![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat ze er zijn en dat men dus die rechten mag gebruiken. En wees gerust, ook de huidige ouderen hebben die 50% belastingen betaald. Het probleem is helemaal niet nieuw, maar een zeer oud zeer van dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) ben te jong op op vol pensioen te mogen. 3) Jantje heeft voor dat kapitaal dan ook veel en hard gewerkt en zich in zijn jonge jaren veel ontzegd. En Jantje draagt nog alle maanden zijn 13.5% aan het Riziv af. Ik heb immers een invaliditeitsuitkering waar dat word vanaf gehouden. 4) Klopt, Jantje werkte al vanaf zijn 10de als loonwerker bij landbouwers op de dagen dat hij geen school had. En was op zijn 12de de grootste schaapherder van de provincie Antwerpen volgens de media in die tijd. Dat kon toen nog allemaal, want de wetten lieten toen jongeren nog toe om school en arbeid te combineren. Trouwens ook nu nog kan je als jongere geld verdienen terwijl je naar school gaat en je loopbaan opbouwen vanaf zeer jonge leeftijd. Volgens het berekeningssysteem van de pensioenen in België had Jantje zelfs op zijn 35ste voldoende arbeidsdagen op recht te hebben op een pensioen van 45/45 jaren arbeid te hebben geleverd. En Jantje heeft NOOIT in het zwart gewerkt, want hij kende de voordelen van alles officieel te doen. 5) Nee, hoor. Jantje is te jong om op zijn luie kont te blijven zitten. Die is nu bezig om te zorgen dat zijn kinderen niet naar den dop moeten als schoolverlaters, maar direct in het actieve arbeidsleven kunnen stappen en eerst rechten kunnen opbouwen, voor ze gebruik maken van het Belgische sociale systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) In België heb je verschillende vormen van bedrijven. Je kan hier dus volledige eigenaar zijn van een goed draaiend bedrijf en toch als werkzoekende werkloze rechthebbende zijn van een werkloosheidsuitkering. In dit land kan je ook economisch invalide zijn en toch recht hebben op een werkloosheidsuitkering. De dag dat ze mij dat recht ontnemen, verhuis ik trouwens met alles naar het oosten van Europa. En het leven is meer dan enkel werken en geld verdienen. Maar daar komen jullie wel achter eens jullie evenveel uren hebben gewerkt als ik. Hoewel, de meeste op hun 65ste of in de laatste jaren van hun leven, als ze oud en versleten eenzaam op hun dood zitten te wachten in een bejaarden te huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is economisch invalide ? Volgens mij hebt gij gewoon pijn aan uw goesting om te werken (dat uitvlucht van voor 2500 euro kom ik net nog buiten typeert dat) en probeert ge gewoon overal iedere cent vandaan te trekken. Dus 8 uur per maand zit ge even in de raad van bestuur en de rest is invalide spelen. Wel, ik schiet niet vaak op mensen die investeren in bedrijven, maar dat zijn dan ook niet vaak leeglopers, maar deze keer zeg ik het eerlijk: ik walg van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) economische invaliditeit is het % dat je verliest aan concurrentievermogen op de arbeidsmarkt door je medische invaliditeit. 3) En als je wil, ik ben best bereid om mijn medische ellende met het daaraan verbonden geld te ruilen tegen jou gezondheid. En pijn moet je dan niet lijden. Enkel doofheid, evenwichtsstoornissen, concentratie verlies, zicht verlies, rugbeschadigingen enz nog een paar van de kleine onhebbelijkheden waar werkgevers zot van worden. En dat word betaald door een arbeidsverzekering en niet door de staat met belastinggeld. En je hebt slechts enkele nadelen voor werk en hobby. Niet meer in de hoogte mogen werken. Geen gevaarlijke machines meer bedienen. Geen groepsgesprekken meer voeren. Geen lange tijd hetzelfde werk meer doen. Geen zware lasten meer verplaatsen. Niet lang in dezelfde werkhouding zitten of staan. Niet lang op hetzelfde beeldscherm kijken. Geen rugbelastende werk meer doen. Niet meer deftig kunnen fietsen. Duikbrevet krijt. Vliegbrevet ingetrokken. Verbod op motorrijden. Verbod op alpinisme en spelio. Niet meer met je kinderen op een schommel. Geen pretparken. Geen rondvaarten met bootje. niet meer paardrijden. Niet langer dan +/-50 minuten met de auto rijden zonder onderbreking. Wat denk je, ben je bereid te ruilen? Ik wil anders wel onmiddellijk ruilen, terug als een gezonde mens alles kunnen doen en alles horen en zien. En niet meer gek worden als er verschillende mensen tegelijk aan het praten zijn. Geloof mij vrij, ik heb met mijn arbeidsongeval veel meer verloren dan wat men mij ooit in geld kan vergoeden. En wil gerust al dat geld ruilen tegen een nieuwe gezondheid. Ruilen dus, jij mijn geld en invaliditeit en ik jou gezondheid? Trouwens dat betekend dat je mijn bedrijfje ook voor een deel mag hebben, want 30% van mijn invaliditeitsuitkering heb ik gebruikt om dat verder uit te bouwen. 4) Ik zit niet in de raad van bestuur, ik ben heel de raad van bestuur met ondersteuning van mijn kids. En die 8 uur per maand dat ik arbeid verricht, daar bedoel ik arbeid mee. Sleuren en trekken, met de schop werken en met kruiwagens rijden. En af en toe eens voor onderhoudstechnicus spelen. En de boel leiden en besturen beschouw ik niet als arbeid. Dat is slechts hobby en bezigheidstherapie. Deze economische activiteit vraagt nu eenmaal niet meer arbeidsuren. Alles gaat rustig van zelf zonder dat er iemand 8uur per dag staat op te kijken. 5)En je moet helemaal niet walgen van mij. Ik heb trouwens net een werkaanbieding gekregen die mij best bevalt en waarvan de verloning hoger ligt dan mijn eisen. Dacht je nu echt dat iemand als ik lang van de staat kan profiteren? Ik heb daar het karakter niet voor. Ik kan niet stil zitten en ga dus weldegelijk terug werken als de werkgever bereid is mij te laten werken. Want meer dan de helft van de tijd zal ik niet verzekerd zijn door mijn medische invaliditeit. Zoals je dus ziet, ik ben helemaal geen leegloper. Ik run een bedrijfje, ik verzorg mijn kinds, ik doe mijn huishouden , ik onderhoud mij tuin en ik zoek werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Dat is reden voor ontslag wanneer het uitkomt. Bovendien moet ik dan de helft van mijn cv uit de duim gaan zuigen... dat gat van 6 jaar waarin mijn hogere opleiding viel. Begin ik niet aan...
