Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 17:50   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
ik werk al meer dan 30 jaar in brussel, kom dagelijks in schaarbeek, en ik heb er nog niet eens 1 gezien, wel die met enkel de ogen vrij, maar �* rato van 1 per week.
Zo ene waar zelfs de ogen niet vrij zijn... dat moet nogal pret geven! Ik zie die al de straat over steken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 17:52   #62
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Is dat niet lastig lopen na een diefstal, een overval, een agressie enz?
Rare bezigheden hou jij er op na.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 17:59   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik werk ook in brussel en hier zie je toch regelmatig boerka's aan het centraal station. ook da ander da je enkel de ogen ziet

maar je kan wel niet zien wie daaronder zit he
Dat zouden wel eens VBers kunnen zijn, om de moslims in een slecht daglicht te plaatsen!
En thuis kunnen ze die gebruiken als persoonlijke saunacabine.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:02   #64
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zouden wel eens VBers kunnen zijn, om de moslims in een slecht daglicht te plaatsen!
En thuis kunnen ze die gebruiken als persoonlijke saunacabine.
het kunnen ook moslima's zijn die met hart en ziel geloven, en dus denken dat ze aan moeten doen. maar het kunnen ook ontsnapte gevangenen zijn of ja vb'ers, of ...
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:24   #65
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
weet het beter,weet het best en daar is Yves Desmet.
Inderdaad, en dat schrijft voor een 'gazet' waarmee je je gat afkuist als je de FT of IHT leest, een bezigheid die hij enkel te danken heeft aan politiek en bedrijfsmatig gekonkelfoes op de rug van de belastingbetaler.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:24   #66
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ene waar zelfs de ogen niet vrij zijn... dat moet nogal pret geven! Ik zie die al de straat over steken!
Ja zoals blinden de straat oversteken moet het ook lukken.
Bij mij geeft dat geen pretgevoel, niet de burka en zeker niet de blinden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:04   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb dit al wel gezien op Antwerpen Noord en Kiel, toch geen wijken waar Arabische toeristen naar op zoek gaan...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:33   #68
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=fR-BdMeAvzE
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:40   #69
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Help
"Steeds vaker duikt de boerka op in het West-Europese straatbeeld", zo begint CD&V-senator Dirk Claes zijn motivering om in navolging van Frankrijk de boerka uit het publieke leven te bannen. "Want die boerka zorgt voor een begrijpelijk onveiligheidsgevoel bij vele mensen." En daarom diende de senator een wetsvoorstel in om de volledige bedekking van het gelaat in ons land te verbieden.

Dirk Claes is immers burgemeester van Rotselaar, en het dient erkend dat de massale aanwezigheid van boerka's in het Rotselaarse straatbeeld een heuse plaag geworden is, die dringend ingedamd en beteugeld moet worden. Jongens toch, in Rotselaar of all places, waar een allochtoon tout court al voor een kijkfile zou zorgen.

Mijnheer de senator, zelfs in de grootsteden van dit land moet je met een vergrootglas naar de zeldzame boerkadraagster zoeken, die dan nog meestal een toeriste uit Saoedi-Arabië blijkt. Uw voorstel kan men dan ook bezwaarlijk als een politieke prioriteit beschouwen, maar alleen als een plat inspelen op een populistisch sentiment, ook wel omschreven als 'goedkoop scoren'.

Mocht u werkelijk iets willen doen aan de echte problematiek van de multiculturele samenleving, dan zou u misschien kunnen luisteren naar de noodkreet van de stedelijke autoriteiten van Antwerpen en Brussel, die de stroom asielzoekers niet langer de baas kunnen. Want bij gebrek aan een spreidingsbeleid, bij gebrek aan een opvangbeleid tout court, stuurt u, net als al uw collega's van de kleinere gemeenten in dit land, de bij u aankloppende asielzoekers met een treinticket naar de stad, waar ze er dan maar hun plan mee moeten trekken.

De federale regering, die wel regulariseert, maar de consequenties overlaat aan de ondergeschikte besturen, slaagt er evenmin in het probleem meester te worden. Buiten de kerstoproep van Yves Leterme om eens een asielzoeker voor de feestdagen te slapen te leggen, is er op het terrein absoluut onvoldoende capaciteit om mensen op te vangen die in vaak mensonterende omstandigheden wachten op een eindbeslissing over hun dossier.

Misschien hebt u in Rotselaar wel een leegstaand gebouw van de gemeente om mee te werken aan de oplossing van dit probleem. In ruil willen we graag de belofte doen dat u de eerstvolgende tien jaar geen boerka in Rotselaar te zien zult krijgen.

