![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het nut van het anders te doen ? Zo'n vragen kan ik ook stellen.
Volgens mij heb je toch wel verschillende soorten 'criminelen'. Neem nu het type 'dief, zwendelaar' Geef ze bvb 5jaar loonbeslag verplicht arbeid voor de overheid met 100% loonbeslag. Dat is voor mij een equivalente straf dan een gevangenisstraf. Een straf tot de maatschappelijke schade volledig vergoed is. En een traceerbaarheid inbouwen in die persoon. Ik bedoel dus letterlijk een zender inbouwen in zijn body. Neem nu het type 'geweldadige overvaller' Geef die bvb 5 jaar dwangarbeid, dus in een iets strakker regime, waar de mogelijkheid om opnieuw te overvallen ontnomen wordt gedurende een voldoende lange periode. En zorg maar dat die inderdaad zijn gewelddadige neigingen afleert en leert op een positievere manier om te gaan met de maatschappij. En bouw zeker die traceerbaarheid in, zeg maar levenslang. Neem nu het type 'moordenaar' Geef die maar zeker 10 jaar opsluiting, ik zou niet weten dat die zijn straf ooit moet verkorten. Verplichte arbeid in een gesloten instelling. En een absolute traceerbaarheid. Dus ja de straf moet niet allemaal hetzelfde zijn, dat is juist, maar het doel moet zijn dat de maatschappij kan functioneren. Als je een serial killer om de 3 jaar vrijlaat, zie je van hier dat je om de 5 jaar die gast mag opsluiten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, dril leidt niet tot geweld ? Dril is gewoon leren luisteren naar gezag of bevelstructuur, om het even van waar die komt (van uw baas op het werk of van de politie)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vind ik die wet verkeerd. Trouwens, het probleem met wetten is altijd dat ze geschreven zijn voor algemene toestanden. En dat men die dan probeert toe te passen op iedereen... Dat geeft sowieso altijd de noodzaak tot correcties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Of van uw bendeleider?
![]() |
#66 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Momenteel wordt er weinig gedaan aan de oorzaken, enkel symptoombestrijding (door mensen op te sluiten) en dat werkt absoluut niet, ongeveer 3 op 4 gevangenen komen binnen de 6 jaar na hun vrijlating weer in aanraking met het gerecht. Citaat:
Voor de rest moet geval per geval bekeken worden wat er moet gebeuren, in heel uitzonderlijke gevallen (psychopaten bv.) kan het inderdaad zijn dat er niets anders opzit dan die persoon levenslang vast te houden.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon om de maatschappij van schorremorrie te vrijwaren?
Als jij tot de conclusie komt dat het allemaal toch geen nut heeft, laten we ze dan tegen de muur zetten en gedaan ermee! Enige aanvaardbare oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan diegenen die in de gevangenis zouden moeten zitten, maar bij gebrek aan plaats...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft de forumer waar u naar verwijst. Persoonlijk ken ik een persoon die als cipier werkzaam was en die inplaats van na z'n shift huiswaarts te keren richting ziekenhuis is gebracht en waarom, omdat in een cel waar hij binnenkwam men hem met een kruk, pikkel of hoe men zo'n ding ook willen noemen op het gezicht had geslagen. Kan u vertellen, bewijzen voor z'n verhaal had hij niet vandoen, z'n gezicht sprak boekdelen en nog wel in alle kleuren. Dus waarom zou ik twijfelen aan de woorden van deze forummer? En wat mij betreft, dit verhaal moogt u ook gerust ongeloofwaardig vinden waarom niet hé.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 24 januari 2010 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien dat u ook het antwoord hebt op het volgende, indien het in de belgische gevangenissen zo slecht is, dat men er naar het schijnt volgens sommige martelt en doodslaat, hoe zou het dan komen dat die er ooit hebben gezetten er zo graag in terug keren? Is het msschien dat martelen dat hen aanspreekt en dat deze personen wat interesse hebben in een SM behandeling, of is het om zich dood te laten slaan zoals een persoon hier al opmerkte?
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Het is niets, het is graag gedaan.
![]()
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een op drie mensen in voorarrest wordt vrijgesproken. De toestand is nu zo dat veroordeelden worden vrijgelaten omdat er teveel mensen in de gevangenis zitten die niet veroordeeld zijn. Vergeet niet dat er ook tussen de twee en de drieduizend psychiatrische patienten in de gevangenis opgesloten zitten zonder dat ze veroordeeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De oorzaken van criminaliteit aanpakken lijkt je niet net iets beter?
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft m'n verhaal en de persoon in kwestie, zal hem uw tip mededelen dat zijn opgezwollen aangezicht en alle kleur van de regenboog die erover liepen gewoon een fantasieke was, niet meer en niet minder. Wat betreft leugenaar of fantast, om zoiets makkelijk te herkennen zoals u dit doet, is dit misschien uw manier vandoen? U kent toch waarschijnlijk het gezegde, "de beste boswachter is een stroper" of, "aan uw eigen kent ge een ander". Dus laat me gerust zeggen dat uw mening of wat daar ook mag voor doorgaan, me worst zal wezen. ![]()
![]() |