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betekend dat je daarna geen uitkeringsgerechtigde meer bent en eerst je gespaarde kapitaal moet opeten, voor je recht op een leefloon bekomt. Als je dan tenminste niet samen woont met iemand die een inkomen heeft, of je mag op kosten van je kinderen gaan leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is aan werkende mensen (ja jij werkt, slechts 8h per maand, maar daarmee verdien je genoeg om jezelf te voorzien) een uitkering geven. Dat klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb sinds m'n 17e enkel maar gestudeerd en jobs gedaan waarvoor ik m'n diploma nodig had.
wat stel je voor, dat ik gewoon niets zet in mijn CV over wat ik gedaan heb tussen m'n 17e en m'n 30e? Dan ga ik snel aan een job geraken denk ik ![]()
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2010 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik er van vind weer u wel al zeker ? Laten we zo zeggen: met wat zelfrespect gaat ge geen dop vragen als ge net 2 miljoen euro hebt gewonnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, noem is een lager bedrag, het maximum bedrag dat iemand mag winnen zonder dat hij beschaamd moet zijn omdat hij uitkeringsgerechtigde is? Vanaf welk bedrag zou u het dopgeld inhouden? Of staat er geen limiet op? Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2010 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen runde ik dat bedrijfje ook reeds. Mijn mogelijkheden om te werken zijn nu beperkt door dat ongeval. En ik was verzekerd tegen dergelijke ongevallen. Wat ik ook doe, de verzekering is verplicht zijn overeenkomsten met mij na te leven en mij dus te vergoeden voor het economische verlies dat ik lijd ten gevolgen van dit ongeval. Er is immers steeds een verzekeringspremie voor betaald aan de verzekering. Het is immers geen ziekte-invaliditeit van het Riziv dat ik trek, maar een economische invaliditeit van een private verzekeringsmaatschappij. Voor de werkloosheid staan beide zaken ook weer geheel los van de uitkering. Ik ben beschikbaar voor de arbeidsmarkt en ben niet door mijn eigen schuld werkloos. Ik heb dus recht op een uitkering van de RVA. Het bedrijfje is een oude coöperatieve met mij als aandeelhouder. De andere zijn of nog te jong of reeds overleden. En dat draait zonder werknemers in vast dienstverband. En mijn inkomsten daaruit tellen dus als gewone intresten op spaargelden. Dat ik mijn spaargeld laat renderen tegen een zeer hoog % heeft totaal niets te maken met mijn rechten op werkloosheidsuitkering. De overheid kan en mag mij niet bestraffen omdat ik verstandig heb gehandeld in het verleden. Ik heb als zeer jonge knaap gegokt en nu gewonnen. Ik had ook fortis aandelen kunnen kopen en nu al mijn centen kwijt kunnen zijn. Ik heb trouwens meer dan 25 jaar met mijn bedrijfje enkel op gratis energie voor gezinsverbruik gedraaid, want je mocht in het verleden immers geen energie verkopen als bedrijf of particulier in dit land. Beschouw het dus als een schuld die de overheid aan mij heeft dat ze mij nu een werkloosheidsuitkering betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik nu met de lotto 5 miljoen winnen dan geef ik die rechten op, want dan heb ik geluk gehad en krijg ik geld in handen waar ik niets voor heb moeten doen. Doch zelfs met 100 miljoen gespaarde centen op mijn rekening vind ik dat ik mijn rechten ten volle mag benutten, want voor die centen heb ik hard moeten werken en veel voor moeten laten. Ik hoop dat je begrijpt dat beide zaken iets totaal anders zijn. Maar Tavek, Stel dat het zou kunnen, blijf nog steeds de vraag of je nu van gezondheid wil ruilen of niet? Jij mijn medische problemen en mijn centen ervan en ik jou gezondheid!!! Laatst gewijzigd door Jantje : 12 januari 2010 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, vrijwillige werkloosheid is een andere zaak. En dan is er geen werkloosheidsuitkering nodig. En met €2 000 000. Als ik al in België zou blijven, dan investeer ik een paar €10 000 om een eigen zaak te starten die niet anders doet dan op papier verlies lijden en in realiteit mijn hobby te wezen. Dit is geen fraude, noch misdaad, maar de wetgeving gebruiken die "democratisch" tot stand is gekomen.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs met 200 miljoen. De staat doet ook geen cadeau's.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of anders, kurkdroog rentenieren kan ook. Zelfs al betaal je %50 belastingen op de interest, heb je al gauw €2000 per maand net in't polleke, en kom je niet aan het basiskapitaal. Natuurlijk, je moet niet gaan feesten en dikke auto's kopen als zoete broodjes.
![]() |