Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2010, 15:08   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En waarom? Wat is het doel? Wat is het nut?
Wat is het nut van het anders te doen ? Zo'n vragen kan ik ook stellen.

Volgens mij heb je toch wel verschillende soorten 'criminelen'.

Neem nu het type 'dief, zwendelaar'

Geef ze bvb 5jaar loonbeslag verplicht arbeid voor de overheid met 100% loonbeslag. Dat is voor mij een equivalente straf dan een gevangenisstraf. Een straf tot de maatschappelijke schade volledig vergoed is. En een traceerbaarheid inbouwen in die persoon. Ik bedoel dus letterlijk een zender inbouwen in zijn body.

Neem nu het type 'geweldadige overvaller'

Geef die bvb 5 jaar dwangarbeid, dus in een iets strakker regime, waar de mogelijkheid om opnieuw te overvallen ontnomen wordt gedurende een voldoende lange periode. En zorg maar dat die inderdaad zijn gewelddadige neigingen afleert en leert op een positievere manier om te gaan met de maatschappij. En bouw zeker die traceerbaarheid in, zeg maar levenslang.

Neem nu het type 'moordenaar'

Geef die maar zeker 10 jaar opsluiting, ik zou niet weten dat die zijn straf ooit moet verkorten. Verplichte arbeid in een gesloten instelling. En een absolute traceerbaarheid.

Dus ja de straf moet niet allemaal hetzelfde zijn, dat is juist, maar het doel moet zijn dat de maatschappij kan functioneren. Als je een serial killer om de 3 jaar vrijlaat, zie je van hier dat je om de 5 jaar die gast mag opsluiten...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 15:10   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt me anders vrij duidelijk.
Jamaar, dril leidt niet tot geweld ? Dril is gewoon leren luisteren naar gezag of bevelstructuur, om het even van waar die komt (van uw baas op het werk of van de politie)
Oud 24 januari 2010, 15:20   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Geef die maar zeker 10 jaar opsluiting, ik zou niet weten dat die zijn straf ooit moet verkorten.
Nee, natuurlijk niet.

Maar de strafuitvoering, die mensen moeten nu eenmaal de wet volgen, en de wet is duidelijk, straf verkorten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 15:27   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet.

Maar de strafuitvoering, die mensen moeten nu eenmaal de wet volgen, en de wet is duidelijk, straf verkorten.
Dan vind ik die wet verkeerd. Trouwens, het probleem met wetten is altijd dat ze geschreven zijn voor algemene toestanden. En dat men die dan probeert toe te passen op iedereen... Dat geeft sowieso altijd de noodzaak tot correcties.
Oud 24 januari 2010, 15:30   #65
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar, dril leidt niet tot geweld ? Dril is gewoon leren luisteren naar gezag of bevelstructuur, om het even van waar die komt (van uw baas op het werk of van de politie)
Of van uw bendeleider?
Oud 24 januari 2010, 15:37   #66
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van het anders te doen ? Zo'n vragen kan ik ook stellen.
Criminaliteit verminderen zodat er minder mensen worden gedood en verwond.
Momenteel wordt er weinig gedaan aan de oorzaken, enkel symptoombestrijding (door mensen op te sluiten) en dat werkt absoluut niet, ongeveer 3 op 4 gevangenen komen binnen de 6 jaar na hun vrijlating weer in aanraking met het gerecht.

Citaat:
Volgens mij heb je toch wel verschillende soorten 'criminelen'.

Neem nu het type 'dief, zwendelaar'

Geef ze bvb 5jaar loonbeslag verplicht arbeid voor de overheid met 100% loonbeslag. Dat is voor mij een equivalente straf dan een gevangenisstraf. Een straf tot de maatschappelijke schade volledig vergoed is. En een traceerbaarheid inbouwen in die persoon. Ik bedoel dus letterlijk een zender inbouwen in zijn body.

Neem nu het type 'geweldadige overvaller'

Geef die bvb 5 jaar dwangarbeid, dus in een iets strakker regime, waar de mogelijkheid om opnieuw te overvallen ontnomen wordt gedurende een voldoende lange periode. En zorg maar dat die inderdaad zijn gewelddadige neigingen afleert en leert op een positievere manier om te gaan met de maatschappij. En bouw zeker die traceerbaarheid in, zeg maar levenslang.

Neem nu het type 'moordenaar'

Geef die maar zeker 10 jaar opsluiting, ik zou niet weten dat die zijn straf ooit moet verkorten. Verplichte arbeid in een gesloten instelling. En een absolute traceerbaarheid.

Dus ja de straf moet niet allemaal hetzelfde zijn, dat is juist, maar het doel moet zijn dat de maatschappij kan functioneren. Als je een serial killer om de 3 jaar vrijlaat, zie je van hier dat je om de 5 jaar die gast mag opsluiten...
Natuurlijk heb je verschillende types criminelen. Ongeveer 75 procent van de gepleegde misdaden zijn vermogens misdaden, pak dan de oorzaken aan, is dat nu echt zo'n vreemde gedachte?
Voor de rest moet geval per geval bekeken worden wat er moet gebeuren, in heel uitzonderlijke gevallen (psychopaten bv.) kan het inderdaad zijn dat er niets anders opzit dan die persoon levenslang vast te houden.
Oud 24 januari 2010, 15:50   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indrukwekkende kennis van het gevangenisleven!
Hoe lang zat je?
Eerlijk gezegd, filosoof: ook al zat hij zelf twintig jaar in de gevangenis om dit allemaal te weten... wat is je opinie over deze gang van zaken?
Die van mij is zeer eenvoudig...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 15:51   #68
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gevangenen die ineen geslagen worden door cipiers komen niet aan het woord. De gevangenen die gedood worden door een overdosis kalmeermiddelen zeker niet.

En dat deze commentaar komt van het N-SA lijkt me vrij hypocriet. Als jullie in aanraking komen met de harde hand van de wet, staan jullie als eerste te klagen (bijvoorbeeld toen jullie opgepakt werden na een robbertje vechten in Leuven), maar anderen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Wanneer gevangenen geslagen worden door cipeiers... zal daar wel meer dan één reden voor zijn! Misschien had men ze beter neergekogeld voor ze de gevangenis invlogen?
Oud 24 januari 2010, 15:53   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Precies een klein kind dat aan het bleten is die cipier.
Beter een rambo-politieagent die ze had naar de andere wereld gezonden...
Oud 24 januari 2010, 15:55   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de gevangenissen zijn niet vies van een centje te verdienen op de kap van de gevangenen.
Wat een mop! Wat kost zo'n stuk onbenul aan de gemeenschap, na aftrek van het centje "dat hij verdiend voor de gemeenschap"?
Oud 24 januari 2010, 16:09   #71
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom? Wat is het doel? Wat is het nut?
Gewoon om de maatschappij van schorremorrie te vrijwaren?
Als jij tot de conclusie komt dat het allemaal toch geen nut heeft, laten we ze dan tegen de muur zetten en gedaan ermee! Enige aanvaardbare oplossing.
Oud 24 januari 2010, 16:12   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat zegt u tegen de duizenden in de Belgische gevangenissen die niet veroordeeld zijn?

Want garantie, die gaan zeggen dat u aan het zeveren bent en er niets van weet.
Wat ik nog niet ergens gelezen heb, die duizenden die in de gevangenis zitten, welk percentage daarvan blijkt achteraf toch onschuldig te zijn?
Meer dan diegenen die in de gevangenis zouden moeten zitten, maar bij gebrek aan plaats...?
Oud 24 januari 2010, 16:39   #73
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zelfs dan zou het nog altijd ongeloofwaardig blijven.

Ik vraag mij eigenlijk meer af waar jij je bronnen zoal haalt, aangezien jij de bewering van één forummer zomaar klakkeloos lijkt te slikken.
Waar ik m'n bronnen haal wel in de eerste plaats van te spreken en te luisteren naar personen die weten waarover ze spreken aangezien ze zelf hebben mee gemaakt of hebben gezien. Dit voor wat betreft bronnen

Wat betreft de forumer waar u naar verwijst. Persoonlijk ken ik een persoon die als cipier werkzaam was en die inplaats van na z'n shift huiswaarts te keren richting ziekenhuis is gebracht en waarom, omdat in een cel waar hij binnenkwam men hem met een kruk, pikkel of hoe men zo'n ding ook willen noemen op het gezicht had geslagen. Kan u vertellen, bewijzen voor z'n verhaal had hij niet vandoen, z'n gezicht sprak boekdelen en nog wel in alle kleuren. Dus waarom zou ik twijfelen aan de woorden van deze forummer?

En wat mij betreft, dit verhaal moogt u ook gerust ongeloofwaardig vinden waarom niet hé.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 24 januari 2010 om 16:42.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 16:43   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waar ik m'n bronnen haal wel in de eerste plaats van te spreken en te luisteren naar personen die weten waarover ze spreken aangezien ze zelf hebben mee gemaakt of hebben gezien. Dit voor wat betreft bronnen

Wat betreft de forumer waar u naar verwijst. Persoonlijk ken ik een persoon die als cipier werkzaam was en die inplaats van na z'n shift huiswaarts te keren richting ziekenhuis is gebracht en waarom, omdat in een cel waar hij binnenkwam men hem met een kruk, pikkel of hoe men zo'n ding ook willen noemen op het gezicht had geslagen. Kan u vertellen, bewijzen voor z'n verhaal had hij niet vandoen, z'n gezicht sprak boek delen en nog wel in alle kleuren. Dus waarom zou ik twijfelen aan de woorden van deze forummer?

