Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2010, 10:24   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
beste , ik zeg zelf dat het niet zo voor alle ambtenaren zo is ! , maar de extra lunchkes enzo , is meestal wel zo ! trouwens op een jaar of 20 bij de staat had men vader bijna dezelfde pré dan ik 14 jaar in privé ............ enkel ik moet er weekends voor draaien en ploegen
Ik werk al 38jaar bij de overheid, en moet mijn eerste extra lunchke nog altijd krijgen. Ik draai ook ploegen (tot voor kort had ik 6€ supplement voor een nachtdienst - nu is dat 10€ geworden)
En ik heb ook niet gezegd dat ALLE privé-bedrijven evengoed betalen, maar globaal genomen verdient een werknemer bij de privé nog altijd een stuk meer dan bij de overheid. Zelfs de vastbenoemingen komen op de helling te staan. Waar ik werk dateren de laatste vaste benoemingen van 2000, al wat later in functie kwam werden contractuelen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 januari 2010 om 10:25.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:28   #62
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste , ik zeg zelf dat het niet zo voor alle ambtenaren zo is ! , maar de extra lunchkes enzo , is meestal wel zo ! trouwens op een jaar of 20 bij de staat had men vader bijna dezelfde pré dan ik 14 jaar in privé ............ enkel ik moet er weekends voor draaien en ploegen
Mja, toen ik overstapte van prive naar onderwijs, steeg mijn nettoloon lichtjes, maar vielen de extralegale voordelen wel terug op zero.
Mijn quality of life steeg wel serieus omdat ik nu kan fietsen naar het werk, wat voor mij veel waard is. Geen files meer 's morgens, geen stress, geen maagzweren, geen dure medicatie en dokters.
Ondertussen is dat loon door ancieniteit en bevordering behoorlijk gestegen met ongeveer 25%.

Niets houd u overigens tegen om hetzelfde te doen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 januari 2010 om 10:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:28   #63
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik werk al 38jaar bij de overheid, en moet mijn eerste extra lunchke nog altijd krijgen. Ik draai ook ploegen (tot voor kort had ik 6€ supplement voor een nachtdienst - nu is dat 10€ geworden)
En ik heb ook niet gezegd dat ALLE privé-bedrijven evengoed betalen, maar globaal genomen verdient een werknemer bij de privé nog altijd een stuk meer dan bij de overheid. Zelfs de vastbenoemingen komen op de helling te staan. Waar ik werk dateren de laatste vaste benoemingen van 2000, al wat later in functie kwam werden contractuelen.
38 jaar : het wordt tijd om op pensioen te gaan.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:30   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
38 jaar : het wordt tijd om op pensioen te gaan.
Verschillende collega's deden dat al. Zolang ik mij fysiek in orde voel, blijf ik gaan werken.
Oud 7 januari 2010, 10:30   #65
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
'tja dat van die amtenaren stop ken ik , was bij men pa ook het geval ......... veel beloven , examens meedoen en dan ambtenaren stop , dankzij cd & v ...........
anders had men pa meer per maand dan ik met men weekends !
trouwens men ma heeft dankzij de staat bijna evenveel pensioen dan ik die werk
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:34   #66
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mja, toen ik overstapte van prive naar onderwijs, steeg mijn nettoloon lichtjes, maar vielen de extralegale voordelen wel terug op zero.
Mijn quality of life steeg wel serieus omdat ik nu kan fietsen naar het werk, wat voor mij veel waard is. Geen files meer 's morgens, geen stress, geen maagzweren, geen dure medicatie en dokters.
Ondertussen is dat loon door ancieniteit en bevordering behoorlijk gestegen met ongeveer 25%.

Niets houd u overigens tegen om hetzelfde te doen.
tja ik heb nu men huisje gekocht dichtbij men werk , k kan nu zelfs met dit weer te voet gaan werken ( 10 minuutjes ) , trouwens ik dacht dat je om bij de overheid te beginnen een blanco strafblad moest hebben !!!! en dat heb ik niet meer
Oud 7 januari 2010, 10:37   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'tja dat van die amtenaren stop ken ik , was bij men pa ook het geval ......... veel beloven , examens meedoen en dan ambtenaren stop , dankzij cd & v ...........
anders had men pa meer per maand dan ik met men weekends !
trouwens men ma heeft dankzij de staat bijna evenveel pensioen dan ik die werk
Ik sprak niet van een ambtenarenstop. Wel dat sinds 2000, waar ik werk, niemand nog vast benoemd werd (contractueel dus)
En uw moeder zal ook wel wat meer dan 14jaar gewerkt hebben voor haar pensioen.
Oud 7 januari 2010, 10:39   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
he...pssstt

daar zitten wel een hoop vlaams belangers bij ...zuur he

breek daar uw kopke maar eens over

daaag
maar toch al een pak minder dan 2 of 3 jaar geleden hoor....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:51   #69
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Verschillende collega's deden dat al. Zolang ik mij fysiek in orde voel, blijf ik gaan werken.
Proficiat ! Ik zie mij het momenteel niet doen, 38 jaar is toch lang.
Oud 7 januari 2010, 10:54   #70
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens ik dacht dat je om bij de overheid te beginnen een blanco strafblad moest hebben !!!! en dat heb ik niet meer
Tja, dat is dan toch wel je eigen fout lijkt me.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:57   #71
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sprak niet van een ambtenarenstop. Wel dat sinds 2000, waar ik werk, niemand nog vast benoemd werd (contractueel dus)
En uw moeder zal ook wel wat meer dan 14jaar gewerkt hebben voor haar pensioen.

pensioenen vanaf meer dan 1500€ zijn niet sosiaal , zeker als je weet dat veel mensen nog geen 1000 € hebben ............ wel te verstaan met mensen die een volledige carriere hebben !
Oud 7 januari 2010, 10:59   #72
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, dat is dan toch wel je eigen fout lijkt me.
tja , ik ben veroordeeld omdat men hondje gebeten heeft ................
Oud 7 januari 2010, 11:04   #73
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pensioenen vanaf meer dan 1500€ zijn niet sosiaal , zeker als je weet dat veel mensen nog geen 1000 € hebben ............ wel te verstaan met mensen die een volledige carriere hebben !
Een volledige carrière bij de overheid is 40 jaar. Iemand die na 40 jaar werken 1500€ pensioen heeft wordt niet overbetaald (ze hebben er tenslotte 40jaar voor afgedragen). Veel hangt dan nog af welke graad en welk niveau (1,2,3 of 4) de persoon in kwestie had tijdens haar/zijn actieve loopbaan.
Mijn moeder bevoorbeeld had een carrière van 35jaar en zat in niveau 3. Zij heeft een pensioen van plusminus 1200€. Niks overdreven dus.
Oud 7 januari 2010, 11:09   #74
Geertje

Standaard

Citaat:
Een volledige carrière bij de overheid is 40 jaar. Iemand die na 40 jaar werken 1500€ pensioen heeft wordt niet overbetaald (ze hebben er tenslotte 40jaar voor afgedragen). Veel hangt dan nog af welke graad en welk niveau (1,2,3 of 4) de persoon in kwestie had tijdens haar/zijn actieve loopbaan.
Mijn moeder bevoorbeeld had een carrière van 35jaar en zat in niveau 3. Zij heeft een pensioen van plusminus 1200€. Niks overdreven dus.
Het maximumpensioen mag wel ingeperkt worden. Nu is dit 6.830 euro per maand.
Oud 7 januari 2010, 11:16   #75
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het maximumpensioen mag wel ingeperkt worden. Nu is dit 6.830 euro per maand.
Daar kan ik je wel volgen. Rechters en hoge officieren (vanaf majoor) hun wedde loopt trouwens gewoon door, zelfs bij hun pensioen.
Oud 7 januari 2010, 11:31   #76
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok , laten we stellen dat man en vrouw elk 40 jaar gewerkt hebben .......... dus elk 1500 € , dit geeft dus 3000 € voor de 2 samen !!!!!
welk koppel verdiend 3000 € per maand ????????????

