![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Ons Laurette sloeg anders wel de nagel op de kop wat betreft het protocol : daarin krijgt zo'n kardinaal een plaats alsof hij een verwant is van de koning [het achterlijke neefje
![]() Maar daar is ook een simpele oplossing voor.
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kerkbezoek is in België sinds 1950 van 50% naar (2009) 7,5% gedaald. En met een aartsconservatief zoals Léonard zal dat niet veel beter worden, integendeel zelfs.
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Leve Léonard!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je "moet" zelfs de wet niet naleven; de staat moet er juist maar voor zorgen dat je de gevolgen draagt van het feit dat je een strafbaar feit pleegt. Voor de rest, herhaal ik wellicht, dat het me niet kan schelen of de kerken nu vol zitten of niet. Toch even een klein detail: er zou wel eens nagegaan mogen worden of het feit dat het priesterambt, dat toch betaald door de overheid, niet openstaat voor vrouwen, geen inbreuk is op de arbeidswetgeving ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is volgens mij een goeie zaak. Hoe meer mensen die Leonard uit de kerk kan jagen hoe beter.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Scheiding kerk en staat = scheiding politiek en geloof. Het Vlaams Belang bepaalt niet welk geloof ik mag aanhangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=133950 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Leonard kan mischien nieuwe kruistochten organiseren, elders zijn extremisten ook redelijk populair bij de jeugd.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik wil hier duidelijk maken dat niet ALLE Vlaams Belang kiezers blij zijn met die ultra-conservatieve pipo. Mijn stem gaat al jaren naar Vlaams Belang maar ik ga ook al jaren niet meer naar de kerk. Straks laat ik mij ontdopen en stuur een mail naar het aartsbisdom dat ze mij van hun ledenlijst mogen schrappen.
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hoeveel invloed denk jij wel niet dat het VB heeft op mensen?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 18 januari 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad,veel bejaarden hier op dit forum
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2010 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er nog niet, en de kritiek barst reeds los.
In onze tijden van losbandigheid kan een conservatievere koers vanwege de Kerk tenmminste een soort tegenbalans vormen, kwestie van wat evenwicht te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Opvolger? Dat zal ik hem meteen eens melden. Ik denk dat hij direct tekent voor de pré van Colen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar achterlijke bejaarden die es gaan zeggen hoe goed het in hun tijd was? ("Toen den Duits hier was was der geen sprake van Sodomie! Wat een goede tijd!") |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat men de dag van vandaag zich niet meer kan veroorloven om tegen abortus en homseksualiteit. Ik noem de aanstelling van Leonard dan ook zeker een stap terug. Maarja dit brengt een conservatieve paus met zich mee...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was over laatst naar de jaargetijde van mijn opa geweest (verplicht van familie uit). Naast wat familieleden van mij (+/- 20) zaten er: - 3 oudere dames - Een oude man en zijn vrouw - Een gezin: vader en moeder en 5 kinderen. Een bizar gezin dat in een klein oud (200jaar) huisje aan de schelde woont. Na schijnt hebben ze geen TV en internetverbinding enzo. Op een dorp van 1407 inwoners zijn die paar bejaarden toch geen 7,5% van de bevolking. En ik moet er nog bijvermelden dat de inwoners van het naburige dorp (1499 inw.) ook naar Melsen moeten komen voor de mis. Aangezien het maar om de 2 weken mis is in elk van de parochies. En wanneer de pastoor (86j) hier de geest heeft zal het hier eindelijk ook gedaan zijn. Ik vermoed dat onze pastoor de keuze voor de aartsbisschop en de paus zeer geschikt vind. Aangezien hij het vaak over de verzieking van de wereld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl ze een paar pagina's verder pleiten voor een grotere invloed van ultra-conservatieve religieuze leiders op de Belgische politiek en maatschappij. Begrijpe wie begrijpe kan. Maarja consequentie is nooit hun sterkste punt geweest. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2010 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |