![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik werd zelfs voor fluisteren al naar de hel verwezen. Door meer dan 1 bron. Kennen jullie de uitspraak "fezelaars gaan naar de hel" niet meer? Al mijn ouders, grootouders en leerkrachten kenden die namelijk wel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En het hoeft daarom niet perse een tekortkoming van ouders te zijn, maar een laatste stok achter de deur. Nu, ik ben nooit met de hel bedreigd, wel met de Sint, en ik zal het ook zo doen met mijn kinderen. Maar ik heb niks tegen mensen die met de hel dreigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil dus zeggen, de meeste fanatieke mensen zijn de grootste twijfelaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totdat die mensen vroegen hoe hij ging betalen... Toen was het plots niet meer nodig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Volmondig ja. Ik heb er een enorme achterstand door gekregen. Vooral het afschermen van alles wat met vrouwen en sex te maken had, heeft me met een erg naieve ingesteldheid op de pubermarkt gegooid. Het heeft erg veel pijn gedaan, maar ik ben erdoor geraakt. Ondanks die kloosteropvoeding, zeker niet dankzij.
Ook was ik serieus wereldvreemd. Dankzij "Meatloafs Paradise by the dasboardlight" werd televisie taboe verklaard (ik begreep toen niet waarom, later vertelde iemand dat die griet stijve tepels heeft in de clip). Kranten en internet waren er niet. Ik zat effectief tussen vier muren in een onrealistische wereld tot ik zelf mijn weg in de echte moest zoeken. Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 januari 2010 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Het geloof vernietigt zichzelf. En zo hoort het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen troost uiteraard, maar stel u even voor dat je in een islam-internaat had terechtgekomen. Dat had niet goed gekomen zoals nu misschien wel nog het geval was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen 'exacte' wetenschap hé.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 januari 2010 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door vast te blijven houden aan lang achterhaalde denkbeelden, principes, reglementen en rituelen, die niet meer door de gelovigen gedragen worden. Die gelovigen keren zich meer en meer af van dat geloof, tot er slechts een leeg omhulsel overblijft, zoals we dat hier zien gebeuren met de katholieke kerk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Lijkt me wel een leuke plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik kijk er al naar uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja, héél goed...
![]() En ook dat is maar een kwestie van tijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het gedicht verblijven daar de goedaardige paganisten die leefden voor de komst van Jezus. Het is er, aldus het gedicht, helemaal niet slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij weet niet waar je over praat. D�*t is nu wel duidelijk. Ben jij zelf eigenlijk katholiek, Albrecht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |