![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja de pest en cholera is dat ook. Uw punt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn punt was, dat Heineken, hoewel het ook niet mijn favoriete Nederlandse pils is, wereldwijd niet wordt gezien als een slechte pils integendeel zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 januari 2010 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Toont aan dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft. Je kan twisten over smaken, over samenstellingen maar niemand gelooft toch dat Heineken een toppils in de wereld is. Marketing is het enige wat de kwaliteitsoordeel van de consument beïnvloed. In Belgiê zijn we verwend geweest wat betreft de kwaliteit van bieren, zelfs pils. Het duurt hier daarom wat langer voor we de lagere kwaliteit van de eenheidsworst aanvaarden maar uiteindelijk zullen we in deze markt ook zwichten voor de marketing. Grote producties, lage kost, lage kwaliteit zullen de enige betaalbare producten zijn voor de werkende mens, zelfs 2 verdieners. Om van een goed product te willen genieten zul je de keuze moeten maken binnen het budget dat je ter vrijetijdsbesteding overhoud. En regelmatig goed bier drinken, al dan niet in combinatie met goed eten en gaan skiên, op vakantie gaan, nieuwe auto's kopen om bij te blijven t.o.v. je buur, nieuwe badkamers of keukens installeren. Dat kan allemaal niet meer tegelijk.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marketing noemen ze zoiets, ... Pils is zowiezo afwaswater, voor mij persoonlijk, ... Heineken, wel, als mijn kat in een glas moest kunnen zeiken, en ik plakte er een Heineken etiket op, zou iedereen plots verstomd staan van de fantastische smaak... ![]() Nee serieus, ik heb ooit eens een glas gedronken, en ik heb erop staan wurgen niet normaal, in de kelder van een cafe op de markt in Groningen, ik heb dat direct doorgespoeld met gin-tonic, gelukkig hadden ze daar ook delirium tremens, (toen 5 euro voor een glas ) maar da was een veel beter alternatief dan dien troep van t vat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() Heineken: slecht bier, mooie en vaak erg humoristische reclamespots.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het ambachtelijke, de kwaliteit dreigt verloren te gaan als de inbevs hun slag thuishalen. Die hard liefhebbers zullen nog wel op zoek gaan naar kleinere brouwers of zelf kwaliteit produceren. Dat gaat helaas niet op voor alle consumentenproducten.
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is idd zo maar zal nooit lukken .... ik denk dat het beter had geweest om de GM op te kopen en er een staatsbedrijf van te maken. Ivm de bierkwestie idem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Morgen wordt de film van Michael Moore vertoont aan het Piket van Stella in Leuven.
"capitalisme a love story" Boycot is een goed idee.Ik koop alleen bio bier van kleine brouwers en mij zal je niet in een supermarkt zien. Helaas doen zo weinig mensen dat.. gemakzucht. Duurder is het niet Dit is een duur en arm makend systeem ... Nog beter is de boel overnemen en weer lokaal democratisch produceren. ER is in Frankrijk in de buurt van Parijs een PHilips fabriek overgenomen sinds 5 jan door de werknemers van wege een collectieve sluiten. ze maken TV s En in Argentinie een grote fabriek die tegels maakt . Op die manier kopen de mensen vanzelf terug bij hun lokale brouwer omdat ze er zelf of dat de familieleden er werken. Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 21 januari 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze die dikke managerpremies zelf optrekken. Gegarandeerd werk in eigen streek. Winstuitkeringen op aandelen. Personeel dat het beste produceert van de ganse wereld. Daar is toch geen enkel risico aan verbonden ..... Wat houdt hen eigenlijk tegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opensource pilsproductie.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De AB-Inbevs, Heinekens en SABMillers van deze wereld brouwen allemaal op een even ambachtelijke en kwalitatieve wijze als de kleintjes. Het enige verschil is de schaalgrootte op dewelke ze het doen. Bezoek een brouwerij van AB-Inbev hier in België en bezoek daarna de trappisten in Westmalle of de kerels van Lachouffe, en je zal daar letterlijk identieke processen vinden, vergelijkbare machines en vergelijkbare recepten. Bij geen één van hen, noch bij de kleintjes, noch bij de groten, wordt er ingeboet op kwaliteit of ambacht. Je kan principiëels iets hebben tegen het feit dat de grote spelers in hun grote bieren een soort eenheidsworst aanbieden, of dat ze de vraag van de consument naar minder bittere pils volgen, maar dat zijn economische motieven die je ook als dusdanig moet zien. Met kwaliteit en ambacht heeft dat niets te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn de brouwprocessen hetzelfde, anders mogen ze het geen bier noemen, maar is het cider of wijn, al naargelang ze het proces veranderen. Heb al wat brouwerijkes bezocht, van thuisbrouwerij tot geindustrialiseerde en het is maar normaal dat de producent van bvb een artisanaal gebrouwen bier iets meer liefde, aandacht etc... voor zijn spul heeft, dan iets dat en masse uit een buis loopt. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat die arbeiders hun werk niet met evenveel liefde hun job doen. Maar wel dat daar management, en winsten etc... spelen. Ik drink ook leffe, wat een abdijbier is, en zeker geen slecht abdijbier, is, zoals Maredsous dat dan onder Moortgat zit, dacht ik ook geen slecht abdijbier is, maar als ge dat tegen nen Rochefort , Westmalle of Westvleteren zet, is dat ja, niet slecht maar ook nie wauw ,... ne leffe. Nu over smaak valt niet te twisten, maar hetzelfde heb ik ook met ne Geuze bvb, da spul uit anderlecht, is goe, maar ne Liefmans, Girardin of zelf ne Sint-Louis is zoveel beter, ne Faro,... njam njam (da spul in zwarte fleskes, redelijk zoet wel... ) Pas op als niet geuze drinker moet ge zeker nie beginnen met van die Lambiken te drinken enz... da kan geweldig zuur zijn. Dat zou geen enkel merk met de intentie om ies goe geld te gaan scheppen in fleskes stoppen dat is strikt genomen alleen voor liefhebbers. |
|
![]() |
![]() |