laten we nog toegeven , 1500€ pensioen ............ dan moet ieder met dezelfde jaren hetzelfde hebben
Oud 7 januari 2010, 11:39   #77
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok , laten we stellen dat man en vrouw elk 40 jaar gewerkt hebben .......... dus elk 1500 € , dit geeft dus 3000 € voor de 2 samen !!!!!
welk koppel verdiend 3000 € per maand ????????????
Meer dan je denkt. Hangt ook af welk werk ze doen. En met twee 3.000€ verdienen is uiteraard interessanter dan alleen 1500€ verdienen.

Citaat:
laten we nog toegeven , 1500€ pensioen ............ dan moet ieder met dezelfde jaren hetzelfde hebben
Niet iedereen heeft 1500€ pensioen. Je pensioen wordt berekend via je "actieve" wedde. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld maar 1200€.
Oud 7 januari 2010, 12:32   #78
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan je denkt. Hangt ook af welk werk ze doen. En met twee 3.000€ verdienen is uiteraard interessanter dan alleen 1500€ verdienen.

Niet iedereen heeft 1500€ pensioen. Je pensioen wordt berekend via je "actieve" wedde. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld maar 1200€.

Je zou verschieten van hoeveel mensen er nu nog voor minder dan 1400 € gaan werken ( vooral in kmo's )! ik persoonlijk ken mensen die voor slechts 1100€ elke dag gaan werken ................ dus 2 zulke pré's geven degelijk geen 3000€ netto !

door men weekends en feestdagen heb ik idd een vrij schoon inkomen ! maar als je bij ons op pensioen gaat met 40 jaar dienst gaat er mindstens tussen de 400 a 500€ van je inkomen af hoor !!! hoeveel is dit bij staatsdiensten

verder over minder werken bij de staat ........... vroeger als postman had ik 24 dagen verlof ! nu slechts 20 ................. dus ja , minder werken !
Oud 7 januari 2010, 12:34   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou verschieten van hoeveel mensen er nu nog voor minder dan 1400 € gaan werken ( vooral in kmo's )! ik persoonlijk ken mensen die voor slechts 1100€ elke dag gaan werken ................ dus 2 zulke pré's geven degelijk geen 3000€ netto !

door men weekends en feestdagen heb ik idd een vrij schoon inkomen ! maar als je bij ons op pensioen gaat met 40 jaar dienst gaat er mindstens tussen de 400 a 500€ van je inkomen af hoor !!! hoeveel is dit bij staatsdiensten

verder over minder werken bij de staat ........... vroeger als postman had ik 24 dagen verlof ! nu slechts 20 ................. dus ja , minder werken !
Ik ga nog werken, en laat maandelijks 51% "liggen"
Oud 7 januari 2010, 12:40   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens uit waar in de privé 200 uren meer gewerkt zou worden dan bij de overheid. Zijn er in de privé misschien 13 maanden in een jaar ipv 12 ??
Een werknemer in overheidsdienst verdient nog altijd 15 �* 20% minder dan in de privé. Het enige echte voordeel bij de overheid is dat er maandelijks meer belastingen worden afgehouden vh bruttoloon, zodat je op het einde vh jaar minder snel "verrassingen" krijgt bij het krijgen vh aanslagbiljet.
Aan de overheid is er praktisch geen werkmentaliteit, 'overuren' is een ongekende term, en ze hebben er massa's werkzekerheid (zeker ivg met de privé). Van mij mogen ze dringend de stekker uit die ambtenarenapparaten trekken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be