Yves Desmet
Politiek commentator
28/01/10 07u06
Tiens, was het niet Yves Desmet die jaren geleden al met zijn hele redactie verhuisde uit een Brusselse prachtwijk na enkele ervaringen met de islamisering.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 21:27   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Tis een boze enge wereld daarbuiten met al die gevaarlijke lapjes stof. Omsingel ze en maak ze onschadelijk!
Blijkbaar wel zonder die lapjes stof.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 21:31   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
En die moslimjongeren dragen een boerka? Lijkt mij nogal onpraktisch als ge iemand wilt overvallen of in mekaar meppen. Ge valt er ook nogal in op, als ge in uwen burka probeert weg te lopen zonder erover te struikelen.

Ik woon dicht bij Brussel en moet er beroepshalve dikwijls zijn en heb nog nooit een boerka gezien. Blijkbaar moet ik eens bij de oogarts of een psycholoog gaan dan, want volgens sommigen hier kan dat niet...

Hilarisch!

Desmet is mijne vriend niet, maar hij heeft gelijk: er zijn andere en dringender zaken. Verbiedt zo'n carnavalpak of verbiedt het niet, maar wat ge er ook mee doet: beslis snel zonder er verder veel blahblah over te verkopen, want het sop is de kool niet waard.
Wat is dan het probleem van een verbod?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:39   #72
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

werk al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren in Brussel....

ben iedere dag aan het rondsjeezen in Brussel centrum en veelal in Anderlecht en Molenbeek ook in St Gillis en Schaaarbeek en ik zie zéér regelmatig boerka's en zelfs af en toe nikaabs.....

maar ik wandel dus niet door de stad met een witte stok en tja sé dan ziet ge ze wél hé !!
Oud 28 januari 2010, 23:14   #73
Cut de krap
Banneling

Standaard

Yves Desmet kan morgen nog een commentaartje schrijven.

Citaat:
Denemarken wil het dragen van allesverhullende islamitische gewaden zoveel mogelijk beperken. De regering gaat echter geen verbod voor de boerka en nikab afkondigen.

Volgens Kopenhagen is er voor de gezichtsbedekkende sluiers geen plaats in de Deense samenleving. Scholen, overheden en bedrijven mogen voortaan zelf paal en perk stellen aan de gewaden, aldus het centrumrechtse kabinet.

De regering komt wel met een wet die het illegaal maakt om vrouwen te dwingen tot het dragen van boerka of nikab. Ook zal worden geregeld dat getuigen in rechtbanken hun sluier moeten optillen zodat ze geïdentificeerd kunnen worden.

De Deense stappen komen enkele dagen nadat een Franse parlementscommissie een boerka- en nikabverbod had geadviseerd voor alle scholen, ziekenhuizen en overheidsgebouwen en in het openbaar vervoer. (anp/sps) HLN 28 jan 10
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:21   #74
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Wie regelmatig station Bockstael passeert in de Brusselse metro zal normaal gezien al wel een nikab-draagster opgemerkt hebben. Met handschoenen en heel de bataklan. (Die laatsten zijn nu wel nuttig, maar in de zomer wat minder dunkt me.)
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:25   #75
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Help
"Steeds vaker duikt de boerka op in het West-Europese straatbeeld", zo begint CD&V-senator Dirk Claes zijn motivering om in navolging van Frankrijk de boerka uit het publieke leven te bannen. "Want die boerka zorgt voor een begrijpelijk onveiligheidsgevoel bij vele mensen." En daarom diende de senator een wetsvoorstel in om de volledige bedekking van het gelaat in ons land te verbieden.

Dirk Claes is immers burgemeester van Rotselaar, en het dient erkend dat de massale aanwezigheid van boerka's in het Rotselaarse straatbeeld een heuse plaag geworden is, die dringend ingedamd en beteugeld moet worden. Jongens toch, in Rotselaar of all places, waar een allochtoon tout court al voor een kijkfile zou zorgen.

Mijnheer de senator, zelfs in de grootsteden van dit land moet je met een vergrootglas naar de zeldzame boerkadraagster zoeken, die dan nog meestal een toeriste uit Saoedi-Arabië blijkt. Uw voorstel kan men dan ook bezwaarlijk als een politieke prioriteit beschouwen, maar alleen als een plat inspelen op een populistisch sentiment, ook wel omschreven als 'goedkoop scoren'.

Mocht u werkelijk iets willen doen aan de echte problematiek van de multiculturele samenleving, dan zou u misschien kunnen luisteren naar de noodkreet van de stedelijke autoriteiten van Antwerpen en Brussel, die de stroom asielzoekers niet langer de baas kunnen. Want bij gebrek aan een spreidingsbeleid, bij gebrek aan een opvangbeleid tout court, stuurt u, net als al uw collega's van de kleinere gemeenten in dit land, de bij u aankloppende asielzoekers met een treinticket naar de stad, waar ze er dan maar hun plan mee moeten trekken.

De federale regering, die wel regulariseert, maar de consequenties overlaat aan de ondergeschikte besturen, slaagt er evenmin in het probleem meester te worden. Buiten de kerstoproep van Yves Leterme om eens een asielzoeker voor de feestdagen te slapen te leggen, is er op het terrein absoluut onvoldoende capaciteit om mensen op te vangen die in vaak mensonterende omstandigheden wachten op een eindbeslissing over hun dossier.

Misschien hebt u in Rotselaar wel een leegstaand gebouw van de gemeente om mee te werken aan de oplossing van dit probleem. In ruil willen we graag de belofte doen dat u de eerstvolgende tien jaar geen boerka in Rotselaar te zien zult krijgen.

Yves Desmet
Politiek commentator
28/01/10 07u06
Yveske kom dan maar eens naar het kiel, hier wonen er minstens 2!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 02:56   #76
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Yveske kom dan maar eens naar het kiel, hier wonen er minstens 2!
2 mensen die een boerka dragen.

Ik betreur het dat ik de dag heb mogen beleven dat iemand daar een probleem in ziet.

Ik kan niet uitdrukken hoe hartverscheurend dit is..echt verschrikkelijk. Als er een hel bestaat, weet ik waarom.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 29 januari 2010 om 02:57.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 03:13   #77
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik woon in een gemeente met 12% moslims, nog nooit een boerka gezien.
12% is niks.

Citaat:
ik werk ondertussen 13 jaar in Brussel, nog nooit een boerka gezien. wel lange gewaden waar enkel het gezicht zichtbaar is, maar nog nooit een boerka gezien.
Misschien komt u steeds op bepaalde tijdstippen in Brussel voor uw werk zodat u ze niet treft. De meesten zijn waarschijnlijk nog niet wakker en verschijnen als u op uw werk bent. Maar wees gerust. Ze zijn er.

Laatst gewijzigd door PeterC : 29 januari 2010 om 03:14.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 03:30   #78
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
12% is niks.

Misschien komt u steeds op bepaalde tijdstippen in Brussel voor uw werk zodat u ze niet treft. De meesten zijn waarschijnlijk nog niet wakker en verschijnen als u op uw werk bent. Maar wees gerust. Ze zijn er.
Moslims staan op voor de ochtendzon, dan vangt hun eerste gebed aan. En het zijn geen ratten zoals u ze doet uitschijnen die verscholen leven. Ze zijn gewoon bang voor volk als u om nog onder de mensen te komen.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 03:31   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
2 mensen die een boerka dragen.

Ik betreur het dat ik de dag heb mogen beleven dat iemand daar een probleem in ziet.

Ik kan niet uitdrukken hoe hartverscheurend dit is..echt verschrikkelijk. Als er een hel bestaat, weet ik waarom.
Weet je wat hartverscheurend is?
Vrouwen die in bepaalde landen met zo'n ding 'moeten' rondlopen, vrouwen die vechten voor 'gelijke rechten' in die landen, vrouwen die op die manier onderdrukt worden door een mannenmaatschappij die hun vrouwen onderdrukken door hen te verplichten met zo'n tent rond te lopen, vrouwen die beetje bij beetje, stap voor stap vechten voor meer vrijheden - en hier - in onze westerse landen met relatief meer vrijheden én de keuze om zo niet rond te moeten lopen, een statement kunnen maken, een steun en voorbeeld zouden kunnen zijn voor hun onderdrukte zusters in die landen - en tóch verkiezen om er bij te lopen in een tent - hún islam met alle geweld willen opdringen aan iedereen, of je het nu wil of niet, suikermoslimas die beschermd worden door onze democratische wetten die de keuze hebben die hun geloofszusters niet hebben en toch de radicale toer opgaan - tenhemelschreiend - zeker als je bedenkt dat die boerka bedoeld is als een volledig bedekkend kledingstuk om NIET op te vallen, géén aandacht te trekken, niet uitdagend te zijn om de 'mannen' niet in verleiding te brengen (alsof elke westerse man een potentiële verkrachter zou zijn), ze bereiken net het tegenovergestelde effect en dat weten ze maar ál te goed!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 03:32   #80
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik spreek niet over ratten.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be