![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met uw werk? | |||
Tevreden |
![]() ![]() ![]() |
38 | 90,48% |
Niet tevreden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot nu toe heeft die houding mij geen windeieren gelegd. U bent vrij om anders te denken en doen, maar niet komen mekkeren als anderen verder komen in het leven als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet verwonderlijk dat u constant overhoop ligt met mensen die in uw ogen niet werken, maar "mannekes tekenen" de ganse dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, alhoewel ik arbeider en bediende ben geweest tijdens mijn loopbaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() vooral niet op internet fora's ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was het punt niet. Het begon met mensen die liever op het werk waren dan thuis. Want daar hadden ze niets te doen en dergelijke redenen meer. Wat mij deed opmerken dat het daar thuis dan maar triestig gesteld moest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had vroeger een kameraad, en toen we 15 jaar waren of zo, kocht die wrakken van auto's op voor een paar honderd franken, om daaraan te knutselen en die proberen aan het rijden te krijgen (op een patattenveld van zijn ouders, niet op de openbare weg). Hij stak daar al zijn zakgeld en vrije tijd in. Ik heb er allang geen kontakt meer mee, maar stel dat die garagist is geworden, dan is dat toch een droom van een leven, nee ? Ik deed hetzelfde met elektronica. Ik prutste dagen en dagen aan slecht werkende electronische circuitjes. Ik vond dat plezant. Ik heb zo ook mijn scheikunde periode gehad en ook mijn informatica periode. Welnu, een goeie combinatie van al dat en nog ander spul, dat is mijn huidig werk. Of toch een redelijk deel ervan. Dingen die ik als adolescent op mijn eigen deed, op kramikkige manier omdat ik niet genoeg geld had om professioneel materiaal te kopen, en nu heb ik beschikking over het meest gesofistikeerde speelgoed dat je je maar kan indenken. En als er een speeltje ontbreekt, is er een goeie kans dat ik het mag kopen. 50 000 Euro is geen probleem. Natuurlijk ben ik graag bij mijn gezin, en ga ik ook graag op vakantie. Maar ik ben vrij happy op mijn werk. Ik word niet te slecht betaald daarvoor. Misschien zou ik ergens anders veel meer kunnen verdienen, maar ik zou mij stukken minder amuzeren. En ja, er zijn banen waar ik naast gegrepen heb en waar ik mij waarschijnlijk nog meer had geamuzeerd (en minder geld verdiend). Daar heb ik mee leren leven. Ik heb soms het gevoel dat ik op mijn werk in een grote speeltuin zit. Wat wil je nog meer ?
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idd, dat ben ik, sedert 2005.
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zelf na dertig of veertig van alles op te merken - en dat zeg ik met alle respect, weet nog niet hoe alle bediendes denken. En daar kan ik als schooljongen toch redelijk zeker over zijn. En dank u om er mij op te wijzen, ik heb mijn snotneus gaan snuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mag dan aldanniet waar zijn, het is naast de kwestie want het ging hier niet over mij, het ging over u. Citaat:
Dat het wil zeggen dat er in heel de wereld en doorheen heel de geschiedenis geen uitzondering op kan bestaan? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Burger
|
![]() pijst niet ...in ieder geval als het kapitalistisch gedagtengoed blijft voortduren zal de kleine burger er niet beter van worden en dat is hier juist tzelvde ...maar het is wel de kleine man die meestal het echte werk op zich neemt zoals ploegbazen en meestergasten en al de arbeiders ...maar die (dikke) nekken als ik het mag noemen hebben totaal geen besef van wat een gewone arbeider maar over heeft om mee te leven ...in die geldzuigende maatschapij verdomme !!!
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben niet zo tevreden, daarom heb ik beslist terug te gaan studeren.
nog 3,5 jaar en ik kan op zoek naar de job van mijn leven ![]()
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
misschien kan mijn jonge kijk op een hele samenleving wel een verrijking zijn op de rotte delen die u ervan ziet. Zelf bediende geweest zijn en geen "snotneus" meer zijn wat u uiteraard bedoelde is geen criterium om te kunnen uitmaken wat typisch is voor een bediende bij mijn weten. Maar ja ik ben dan ook maar een snotneus dus wat weet ik erover. Gelukkig kan ik met een glimlach gaan tikkertje spelen want u geeft mij de benodigde respect. En nu ga ik slapen, tik tak is voorbij. Laatst gewijzigd door Sam M. : 6 januari 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je mij helpen, kseeno?
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jak arbeiders !
![]()
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin, moest het ooit uitkomen, ik heb brede schouders om op te huilen. Bij wijze van spreken dan want dat is ook niet waar. Alleszins, jij bent goed genoeg. Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 januari 2010 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Nu niet in een slachtofferrol kruipen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat is omdat ik je vader en nonkel - zij het onrechtstreeks, corrupt heb genoemd, gelieve me dan te vergeven. Ik zal ze met tegenzin dan, het voordeel van de twijfel gunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |