die zijn op dat moment met iets bezig, dan kan je wel begrijpen dat het even duurt. Maar het is ook niet altijd zo.
Aan uitvluchten geen tekort alleszins.

Citaat:
En corruptiegeld ontvangen? Dan zijn al die agenten die ik ken, kheb zelf nog naast de kazerne gewoont toch allemaal dikke sukkelaars dat zij dat blijkbaar niet krijgen.
Ja, ze zullen het u komen vertellen...
Oud 3 januari 2010, 16:50   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Crapuul????
Sinds wanneer zijn vrouwen, kinderen en een 60-plusser die een verjaardagsfeestje geven crapuul?
Kan crapuul geen verjaardagsfeestjes geven ?
Of kan crapuul geen kinderen hebben?
Wij geven regelmatig kinderfeestjes en nog nooit kregen we de politie op ons dak.
Wij geven dan ook geen kinderfeestjes om 2 uur ‘s nachts.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:50   #71
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ernstig blijven he, ze zijn allemaal corrupt, het coruptiegeld wordt verdeeld op het bureau.

En die enkelen die het spel niet willen meespelen worden buitengepest en die durven hun mond niet opendoen uit angst.

Ja, dat zal het zijn, vroeger mocht het. En nu mag het niet meer en dus doen ze het niet meer...

Ik ze moeten bellen? In geen duizend jaar, ik los mijn problemen zelf wel op.

Aan uitvluchten geen tekort alleszins.

Ja, ze zullen het u komen vertellen...
En u bent zeker dat u in België woont? En aangezien de politie opgericht is voor gevallen van nood raad ik u ook aan dat u het eerst zelf probeert op te lossen. Ze moeten hun al genoeg bezig houden met mensen die klachten hebben over scholen, over familie, over dat hun dochter gepest wordt.

Enja als je niet geloofd dat ze niet allemaal corrupt zijn dan doe je dat maar, zolang je maar gelukkig bent.
Oud 3 januari 2010, 16:51   #72
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan crapuul geen verjaardagsfeestjes geven ?
Of kan crapuul geen kinderen hebben?
Wij geven regelmatig kinderfeestjes en nog nooit kregen we de politie op ons dak.
Wij geven dan ook geen kinderfeestjes om 2 uur ‘s nachts.
Sommigen geloven nog altijd dat alle vrouwen kinderen en 60 plussers lieverdjes zijn
Oud 3 januari 2010, 16:52   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK blijf het vooral vreemd vinden dat sommige mensen meteen af komen met dat we vreemdelingen niet allemaal met elkaar mogen vergelijken, maar als het gaat om de overheid of de politie , dat dit ineens wel mag.
En plots is men niet onschuldig meer tot het tegendeel bewezen is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:53   #74
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En plots is men niet onschuldig meer tot het tegendeel bewezen is.
Achja zolang ze het forum maar kunnen vullen he
Oud 3 januari 2010, 16:59   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kunnen dus unaniem besluiten dat de politie corrupt is.
Oud 3 januari 2010, 17:04   #76
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
We kunnen dus unaniem besluiten dat de politie corrupt is.
Ik was er bijna ingetrapt.
Oud 3 januari 2010, 17:12   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was er bijna ingetrapt.
Ja, ok. Ik zal het wat aanpassen voor u.

Alle flikken zijn corrupt behalve uw vader...
Oud 3 januari 2010, 17:14   #78
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, ok. Ik zal het wat aanpassen voor u.

Alle flikken zijn corrupt behalve uw vader...
Besluiten trekken van een discussie is blijkbaar niet u sterkste punt.
Maar gelukkig ben ik geen agent en zal ik je hiervoor niet hardhandig komen neerslagen en je geld stelen, heeft u effe geluk nietwaar.
Oud 3 januari 2010, 17:31   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Besluiten trekken van een discussie is blijkbaar niet u sterkste punt.
Maar gelukkig ben ik geen agent en zal ik je hiervoor niet hardhandig komen neerslagen en je geld stelen, heeft u effe geluk nietwaar.
Ja, want dat zal u vader wel komen doen.
Oud 3 januari 2010, 17:35   #80
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, want dat zal u vader wel komen doen.
En het niveau blijft stijgen. We zullen het hier maar bij laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be