En wat mij betreft, dit verhaal moogt u ook gerust ongeloofwaardig vinden waarom niet hé.
Om hun gelijk te halen kennen sommigen plots heel toevallig een cipier, anderen hebben er (weer toevallig uiteraard) in hun familie. Volgens mij heb jij gewoon heel veel fantasie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 16:44   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Wat betreft de forumer waar u naar verwijst. Persoonlijk ken ik een persoon die als cipier werkzaam was en die inplaats van na z'n shift huiswaarts te keren richting ziekenhuis is gebracht en waarom, omdat in een cel waar hij binnenkwam men hem met een kruk, pikkel of hoe men zo'n ding ook willen noemen op het gezicht had geslagen. Kan u vertellen, bewijzen voor z'n verhaal had hij niet vandoen, z'n gezicht sprak boekdelen en nog wel in alle kleuren. Dus waarom zou ik twijfelen aan de woorden van deze forummer?

Ik dank u tenzeerste voor uw begrip.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 16:50   #76
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat zegt u tegen de duizenden in de Belgische gevangenissen die niet veroordeeld zijn?

Want garantie, die gaan zeggen dat u aan het zeveren bent en er niets van weet.
Zitten er in belgie duizenden in het gevang die niet veroordeelt zijn? Dat is dan misschien de reden om eens uw getal te gebruiken er duizenden op straat los lopen die nomaal in het gevang hadden moeten zitten zodat de straten bv. terreur vrij zouden zijn en blijven.

Misschien dat u ook het antwoord hebt op het volgende, indien het in de belgische gevangenissen zo slecht is, dat men er naar het schijnt volgens sommige martelt en doodslaat, hoe zou het dan komen dat die er ooit hebben gezetten er zo graag in terug keren? Is het msschien dat martelen dat hen aanspreekt en dat deze personen wat interesse hebben in een SM behandeling, of is het om zich dood te laten slaan zoals een persoon hier al opmerkte?

Oud 24 januari 2010, 16:51   #77
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik dank u tenzeerste voor uw begrip.
Het is niets, het is graag gedaan.

Oud 24 januari 2010, 16:57   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat ik nog niet ergens gelezen heb, die duizenden die in de gevangenis zitten, welk percentage daarvan blijkt achteraf toch onschuldig te zijn?
Meer dan diegenen die in de gevangenis zouden moeten zitten, maar bij gebrek aan plaats...?
De persrechter van het parket zei in 2005 dat dit percentage in de 30 a 35% lag.

Een op drie mensen in voorarrest wordt vrijgesproken.

De toestand is nu zo dat veroordeelden worden vrijgelaten omdat er teveel mensen in de gevangenis zitten die niet veroordeeld zijn.

Vergeet niet dat er ook tussen de twee en de drieduizend psychiatrische patienten in de gevangenis opgesloten zitten zonder dat ze veroordeeld zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 17:01   #79
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Gewoon om de maatschappij van schorremorrie te vrijwaren?
Maar dat werkt dus niet. 3 op 4 gevangenen komen 6 jaar na hun vrijlating terug in aanraking met het gerecht.

Citaat:
Als jij tot de conclusie komt dat het allemaal toch geen nut heeft, laten we ze dan tegen de muur zetten en gedaan ermee! Enige aanvaardbare oplossing.
Juist, dat vind je echt een goeie oplossing?
De oorzaken van criminaliteit aanpakken lijkt je niet net iets beter?
Oud 24 januari 2010, 17:06   #80
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om hun gelijk te halen kennen sommigen plots heel toevallig een cipier, anderen hebben er (weer toevallig uiteraard) in hun familie. Volgens mij heb jij gewoon heel veel fantasie.
Moest ik veel fantasie hebben, dan was ik (s)links en progressief en geloofde de verhalen waar vernoemde mee komen aandraven zoals o.a het mogelijk slagen van de multicul en nog vele vele andere.

Wat betreft m'n verhaal en de persoon in kwestie, zal hem uw tip mededelen dat zijn opgezwollen aangezicht en alle kleur van de regenboog die erover liepen gewoon een fantasieke was, niet meer en niet minder.

Wat betreft leugenaar of fantast, om zoiets makkelijk te herkennen zoals u dit doet, is dit misschien uw manier vandoen? U kent toch waarschijnlijk het gezegde, "de beste boswachter is een stroper" of, "aan uw eigen kent ge een ander". Dus laat me gerust zeggen dat uw mening of wat daar ook mag voor doorgaan, me worst zal wezen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be